Το μετασύμπαν είναι εδώ, κατ’ όνομα αν όχι στην πραγματικότητα. H εταιρεία Facebook, θα είναι στο εξής γνωστή ως Meta, ένα νέο όνομα που αντικατοπτρίζει την εστίαση του συνιδρυτή και διευθύνοντος συμβούλου Μαρκ Ζάκερμπεργκ στη δημιουργία μιας νέας πραγματικότητας βασισμένης σε καθηλωτικές εικονικές εμπειρίες. Προς το παρόν, το rebrand τοποθετεί προπετάσματα για να καλύψει ένα αμαυρωμένο όνομα.
Η εισαγωγή όλων εκείνων των τεχνολογιών που απαιτούνται για να γίνει πραγματικότητα το όραμα του Ζάκερμπεργκ για το μετασύμπαν, το οποίο παρουσίασε σε μια εκδήλωση την Πέμπτη, θα διαρκέσει δεκαετίες. Αλλά το κόστος θα αρχίσει να φαίνεται αρκετά γρήγορα. Η πρώην Facebook δημιουργεί ένα νέο τμήμα που ονομάζεται Reality Labs, μια επένδυση που θα μειώσει τα λειτουργικά κέρδη κατά περίπου $10 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος. Ένα πειστικό μετασύμπαν θα χρειαστεί τεράστιες προόδους σε πάνω από δώδεκα τομείς, εκτιμά η εταιρεία, συμπεριλαμβανομένων των οθονών, της παρακολούθησης των οφθαλμικών κινήσεων, των αισθητήρων και της τεχνητής νοημοσύνης.
Η λέξη «μετά» υποδηλώνει ένα στρώμα αφαίρεσης μεταξύ της εταιρείας και του ομώνυμου προϊόντος της, το οποίο θα εξακολουθεί να ονομάζεται Facebook. Αυτό μοιάζει λίγο με τη δημιουργία της Alphabet, της εταιρείας στην οποία υπάγεται η μηχανή αναζήτησης Google. Είναι καλή ιδέα, καθώς το κορυφαίο προϊόν του Ζάκερμπεργκ δέχεται κριτική από πολιτικούς και πληροφοριοδότες για τις πολλάκις καταστροφικές επιπτώσεις του στα άτομα και την κοινωνία. Η πρώην υπάλληλος Φράνσες Χάουγκεν συνέκρινε την πλατφόρμα με εθιστικές ουσίες όπως ο καπνός ή τα οπιοειδή όταν μίλησε ενώπιον του βρετανικού κοινοβουλίου τη Δευτέρα.
Ο καπνός μπορεί να είναι ένας κατάλληλος παραλληλισμός και κατά άλλους τρόπους, καθώς το rebrand του Facebook έχει μια νότα από την Altria, την ιδιοκτήτρια των τσιγάρων Marlboro. Αυτή η εταιρεία άλλαξε το όνομά της από Philip Morris το 2003, εν μέρει για να ξεφύγει από τη σχέση με τα τσιγάρα. Σχεδόν δύο δεκαετίες αργότερα, εξακολουθεί να απολαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων και των κερδών της από τα καπνικά προϊόντα. Μερικές φορές ένα όνομα είναι απλώς ένα όνομα.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Η «παγίδα» του μεσαίου διαδρόμου στα Lidl - Γιατί οι άνδρες είναι πιο επιρρεπείς στις περιττές αγορές
Το κυνήγι θησαυρού και οι άσκοπες αγορές έχουν εδώ και καιρό οδηγήσει στην επιτυχία του λιανικού εμπορίου
Γιατί ο εμπορικός πόλεμος του Τραμπ θα προκαλέσει χάος
Οι δασμοί, ειδικά σε μια χώρα, θα οδηγήσουν σε ένα ανίερο οικονομικό και πολιτικό χάος
Το νέα σενάρια της Disney παραβλέπουν τον… Ντάμπο στο δωμάτιο
Η Walt Disney παρουσίασε με τόλμη μια τριετή πρόβλεψη, αλλά της διαφεύγουν κάποια πράγματα
Ωμή αλήθεια ή αγένεια - Τα όρια σε έναν εργασιακό χώρο
Οι ευθείς συνομιλητές υπερηφανεύονται για την ειλικρίνεια, αλλά μπορούν να αποθαρρύνουν τους συναδέλφους τους
Παίζοντας μπριτζ στις... αγορές - Η τέχνη του να είσαι τυχερός επενδυτής
Πώς να παίζεις με τα χαρτιά που σου μοιράζουν και να προσαρμόζεσαι σε αυτά - Οι κινήσεις του Μπάφετ
Γιατί τελικά η μεγαλύτερη σύγκρουση του Μασκ είναι με τον Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ίλον Μασκ, είναι ήδη βαθιά συνυφασμένο με το κράτος
Η Αμερική θέλει τον Τραμπ – χωρίς αν ή αλλά…
Η πιθανή επανεκλογή του είναι μια υπαρξιακή καταστροφή για τους Δημοκρατικούς και μια ιστορική αλλαγή του παιχνιδιού για τους συμμάχους των ΗΠΑ
Πέντε «καυτές πατάτες» για τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να βρει έναν τρόπο να διατηρήσει την ανάπτυξη ενώ θα επανατοποθετήσει την οικονομία
Γιατί οι ισχυροί brokers χάνουν τον έλεγχό τους στην πολιτική των ΗΠΑ
Η αλλαγή της στάσης τους δείχνει πώς ο φόβος έχει ξεπεράσει την ελπίδα στην πολιτική των ΗΠΑ, ακόμη και στις αίθουσες συνεδριάσεων