
Μια νέα μελέτη δημοσιοποιήθηκε χθες από το Maersk Mc-Kinney Center for Zero Carbon Shipping, στο οποίο συμμετέχουν οι ναυτιλιακές εταιρείες Maersk, NYK Line και ο ναυλωτής Cargill ως ιδρυτικοί εταίροι, η οποία περιγράφει τα οφέλη από την επιβολή ενός φόρου επί του άνθρακα ως Στρατηγική Μετάβασης της Ναυτιλιακής Βιομηχανίας στην εποχή των μηδενικών εκπομπών άνθρακα (net zero).
Υπενθυμίζεται ότι ανάλογη πρόταση έχει καταθέσει και το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) που εκπροσωπεί το 80% σχεδόν της διεθνούς ναυτιλίας.
Σύμφωνα με την μελέτη, μια εισφορά άνθρακα που θα ξεκινήσει από τα 50 δολάρια ανά τόνο CO2 από το 2025 και θα φτάσει μέχρι τα 150 δολάρια, θα αποφέρει κεφάλαια που θα επιστραφούν σε όσους χρησιμοποιήσουν πρώτοι εναλλακτικά καύσιμα ενώ θα διανείμει και 300 δισεκατομμύρια δολάρια στις αναπτυσσόμενες χώρες. Με τον τρόπο αυτό θα κλείσει η διαφορά του κόστους μεταξύ των εναλλακτικών και συμβατικών καυσίμων και θα φέρει τη ναυτιλιακή βιομηχανία κοντά στον στόχο των μηδενικές εκπομπές ρύπων (net zero) το 2050, υποστηρίζει η έκθεση.
Με τα εναλλακτικά καύσιμα να κοστίζουν από δύο έως οκτώ φορές περισσότερο από τα υπάρχοντα ορυκτά καύσιμα, οι πρώτοι χρήστες αυτών των καυσίμων θα πρέπει να ξοδέψουν 28 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα για καύσιμα.
Επίσης όπως εκτιμά εάν δεν επιβληθεί ο φόρος άνθρακα, μόνο το 22% του συνόλου του κλάδου των θαλάσσιων μεταφορών θα είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων μέχρι το 2050 με βάση τις τρέχουσες δεσμεύσεις των πλοιοκτητών, και αυτό θα αφορά κυρίως τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με το μαζούτ και το υγροποιημένο φυσικό αέριο να είναι η κυρίαρχη επιλογή στα καύσιμα για την πλειοψηφία της ναυτιλίας.


Latest News
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία

Πώς θα είναι η Γαλλία το 2100 - Θερμότερη κατά 4°C
Η Météo France αναλύει τις επιπτώσεις από την προβλεπόμενη αύξηση της μέσης θερμοκρασίας στη χώρα τα επόμενα 75 χρόνια

Η τελευταία δεκαετία είναι η θερμότερη στα χρονικά - Εφιαλτική η συνέχεια
Οι αλλαγές στο κλίμα και ειδικά η υπερθέρμανση, είναι ιδιαίτερα εμφανής στους ωκεανούς

Ερχεται το τέλος του ESG; - Οι μεγάλες εταιρείες, οι στόχοι βιωσιμότητας και τα μπόνους στελεχών
Η υποχώρηση από τους κλιματικούς στόχους του ESG στις αμοιβές στελεχών αντανακλά και κάποιες ανησυχίες των επενδυτών

Πιο κοντά στην κατάκτηση της παγκόσμιας αγοράς η BYD - Ή μήπως όχι;
Η πεντάλεπτη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων από την εταιρεία του Κινέζου δισεκατομμυριούχου Γουάνγκ Τσουανφού και οι κρίσεις σε τρεις ηπείρους

Nέο ρεκόρ θερμότητας στο κλίμα το 2024 - Γιατί κορυφαίοι επιστήμονες βρίσκονται σε απόγνωση
Απελπισμένοι εμφανίζονται οι επιστήμονες σχετικά με το κλίμα