Η κατακόρυφη αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην ελληνική αγορά έχει αρχίσει να «κοκκινίζει» τον ανταγωνισμό και στις ολοκληρωμένες ψηφιακές πλατφόρμες αγορών (marketplaces).
Το μικρό κομμάτι της «πίτας» που διεκδικούν Public και Skroutz, καθώς (και) στην εγχώρια αγορά κυριαρχούν οι διεθνείς πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Αmazon, το eBay, η AliExrpress, το Facebook Marketplace και η Wish με συνολικό μερίδιο άνω του 70%, ενδεχομένως να δεχτεί περεταίρω ανταγωνιστικές πιέσεις όταν τους επόμενους μήνες δραστηριοποιηθεί εμπορικά στην χώρα μας το marketplace e-mag, που ελέγχει το 50% της ρουμανικής αγοράς.
Η διοίκηση της εταιρείας ήρθε σε επαφή με το γραφείο Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Βουκουρέστι με σκοπό την κοινοποίηση της πληροφόρησης στους επιχειρηματικούς συνδέσμους και φορείς, σε αρχική φάση Αττικής και Θεσσαλονίκης, για την ανεύρεση ενδιαφερομένων ελληνικών επιχειρήσεων.
Hub στη Θεσσαλονίκη
Η αρχική γεωγραφική στόχευση της E-Mag είναι εξωστρεφείς ελληνικές επιχειρήσεις από Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη, ενώ μέσα στο επόμενο εξάμηνο σχεδιάζεται εμπορική επέκταση σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.
Όπως γνωστοποίησε στα στελέχη του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας μας στο Βουκουρέστι ο International Marketplace Director της εταιρείας Δ. Σιδερίδης, η e-mag ενδιαφέρεται για την συνεργασία με εξωστρεφείς ελληνικές επιχειρήσεις για να μεταφέρει τα προϊόντα τους στη Ρουμανία και να τα πουλάει μέσω της πλατφόρμας της. Στην κατεύθυνση αυτή θα χρησιμοποιηθεί η θυγατρική της εταιρεία Same day Courier, η οποία ξεκίνησε επίσης να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα μέσω συνεργασιών με ελληνικές εταιρείες ταχυμεταφορών. Το αρχικό hub συλλογής θα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη.
Διαβάστε ακόμη: Online Super Market – Αύξηση 60% στο γ’ τρίμηνο
Ποια είναι η e-mag
H e-mag δραστηριοποιείται μέχρι στιγμής σε Ρουμανία (50% της αγοράς, 36.000 επιχειρήσεις, 12 εκατ. κωδικούς προϊόντων), Βουλγαρία (market leader με 25% της αγοράς) και Ουγγαρία (επίσης market leader με 25% της αγοράς) και επεκτείνεται σε Ελλάδα, Γερμανία και Πολωνία.
Οι βασικές κατηγορίες προϊόντων στην πλατφόρμα είναι ηλεκτρονικά είδη (Η/Υ, Τηλέφωνα κ.α.), ηλεκτρικά είδη (ψυγεία, πλυντήρια κ.α.), βιντεοπαιχνίδια, παιχνίδια, τυποποιημένα τρόφιμα, είδη ένδυσης, αθλητικά είδη, καλλυντικά, είδη σπιτιού και είδη αυτοκινήτου.
H e-mag ανήκει στον ολλανδικών συμφερόντων όμιλο Prosus N.V., ο οποίος με τη σειρά του ανήκει στον νοτιοαφρικανικών συμφερόντων όμιλο Naspers και είναι ο μεγαλύτερος όμιλος ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη και από τους μεγαλύτερους παγκόσμια και συγκεκριμένα τρίτος μετά την Amazon και την Alibaba.
Σημειώνεται παράλληλα ότι μέσω της γερμανικής εταιρείας Delivery Hero επίσης συμφερόντων του ομίλου Prosus N.V., που κατέχει άνω του 25% των μετοχών της, του ανήκουν επίσης και οι ελληνικές εταιρείες «efood» και «deliveras.gr» καθώς και η start-up «Instashop», ενώ παράλληλα του ανήκει και η διεθνής εταιρεία e-shop και delivery «Wolt», η οποία επίσης δραστηριοποιείται στην Ελλάδα.
Έτσι εκτός από το quick commerce, όπου η Delivery Hero εκτός από την efood και την InstaShop πρόσφατα απέκτησε και 4 εταιρείες του ομίλου Μούχαλη (τα καταστήματα Kiosky’s, την πλατφόρμα delivery.gr, τη χονδρική πώληση ζαχαρωδών και ποτών σε καταστήματα ψιλικών και την πλατφόρμα e-table), η γερμανική εταιρεία μπαίνει δυναμικά και στον κλάδο των marketplaces.
Η εκτόξευση των marketplaces
Το 2020, την πρώτη χρονιά της πανδημίας, οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσω των marketplaces διεθνώς υπολογίζονται σε 1,1 τρισ. δολάρια, αποτελώντας το 41% των συνολικών ηλεκτρονικών πωλήσεων οι οποίες πραγματοποιήθηκαν πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Euromonitor International.
Στην Ελλάδα ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου εκτιμάται ότι έφθασε 10,7 δισ. ευρώ το 2020, έναντι 7,5 περίπου δισ. ευρώ το 2019, με την πανδημία να έχει διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο σε αυτή την αλματώδη αύξηση.
Σύμφωνα με την έκθεση της Ecommerce Europe και της Εurocommerce, το ποσοστό των διαδικτυακών χρηστών στην χώρα μας αναμένεται να διαμορφωθεί φέτος στο 82% του πληθυσμού από 79% το 2020, ενώ το ποσοστό όσων κάνουν online αγορές αναμένεται να φτάσει το 63% από 59% πέρσι.
Latest News
Υποψήφιος για την Προεδρία της ΚΕΕΕ θα είναι ο Γιάννης Μπρατάκος
Ο Γιάννης Μπρατάκος επεσήμανε επίσης πως στόχος του είναι να ενδυναμώσει τον ρόλο του θεσμού σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο
Η άγνωστη σχέση του Πούτιν με την Τσάνταλης και τα «ασημικά»
Τίτλοι τέλους μετά από 135 χρόνια για την Τσάνταλης – Πώς έφτασε στην πτώχευση - Ποιοι ενδιαφέρονται για τα «ασημικά» της ιστορικής οινοποιίας
Margarita Louis-Dreyfus: Η δισεκατομμυριούχος που θέλει το 21% του λιμανιού Θεσσαλονίκης
Η επένδυση στον ΟΛΘ θα αποτελέσει την πρώτη τοποθέτηση της οικογένειας Louis-Dreyfus μέσω της LeonidsPort B.V. και παράλληλα την πρώτη σημαντική επένδυσή της στην Ελλάδα
Η ΕΕ ακυρώνει το εμπορικό σήμα «Turkaegean» - Όλη η απόφαση στον ΟΤ
Το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας κατέθεσε προς κατοχύρωση στο EUIPO το εμπορικό σήμα «Turkaegean»
ΕΛΤΟΝ: Ομολογιακό δάνειο 5,5 εκατ. ευρώ με κάλυψη από την Alpha Bank
Το προϊόν του εν λόγω μη εμπραγμάτως ασφαλισμένου Κοινού Ομολογιακού Δανείου της ΕΛΤΟΝ συνδέεται με την εξαγορά της Λέκος
ΕΚΤ: Στα «σκαριά» μοντέλο αυστηρότερης εποπτείας των τραπεζών
Πώς θα επηρεάσουν τις ελληνικές τράπεζες τα σχέδια της ΕΚΤ για συμπερίληψη προηγούμενων περιόδων στα μοντέλα πιστωτικού κινδύνου
Οι πιστωτές υπέρ της αίτησης πτώχευσης της Τσάνταλης - Στο σφυρί τα «ασημικά»
Υπέρ της πτώχευσης της Τσάνταλης οι πιστωτές της ιστορικής οινοποιίας - Τα επόμενα βήματα
Όμιλος Τιτάν: Τον Φεβρουάριο η IPO της Titan America – Το 25% σε Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης
Ο Όμιλος Εταιρειών Τιτάν θα πραγματοποιήσει τη δημόσια εγγραφή, σύμφωνα με πληροφορίες, εντός του Φεβρουαρίου με σκοπό την άντληση 600 εκατ. δολ.
Alter Ego Media - City Hub Events: Διοργανώνουν 3 σημαντικά συνέδρια
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε Ανοιχτό Διάλογο - «Βιώσιμη Ανάπτυξη και Κοινωνική Συνοχή»
Να μπει «φρένο» στις αυξήσεις των ασφαλίστρων υγείας - Τι εκτιμά ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου
Ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου αναφέρθηκε στην ανάγκη για πρωτόκολλα μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και ιδιωτικών νοσοκομείων