Μια νέα μελέτη δημοσιοποιήθηκε χθες από το  Maersk Mc-Kinney Center for Zero Carbon Shipping, στο οποίο συμμετέχουν οι ναυτιλιακές εταιρείες  Maersk, NYK Line και ο ναυλωτής Cargill ως ιδρυτικοί εταίροι, η οποία περιγράφει τα οφέλη από την επιβολή ενός φόρου επί του άνθρακα ως  Στρατηγική Μετάβασης της Ναυτιλιακής Βιομηχανίας  στην εποχή των μηδενικών εκπομπών άνθρακα (net zero).

Υπενθυμίζεται ότι ανάλογη πρόταση έχει καταθέσει και το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) που εκπροσωπεί το 80% σχεδόν της διεθνούς ναυτιλίας.

Σύμφωνα με την μελέτη, μια εισφορά άνθρακα που θα ξεκινήσει  από τα 50 δολάρια ανά τόνο CO2 από το 2025 και θα φτάσει μέχρι τα  150 δολάρια, θα αποφέρει κεφάλαια που θα επιστραφούν σε όσους χρησιμοποιήσουν πρώτοι εναλλακτικά καύσιμα ενώ θα διανείμει και 300 δισεκατομμύρια δολάρια στις αναπτυσσόμενες χώρες. Με τον τρόπο αυτό θα κλείσει η διαφορά του κόστους μεταξύ των εναλλακτικών και συμβατικών καυσίμων και θα φέρει τη ναυτιλιακή βιομηχανία κοντά στον στόχο των  μηδενικές εκπομπές ρύπων (net zero) το 2050,  υποστηρίζει η έκθεση.

Με τα εναλλακτικά καύσιμα να κοστίζουν από δύο έως οκτώ φορές περισσότερο από τα υπάρχοντα ορυκτά καύσιμα, οι πρώτοι χρήστες αυτών των καυσίμων θα πρέπει να ξοδέψουν 28 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα για καύσιμα.

Επίσης όπως εκτιμά εάν δεν επιβληθεί ο φόρος άνθρακα,  μόνο το 22% του συνόλου του κλάδου των θαλάσσιων μεταφορών θα είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων μέχρι το 2050 με βάση τις τρέχουσες δεσμεύσεις των πλοιοκτητών, και αυτό θα αφορά κυρίως τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με το μαζούτ και το υγροποιημένο φυσικό αέριο να είναι η κυρίαρχη επιλογή στα καύσιμα για την πλειοψηφία της ναυτιλίας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα