Το γκρουπ BMW συνεχίζει να παίρνει πρωτοβουλίες που θα μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές CO2 στην εφοδιαστική αλυσίδα. Από το 2025, η εταιρεία σχεδιάζει να προμηθεύεται ατσάλι, το οποίο παράγεται με έως 95% λιγότερες εκπομπές CO2 και χωρίς να απαιτούνται ορυκτές πρώτες ύλες όπως ο άνθρακας. Για το σκοπό αυτό έχει συνάψει συμφωνία με τη σουηδική startup H2 Green Steel, που χρησιμοποιεί υδρογόνο και πράσινη ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές για την παραγωγή ατσαλιού. Λόγω της εξαιρετικά ενεργοβόρας διαδικασίας παραγωγής, η παραγωγή χάλυβα θεωρείται μία από τις κύριες πηγές παγκόσμιων εκπομπών CO2.
Εκτός από την προμήθεια ατσαλιού που παράγεται με χρήση πράσινης ενέργειας, το γκρουπ BMW και H2 Green Steel συμφώνησαν επίσης στη δημιουργία ενός κύκλου υλικών κλειστού βρόχου. Η H2 Green Steel θα παραλαμβάνει υπολείμματα από φύλλα μετάλλου, όπως αυτά που προκύπτουν στις πρέσες μετά τη δημιουργία των πάνελ θυρών, θα τα επεξεργάζεται και θα τα επιστρέφει στα εργοστάσια με τη μορφή νέων ατσάλινων ρολών, γνωστών και ως ατσάλινα πηνία. Με αυτό τον τρόπο, οι πρώτες ύλες μπορούν να χρησιμοποιούνται πολλές φορές σε μία κυκλική οικονομία, ώστε να προστατεύονται οι φυσικοί πόροι. Επειδή απαιτείται λιγότερη ενέργεια για την παραγωγή, ο δευτερογενής χάλυβας μειώνει τις εκπομπές CO2, κατά μέσο όρο από 50 μέχρι 80% συγκριτικά με το πρωτογενές υλικό.
Ήδη το γκρουπ χρησιμοποιεί από 20% μέχρι 100% δευτερογενή χάλυβα στα οχήματά του και προτίθεται να αυξήσει αυτό το ποσοστό στο μέλλον. Τα εργοστάσια πρεσών στην Ευρώπη επεξεργάζονται πάνω από μισό εκατομμύριο τόνους χάλυβα το χρόνο.
Η H2 Green Steel κατασκευάζει το εργοστάσιο παραγωγής ατσαλιού στην επαρχία Norrbotten στη Β. Σουηδία, κοντά στον Αρκτικό Κύκλο. Η περιοχή φημίζεται για τους ταράνδους της και για το θεαματικό Βόρειο Σέλας, ενώ παρέχει πρόσβαση και σε σιδηρομετάλλευμα υψηλής ποιότητας, άφθονη ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, όπως υδροηλεκτρική και αιολική, σε ένα σημαντικό λιμάνι και σε πολυετή τεχνογνωσία στην παραγωγή ατσαλιού.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
O γίγαντας των κινεζικών ΕV έβαλε στο... μάτι το Πακιστάν - Πού ετοιμάζει νέο εργοστάσιο
Η BYD είναι η πρώτη σημαντική εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικώνν αυτκινήτων που εισέρχεται στην αγορά του Πακιστάν
Το κλιματικό «ντόμινο» - Πώς τα ακραία φαινόμενα πυροδοτούν νέο κύκλο ανατιμήσεων
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του περιοδικού TIME, η ασφάλεια των αλυσίδων εφοδιασμού γίνεται ολοένα και πιο σημαντική
Πώς η κλιματική αλλαγή… διευκολύνει τις πωλήσεις παραθαλάσσιων σπιτιών
Οι ιδιοκτήτες πουλούν τις περιουσίες τους με την κλιματική αλλαγή να αλλάζει τα δεδομένα – Οι επενδυτές αρπάζουν την ευκαιρία
Η ΕΕ μειώνει τα αέρια θερμοκηπίου, η Ελλάδα στις λίγες χώρες που τα αύξησαν
Το πρώτο τρίμηνο του 2024, οι εκπομπές σε αέρια θερμοκηπίου της ΕΕ υπολογίστηκαν σε 894 εκατομμύρια τόνους ισοδύναμου CO2
Fast track διαδικασίες για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σε βιομηχανίες και επιχειρήσεις
Το σχέδιο επιτάχυνσης της διείσδυσης «πράσινης» ενέργειας σε βιομηχανία και επιχειρήσεις με φωτοβολταϊκά και μπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας
Καίμε περισσότερο από ποτέ άνθρακα. Γιατί;
Καθε φορά που χρειάζεται περισσότερη ενέργεια και μπαίνει σε κίνδυνο η ασφάλεια εφοδιασμού, καταναλώνουμε άνθρακα
Η Τoyota βλέπει το... φρένο στα EV και ποντάρει στα υβριδικά
Η Τοyota προωθεί μια στρατηγική «πολλαπλών δρόμων» που περιλαμβάνει ΕV, υβριδικά και οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου
Η Ευρώπη… στις φλόγες: Πόσες φορές χτύπησε «κόκκινος» συναγερμός για βοήθεια από ΕΕ
Ο Μηχανισμός Πολιτικής Προστασίας έχει ενεργοποιηθεί 29 φορές φέτος καθώς η Ευρώπη γίνεται η ήπειρος με τη μεγαλύτερη θέρμανση στον κόσμο
Πρωτοφανή τα φετινά ρεκόρ ζέστης
Διαψεύστηκαν οι εκτιμήσεις των κλιματολόγων
Επενδύσεις 426 δισ. για την ενεργειακή μετάβαση - Οι στόχοι για μηδενικό άνθρακα
Τι προβλέπει το νέο Εθνικό Σχέδιο για την ενεργειακή μετάβαση - Οι ωριμότερες και φθηνότερες παρεμβάσεις