
Όμηροι του… τενεκέ εξακολουθούν να είναι οι Έλληνες, καθώς μόλις το 27,4% των νοικοκυριών αγοράζουν επώνυμο τυποποιημένο ελαιόλαδο. Αντίθετα, άνω του 60% είτε παράγουν το δικό τους ελαιόλαδο είτε το προμηθεύεται από συγγενείς ή φίλους, όπως προκύπτει από έρευνα, η οποία δημοσιεύθηκε πρόσφατα στην επιθεώρηση Nutrients.
Η τιμή βασικό κριτήριο
Αναφορικά με το επώνυμο ελαιόλαδο, το 63% των καταναλωτών παραμένει πιστό σε μία συγκεκριμένη μάρκα, ενώ ως προς τα κριτήρια με τα οποία επιλέγουν επώνυμα ελαιόλαδα, το σημαντικότερο όλων είναι η τιμή (54%) και ακολουθούν η οξύτητα (44%), η γεωγραφική του ένδειξη (39%), η ένδειξη Π.Ο.Π. (30%) και το υλικό συσκευασίας του (24%).
Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Σεπτέμβριο εφέτος το τυποποιημένο επώνυμο ελαιόλαδο ήταν το προϊόν που σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία ανατίμηση στην κατηγορία των ειδών διατροφής. Συγκεκριμένα, σε σχέση με τον Αύγουστο η τιμή του ελαιόλαδου αυξήθηκε κατά 11,8%.
Τι συμβαίνει με το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
Πάντως ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας, που επικεντρώνεται στις καταναλωτικές συμπεριφορές απέναντι στο ελαιόλαδο, αφορά το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο.
Παρ’ όλο που οι Έλληνες εξακολουθούν να διατηρούν την παγκόσμια πρωτιά σε ότι αφορά την κατανάλωση ελαιόλαδου, μόνο το 57% των νοικοκυριών δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν έξτρα παρθένο ελαιόλαδο. Το ποσοστό αυτό είναι πολύ χαμηλότερο σε σχέση με αντίστοιχες έρευνες που έχουν γίνει στο εξωτερικό (πάνω από 90% στην Ιταλία, 78,2% στην Ισπανία), αλλά και σε σχέση με προ 25 ετών έρευνα που είχε διεξαχθεί στην Ελλάδα, σύμφωνα με την οποία η χρήση έξτρα παρθένου ελαιόλαδου έφθανε το 70%.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, αυτό το απροσδόκητο εύρημα θα μπορούσε να αποδοθεί αφενός στην οικονομική κρίση, αφού το έξτρα παρθένο είναι πιο ακριβό σε σύγκριση με άλλους τύπους ελαιόλαδου και, αφετέρου, στο γεγονός ότι πολλοί δε γνωρίζουν ή δεν κατανοούν την ορολογία με την οποία διαχωρίζονται οι διάφορες κατηγορίες ελαιόλαδου. Το εύρημα ενδέχεται επίσης να συνδέεται και με τον τενεκέ, καθώς σε αντίθεση με το τυποποιημένο ελαιόλαδο δεν διαθέτει χαρακτηρισμό για την κατηγορία που ανήκει.


Latest News

Κέλλας: Προωθούμε κοινή στρατηγική για την προστασία των θαλάσσιων οικοσυστημάτων
«Να διασφαλίσουμε ένα βιώσιμο μέλλον για τις παράκτιες κοινότητές μας», επισήμανε ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Χρήστος Κέλλας

Σταμενίτης: Ενίσχυση της συνεργασίας Ελλάδας – Βιετνάμ στις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων
Τι εξετάστηκε στη συνάντηση του υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Διονύση Σταμενίτη με την Πρεσβευτή του Βιετνάμ στην Ελλάδα, Pham Thi Thu Huong

Η τελική κατάταξη δικαιούχων για αναδιάρθρωση και μετατροπή αμπελώνων
Η παρέμβαση για την αναδιάρθρωση και την μετατροπή αφορά 4.479 στρέμματα με αμπέλι σε όλη τη χώρα– Δείτε όλους τους δικαιούχους
![Δασμοί Τραμπ: Πώς ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ – Κίνας βλάπτει τους Αμερικανούς αγρότες [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/agrotis_1505-600x391.jpg)
Πώς ο πόλεμος ΗΠΑ - Κίνας βλάπτει τους Αμερικανούς αγρότες [πίνακες]
Οι δασμοί Τραμπ το 2018 έφερε απώλειες στον αγροτικό τομέα των ΗΠΑ περίπου 27 δισ. δολάρια, με το 71% των απωλειών να σχετίζονται με τη σόγια

ΕΘΕΑΣ: Άμεση ανάγκη για μέτρα πρόληψης από τον αφθώδη πυρετό
Τι ζητά με επιστολή της η Εθνική Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΘΕΑΣ) από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Πληρωμή από τον ΕΛΓΑ Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων 2,4 εκατ. ευρώ
Το ποσό που θα πληρώσει ο ΕΛΓΑ ανέρχεται στα 2.398.057,42 ευρώ και αφορά 525 δικαιούχους παραγωγούς

Ανεξάρτητοι Οινοποιοί προς την Ευρώπη: Μην περιφρονείται το κρασί
Οι Ανεξάρτητοι Οινοποιοί της Γαλλίας στέλνουν μήνυμα στην Ευρώπη καλώντας την να μην δίνει προτεραιότητα μόνο στον βιομηχανικό τομέα

Σε κρίσιμο σταυροδρόμι οι ελληνικές εξαγωγές επιτραπέζιας από την επιβολή δασμών Τραμπ
Στην αποτίμηση των επιπτώσεων των νέων μέτρων που θα φέρουν οι δασμοί Τραμπ στην ανταγωνιστικότητα του προϊόντος προχώρησε η ΠΕΜΕΤΕ

Ελαιόλαδο όπως ράβδοι... χρυσού - Έλεγχος ταυτότητας με δακτυλικά αποτυπώματα
Η γνώση της χώρας προέλευσης προϊόντων, όπως το ελαιόλαδο, επηρεάζει σημαντικά τις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών και τις τιμές

Οι ευκαιρίες για τα ελληνικά αγροδιατροφικά προϊόντα από τη συμφωνία ΕΕ- MERCOSUR
Ο συνολικός όγκος των εμπορικών συναλλαγών των δυο πλευρών ανέρχεται, σύμφωνα με στοιχεία του 2023 σε 110 δισ. ευρώ