Με όλα τα πιστοποιητικά στο…χέρι ως το τέλος του χρόνου, τα νέα τρένα υψηλών ταχυτήτων αναμένεται να ξεκολλήσουν τελικά από την άμμο και να μπουν στις ράγες από τον Μάρτιο της επόμενης χρονιάς. Μετά την αλλαγή πλεύσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία προχωρά στην εγκατάσταση του επίμαχου συστήματος αμμοδιασποράς, τα ανακατασκευασμένα τρένα θα ξεκινήσουν δρομολόγια μέσα στο 2022, μετά από αναβολή ενός και πλέον έτους σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις.
Προς αυτή την κατεύθυνση, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) έδωσε στη Trenitalia, μητρική της ελληνικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη δεύτερη παράταση για την αξιολόγηση της αίτησης, με αριθμό V-20210428-006, που αφορά στην πιστοποίηση και έγκριση της αμαξοστοιχίας ETR 470. Ουσιαστικά, μετά την πρώτη αξιολόγηση, στην οποία διαπιστώθηκε η έλλειψη του εν λόγω συστήματος, το οποίο προβλέπεται από τον εθνικό κανονισμό, ζητήθηκαν οι απαιτούμενες πληροφορίες για την επίλυση του προβλήματος.
Αν και η απαίτηση για το εν λόγω σύστημα ήταν γνωστή στην ιταλική εταιρεία ήδη από το στάδιο του pre-engagement, πριν κατατεθεί δηλαδή η αίτηση στις 28 Απριλίου 2021, κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι αυτή δεν είχε πληρωθεί. Σημειώνεται ότι για να πιστοποιηθεί το νέο τροχαίο υλικό, ώστε να μπει στο δίκτυο, είναι απαραίτητο να έχουν εξασφαλισθεί και οι ευρωπαϊκές προδιαγραφές διαλειτουργικότητας, αλλά και να πληρούνται οι εθνικοί κανονισμοί.
Αλλαγή κανονισμού
Αυτό σημαίνει λοιπόν ότι είτε ο εθνικός κανονισμός έπρεπε να αλλάξει, είτε η εταιρεία, τα τρένα της οποίας ανακατασκευάζονται για να «τρέξουν» στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας από την Αθήνα ως τη Θεσσαλονίκη, να συμμορφωθεί προς αυτή την απαίτηση. Σήμερα, στην Ελλάδα έχουν φτάσει τρία τρένα, ενώ ως τις αρχές Ιανουαρίου έχει προγραμματιστεί να φτάσουν δύο ακόμη ανακαινισμένα ETR470 από την Ιταλία. Την τοποθέτηση του συστήματος αμμοδιασποράς θα κάνει η Alstom.
Ουσιαστικά, ο χρόνος της αναστολής της αξιολόγησης ως τις 13/09/2021, καθώς και της πρώτης παράτασης ως τις 06/11/2021, αναλώθηκε κυρίως στο αίτημα της εταιρείας προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για αλλαγή του κανονισμού. Αφού αυτό δεν ευοδώθηκε, τελικά η Trenitaliaπροχωρά στην εγκατάσταση του συστήματος αμμοδιασποράς στο προς έγκριση όχημα.
Όπως σημειώνει σε σχετική ανακοίνωσή της η ΡΑΣ, «παρόλο που στο χρονικό διάστημα το οποίο μεσολάβησε, υποβλήθηκαν συμπληρωματικά έγγραφα επί των προβληματικών σημείων, με εξαίρεση ωστόσο, το ζήτημα που αφορά την εγκατάσταση του προαναφερθέντος συστήματος αμμοδιασποράς, για το οποίο η ΡΑΣ εγείρει δικαιολογημένη αμφιβολία βάσει των ισχυουσών διατάξεων της εθνικής νομοθεσίας».
Βεβαίως, με την αλλαγή που θα γίνει στο νέο τροχαίο υλικό , αυτό θα πρέπει να λάβει εκ νέου πιστοποιήσεις από όλους τους αρμόδιους ευρωπαϊκούς φορείς. Διαδικασία που αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί ως τις 31.12.2021. Ημερομηνία την οποία ορίζει ως καταληκτική η ίδια η εταιρεία στο αίτημά της προς τη ΡΑΣ.
Ωστόσο, προκειμένου να εξασφαλιστεί ο απαιτούμενος χρόνος για την ορθή αξιολόγηση της πληρότητας, της συνοχής και της συνάφειας του νέου φακέλου της αίτησης, προτάθηκε από τη ΡΑΣ να χορηγηθεί παράταση έως τις 01.03.2022. Πρόκειται για το εύλογο διάστημα που απαιτείται για την έκδοση της σχετικής απόφασης έγκρισης, για τη διάθεση της αμαξοστοιχίας ETR 470 στην αγορά. Αίτημα το οποίο έγινε δεκτό από την εταιρεία.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ