Την σκέψη για ηλεκτρικά πλοία που θα συνδέουν τα ελληνικά νησιά διατύπωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συνομιλώντας σε ζωντανή μετάδοση με τον δημοσιογράφο Adam Boulton, στο τηλεοπτικό δίκτυο Sky News, αμέσως μετά την ομιλία του στη διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την κλιματική αλλαγή (COP26) στη Γλασκόβη.
Παράλληλα, εκτίμησε ότι το υδρογόνο θα είναι ένα καύσιμο που θα αξιοποιήσει η «πράσινη» ναυτιλία, ενώ επανέλαβε την πρωτοβουλία του, για την δημιουργία κέντρο ερευνών για τα ναυτιλιακά καύσιμα.
Ειδικότερα, απαντώντας στην επισήμανση του Adam Boulton, ότι «η ναυτιλία είναι μια από τις δραστηριότητες που ευθύνονται περισσότερο για τις εκπομπές αυτή τη στιγμή», ο έλληνας πρωθυπουργός υπεραμύνθηκε του ρόλου της ναυτιλίας ως του πιο φιλικού προς το περιβάλλον τρόπου μεταφοράς σημειώνοντας: «ας θέσουμε τα πράγματα σε ένα πλαίσιο. Το 90% του παγκόσμιου εμπορίου γίνεται μέσω πλοίων. Η ναυτιλία ευθύνεται για το 3% των παγκόσμιων εκπομπών. Δεν είναι κάτι ασήμαντο, αλλά δεν είναι κάτι τεράστιο. Θα πρέπει να αναλάβουμε το μερίδιο που μας αναλογεί. Η ναυτιλία θα πρέπει να αναλάβει το μερίδιό της. Αλλά δεν είναι ξεκάθαρο ποια θα είναι η τεχνολογία που θα δώσει λύση στο πρόβλημα. Για τον λόγο αυτό χρειαζόμαστε περισσότερη έρευνα και ανάπτυξη (R&D). Θα πρέπει να εστιάσουμε περισσότερο στις λύσεις που αναπτύσσονται αυτή την στιγμή».
Επίσης, εκτίμησε ότι «το υδρογόνο είναι μάλλον το πιο πιθανό σενάριο» για την πρόωση των πλοίων στο μέλλον και συμπλήρωσε ότι «εμείς είμαστε οι διαχειριστές και θα πρέπει να συνεργαστούμε με τα ναυπηγεία, θα πρέπει να συνεργαστούμε με τους κατασκευαστές μεγάλων μηχανών. Αυτοί είναι που θα καθοδηγούν τις τεχνολογικές καινοτομίες. Η ναυτιλία θα είναι ο πελάτης της τεχνολογίας που αυτοί θα παράγουν. Αλλά ταυτόχρονα θα πρέπει να έχουμε μια εικόνα για το μέλλον της ναυτιλίας. Για τον λόγο αυτό δημιουργούμε, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση, ένα ινστιτούτο ερευνών για να διερευνήσουμε το μέλλον της βιώσιμης ναυτιλίας. Γιατί, ειλικρινά, προς το παρόν δεν έχουμε την απάντηση».
Τέλος, αναφερόμενος στον τουρισμό και στις νησιωτικές διασυνδέσεις, προανήγγειλε ότι την Παρασκευή θα βρίσκεται «σε ένα μικρό ελληνικό νησί, τη Χάλκη, το οποίο βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τη Ρόδο. Εκεί θα παρουσιάσω μια ολοκληρωμένη λύση για το πώς μπορεί να γίνει η απανθρακοποίηση ενός σχετικά μικρού νησιού. Ήδη έχουμε θέσει σε εφαρμογή ένα πολύ ενδιαφέρον project σε ένα άλλο νησί, την Αστυπάλαια, σε συνεργασία με την Volkswagen, όπου ουσιαστικά μετατρέπουμε το νησί σε ένα εργαστήριο ηλεκτροκίνησης. Τα νησιά δεν καταναλώνουν τόση πολλή ενέργεια».
Στην παρατήρηση του δημοσιογράφου ότι οι πτήσεις καταναλώνουν ενέργεια, ο έλληνας πρωθυπουργός απάντησε ότι «οι πτήσεις καταναλώνουν, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Αλλά όταν μιλάμε, για παράδειγμα, για τη ναυτιλία και τα πλοία που καλύπτουν μικρές αποστάσεις, θα μπορούσε κανείς να φανταστεί ότι αυτά τα πλοία θα μπορούσαν να είναι στο μέλλον ηλεκτρικά»
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση