Με όλα τα πιστοποιητικά στο…χέρι ως το τέλος του χρόνου, τα νέα τρένα υψηλών ταχυτήτων αναμένεται να ξεκολλήσουν τελικά από την άμμο και να μπουν στις ράγες από τον Μάρτιο της επόμενης χρονιάς. Μετά την αλλαγή πλεύσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία προχωρά στην εγκατάσταση του επίμαχου συστήματος αμμοδιασποράς, τα ανακατασκευασμένα τρένα θα ξεκινήσουν δρομολόγια μέσα στο 2022, μετά από αναβολή ενός και πλέον έτους σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις.
Προς αυτή την κατεύθυνση, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) έδωσε στη Trenitalia, μητρική της ελληνικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη δεύτερη παράταση για την αξιολόγηση της αίτησης, με αριθμό V-20210428-006, που αφορά στην πιστοποίηση και έγκριση της αμαξοστοιχίας ETR 470. Ουσιαστικά, μετά την πρώτη αξιολόγηση, στην οποία διαπιστώθηκε η έλλειψη του εν λόγω συστήματος, το οποίο προβλέπεται από τον εθνικό κανονισμό, ζητήθηκαν οι απαιτούμενες πληροφορίες για την επίλυση του προβλήματος.
Αν και η απαίτηση για το εν λόγω σύστημα ήταν γνωστή στην ιταλική εταιρεία ήδη από το στάδιο του pre-engagement, πριν κατατεθεί δηλαδή η αίτηση στις 28 Απριλίου 2021, κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι αυτή δεν είχε πληρωθεί. Σημειώνεται ότι για να πιστοποιηθεί το νέο τροχαίο υλικό, ώστε να μπει στο δίκτυο, είναι απαραίτητο να έχουν εξασφαλισθεί και οι ευρωπαϊκές προδιαγραφές διαλειτουργικότητας, αλλά και να πληρούνται οι εθνικοί κανονισμοί.
Αλλαγή κανονισμού
Αυτό σημαίνει λοιπόν ότι είτε ο εθνικός κανονισμός έπρεπε να αλλάξει, είτε η εταιρεία, τα τρένα της οποίας ανακατασκευάζονται για να «τρέξουν» στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας από την Αθήνα ως τη Θεσσαλονίκη, να συμμορφωθεί προς αυτή την απαίτηση. Σήμερα, στην Ελλάδα έχουν φτάσει τρία τρένα, ενώ ως τις αρχές Ιανουαρίου έχει προγραμματιστεί να φτάσουν δύο ακόμη ανακαινισμένα ETR470 από την Ιταλία. Την τοποθέτηση του συστήματος αμμοδιασποράς θα κάνει η Alstom.
Ουσιαστικά, ο χρόνος της αναστολής της αξιολόγησης ως τις 13/09/2021, καθώς και της πρώτης παράτασης ως τις 06/11/2021, αναλώθηκε κυρίως στο αίτημα της εταιρείας προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για αλλαγή του κανονισμού. Αφού αυτό δεν ευοδώθηκε, τελικά η Trenitaliaπροχωρά στην εγκατάσταση του συστήματος αμμοδιασποράς στο προς έγκριση όχημα.
Όπως σημειώνει σε σχετική ανακοίνωσή της η ΡΑΣ, «παρόλο που στο χρονικό διάστημα το οποίο μεσολάβησε, υποβλήθηκαν συμπληρωματικά έγγραφα επί των προβληματικών σημείων, με εξαίρεση ωστόσο, το ζήτημα που αφορά την εγκατάσταση του προαναφερθέντος συστήματος αμμοδιασποράς, για το οποίο η ΡΑΣ εγείρει δικαιολογημένη αμφιβολία βάσει των ισχυουσών διατάξεων της εθνικής νομοθεσίας».
Βεβαίως, με την αλλαγή που θα γίνει στο νέο τροχαίο υλικό , αυτό θα πρέπει να λάβει εκ νέου πιστοποιήσεις από όλους τους αρμόδιους ευρωπαϊκούς φορείς. Διαδικασία που αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί ως τις 31.12.2021. Ημερομηνία την οποία ορίζει ως καταληκτική η ίδια η εταιρεία στο αίτημά της προς τη ΡΑΣ.
Ωστόσο, προκειμένου να εξασφαλιστεί ο απαιτούμενος χρόνος για την ορθή αξιολόγηση της πληρότητας, της συνοχής και της συνάφειας του νέου φακέλου της αίτησης, προτάθηκε από τη ΡΑΣ να χορηγηθεί παράταση έως τις 01.03.2022. Πρόκειται για το εύλογο διάστημα που απαιτείται για την έκδοση της σχετικής απόφασης έγκρισης, για τη διάθεση της αμαξοστοιχίας ETR 470 στην αγορά. Αίτημα το οποίο έγινε δεκτό από την εταιρεία.
Latest News
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους
Τα 4+1 βήματα για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό - Ο «αφοπλισμός» και η μετακόμιση των ΕΑΣ
Εκτός από την Α΄ φάση του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου, έπονται άλλα 4 βήματα για να «αδειάσει» ο χώρος της ΠΥΡΚΑΛ
Η αναγέννηση της AKTOR – Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου ρίχνουν… θεμέλια 2 δισ.
Πώς θα χτιστούν οι 5 θυγατρικές της AKTOR – Οι νέες μπίζνες και ο στόχος για EBITDA 430 εκατ. το 2030