Η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών κόστισε στη Volkswagen και στη Stellantis συνολικά απώλειες 1,4 εκατομμυρίων οχημάτων το τρίτο τρίμηνο, όπως ανακοίνωσαν οι δύο μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης. Το καλό νέο είναι ότι και οι δύο εταιρείες έκαναν λόγο για κάποια πρώτα σημάδια βελτίωσης.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έκλεισαν εργοστάσια στη διάρκεια της πανδημίας, βρέθηκαν να ανταγωνίζονται την τεράστια βιομηχανία ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης για το ποιος θα πρωτοπάρει τσιπ.
Η έλλειψη τσιπ, που χρησιμοποιούνται από αισθητήρες φρένων μέχρι υδραυλικό τιμόνι και συστήματα ψυχαγωγίας, έχει οδηγήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο να μειώσουν ή να αναστείλουν την παραγωγή, αυξάνοντας τις τιμές των οχημάτων.
Volkswagen
Η Volkswagen, η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη και νούμερο 2 στον κόσμο, υποβάθμισε τις προοπτικές της για παραδόσεις και πωλήσεις και προειδοποίησε για περικοπές κόστους καθώς ανακοίνωσε χαμηλότερα από τα αναμενόμενα τριμηνιαία λειτουργικά κέρδη.
Η γερμανική εταιρεία κατασκεύασε 800.000 λιγότερα αυτοκίνητα ήτοι ποσοστό 35% λιγότερο σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020.
«Η συμφόρηση στη διακίνηση ημιαγωγών το τρίτο τρίμηνο κατέστησε σαφές ότι δεν είμαστε ακόμη αρκετά ανθεκτικοί στις διακυμάνσεις που παρουσιάζει η παραγωγική ικανότητα», δήλωσε ο οικονομικός επικεφαλής της Volkswagen, Άρνο Άντλιτζ, προσθέτοντας ότι η εταιρεία πρέπει να επικεντρωθεί στη μείωση του κόστους και στη βελτίωση της παραγωγικότητας.
Σύμφωνα με τον ίδιο, παρόλο που η κατάσταση δεν είναι ακόμα ξεκάθαρη, η εταιρεία προβλέπει ότι αρχίζει να σταθεροποιείται η προσφορά τσιπ και αναμένει βελτίωση των βασικών οικονομικών δεικτών στο τέταρτο τρίμηνο.
Η Volkswagen κατέγραψε λειτουργικά κέρδη τρίτου τριμήνου 2,8 δισεκατομμυρίων ευρώ, μειωμένα κατά 12% σε σχέση με πέρυσι και χαμηλότερα από τις προβλέψεις της Refinitiv για 2,99 δισεκατομμύρια. Ωστόσο, η εταιρεία, με στόχο να ξεπεράσει την Tesla ως ο μεγαλύτερος πωλητής ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) στον κόσμο μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, επιβεβαίωσε τον στόχο για λειτουργικό περιθώριο κέρδους 6,0-7,5% για το 2021.
Stellantis
Αντίστοιχα, η Stellantis, η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, είχε πτώση 14% στα τριμηνιαία έσοδα σε pro forma επίπεδα. Λόγω της έλλειψης τσιπ μείωσε την προγραμματισμένη τριμηνιαία παραγωγή κατά 30%, ή κατά 600.000 οχήματα σε απόλυτο νούμερο.
Ο οικονομικός διευθυντής της Stellantis, Ρίτσαρντ Πάλμερ, ανέφερε μια «μέτρια» βελτίωση στη διαθεσιμότητα ημιαγωγών τον Οκτώβριο και εξέφρασε την εκτίμηση ότι θα συνεχιστεί αυτό και στο τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Ωστόσο, πρόσθεσε ότι τα προβλήματα που διατρέχουν την εφοδιαστική αλυσίδα δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για ασφαλείς προβλέψεις.
Η Stellantis, «παιδί» της συγχώνευσης της Fiat Chrysler και της γαλλικής PSA, επιβεβαίωσε τον στόχο της για προσαρμοσμένο περιθώριο λειτουργικού κέρδους περίπου 10% για όλο το έτος.
Τα αποτελέσματα και άλλων μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, μεταξύ των οποίων η General Motors και η Renault, επλήγησαν επίσης από την κρίση στην αγορά των ημιαγωγών.
Latest News
Παρέμβαση της κεντρικής τράπεζας για την προστασία του νομίσματος στην Ινδία
Η ισοτιμία της ρουπίας δημιουργεί συνθήκες στην Ινδία για κερδοσκοπικά στοιχήματα
Οι ευρωπαικές επιχειρήσεις μειώνουν θέσεις εργασίας
Απολύσεις που ξεπερνούν τις 22.000 θέσεις έχουν προαναγγείλει αρκετές ευρωπαικές εταιρείες απο τις αρχές Αυγούστου
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα