![Βήμα-βήμα ωριμάζει η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/attiki-768x472-1.png)
Προχωράει ολοταχώς η ωρίμανση της πρώτης επέκτασης της Αττικής Οδού. Το έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης προς την Εθνική Οδό, μέσω μιας αστικής σήραγγας άνω των 2 χλμ., θα αποσυμφορήσει κυκλοφοριακά μεγάλα τμήματα της Αττικής Οδού και της Λεωφόρου Κηφισού. Στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η δημοπράτηση να γίνει ως το τέλος του 2021, ώστε τα έργα να ξεκινήσουν μέσα στο 2023.
Αυτή την περίοδο, οι μηχανές είναι στο φουλ για τη μελετητική ωρίμανση του έργου, που είναι ενταγμένο στον γενικότερο σχεδιασμό των κύριων οδικών αξόνων του Λεκανοπεδίου. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, προχωρά η πρόσληψη τεχνικού συμβούλου ο οποίος θα αναλάβει την εκπόνηση ανάλυσης κόστους – οφέλους και την κυκλοφοριακή μελέτη για την επικαιροποίηση των κυκλοφοριακών δεδομένων της επέκτασης, που θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο.
Υπενθυμίζεται ότι στον σχεδιασμό του αρμόδιου υπουργείου περιλαμβάνονται συνολικά τρεις νέες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ, με πιο ώριμη αυτήν της Λεωφόρου Κύμης. Οι άλλες δύο αφορούν στην επέκταση ως το λιμάνι της Ραφήνας και στην αστική σήραγγα Ηλιούπολης. Οι αποφάσεις πάντως για την τύχη αυτών των επεκτάσεων αναμένονται εντός του 2022, καθώς η υφιστάμενη παραχώρηση της Αττικής Οδού έχει περάσει στα χέρια του ΤΑΙΠΕΔ.
Η επέκταση της υφιστάμενης Λεωφόρου Κύμης, συνολικού μήκους 3,8 χλμ. και προϋπολογισμού περί τα 430 εκατ. ευρώ, είχε σχεδιαστεί από την κατασκευή ακόμα της Αττικής Οδού, με την οποία αποτελούν συγκοινωνούντα δοχεία. Το έργο διαθέτει μεν Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) με ισχύ ως τις 5-8-2024, στην οποία και περιλαμβάνονται όλες οι επιπλέον κατηγορίες και στάδια μελετών που θα καταστήσουν το έργο ολοκληρωμένο, όμως υπάρχουν σημεία που χρήζουν επικαιροποίησης, προκειμένου αυτό να είναι έτοιμο για δημοπράτηση.
Αυτό σημαίνει ότι οι απαραίτητες μελέτες θα πρέπει, μετά την προώθηση προς ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, να εκπονηθούν πολύ σύντομα. Όμως λόγω του ότι από την αρχική σύμβαση για τη μελετητική ωρίμανση του πρότζεκτ έχουν μεσολαβήσει περί τα 20 χρόνια, τίθενται ζητήματα τεκμηρίωσης για τον κυκλοφοριακό σχεδιασμό στον παρόντα χρόνο, τα οποία και θα κριθεί κατά πόσο επηρεάζουν τις λοιπές υπό έγκριση μελέτες (οδοποιία, ηλεκτρομηχανολογικά, στατικά, κλπ.).
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην απόφαση, τα στοιχεία του κυκλοφοριακού σχεδιασμού, όπως κυκλοφοριακοί φόρτοι, ετήσια μέση ημερήσια κυκλοφορία κλπ., βασίστηκαν στη σχετική μελέτη της Αττικό Μετρό και περιλαμβάνονται στην αρχική περιβαλλοντική αδειοδότηση του 2001, ενώ οι προβολές για τα μελλοντικά σενάρια εξέλιξης της ζήτησης φτάνουν ως το 2025.
Σημειώνεται ότι, σήμερα, σειρά κυκλοφοριακών μελετών δείχνουν ότι με χρονικό ορίζοντα το 2027, θα υπάρχουν σημαντικοί πυρήνες κυκλοφοριακής συμφόρησης στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή της Αττικής, συμπεριλαμβανομένων και μεγάλων τμημάτων της Λεωφόρου Κηφισού και της Αττικής Οδού. Αυτά θα αποσυμφορήσει η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης.
Η επέκταση της Αττικής Οδού προς Λεωφόρο Κύμης και εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας ως τον κόμβο Καλυφτάκη αναμένεται να εξυπηρετεί μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων, τα οποία θα διακινούνται μεταξύ του κέντρου της Αθήνας, συμπεριλαμβανομένων των περιοχών Ψυχικού, Χαλανδρίου, Αμαρουσίου, και της εθνικής οδού βόρεια της Κηφισιάς.
Η αξία της σύμβασης του τεχνικού συμβούλου, εκτιμώμενης διάρκειας ενός έτους, θα ανέλθει κατά μέγιστον στις 60.000 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος ΦΠΑ. Το έργο «Ολοκλήρωση μελέτης Λεωφόρου Κύμης από Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού-Α/Δ Σπάτων (Αττική Οδός) μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο (Α/Κ) με Ε.Ο.Νο1», προωθείται προς ένταξη στο ΕΣΠΑ και πρέπει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, προκειμένου το έργο να καταστεί ώριμο για δημοπράτηση, να εκπονηθούν όλες οι προς τούτο απαιτούμενες μελέτες.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέα Οδός: 45 ασφαλείς και προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/nea-odos1-1-600x399.jpg)
Στις 45 οι προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων στη Νέα Οδό
Τι είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας
![ΤΑΙΠΕΔ: Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου - Τι αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης
![Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat): Στόχος για το 2026 τα 2,5 δισ. σε κύκλο εργασιών και 5 με 7 δις ανεκτέλεστο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_exarchou-600x422.png)
Εξάρχου (Intrakat): «Χτίζουμε ισχυρό όμιλο με 2,5 δισ. τζίρο το 2026 και 5 έως 7 δισ. ανεκτέλεστο στην 5ετία»
Ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου τόνισε στη ΓΣ των μετόχων τη σημασία της ανάπτυξης του ομίλου στις ΑΠΕ και τα έργα ΣΔΙΤ
![Υπουργείο Υποδομών: Νέα έργα αναβάθμισης κτιριακών υποδομών Παιδείας, Υγείας και Δικαιοσύνης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/201306110829409060.jpg)
Νέα έργα αναβάθμισης κτιριακών υποδομών Παιδείας, Υγείας και Δικαιοσύνης
Ποιους διαγωνισμούς και ώριμα έργα σε κτιριακές υποδομές συνολικής αξίας άνω των 68 εκατ. ευρώ, δρομολογεί το Υπουργείο Υποδομών
![Αθηνών – Θεσσαλονίκης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω ασφαλτόστρωσης στον Α/Κ Οινοφύτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/asfaltos-600x401.jpg)
Αθηνών – Θεσσαλονίκης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω ασφαλτόστρωσης στον Α/Κ Οινοφύτων
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών - Θεσσαλονίκης λόγω εκτέλεσης ασφαλτικών εργασιών στο ύψος των Οινοφύτων
![Thess INTEC: Πέφτει η σπορά για το πάρκο καινοτομίας με επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thessintec-the-vision-image-mapping-600x290.jpg)
Πέφτει η σπορά για το πάρκο καινοτομίας Thess INTEC με επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ
Τα επενδυτικά κεφάλαια από το Ισραήλ και η «επανάσταση» καινοτομίας στην οποία στοχεύει το Thess INTEC
![Αττική Οδός: Στο Ελεγκτικό Συνέδριο εστάλη από το ΤΑΙΠΕΔ ο φάκελος του διαγωνισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/attiki-odos-600x375.png)
Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η «Αττική Οδός» - Η πρώτη «στάση» στο ταξίδι… για τον νέο παραχωρησιούχο
Η «Αττική Οδός», έχει πολύ δρόμο για να αλλάξει χέρια με πρώτη στάση το Ελεγκτικό Συνέδριο όπου θα διενεργήσει τον προσυμβατικό έλεγχο
![Σταϊκούρας: Το νέο δίκτυο ύδρευσης σε Άρτα, Πρέβεζα, Λευκάδα και Αιτωλοακαρνανία θα εξυπηρετεί 150.000 κατοίκους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/1-600x400.jpg)
Σταϊκούρας: Το νέο δίκτυο ύδρευσης σε Άρτα, Πρέβεζα, Λευκάδα και Αιτωλοακαρνανία θα εξυπηρετεί 150.000 κατοίκους
Ο Χρήστος Σταϊκούρας σημείωσε πως αποτελεί μια από τις καίριες παρεμβάσεις της κυβέρνησης για την κάλυψη αναγκών ύδρευσης
![Μετρό Θεσσαλονίκης: Το σχέδιο λειτουργίας – Το κόστος του εισιτηρίου, οι διαδρομές και οι επεκτάσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/thess-metro-600x400-1.jpg)
«Μαρσάρει» το μετρό Θεσσαλονίκης - Το κόστος του εισιτηρίου, οι διαδρομές και οι επεκτάσεις
Αγώνας δρόμου για να λειτουργήσει η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, τον Νοέμβριο
![ΑΒΑΞ: Αναλαμβάνει έργο 82 εκατ. δολαρίων στο Ιράκ – Θα κατασκευάσει μονάδα ηλεκτροπαραγωγής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Bismayah-600x338.jpg)
Η ΑΒΑΞ αναλαμβάνει έργο 82 εκατ. δολαρίων στο Ιράκ - Θα κατασκευάσει μονάδα ηλεκτροπαραγωγής
Eπεκτείνεται ο όμιλος ΑΒΑΞ - H κατασκευή θα διαρκέσει 12 μήνες και αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα