
Το Brexit θα έχει μακροπρόθεσμα «σημαντικότερες επιπτώσεις από την πανδημία» της Covid-19 στη βρετανική οικονομία, εκτιμά ο Ρίτσαρντ Χιουζ, ο πρόεδρος της δημόσιας υπηρεσίας Δημοσιονομικής Ευθύνης (OBR) σε συνέντευξη που παραχώρησε στο BBC.
Η έξοδος του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ «θα μειώσει το ΑΕΠ μακροπρόθεσμα κατά περίπου 4%» ενώ η πανδημία θα αφαιρέσει άλλες δύο μονάδες, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της OBR.
Η υπηρεσία αυτή αναθεώρησε την εκτίμησή της για την ανάπτυξη φέτος στο 6,5%, από 4%. Όσον αφορά τις συνέπειες της πανδημίας στο ΑΕΠ, θεωρεί πλέον ότι θα το μειώσουν μόνο κατά 2%, αντί για 3% που ήταν η αρχική εκτίμηση.
«Με τον καιρό, θα καταστεί ολοένα και πιο δύσκολο να ξεχωρίζουμε τις συνέπειες της πανδημίας από τους άλλους παράγοντες, όπως είναι το Brexit», αναφέρει η OBR στην έκθεσή της.
Ο υπουργός Οικονομικών Ρίσι Σουνάκ, σε δηλώσεις του στο BBC, αντέδρασε λέγοντας ότι το Brexit επέτρεψε στη χώρα να προχωρήσει σε ορισμένες μεταρρυθμίσεις που δεν θα ήταν δυνατόν να γίνουν αν παρέμενε στην ΕΕ. Ανέφερε ως παράδειγμα τη χθεσινή ανακοίνωση της αναθεώρησης στους φόρους των αλκοολούχων ποτών.
Ωστόσο, για το κέντρο ερευνών IFS, «παρά τις αισιόδοξες δηλώσεις του υπουργού» το επίπεδο διαβίωσης των Βρετανών θα επηρεαστεί από τον υψηλό πληθωρισμό, τους αυξημένους φόρους και τη στάσιμη ανάπτυξη, την οποία υπονομεύουν τόσο το Brexit όσο και η πανδημία.
Παρά την εμπορική συμφωνία με την ΕΕ, το εμπόριο με τη Βρετανία μειώθηκε μετά την οριστική έξοδο της χώρας από την Ένωση. Το Brexit περιέπλεξε επίσης την άφιξη Ευρωπαίων εργαζομένων στο Ηνωμένο Βασίλειο, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται ελλείψεις εργατικού δυναμικού και αναταράξεις στην αλυσίδα εφοδιασμού.
Το γεγονός ότι οι συνέπειες του Brexit στο ΑΕΠ θα είναι σημαντικότερες από εκείνες της πανδημίας δεν προκαλεί έκπληξη, σημείωσε ο Τζόναθαν Πόρτις, καθηγητής Οικονομικών στο Κινγκς Κόλετζ. «Η Covid ήταν ένα τεράστιο σοκ, βραχυπρόθεσμα» αλλά δεν αναμένεται να προκαλέσει προβλήματα στην οικονομία μακροπρόθεσμα ενώ το Brexit «είναι η μόνιμη ύψωση φραγμών στο εμπόριο και την κινητικότητα των εργαζομένων», εξήγησε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Πληθωρισμό 3,5% και κίνδυνο ύφεσης στις ΗΠΑ «βλέπει» η Goldman Sachs
Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι ο κίνδυνος από τους δασμούς της 2ας Απριλίου είναι μεγαλύτερος από ό,τι πολλοί συμμετέχοντες στην αγορά είχαν υποθέσει προηγουμένως, επισημαίνει η Goldman Sachs

Αν «υπαναχωρήσει» θα έχει μεγάλα προβλήματα - Η απειλή Τραμπ στον Ζελένσκι για σπάνιες γαίες
«Προσπαθεί να υπαναχωρήσει από τη συμφωνία για τις σπάνιες γαίες κι αν το κάνει θα έχει μεγάλα προβλήματα, πολύ μεγάλα προβλήματα», δηλώνει ο Τραμπ για τον πρόεδρο της Ουκρανίας.

Η ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το Switch 2
Η Nintendo στοιχηματίζει στη μετατόπιση της παραγωγής παιχνιδομηχανών από την Κίνα στο Βιετνάμ για να αμτιμετωπίσει τους αμερικανικούς δασμούς

Οδηγοί των Uber – Lyft στην Καλιφόρνια διεκδικούν απλήρωτους μισθούς
Οι οδηγοί των Uber και Lyft πραγματοποίησαν διαδηλώσεις από το Σαν Φρανσίσκο στο Σαν Ντιέγκο εν μέσω συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων

Ρεκόρ κερδών για τον μεγαλύτερο παραγωγό πετρελαίου και αερίου της Ασίας
Η PetroChina ελέγχεται από το κινεζικό κράτος παρήγαγε 941,8 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου το 2024

Με την εκλογή Τραμπ, οι αυταρχικοί ηγέτες έχουν αναθαρρέψει
Οι αυταρχικοί ηγέτες παγκοσμίως φαίνεται ότι έχουν πάρει θάρρος από τις πράξεις και τις πολιτικές του Ντόναλντ Τραμπ

Το αντιαμερικανικό αίσθημα ανεβαίνει στην Ευρώπη, ο Τραμπ πυροδοτεί την οργή
Αυξάνεται το ποσοστό των Ευρωπαίων που αρνούνται να αγοράσουν αμερικανικά προϊόντα λόγω των πολιτικλων του προέδρου Τραμπ

Επιστροφή σε... δοκιμασμένες συνταγές για τη Volvo - Eνας βετεράνος στο τιμόνι
Ο Hakan Samuelsson, 74 ετών, θα διαδεχθεί τον Jim Rowan στο τιμόνι της Volvo Cars, ο οποίος θα παραιτηθεί στις 31 Μαρτίου

Oι ΗΠΑ «κόβουν» τις πληρωμές πετρελαίου από Βενεζουέλα - Eπιβεβαίωση από Eni
Οι ΗΠΑ είχε ενημερώσει την Eni για την επικείμενη ακύρωση των αδειών που τους επιτρέπουν να εξάγουν πετρέλαιο και υποπροϊόντα της Βενεζουέλας

Η Ευρώπη είναι έτοιμη να απαντήσει στους δασμούς Τραμπ, δηλώνει ο Σολτς
Οι εμπορικοί πόλεμοι πληγώνουν όλες τις πλευρές