Προχωράει ολοταχώς η ωρίμανση της πρώτης επέκτασης της Αττικής Οδού. Το έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης προς την Εθνική Οδό, μέσω μιας αστικής σήραγγας άνω των 2 χλμ., θα αποσυμφορήσει κυκλοφοριακά μεγάλα τμήματα της Αττικής Οδού και της Λεωφόρου Κηφισού. Στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η δημοπράτηση να γίνει ως το τέλος του 2021, ώστε τα έργα να ξεκινήσουν μέσα στο 2023.
Αυτή την περίοδο, οι μηχανές είναι στο φουλ για τη μελετητική ωρίμανση του έργου, που είναι ενταγμένο στον γενικότερο σχεδιασμό των κύριων οδικών αξόνων του Λεκανοπεδίου. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, προχωρά η πρόσληψη τεχνικού συμβούλου ο οποίος θα αναλάβει την εκπόνηση ανάλυσης κόστους – οφέλους και την κυκλοφοριακή μελέτη για την επικαιροποίηση των κυκλοφοριακών δεδομένων της επέκτασης, που θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο.
Υπενθυμίζεται ότι στον σχεδιασμό του αρμόδιου υπουργείου περιλαμβάνονται συνολικά τρεις νέες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ, με πιο ώριμη αυτήν της Λεωφόρου Κύμης. Οι άλλες δύο αφορούν στην επέκταση ως το λιμάνι της Ραφήνας και στην αστική σήραγγα Ηλιούπολης. Οι αποφάσεις πάντως για την τύχη αυτών των επεκτάσεων αναμένονται εντός του 2022, καθώς η υφιστάμενη παραχώρηση της Αττικής Οδού έχει περάσει στα χέρια του ΤΑΙΠΕΔ.
Η επέκταση της υφιστάμενης Λεωφόρου Κύμης, συνολικού μήκους 3,8 χλμ. και προϋπολογισμού περί τα 430 εκατ. ευρώ, είχε σχεδιαστεί από την κατασκευή ακόμα της Αττικής Οδού, με την οποία αποτελούν συγκοινωνούντα δοχεία. Το έργο διαθέτει μεν Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) με ισχύ ως τις 5-8-2024, στην οποία και περιλαμβάνονται όλες οι επιπλέον κατηγορίες και στάδια μελετών που θα καταστήσουν το έργο ολοκληρωμένο, όμως υπάρχουν σημεία που χρήζουν επικαιροποίησης, προκειμένου αυτό να είναι έτοιμο για δημοπράτηση.
Αυτό σημαίνει ότι οι απαραίτητες μελέτες θα πρέπει, μετά την προώθηση προς ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, να εκπονηθούν πολύ σύντομα. Όμως λόγω του ότι από την αρχική σύμβαση για τη μελετητική ωρίμανση του πρότζεκτ έχουν μεσολαβήσει περί τα 20 χρόνια, τίθενται ζητήματα τεκμηρίωσης για τον κυκλοφοριακό σχεδιασμό στον παρόντα χρόνο, τα οποία και θα κριθεί κατά πόσο επηρεάζουν τις λοιπές υπό έγκριση μελέτες (οδοποιία, ηλεκτρομηχανολογικά, στατικά, κλπ.).
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην απόφαση, τα στοιχεία του κυκλοφοριακού σχεδιασμού, όπως κυκλοφοριακοί φόρτοι, ετήσια μέση ημερήσια κυκλοφορία κλπ., βασίστηκαν στη σχετική μελέτη της Αττικό Μετρό και περιλαμβάνονται στην αρχική περιβαλλοντική αδειοδότηση του 2001, ενώ οι προβολές για τα μελλοντικά σενάρια εξέλιξης της ζήτησης φτάνουν ως το 2025.
Σημειώνεται ότι, σήμερα, σειρά κυκλοφοριακών μελετών δείχνουν ότι με χρονικό ορίζοντα το 2027, θα υπάρχουν σημαντικοί πυρήνες κυκλοφοριακής συμφόρησης στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή της Αττικής, συμπεριλαμβανομένων και μεγάλων τμημάτων της Λεωφόρου Κηφισού και της Αττικής Οδού. Αυτά θα αποσυμφορήσει η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης.
Η επέκταση της Αττικής Οδού προς Λεωφόρο Κύμης και εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας ως τον κόμβο Καλυφτάκη αναμένεται να εξυπηρετεί μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων, τα οποία θα διακινούνται μεταξύ του κέντρου της Αθήνας, συμπεριλαμβανομένων των περιοχών Ψυχικού, Χαλανδρίου, Αμαρουσίου, και της εθνικής οδού βόρεια της Κηφισιάς.
Η αξία της σύμβασης του τεχνικού συμβούλου, εκτιμώμενης διάρκειας ενός έτους, θα ανέλθει κατά μέγιστον στις 60.000 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος ΦΠΑ. Το έργο «Ολοκλήρωση μελέτης Λεωφόρου Κύμης από Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού-Α/Δ Σπάτων (Αττική Οδός) μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο (Α/Κ) με Ε.Ο.Νο1», προωθείται προς ένταξη στο ΕΣΠΑ και πρέπει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, προκειμένου το έργο να καταστεί ώριμο για δημοπράτηση, να εκπονηθούν όλες οι προς τούτο απαιτούμενες μελέτες.
Latest News
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο