
Η βοήθεια της ΕΕ για τη βελτίωση της εμπορικής ικανότητας των χωρών εταίρων της αυξήθηκε, καθώς τις βοήθησε να αντιμετωπίσουν την πανδημία της COVID-19, όπως προκύπτει από την τελευταία Έκθεση για τη Στήριξη της ΕΕ στο Εμπόριο το 2021 (Aid for Trade Progress Report 2021) που δημοσιεύτηκε σήμερα.
Ως μέρος της νέας ευρωπαϊκής προσέγγισης, το EU Aid for Trade υποστηρίζει την εφαρμογή συγκεκριμένων δεσμεύσεων για μια μετάβαση προς μια παγκόσμια οικονομία πιο πράσιμη και με λιγότερους αποκλεισμούς.
«Η στήριξη στο εμπόριο έχει αποδειχθεί αποτελεσματική για τη μείωση της φτώχειας και την τόνωση της, χωρίς αποκλεισμούς και βιώσιμης, οικονομικής ανάπτυξης μέσω του εμπορίου, της δημιουργίας εμπορικής ικανότητας και των υποδομών στις χώρες-εταίρους μας. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δεσμευτεί να υποστηρίζει τους εταίρους της στην ανάπτυξη οικονομιών χαμηλών εκπομπών άνθρακα και φιλικές στο κλίμα. Η ενίσχυση των εμπορικών ικανοτήτων μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά σε αυτόν τον στόχο. Αυτό μπορεί να επιφέρει ουσιαστικές αλλαγές και μια δίκαιη, βιώσιμη παγκόσμια ανάκαμψη», δήλωσε η Επίτροπος Διεθνών Συνεργασιών Γιούτα Ουρπιλάινεν.
«Το εμπόριο είναι η πηγή ζωής της οικονομικής δραστηριότητας και κάθε περιοχή του κόσμου θα βασίζεται στο εμπόριο για να υποστηρίξει την οικονομική ανάκαμψη από την πανδημία της Covid-19. Η Στήριξη της ΕΕ στο Εμπόριο θα βοηθήσει τους παγκόσμιους εταίρους μας να ανακάμψουν και να αναπτυχθούν, ιδίως υποστηρίζοντας τις ΜΜΕ και βοηθώντας τις αρχές να εφαρμόσουν εμπορικές μεταρρυθμίσεις. Επιπλέον, αυτή η υποστήριξη θα βοηθήσει στην ανάπτυξη πιο περιεκτικού και συνειδητοποιημένου για το κλίμα οικονομικού προγραμματισμού, ο οποίος θα μας ωφελήσει όλους μακροπρόθεσμα. Από αυτή την άποψη, η Στήριξη στο Εμπόριο είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα της εμπορικής ατζέντας της ΕΕ που βασίζεται στις αξίες της», δήλωσε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Βάλντις Ντομπρόβσκις.
Η έκθεση επιβεβαιώνει την ΕΕ και τα κράτη μέλη της ως τον κορυφαίο πάροχο οικονομικής βοήθειας για το εμπόριο (AfT) στον κόσμο με 17,9 δισεκατομμύρια ευρώ το 2019, προς όφελος περίπου 140 χωρών και περιοχών που είναι επιλέξιμες για Επίσημη Αναπτυξιακή Βοήθεια. Αυτό αντιπροσωπεύει περίπου το 38% των παγκόσμιων κεφαλαίων Στήριξης στο Εμπόριο και μια αύξηση κατά 12% σε σύγκριση με το 2018.
Η οικονομική ενδυνάμωση των γυναικών, η προστασία του περιβάλλοντος και της βιοποικιλότητας, καθώς και η ψηφιοποίηση υπήρξαν οι βασικοί τομείς της δράσης της ΕΕ για τη στήριξη του εμπορίου. Η Αφρική συνέχισε να λαμβάνει το μεγαλύτερο μερίδιο με 43% του συνολικού όγκου, ακολουθούμενη από την Ασία (21%), τις ευρωπαϊκές χώρες που γειτνιάζουν με την ΕΕ και τις υπό ένταξη χώρες (13%) και την Αμερική (8%).
Πανδημία και εμπόριο
Φέτος, η έκθεση περιλαμβάνει ένα ειδικό κεφάλαιο για την απόκριση της ευρωπαϊκής ομάδας (Team Europe) Στήριξης του Εμπορίου στην περίοδο της πανδημίας COVID-19, η οποία είχε δραματικό αντίκτυπο στο εμπόριο. Οι συνολικές εισαγωγές της ΕΕ από αναπτυσσόμενες χώρες μειώθηκαν κατά σχεδόν 100 δισεκατομμύρια ευρώ μεταξύ 2019 και 2020. Η Team Europe, δηλαδή η ΕΕ, τα κράτη μέλη της και τα ευρωπαϊκά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, αντέδρασαν γρήγορα, κινητοποιώντας 46 δισεκατομμύρια ευρώ μεταξύ Απριλίου 2020 και Απριλίου 2021 για να βοηθήσουν τις χώρες- εταίρους της ΕΕ χώρες να μετριάσουν τις κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας. Η ανταπόκριση της AfT (Στήριξη για το Εμπόριο) περιελάμβανε την έγκαιρη έναρξη προγραμμάτων, την αποδέσμευση πρόσθετων πόρων, τη γρήγορη παρακολούθηση εγκρίσεων στοχευμένων προγραμμάτων και τον επαναπροσανατολισμό των υπαρχόντων.
Η έκθεση δείχνει επίσης ότι η ευρωπαϊκή AfT έχει καλύτερο αντίκτυπο παρέχοντας σχετική βοήθεια προσαρμοσμένη στις διαφορετικές ανάγκες των χωρών-εταίρων. Το 2020, η ΕΕ παρείχε AfT μέσω χρηματοοικονομικών εγγυήσεων και πράξεων ανάμειξης για συνολικό ποσό 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ, με μόχλευση πάνω από 10 δισεκατομμύρια ευρώ. Για να βοηθήσει στη βελτίωση του ρυθμιστικού περιβάλλοντος για τον ιδιωτικό τομέα, η ΕΕ παρείχε περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως για την ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα (PSD).


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς