
Κάθε χρόνο τέτοια εποχή γίνεται κουβέντα για αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας με τις πληροφορίες να προέρχονται από στελέχη του υπουργείου Οικονομικών τα οποία εκδηλώνουν την επιθυμία και την πρόθεσή τους να προχωρήσουν σε σοβαρές και στοχευμένες παρεμβάσεις ώστε να μην επιβαρύνονται δυσανάλογα εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. αυτοκινήτων.
Πόσες φορές όμως τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σοβαρές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας; Ελάχιστες και τις περισσότερες φορές χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα για την τσέπη των ιδιοκτητών. Έχουμε φθάσει στο σημείο ιδιοκτήτης Ι.Χ. να πληρώνει τέλη κυκλοφορίας υψηλότερα από την εμπορική αξία του οχήματός του.
Το επιχείρημα που συνήθως χρησιμοποιεί η εκάστοτε κυβέρνηση είναι ότι τα παλαιά οχήματα ρυπαίνουν περισσότερο άρα θα πρέπει να πληρώνουν και περισσότερα. Όμως μην γελιόμαστε, τα τέλη κυκλοφορίας είναι ένα φοροεισπρακτικό μέσο και όχι εργαλείο για να σωθεί το περιβάλλον. Μάλλον τα έσοδα του κράτους σώνονται κάθε χρόνο παρά το περιβάλλον.
Αν ήθελε πραγματικά ο εκάστοτε υπουργός Οικονομικών να προστατεύσει το περιβάλλον μέσω των τελών κυκλοφορίας θα μπορούσε να τα εντάξει στην τιμή της βενζίνης ώστε όποιος «καίει» περισσότερο ή κάνει πολλά χιλιόμετρα και άρα επιβαρύνει όχι μόνο το περιβάλλον αλλά και το οδόστρωμα να πληρώνει περισσότερο.
Η πρόταση αυτή, δηλαδή να υπήρχε μία προσαύξηση στην τιμή της βενζίνης ή του πετρελαίου κίνησης κατά 2-3 λεπτά είχε κατατεθεί πριν χρόνια στην Τρόικα αλλά κόπηκε εν τη γενέσει της γιατί οι θεσμοί φοβόντουσαν ότι θα κινδυνεύσει να πιαστεί ο ετήσιος στόχος των εσόδων που ανέρχεται σε περίπου 1,1 δισ. ευρώ.
Ας δούμε όμως τι θα προσέφερε μία τέτοια επιλογή στα κρατικά έσοδα αν εφαρμοζόταν. Χιλιάδες Ι.Χ. που οι ιδιοκτήτες τους δεν έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας κυκλοφορούν κανονικά. Πρόσφατη απόδειξη τα 76.000 ειδοποιητήρια που απέστειλε η ΑΑΔΕ σε ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που είχαν «ξεχάσει» να τα πληρώσουν εδώ και μία πενταετία αλλά κυκλοφορούσαν κανονικά τα οχήματά τους. Αν όμως είχε επιμεριστεί το ύψος των τελών στην τιμή της βενζίνης δεν θα μπορούσαν να ξεφύγουν. Το ίδιο συμβαίνει και για χιλιάδες αυτοκίνητα που εισέρχονται στη χώρα μας από τα σύνορα και μπορεί να αφορούν ταξιδιώτες ή επαγγελματίες μεταφορείς. Κυκλοφορούν κανονικά επιβαρύνοντας τους δρόμους αλλά και το περιβάλλον χωρίς να πληρώνουν οι ιδιοκτήτες τους ούτε ένα ευρώ τέλη.
Επίσης, κάθε χρόνο χιλιάδες είναι αυτοί που καταθέτουν πινακίδες για να γλιτώσουν από τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας. Το κράτος χάνει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και οι ιδιοκτήτες τους στερούνται το όχημά τους το οποίο έχουν αποκτήσει από τους κόπους μίας ζωής. Αν τους δινόταν η δυνατότητα να πληρώνουν κατά τη χρήση του οχήματος τότε και οι ίδιοι θα το κυκλοφορούσαν και το κράτος θα εισέπραττε.
Ας πάψει λοιπόν η κοροϊδία ότι τα τέλη κυκλοφορίας εφαρμόζονται για να επιβραβεύσουν όσους ρυπαίνουν λιγότερο το περιβάλλον και να επιβαρύνουν όσους εξακολουθούν να χρησιμοποιούν παλαιά οχήματα μεγάλου κυβισμού τα οποία στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν μετατραπεί οι κινητήρες τους σε υγραέριο και επιβαρύνουν ελάχιστα το περιβάλλον. Ο στόχος είναι η επίτευξη του στόχου των εσόδων και κάπου μακριά υπάρχει και το περιβάλλον.


Latest News

Έκκληση επενδυτών
Το μεταρρυθμιστικό της πρόγραμμα, το οποίο σε μεγάλο βαθμό είναι τα 371 ορόσημα του Ταμείου Ανάκαμψης, έχει μείνει πίσω

Μάριο Ντράγκι: «Η Ευρώπη είναι ο χειρότερος εχθρός του εαυτού της»
Τεχνητή νοημοσύνη, ενέργεια, γεωπολιτική: όλες οι ευρωπαϊκές καθυστερήσεις έχουν επιδεινωθεί από την έκθεση του Σεπτεμβρίου. Ο Μάριο Ντράγκι κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, για άλλη μια φορά

Οταν εισπράττεις, πρέπει και να μειώνεις
Περίπου 6,6 δισ. συναλλαγών που ήταν «μαύρες» τα προηγούμενα χρόνια έγιναν «άσπρες» μέσα στο 2024 και ακόμα είμαστε στην αρχή

Χωρίς πυξίδα
Αντ’ αυτού, θα προστίθεντο στη... χαλαρή παρέα και οι συνάδελφοί τους υπουργοί Οικονομικών που δεν βρίσκονται στην ευρωζώνη

Ευρώπη: Μια ουτοπία για ρεαλιστές
Σε μια εποχή όπου ο κόσμος αλλάζει με υπερηχητικό ρυθμό η χαζοκαταθλιπτική Ευρώπη ασχολείται με το σεξ…. των αγγέλων

Ας ακούσουμε τον Ντράγκι
Προσωπικά θα άκουγα με προσοχή έναν δικό μας άνθρωπο, τον Μάριο Ντράγκι

Η μάχη της προσιτής στέγης
Βασική αιτία του προβλήματος είναι η έλλειψη επενδύσεων για την κατασκευή νέων κατοικιών, λόγω των υψηλότερων επιτοκίων και του πληθωρισμού που προηγήθηκε.

Σβήνεται το παρελθόν;
Αυτή την εβδομάδα προηγήθηκε η (μη) απόφαση του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου για τις περικοπές Κατρούγκαλου στις επικουρικές συντάξεις

Ολα μαζί
Εχεις σπίτι και θες να το νοικιάσεις, πάρε το «Ανακαινίζω – Νοικιάζω» και το ρίχνεις στην αγορά. Θες να μείνεις ο ίδιος και να το χαρείς, έρχεται το «Αναβαθμίζω το σπίτι μου»

Ζαν Τιρόλ: Ρόλος κομπάρσου για την Ευρώπη;
Σύμφωνα με τον Γάλλο νομπελίστα της οικονομίας, η Ευρώπη πρέπει να αναθεωρήσει την πολιτική της για την καινοτομία, διαφορετικά θα εξαφανιστεί ως γεωπολιτικός παράγοντας.