
Σοβαρό έλλειμμα επενδύσεων στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού εμφανίζουν οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με τη χώρα μας να κατατάσσεται 3η από το τέλος μεταξύ των κρατών – μελών της ΕΕ των 27.
Προβληματισμό δημιουργεί και το γεγονός ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις με τουλάχιστον 10 απασχολούμενους δεν έχουν καταφέρει να φθάσουν στο πολύ υψηλό και υψηλό επίπεδο ψηφιακής έντασης, περιοριζόμενες στο χαμηλό και στο πολύ χαμηλό.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Αρχής (Eurostat), το 2020, μόνο το 1% των επιχειρήσεων της ΕΕ με τουλάχιστον 10 απασχολούμενους έφθασε σε πολύ υψηλό επίπεδο ψηφιακής έντασης ενώ το 14% έφτασε σε υψηλό επίπεδο. Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων κατέγραψε χαμηλά (46%) ή πολύ χαμηλά (39%) επίπεδα. Σε σύγκριση με το 2018, ο Δείκτης Ψηφιακής Έντασης (DII) παρουσίασε γενική βελτίωση σε επίπεδο ΕΕ, με αυξήσεις τόσο σε πολύ υψηλά (+5,0 ποσοστιαίες μονάδες (π.μ.)) όσο και σε υψηλά (+0,4 π.μ.) επίπεδα.
Η Φινλανδία και η Δανία (και οι δύο 5%) και το Βέλγιο (3%) ήταν οι χώρες της ΕΕ με τα μεγαλύτερα ποσοστά επιχειρήσεων υψηλής ψηφιοποίησης, ενώ οι υπόλοιπες χώρες είχαν το πολύ 2% των επιχειρήσεων με πολύ υψηλό επίπεδο DII.
Αντίθετα, στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία (και οι δύο 66%), την Ελλάδα (60%), τη Λετονία (57%) και την Ουγγαρία (53%), οι περισσότερες επιχειρήσεις εμφανίζουν πολύ χαμηλό DII, υποδηλώνοντας μια μικρή επένδυση σε ψηφιακές τεχνολογίες.

Σύμφωνα με έναν από τους στόχους του οράματος της ΕΕ για ψηφιακό μετασχηματισμό, τουλάχιστον το 90% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ) της ΕΕ θα πρέπει να φθάσουν σε ένα βασικό επίπεδο ψηφιακής έντασης έως το 2030.
Το βασικό επίπεδο συνεπάγεται τη χρήση τουλάχιστον τέσσερις τεχνολογίες και περιλαμβάνει επιχειρήσεις με χαμηλή, υψηλή και πολύ υψηλή DII. Το 2020, τρεις στις πέντε ΜΜΕ (60%) στην ΕΕ έφτασαν τουλάχιστον σε ένα βασικό επίπεδο ψηφιακής έντασης, έναντι 89% των μεγάλων επιχειρήσεων.
Το DII μετρά τη χρήση διαφορετικών ψηφιακών τεχνολογιών από τις επιχειρήσεις και η βαθμολογία του (0-12) καθορίζεται από το πόσες από τις 12 επιλεγμένες ψηφιακές τεχνολογίες χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις. Όσο υψηλότερη είναι η βαθμολογία, τόσο μεγαλύτερη είναι η ψηφιακή ένταση της επιχείρησης, που κυμαίνεται από πολύ χαμηλή έως πολύ υψηλή.
Τα στοιχεία της Eurostat δείχνουν ότι το 9% των μεγάλων επιχειρήσεων της ΕΕ είχαν πολύ υψηλό DII και το 42% υψηλό επίπεδο, ενώ μόνο το 2% των μεσαίων επιχειρήσεων κατέγραψε πολύ υψηλής έντασης επίπεδο και το ένα τέταρτο (25%) υψηλό DII . Μόνο το 0,4% των μικρών επιχειρήσεων έφτασε σε πολύ υψηλή ψηφιακή ένταση, με μόνο το 12% να σημειώνει υψηλό DII.
Σχεδόν οι μισές μεσαίες (47%) και μικρές (46%) επιχειρήσεις παρουσίασαν χαμηλό επίπεδο ψηφιακής έντασης.


Latest News

Η ρύθμιση που ξεκλειδώνει κουρέματα και ρυθμίσεις οφειλών σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις
Ο εξωδικαστικός μηχανισμός και η ένταξη περισσότερων υπερχρεωμένων νοικοκυριών κι επιχειρήσεων στις ρυθμίσεις οφειλών, το νέο στοίχημα ΥΠΕΘΟ και servicers

Οι δασμοί Τραμπ και οι άλλες προκλήσεις για τον κλάδο του καφέ
Οι δασμοί Τραμπ αναμένεται να είναι μία ακόμα πρόκληση για τον κλάδο του καφέ, που ήδη δοκιμάζεται από τις συνεχείς ανατιμήσεις και την κλιματική αλλαγή

Οι 2+1 καταλύτες που φέρνουν deals στην Πληροφορική
Τα πολλαπλά έργα ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, η ψηφιοποίηση της αγοράς και η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι οι καταλύτες που γεννούν νέα deals στην Πληροφορική - Ποιες είναι οι αβεβαιότητες που παραμένουν
![Επιχειρήσεις: Με τι επιτόκιο δανείζονται – Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/daneia-trapezes-768x432-1-600x338.jpg)
Με τι επιτόκιο δανείζονται οι ελληνικές επιχειρήσεις - Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]
Η υποχώρηση των επιτοκίων δημιουργεί αυξημένες ευκαιρίες για τις τράπεζες

Πώς «εθίστηκε» η αγορά στις προσφορές – Από τα προϊόντα κράχτες στο… ζύγι
Οι προσφορές και το χρονικό της γιγάντωσης των προσφορών στην ελληνική αγορά – Ο ρόλος των φθηνών ανώνυμων προϊόντων

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ το Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ

Worldline: Το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι ανθρώπινο και προσωποποιημένο
«Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι απλώς ψηφιακό. Είναι έξυπνο, ανθρώπινο και εξατομικευμένο» επισήμανε ο κ. Κιτιξής, Country Head and Managing Director της Worldline

Πώς επηρεάζονται οι τραπεζικές συναλλαγές από τις αργίες
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω web banking και mobile apps θα λειτουργούν κανονικά

Ποιοι χάνουν, ποιοι κερδίζουν από τη μείωση των επιτοκίων της ΕΚΤ
Νέα εποχή φθηνού χρήματος στην Ελλάδα με τη βούλα της ΕΚΤ - Η μείωση στα επιτόκια ρίχνει τα έσοδα στις τράπεζες και τις αποδόσεις στις καταθέσεις

Δωδώνη: Τριάντα χρόνια συγκρούσεων, 3 ιδιοκτήτες και ο νικητής
Μετά από 13 χρόνια και μεγάλη προσπάθεια τα αδέλφια Σαράντη αποκτούν το ισχυρότερο εξαγωγικό brand name στην φέτα, την Δωδώνη