Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους μέχρι να αποδοθεί δικαιοσύνη για την τραγική απώλεια του συναδέλφου τους αλλά και να εξασφαλίσουν σύγχρονες συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας στο εργασιακό περιβάλλον εμφανίζονται οι εργαζόμενοι στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ, θυγατρικής της κινεζικής εταιρείας COSCO. Μάλιστα, για τα ελλιπή μέτρα ασφαλείας ενημέρωσαν οι εργαζόμενοι του λιμανιού το προηγούμενο Σάββατο με μηνύματα μέσω ασυρμάτου και τα πληρώματα των πλοίων που παρέμεναν αρόδο προκειμένου να πιάσουν στο λιμάνι.
Tο μήνυμα που εξέπεμψαν ανέφερε: «Προς όλα τα πλοία που περιμένουν στη ράδα του Πειραιά για operation στο λιμάνι της COSCO. Οι απεργοί εργάτες του λιμανιού απευθυνόμαστε σε εσάς. Πριν από έξι μέρες ένας συνάδελφός μας σκοτώθηκε σε εργατικό δυστύχημα ενώ εκτελούσε βάρδια. Το δυστύχημα συνέβη εξαιτίας της έλλειψης μέτρων ασφαλείας. Απεργούμε για το δικαίωμά μας στη δουλειά, για μέτρα ασφαλείας και ΣΣΕ. Η αλληλεγγύη σας είναι ο πιο σημαντικός μας σύμμαχος στον αγώνα μας. Ο αγώνας μας είναι αγώνας για όλους τους εργαζομένους». Τα πληρώματα των πλοίων ανταποκρίθηκαν με μηνύματα στις δικές τους γλώσσες.
Οι εργαζόμενοι της ΣΕΠ με αποφάσεις του Σωματείου ΕΝΕΔΕΠ συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις με 48ωρη απεργία την προσεχή Παρασκευή και το Σάββατο, με τα αιτήματά τους να εξακολουθούν να είναι η υλοποίηση της δέσμευσης της εταιρείας και του υπουργείου Ναυτιλίας για να συγκροτηθεί Επιτροπή Υγιεινής και Ασφαλείας με τη συμμετοχή μελών του Σωματείου ΕΝΕΔΕΠ.
Επίσης ζητούν εργατικές ομάδες έξι ατόμων (εξάρες πόστες) αντί τεσσάρων που ισχύουν σήμερα, την κατάργηση των κόντρα βαρδιών και τη μετατροπή όλων των συμβάσεων σε πλήρους απασχόλησης και την υπογραφή ΣΣΕ. Ζητούν, όπως χαρακτηριστικά τονίζουν – θέλοντας να καταδείξουν τις συνθήκες εργασίας που επικρατούν στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ -, «να μη χρειάζεται να κυνηγάμε το μεροκάματο από δω και από εκεί» και «να μην κοιμόμαστε με το κινητό ως σκουλαρίκι».
Να σημειωθεί ότι το θέμα των συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ έθεσαν ψηλά στην ατζέντα της συμβιβαστικής πρότασης που κατέθεσαν τις προηγούμενες ημέρες για να ανοίξει το λιμάνι και οι επιχειρηματικοί φορείς του Πειραιά, συστήνοντας τη δημιουργία μιας μεικτής Επιτροπής, που θα συνεδριάζει από κοινού, για θέματα υγιεινής και ασφάλειας, με τη συμμετοχή εκπροσώπων εργαζομένων και εργοδοτών και του Ελληνικού Ινστιτούτου Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας (ΕΛΙΝΥΑΕ), ως επίσημου φορέα των Κοινωνικών Εταίρων.
Ανακοίνωση-πρόκληση
Σύμφωνα με τους εργαζομένους της ΣΕΠ, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο λιμάνι είναι γνωστά εδώ και χρόνια. Σε ανακοίνωσή της, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) αναφέρει ότι «πέρα από τις ειδικές συνθήκες του ατυχήματος ο συνάδελφός μας έπεσε θύμα της εντατικοποίησης και της «αριθμολαγνείας» της COSCO που στον βωμό της οι άνθρωποι-εργαζόμενοι έρχονται σε δεύτερη μοίρα. Ολα αυτά τα χρόνια καταγγέλλουμε την εργολαβοποίηση που έχει οδηγήσει σε ένα καθεστώς αρρύθμιστων εργασιακών σχέσεων με συνέπεια αυτά τα δραματικά αποτελέσματα».
Αλγεινή εντύπωση έκανε και η αρχική ανακοίνωση της DPort (η οποία έχει αναλάβει την υποστήριξη της λειτουργίας και της διαχείρισης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού του Πειραιά για λογαριασμό της ΣΕΠ ΑΕ), με την οποία επιχειρούνταν να μη χαρακτηριστεί εργατικό το δυστύχημα. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι «η DPort Services ανακοινώνει με οδύνη τον τραγικό θάνατο εργαζομένου της στην απογευματινή βάρδια και ώρα 17.16 της 25ης Οκτωβρίου του 2021. Ο εκλιπών βρισκόταν για άγνωστο λόγο πλησίον της γερανογέφυρας νούμερο 10 του Προβλήτα ΙΙ».
Οι εργαζόμενοι διαμαρτυρήθηκαν έντονα υπογραμμίζοντας ότι ο εργαζόμενος ήταν στη βάρδια του. Τελικά με νέα ανακοίνωσή της στη σελίδα της στο Facebook η DPort ανασκεύασε ουσιαστικά την προηγούμενη τοποθέτησή της και σε μια εκτενή δήλωσή της αναφέρει εκτός των άλλων και «όλη την αλήθεια για τον Δημήτρη», σημειώνοντας ότι «την προηγούμενη Δευτέρα 25/10 εν ώρα εργασίας έχασε τη ζωή του ο εργαζόμενός μας Δημήτρης Δαγκλής…». Χθες, οι εργαζόμενοι συναντήθηκαν στο υπουργείο Εργασίας με τη γενική γραμματέα Αννα Στρατινάκη, όπου και έθεσαν τα αιτήματά τους και υπογράμμισαν ότι οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν μέχρι να καταγραφεί βελτίωση των συνθηκών εργασίας.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ