
Όμηροι του… τενεκέ εξακολουθούν να είναι οι Έλληνες, καθώς μόλις το 27,4% των νοικοκυριών αγοράζουν επώνυμο τυποποιημένο ελαιόλαδο. Αντίθετα, άνω του 60% είτε παράγουν το δικό τους ελαιόλαδο είτε το προμηθεύεται από συγγενείς ή φίλους, όπως προκύπτει από έρευνα, η οποία δημοσιεύθηκε πρόσφατα στην επιθεώρηση Nutrients.
Η τιμή βασικό κριτήριο
Αναφορικά με το επώνυμο ελαιόλαδο, το 63% των καταναλωτών παραμένει πιστό σε μία συγκεκριμένη μάρκα, ενώ ως προς τα κριτήρια με τα οποία επιλέγουν επώνυμα ελαιόλαδα, το σημαντικότερο όλων είναι η τιμή (54%) και ακολουθούν η οξύτητα (44%), η γεωγραφική του ένδειξη (39%), η ένδειξη Π.Ο.Π. (30%) και το υλικό συσκευασίας του (24%).
Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Σεπτέμβριο εφέτος το τυποποιημένο επώνυμο ελαιόλαδο ήταν το προϊόν που σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία ανατίμηση στην κατηγορία των ειδών διατροφής. Συγκεκριμένα, σε σχέση με τον Αύγουστο η τιμή του ελαιόλαδου αυξήθηκε κατά 11,8%.
Τι συμβαίνει με το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
Πάντως ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας, που επικεντρώνεται στις καταναλωτικές συμπεριφορές απέναντι στο ελαιόλαδο, αφορά το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο.
Παρ’ όλο που οι Έλληνες εξακολουθούν να διατηρούν την παγκόσμια πρωτιά σε ότι αφορά την κατανάλωση ελαιόλαδου, μόνο το 57% των νοικοκυριών δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν έξτρα παρθένο ελαιόλαδο. Το ποσοστό αυτό είναι πολύ χαμηλότερο σε σχέση με αντίστοιχες έρευνες που έχουν γίνει στο εξωτερικό (πάνω από 90% στην Ιταλία, 78,2% στην Ισπανία), αλλά και σε σχέση με προ 25 ετών έρευνα που είχε διεξαχθεί στην Ελλάδα, σύμφωνα με την οποία η χρήση έξτρα παρθένου ελαιόλαδου έφθανε το 70%.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, αυτό το απροσδόκητο εύρημα θα μπορούσε να αποδοθεί αφενός στην οικονομική κρίση, αφού το έξτρα παρθένο είναι πιο ακριβό σε σύγκριση με άλλους τύπους ελαιόλαδου και, αφετέρου, στο γεγονός ότι πολλοί δε γνωρίζουν ή δεν κατανοούν την ορολογία με την οποία διαχωρίζονται οι διάφορες κατηγορίες ελαιόλαδου. Το εύρημα ενδέχεται επίσης να συνδέεται και με τον τενεκέ, καθώς σε αντίθεση με το τυποποιημένο ελαιόλαδο δεν διαθέτει χαρακτηρισμό για την κατηγορία που ανήκει.


Latest News

Ανεκμετάλλευτο το «εργαλείο» των οικολογικών σχημάτων - Τι αποκαλύπτει έκθεση
Τα οικολογικά σχήματα εντάχθηκαν στη λίστα των αγροτικών επιδοτήσεων από το 2023 με την εφαρμογή της ΚΑΠ 2023-2027

Ο Θ. Γεωργόπουλος πρόεδρος της Νομικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων της OIV
Ο Θεόδωρος Γεωργόπουλος έχει διατελέσει αντιπρόεδρος του Οργανισμού από το 2021

Χωρίς υποχρέωση παράδοσης προϊόντος στις πληγείσες περιοχές η συνδεδεμένη ενίσχυση βάμβακος
Το βαμβάκι «είναι ένα δυναμικό προϊόν το οποίο αντιπροσωπεύει το 80% της ευρωπαϊκής παραγωγής», ανέφερε ο Κώστας Τσιάρας από την Καρδίτσα

Τι αλλάζει στη χορήγηση της ειδικής συνδεδεμένης ενίσχυσης στο βαμβάκι
Οι αλλαγές αφορούν τους όρους επιλεξιμότητας για τη χορήγηση της ειδικής συνδεδεμένης ενίσχυσης στο βαμβάκι

Τσιάρας: Ενισχύουμε τη θερμοκηπιακή καλλιέργεια με γενναία χρηματοδότηση
Το νέο πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα στον αγροτικό κόσμο να προσδώσει προστιθέμενη αξία στα προϊόντα, είπε ο Κώστας Τσιάρας από την Καρδίτσα

Τσιάρας - ΣΕΒΤ: Εντείνουν τη συνεργασία για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων
Ποια θέματα τέθηκαν στο τραπέζι των συζητήσεων μεταξύ του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Τσιάρας και του ΔΣ του ΣΕΒΤ

Στα 16 εκατ. ευρώ οι αποζημιώσεις σε μηλοπαραγωγούς - Οι δικαιούχοι
Σε εννέα περιφερειακές ενότητες θα καταβληθούν οι ενισχύσεις από τον ΕΛΓΑ για τις ζημιές σε καλλιέργειες μήλου

Καινοτομία, τεχνολογία και χρηματοδοτικά εργαλεία στον πρωτογενή τομέα
Τι είπαν στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης οι Σπυρίδων Κίντζιος, Έρη Νίκα και Ιωάννης Χανιωτάκης

Στο ΦΕΚ de minimis ύψους 7 εκατ. ευρώ – Οι δικαιούχοι και τα ποσά
Σε ποιες περιοχές και σε ποια αγροτικά προϊόντα, τα οποία έχουν υποστεί ζημία θα καταβληθούν οι ενισχύσεις de minimis

Στις 6.829 οι αιτήσεις στήριξης για νέους αγρότες - Ολοκληρώθηκε η υποβολή
Η αιτούμενη δημόσια δαπάνη ανέρχεται στα 241.289.000 ευρώ - Ακολουθεί η αξιολόγηση των αιτήσεων για ένταξη στην παρέμβαση «νέοι αγρότες»