Μειώθηκαν κατά 12,3% οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο 2021, καθώς η έλλειψη μικροτσίπ επηρέασε αρνητικά τους όγκους πωλήσεων σε όλα τα τμήματα και σε όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ.
Η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση τον περασμένο μήνα (‐26,7%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (‐18,2%), τη Γαλλία (-16,1%) και την Ιταλία (‐10,4%).
Ωστόσο, στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2021, η ζήτηση για νέα επαγγελματικά οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρέμεινε θετική (+19,1%), φτάνοντας συνολικά τα 1,4 εκατομμύρια μονάδες. Λόγω της χαμηλής βάσης σύγκρισης του 2020, καθεμία από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ κατέγραψε ανάπτυξη μέχρι στιγμής φέτος: Ιταλία (+29,7%), Γαλλία (+16,8%), Ισπανία (+10,4%) και Γερμανία (+8,5%).
Τον Σεπτέμβριο, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών μειώθηκαν κατά 13,6% σε ολόκληρη την ΕΕ σε 118.903 μονάδες, σημειώνοντας τον τρίτο συνεχόμενο μήνα πτώσης. Το συνολικό αποτέλεσμα της ευρωπαϊκής αγοραίας επηρεάστηκε από τις επιδόσεις των τεσσάρων μεγάλων αγορών της, οι οποίες σημείωσαν διψήφια πτώση: Ισπανία (-29,8%), Γερμανία (-17,8%), Γαλλία (-16,6%) και Ιταλία (-13,8%) ).
Οι βασικές αγορές
Τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2021, οι πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ εξακολουθούσαν να αυξάνονται κατά 18,7%, σε σχεδόν 1,2 εκατομμύρια μονάδες, λόγω των σημαντικών κερδών που καταγράφηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους. Οι τέσσερις βασικές αγορές αντανακλούν την ίδια τάση, με τη σωρευτική ανάπτυξη να παραμένει σε θετικό έδαφος παρά τις μειώσεις που σημειώθηκαν τους τελευταίους μήνες: Ιταλία (+29,6%), Γαλλία (+17,4%), Ισπανία (+9,8%) και Γερμανία (+8,1%) ).
Μετά από επτά μήνες συνεχούς ανάπτυξης, η ζήτηση της ΕΕ για βαρέα φορτηγά υπέστη ελαφρά επιβράδυνση τον Σεπτέμβριο (-1,8%). Μόνο η Ιταλία (+19,4%) κατάφερε να σημειώσει ανάπτυξη μεταξύ των μεγάλων αγορών της ΕΕ, ενώ η Ισπανία (-12,2%), η Γαλλία (-10,8%) και η Γερμανία (-9,8%) κατέγραψαν όλες πτώση.
Από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, σχεδόν 180.000 νέα βαρέα φορτηγά ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, αυξημένα κατά 28,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020. Με εξαίρεση την Ελλάδα (-9,2%), όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν ανάπτυξη μέχρι στιγμής το 2021, συμπεριλαμβανομένου τα τέσσερα κύρια.
Τον Σεπτέμβριο του 2021, η ζήτηση της ΕΕ για νέα φορτηγά συρρικνώθηκε για πρώτη φορά μετά από οκτώ μήνες. Η Πολωνία συνέχισε να έχει καλές επιδόσεις, σημειώνοντας αύξηση 34,7% τον περασμένο μήνα, όπως και η Ιταλία (+13,7%). Ωστόσο, η ασθενής απόδοση των άλλων βασικών αγορών μείωσε το συνολικό αποτέλεσμα της περιοχής κατά 5,8% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2020.
Μέχρι στιγμής φέτος, οι πωλήσεις νέων φορτηγών αυξήθηκαν κατά 23,4%, μετρώντας 217.000 μονάδες σε όλη την περιοχή. Όλες οι μεγάλες αγορές κατέγραψαν διψήφια κέρδη κατά τη διάρκεια αυτού του εννεάμηνου: Ιταλία (+32,6%), Ισπανία (+16,7%), Γερμανία (+11,1%) και Γαλλία (+11,0%).
Οι εγγραφές του Σεπτεμβρίου στην κατηγορία των λεωφορείων μειώθηκαν κατά 3,8% σε σύγκριση με πέρυσι, φτάνοντας συνολικά τις 2.377 μονάδες. Εξετάζοντας τις μεγάλες αγορές της ΕΕ, τα αποτελέσματα ήταν μικτά. Η ζήτηση συρρικνώθηκε ιδιαίτερα στη Γαλλία (-2,1%) και στη Γερμανία (-26,3%), ενώ η Ιταλία (+63,0%) και η Ισπανία (+53,3%) παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη τον περασμένο μήνα.
Εννέα μήνες μετά το 2021, οι πωλήσεις νέων λεωφορείων σε όλη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 5,3%, κυρίως λόγω της χαμηλής βάσης σύγκρισης του περασμένου έτους. Η Γαλλία, η κορυφαία αγορά σε αυτή την κατηγορία με 5.103 ταξινομημένα λεωφορεία, σημείωσε αύξηση 18,4% μέχρι στιγμής φέτος, και η Ιταλία ακολούθησε με παρόμοια ανάπτυξη (+18,2%). Αντίθετα, η ζήτηση στην Ισπανία (-6,3%) και τη Γερμανία (-5,0%) μειώθηκε την ίδια περίοδο.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Οι ευρωπαικές επιχειρήσεις μειώνουν θέσεις εργασίας
Απολύσεις που ξεπερνούν τις 22.000 θέσεις έχουν προαναγγείλει αρκετές ευρωπαικές εταιρείες απο τις αρχές Αυγούστου
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν