Στο χαμηλό ποσοστό του 39% βρίσκεται το επίπεδο ανάκαμψης της ξενοδοχειακής αγοράς Αθήνας και Θεσσαλονίκης το εννεάμηνο του 2021 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, με όρους διανυκτερεύσεων σύμφωνα με το πλέον πρόσφατο report της GBR Consulting.
Οι χαμηλές κρατήσεις σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η προσφορά δωματίων βρίσκεται στα επίπεδα του 2019 προϊδεάζουν για ένα «πόλεμο τιμών» μεταξύ των ξενοδοχείων, όπως αναφέρει στον ot.gr ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής Αργοσαρωνικού κ. Ευγένιος Βασιλικός.
Επίσης να σημειωθεί ότι το 39% είναι ένα ποσοστό πολύ χαμηλότερο αυτού που κατέγραψαν τα resorts (57%) σηματοδοτώντας το γεγονός ότι στην εποχή της πανδημίας ο ελληνικός τουρισμός εξακολουθεί να κινείται με δυο ταχύτητες. Επίσης τα παραπάνω στοιχεία αναδεικνύουν και τις περιοχές στις οποίες πρέπει να στρέψει το ενδιαφέρον της η κυβέρνηση στο πλαίσιο της πολιτικής στήριξης του τομέα.
Με την προσφορά δωματίων να έχει αποκατασταθεί πλήρως τα στοιχεία έως τον Σεπτέμβριο δείχνουν ότι οι ξενοδοχειακές αγορές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης ανέκαμψαν κατά 39% όσον αφορά τις διανυκτερεύσεις δωματίων σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019, επισημαίνει η GBR Consulting.
Τον Αύγουστο τα πράγματα ήταν πολύ καλύτερα καθώς η Αθήνα ανάκαμψε όσον αφορά τις διανυκτερεύσεις δωματίων, κατά 71% ενώ ο Σεπτέμβριος κατέγραψε μια ανάκαμψη στα επίπεδα του 66%.
Η Θεσσαλονίκη κινήθηκε αντίθετα ίσως λόγω και της έκθεσης καθώς κατάγραψε ποσοστό ανάκαμψης για τον Αύγουστο στα επίπεδα του 61% τον Αύγουστο και στο 75% για τον Σεπτέμβριο, όσον αφορά πάντα τις διανυκτερεύσεις σε σύγκριση με τους αντίστοιχους μήνες του 2019.
Τα resorts στο 57%
Τα resorts από την πλευρά τους έφτασαν όσον αφορά τις διανυκτερεύσεις στα επίπεδα του 89% και 86% κατά τη διάρκεια των μηνών Αυγούστου και Σεπτεμβρίου αντίστοιχα σε σύγκριση με τους ίδιους μήνες του 2019.
Στο ενεάμηνο Ιανουαρίου Σεπτεμβρίου τα resorts κατέγραψαν μια ανάκαμψη στο επίπεδο του 57% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Τα συνολικά έσοδα ανά δωμάτιο στα resorts ήταν σημαντικά υψηλότερα από την ίδια περίοδο του 2019, κάτι που πιθανότατα τροφοδοτήθηκε από τη πολύ καλύτερη διαθέσιμη ρευστότητα των καταναλωτών η οποία συσσωρεύτηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, εκτιμά η GBR Consulting.
Έρχεται πόλεμος τιμών
Σχολιάζοντας στον ot.gr την εικόνα των ξενοδοχείων της Αττικής ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής Αργοσαρωνικού κ. Ευγένιος Βασιλικός επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι κύριο χαρακτηριστικό είναι η επικράτηση της last minute κράτησης καθώς συνήθως ο μήνας ξεκινάει με χαμηλές κρατήσεις και κλείνει συνήθως στο υψηλότερο σημείο.
Ο ίδιος εκτιμά ότι πολύ δύσκολα τα ξενοδοχεία της Αττικής θα καλύψουν στο τέλος της χρονιάς το 50% των κρατήσεων του 2019, ενώ υπογραμμίζει τον κίνδυνο «πολέμου τιμών»
Ειδικότερα όπως εκτιμά η μεγάλη προσφορά δωματίων, η επανάκαμψη και της βραχυχρόνιας μίσθωσης θα εντείνει τον ανταγωνισμό με τα πρώτα σημάδια «πολέμου τιμών» να είναι ήδη ορατά
Αν στα παραπάνω προσθέσουμε και το αυξημένο ενεργειακό κόστος τα αποτελέσματα για τα ξενοδοχεία της Αττικής δεν θα είναι καλά το 2021, προειδοποιεί ο κ. Βασιλικός.
Η Ελλάδα πιο γρήγορη από την Ισπανία, πιο αργή από την Τουρκία
Πάντως η ελληνική τουριστική αγορά επανακάμπτει πιο αργά από την τουρκική, αλλά πιο γρήγορα από την ισπανική. Όπως αναφέρει η GBR Consulting με 8,6 εκατομμύρια διεθνείς τουρίστες την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2021 στη χώρα μας , σημειώθηκε πτώση 61% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019.
Η ανταγωνιστική Ισπανία κατέγραψε 15,0 εκατομμύρια διεθνείς αφίξεις το διάστημα Ιανουαρίου Αυγούστου σημειώνοντας μια πτώση κατά 74% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα το 2019 ενώ η Τουρκία με 14,1 εκατομμύρια διεθνείς αφίξεις μέχρι τον Αύγουστο έναντι 31,0 εκατομμύρια τουριστών την ίδια περίοδο του 2019 κατέγραψε πτώση 55%.
Τέλος σύμφωνα με τις προβλέψεις του Tourism Economics του η ελληνική τουριστική αγορά θα ανακάμψει έντονα το 2022, αλλά η πλήρης ανάκαμψη αναμένεται το 2023, ενώ τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων στην Ελλάδα προβλέπεται να ανακάμψουν το 2024.
Latest News
Σε Μύκονο και Κάρπαθο οι επόμενες «στάσεις» της Hilton - Το σχέδιο επέκτασης
Οι νέες συμφωνίες franchise σε Ελλάδα, Πορτογαλία και Κροατία υπογραμμίζουν τη δέσμευση της Hilton για περαιτέρω ανάπτυξη στην Ευρωπαϊκή αγορά των resorts.
Έρχονται αυστηρές προδιαγραφές για τα Airbnb - Η ρύθμιση «κλειδί» και η ανατροπή στις μισθώσεις
Οι παρεμβάσεις του σχεδίου νόμου αφορούν στα καταλύματα τύπου Airbnb και όχι τους κοινόχρηστους χώρους
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα