
Πληρότητα 100% εμφάνισαν τα καταλύματα σε δημοφιλείς ορεινούς προορισμούς, με αφορμή την αργία της εθνικής μας εορτής, αυτήν την εβδομάδα, όπως τόνισε συνέντευξη του στον Αντέννα ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας.
Σύμφωνα με τον υπουργό, τα στοιχεία δείχνουν ότι πλησιάζουμε το 70%-75% της τουριστικής κίνησης του 2019 και μάλιστα με πιο ποιοτικούς δείκτες, με ένα μέσο εισόδημα από τους επισκέπτες που ξεπερνάει πλέον τα 600 ευρώ και με τις περιοχές της χώρας που έχουν ακόμα ήπιο κλίμα, την Κρήτη, τη Ρόδο, αλλά και τις μεγάλες πόλεις μας, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, να παρουσιάζουν ακόμα και τώρα πολύ υψηλά ποσοστά πληρότητας.
«Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίο βλέπουμε ότι εξελίσσεται το τουριστικό μας προϊόν ακόμα και τώρα. Η γερμανική εταιρεία Condor έχει πτήσεις για όλο το Νοέμβριο και για την Κρήτη και για τη Ρόδο. Ζητούν να μείνει ανοιχτή η παλιά πόλη στη Ρόδο, προκειμένου να την επισκέπτονται.
Με αφορμή την αργία της εθνικής μας εορτής, αυτήν την εβδομάδα τα καταλύματα σε δημοφιλείς ορεινούς προορισμούς παρουσίασαν πληρότητα 100%.
Με κόπο και προσπάθεια, με πολλή δουλειά από όλους, αρχίζουν και κινούνται ξανά και οι χειμερινοί προορισμοί και τα 12μηνης λειτουργίας ξενοδοχεία των πόλεων, που χτυπήθηκαν κατά κύριο λόγο από την πανδημία», αναφέρει ο υπουργός.
Βάση της προσπάθειάς μας ένα βιώσιμο τουριστικό μοντέλο
Επίσης, υπογραμμίζει ότι «η προσπάθειά μας έχει ως βάση της ένα βιώσιμο τουριστικό μοντέλο. Σε αυτούς οι οποίοι μου λένε ότι δεν αντέχουμε 30 ή 40 εκατομμύρια τουρίστες, λέω ότι αντέχουμε και 40 εκατομμύρια τουρίστες και 45 ενδεχομένως και παραπάνω, σε όλες τις Περιφέρειές μας της χώρας, αρκεί να δώσουμε τη δυνατότητα στον κόσμο να μην πάει μόνο στους πολύ γνωστούς προορισμούς που όλοι γνωρίζουμε.
Υπάρχουν τόσες πολλές ομορφιές, συγκριτικά πλεονεκτήματα και μοναδικές εμπειρίες στη χώρα. Για αυτό θα κάνουμε διπλή καμπάνια φέτος με τον ΕΟΤ. Μία τον χειμώνα για τους εναλλακτικούς τουριστικούς προορισμούς και το city break, και μία νωρίς την άνοιξη για το καλοκαιρινό μας προϊόν. Βεβαίως το κύριο πλεονέκτημά μας είναι ο ήλιος και η θάλασσα, αλλά «φωτίζουμε» και όλες τις άλλες επιλογές που έχουμε στη χώρα.
Η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας είναι ο τουρισμός. Το Υπουργείο Τουρισμού είναι ένα βαθιά οικονομικό, αναπτυξιακό Υπουργείο. Το αξίζει η χώρα να αυξήσει και άλλο αυτό το προϊόν και να ευημερήσει ο Έλληνας. Δεν μπορώ να σκεφτώ πιο χειροπιαστό τρόπο από αυτόν, που μπορεί να γίνει και σε άμεσο χρονικό διάστημα, και θα φέρει εισόδημα και νέες, ποιοτικές και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας για τη μέση ελληνική οικογένεια και έσοδα για την ελληνική οικονομία».
Το Μάρτιο ξεκινά η τουριστική περίοδος του 2022
Αναφορικά με την τουριστική περίοδος αναφέρει ότι θα ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2022. «Η μία μετά την άλλη, οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και οι τουριστικοί πράκτορες υπογράφουν με εμάς συμβόλαια και παρακαλώ να ετοιμαστούν οι επιχειρήσεις, οι ξενοδόχοι μας και τα επαγγέλματα γύρω από τον τουρισμό, γιατί φέτος το καλοκαίρι ξεκινάει την άνοιξη στη χώρα. Τέλη Μαρτίου, αρχές Απριλίου πρέπει να είμαστε όλοι έτοιμοι.
Η τεράστια δύναμη του τουρισμού είναι ότι την επικοινωνία κάνουν και οι Δήμοι, οι Περιφέρειες, οι ιδιωτικοί φορείς, όπως η Marketing Greece του ΣΕΤΕ, ο ΕΟΤ και η κεντρική Κυβέρνηση. Αυτό το οποίο ζήτησα από όλους είναι να στρέψουμε μαζί τις δυνάμεις μας ομογενοποιημένα, έτσι ώστε να υπερπολλαπλασιάσουμε τη δύναμη που έχουμε. Αξίζουν οι χειμερινοί προορισμοί μας να φωτιστούν και να αναδειχθούν, τα ξενοδοχεία μας στα μεγάλα αστικά κέντρα, η κρουαζιέρα στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρεια Ελλάδα.
Η Αθήνα ξαναπαίρνει σιγά-σιγά τα πάνω της. Από 1,2 ημέρες διαμονής ανά επισκέπτη, έχει φτάσει πλέον τις 2,6.
Η Θεσσαλονίκη έχει 300%-400% αύξηση στην κρουαζιέρα, όλες οι μεγάλες εταιρείες θέλουν να ξεκινήσουν, με home port το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και με το αεροδρόμιο Μακεδονία, να έρθουν, να γεμίσουν τα ξενοδοχεία μας, να πάνε στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος να φάνε, να περιηγηθούν στα αξιοθέατα.
Τα υγειονομικά μας πρωτόκολλα πέτυχαν να brand-αριστεί η Ελλάδα ως χώρα σοβαρή και ασφαλής
Το 2020 βλέποντας την τραγική κατάσταση στη γειτονική μας Ιταλία που διαθέτει ένα πλούσιο Σύστημα Υγείας, όλοι στοιχημάτιζαν ότι η χώρα μας θα είναι η επόμενη.
Όχι μόνο δεν ήταν η επόμενη, αλλά το Εθνικό Σύστημα Υγείας άντεξε. Φτιάξαμε ένα από τα καλύτερα προγράμματα εμβολιασμού στην Ευρώπη και brand-αρίστηκε η χώρα μας στο εξωτερικό ως μία χώρα σοβαρή και ασφαλής, ένας προορισμός στον οποίο μπορούν να έρθουν επισκέπτες και να μην κινδυνεύσουν.
Και αυτό βοήθησε, προφανώς, να έχουμε κόσμο και το 2020 που έμειναν κλειστές όλες οι άλλες μεσογειακές χώρες και εμείς τολμήσαμε χωρίς εμβόλια τότε, με πολλαπλό testing, με την επιχειρησιακή ενίσχυση του συστήματος αεροδιακομιδών, με υγειονομικό προσωπικό στα νησιά.
Και βέβαια, το 2021 που βλέπετε ότι ακόμα και τώρα που μιλάμε, τα ξενοδοχεία μας, τα καταλύματά μας είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο», καταλήγει ο υπουργός.


Latest News
![Airbnb: Ποιοι ελληνικοί προορισμοί θα γεμίσουν το Πάσχα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/Airbnb-to-vima-600x399.jpg)
Airbnb: Ποιοι ελληνικοί προορισμοί θα γεμίσουν το Πάσχα [γράφημα]
Oι τάσεις για το Πάσχα και η ζήτηση για την ελληνική πρωτεύουσα - Πώς θα κινηθούν οι κρατήσεις για Airbnb
![Ξενοδοχεία: Άλμα 40% στις αξίες την τελευταία τετραετία – Πανευρωπαϊκή πρωτιά [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/ksenodoxio-600x399.jpg)
Πόσο «πλούτισαν» τα ξενοδοχεία της Αθήνας την τελευταία 4ετία [γραφήματα]
Τα ξενοδοχεία της Αθήνας εμφανίζουν και τον υψηλότερο ρυθμό αύξησης σε ετήσια βάση από το 2015-2024

Κραυγή αγωνίας για τον τουρισμό της Σαντορίνης - Γιατί κινδυνεύει η έναρξη της σεζόν
Αγωνία στους επιχειρηματίες της φιλοξενίας και της κρουαζιέρας για την πορεία της τουριστικής κίνησης - Τι ζητούν οι επιχειρηματικοί φορείς

Ο «ανεκμετάλλευτος πλούτος» του συνεδριακού τουρισμού - Έσοδα έως 7 δισ. τον χρόνο
Ο συνεδριακός τουρισμός φέρνει αυτή τη στιγμή έσοδα 2 δισ. σε ετήσια βάση στην Ελλάδα - Τεράστιες οι προοπτικές ανάπτυξης

H Intercontinental ανοίγει νέο ξενοδοχείο στην Κρήτη - Ντεμπούτο για την Vignette Collection στα Χανιά
Η Intercontinental επεκτείνει στην Ελλάδα την ταχέως αναπτυσσόμενη αλυσίδα Vignette Collection

Ρευματοκλοπές στον κλάδο της εστίασης και φιλοξενίας - Τι δείχνουν οι έλεγχοι
Σε ορισμένες περιπτώσεις γνωστών αλυσίδων καταστημάτων, το ποσοστό διαπιστωμένων ρευματοκλοπών ξεπέρασε το 50% επί του αριθμού των παροχών που ελέγχθηκαν

Καλπάζουν Ρόδος και Κρήτη, υποχωρεί η Σαντορίνη – Τα μηνύματα για τη φετινή τουριστική σεζόν
Αθλητής με ταλέντο αλλά χωρίς προπόνηση ο ελληνικός τουρισμός, εκτιμά ο Γιάννης Χατζής πρόεδρος της ΠΟΞ

Πλέει προς νέα ρεκόρ η κρουαζιέρα - Πάνω απο 5.200 call στα ελληνικά λιμάνια
Για το 2025 αναμένεται αύξηση της κίνησης και η πρόβλεψη είναι για 5,8 εκατομμύρια επιβάτες σε 5.290 αφίξεις πλοίων στα ελληνικά λιμάνια

Νέα τουριστική επένδυση 120 εκατ. στην Κρήτη από τις οικογένειες Σμπώκου-Βασιλάκη
Τουριστικό συγκρότημα στη θέση «Σκούρος» στα νότια του νομού Ηρακλείου

«Τουρισμός για όλους 2025»: Τα 16 βήματα που ξεκλειδώνουν τα vouchers για διακοπές
Στις 10 Μαρτίου λήγει η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων στο πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους 2025»