
Μια νέα μελέτη δημοσιοποιήθηκε χθες από το Maersk Mc-Kinney Center for Zero Carbon Shipping, στο οποίο συμμετέχουν οι ναυτιλιακές εταιρείες Maersk, NYK Line και ο ναυλωτής Cargill ως ιδρυτικοί εταίροι, η οποία περιγράφει τα οφέλη από την επιβολή ενός φόρου επί του άνθρακα ως Στρατηγική Μετάβασης της Ναυτιλιακής Βιομηχανίας στην εποχή των μηδενικών εκπομπών άνθρακα (net zero).
Υπενθυμίζεται ότι ανάλογη πρόταση έχει καταθέσει και το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) που εκπροσωπεί το 80% σχεδόν της διεθνούς ναυτιλίας.
Σύμφωνα με την μελέτη, μια εισφορά άνθρακα που θα ξεκινήσει από τα 50 δολάρια ανά τόνο CO2 από το 2025 και θα φτάσει μέχρι τα 150 δολάρια, θα αποφέρει κεφάλαια που θα επιστραφούν σε όσους χρησιμοποιήσουν πρώτοι εναλλακτικά καύσιμα ενώ θα διανείμει και 300 δισεκατομμύρια δολάρια στις αναπτυσσόμενες χώρες. Με τον τρόπο αυτό θα κλείσει η διαφορά του κόστους μεταξύ των εναλλακτικών και συμβατικών καυσίμων και θα φέρει τη ναυτιλιακή βιομηχανία κοντά στον στόχο των μηδενικές εκπομπές ρύπων (net zero) το 2050, υποστηρίζει η έκθεση.
Με τα εναλλακτικά καύσιμα να κοστίζουν από δύο έως οκτώ φορές περισσότερο από τα υπάρχοντα ορυκτά καύσιμα, οι πρώτοι χρήστες αυτών των καυσίμων θα πρέπει να ξοδέψουν 28 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα για καύσιμα.
Επίσης όπως εκτιμά εάν δεν επιβληθεί ο φόρος άνθρακα, μόνο το 22% του συνόλου του κλάδου των θαλάσσιων μεταφορών θα είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων μέχρι το 2050 με βάση τις τρέχουσες δεσμεύσεις των πλοιοκτητών, και αυτό θα αφορά κυρίως τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με το μαζούτ και το υγροποιημένο φυσικό αέριο να είναι η κυρίαρχη επιλογή στα καύσιμα για την πλειοψηφία της ναυτιλίας.


Latest News

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X