Όμηροι του… τενεκέ εξακολουθούν να είναι οι Έλληνες, καθώς μόλις το 27,4% των νοικοκυριών αγοράζουν επώνυμο τυποποιημένο ελαιόλαδο. Αντίθετα, άνω του 60% είτε παράγουν το δικό τους ελαιόλαδο είτε το προμηθεύεται από συγγενείς ή φίλους, όπως προκύπτει από έρευνα, η οποία δημοσιεύθηκε πρόσφατα στην επιθεώρηση Nutrients.
Η τιμή βασικό κριτήριο
Αναφορικά με το επώνυμο ελαιόλαδο, το 63% των καταναλωτών παραμένει πιστό σε μία συγκεκριμένη μάρκα, ενώ ως προς τα κριτήρια με τα οποία επιλέγουν επώνυμα ελαιόλαδα, το σημαντικότερο όλων είναι η τιμή (54%) και ακολουθούν η οξύτητα (44%), η γεωγραφική του ένδειξη (39%), η ένδειξη Π.Ο.Π. (30%) και το υλικό συσκευασίας του (24%).
Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Σεπτέμβριο εφέτος το τυποποιημένο επώνυμο ελαιόλαδο ήταν το προϊόν που σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία ανατίμηση στην κατηγορία των ειδών διατροφής. Συγκεκριμένα, σε σχέση με τον Αύγουστο η τιμή του ελαιόλαδου αυξήθηκε κατά 11,8%.
Τι συμβαίνει με το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
Πάντως ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας, που επικεντρώνεται στις καταναλωτικές συμπεριφορές απέναντι στο ελαιόλαδο, αφορά το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο.
Παρ’ όλο που οι Έλληνες εξακολουθούν να διατηρούν την παγκόσμια πρωτιά σε ότι αφορά την κατανάλωση ελαιόλαδου, μόνο το 57% των νοικοκυριών δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν έξτρα παρθένο ελαιόλαδο. Το ποσοστό αυτό είναι πολύ χαμηλότερο σε σχέση με αντίστοιχες έρευνες που έχουν γίνει στο εξωτερικό (πάνω από 90% στην Ιταλία, 78,2% στην Ισπανία), αλλά και σε σχέση με προ 25 ετών έρευνα που είχε διεξαχθεί στην Ελλάδα, σύμφωνα με την οποία η χρήση έξτρα παρθένου ελαιόλαδου έφθανε το 70%.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, αυτό το απροσδόκητο εύρημα θα μπορούσε να αποδοθεί αφενός στην οικονομική κρίση, αφού το έξτρα παρθένο είναι πιο ακριβό σε σύγκριση με άλλους τύπους ελαιόλαδου και, αφετέρου, στο γεγονός ότι πολλοί δε γνωρίζουν ή δεν κατανοούν την ορολογία με την οποία διαχωρίζονται οι διάφορες κατηγορίες ελαιόλαδου. Το εύρημα ενδέχεται επίσης να συνδέεται και με τον τενεκέ, καθώς σε αντίθεση με το τυποποιημένο ελαιόλαδο δεν διαθέτει χαρακτηρισμό για την κατηγορία που ανήκει.
Latest News
Σε πτώση η παγκόσμια παραγωγή εσπεριδοειδών – Τι αναμένεται για την Ελλάδα
Διακυμάνσεις στις τιμές ανά χώρα για τα εσπεριδοειδή εν μέσω σημαντικών προκλήσεων - Τι δείχνουν τα στοιχεία για τη φετινή σεζόν 2024/25
Πληρωμές ενστάσεων από τον ΕΛΓΑ ύψους 2,62 εκατ. ευρώ
Οι ενστάσεις, σύμφωνα με τον ΕΛΓΑ έχουν κατατεθεί από παραγωγούς, οι οποίοι έχουν πληγεί οι εκμεταλλεύσεις τους τα τέσσερα τελευταία χρόνια
Τσιάρας: Έρχεται η ρύθμιση για τα αγροτικά κόκκινα δάνεια
Οι εξαγγελίες στη ΔΕΘ είναι ο «οδικός χάρτης» για τη στήριξη και ενίσχυση της αγροτικής παραγωγής, είπε ο Κώστας Τσιάρας
Περίπου 3,3 εκατ. τόνοι ψαριών αλιεύονται από τον ευρωπαϊκό στόλο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat για τις ποσότητες των αλιευμάτων της ΕΕ το 2023 - Ποια είδη ψαριών και από πού αλιεύτηκαν
Χάνουν «έδαφος» τα ευρωπαϊκά αγροτικά προϊόντα από τη συμφωνία ΕΕ - Mercosur
Αμφίρροπο το μέλλον του αγροτικού ευρωπαϊκού χάρτη λόγω της συμφωνίας ΕΕ με τη Mercosur, προειδοποιεί η ΕΘΕΑΣ
Ξεκινούν αιτήσεις για αποζημιώσεις στα αλιευτικά σκάφη – Οι δικαιούχοι και τα ποσά
Οι αιτήσεις χρηματοδότησης αφορούν το πρόγραμμα «Αλιεία, υδατοκαλλιέργεια και θάλασσα» - Οι ειδικοί στόχοι των κατατεθέντων προτάσεων
Τι φέρνει η συμφωνία ΕΕ - Mercosur για τα ευρωπαϊκά κρασιά
Η συμφωνία ΕΕ – Mercosur δεν ικανοποιεί πλήρως το οινικό τμήμα των ευρωπαϊκών συνεταιριστικών οργανώσεων Copa - Cogeca
Στα 519,6 εκατ. τα διαθέσιμα για την αλιεία από το ΠΑΛΥΘ 2021-2027
Στι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι κλάδοι της αλιείας και των υδατοκαλλιεργειών αναφέρθηκε από την Αλεξανδρούπολη ο Χρήστος Κέλλας
Σατολιάς στον ΟΤ: Πώς η φέτα Καλαβρύτων κατέκτησε την πρώτη θέση στα σούπερ μάρκετ
Η φέτα ΠΟΠ Καλαβρύτων και το μυστικό επιτυχίας - Τι λέει στον ΟΤ ο πρόεδρος του Γαλακτοκομικού Συνεταιρισμού Καλαβρύτων Παύλος Σατολιάς
Έως 12 Δεκεμβρίου οι αιτήσεις για τα προγράμματα οίνου
Οι αιτήσεις στήριξης των προγραμμάτων προώθησης, στο πλαίσιο της νέας ΚΑΠ, θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά Ενισχύσεων - Οι δικαιούχοι