Κάθε χρόνο τέτοια εποχή γίνεται κουβέντα για αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας με τις πληροφορίες να προέρχονται από στελέχη του υπουργείου Οικονομικών τα οποία εκδηλώνουν την επιθυμία και την πρόθεσή τους να προχωρήσουν σε σοβαρές και στοχευμένες παρεμβάσεις ώστε να μην επιβαρύνονται δυσανάλογα εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. αυτοκινήτων.
Πόσες φορές όμως τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σοβαρές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας; Ελάχιστες και τις περισσότερες φορές χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα για την τσέπη των ιδιοκτητών. Έχουμε φθάσει στο σημείο ιδιοκτήτης Ι.Χ. να πληρώνει τέλη κυκλοφορίας υψηλότερα από την εμπορική αξία του οχήματός του.
Το επιχείρημα που συνήθως χρησιμοποιεί η εκάστοτε κυβέρνηση είναι ότι τα παλαιά οχήματα ρυπαίνουν περισσότερο άρα θα πρέπει να πληρώνουν και περισσότερα. Όμως μην γελιόμαστε, τα τέλη κυκλοφορίας είναι ένα φοροεισπρακτικό μέσο και όχι εργαλείο για να σωθεί το περιβάλλον. Μάλλον τα έσοδα του κράτους σώνονται κάθε χρόνο παρά το περιβάλλον.
Αν ήθελε πραγματικά ο εκάστοτε υπουργός Οικονομικών να προστατεύσει το περιβάλλον μέσω των τελών κυκλοφορίας θα μπορούσε να τα εντάξει στην τιμή της βενζίνης ώστε όποιος «καίει» περισσότερο ή κάνει πολλά χιλιόμετρα και άρα επιβαρύνει όχι μόνο το περιβάλλον αλλά και το οδόστρωμα να πληρώνει περισσότερο.
Η πρόταση αυτή, δηλαδή να υπήρχε μία προσαύξηση στην τιμή της βενζίνης ή του πετρελαίου κίνησης κατά 2-3 λεπτά είχε κατατεθεί πριν χρόνια στην Τρόικα αλλά κόπηκε εν τη γενέσει της γιατί οι θεσμοί φοβόντουσαν ότι θα κινδυνεύσει να πιαστεί ο ετήσιος στόχος των εσόδων που ανέρχεται σε περίπου 1,1 δισ. ευρώ.
Ας δούμε όμως τι θα προσέφερε μία τέτοια επιλογή στα κρατικά έσοδα αν εφαρμοζόταν. Χιλιάδες Ι.Χ. που οι ιδιοκτήτες τους δεν έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας κυκλοφορούν κανονικά. Πρόσφατη απόδειξη τα 76.000 ειδοποιητήρια που απέστειλε η ΑΑΔΕ σε ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που είχαν «ξεχάσει» να τα πληρώσουν εδώ και μία πενταετία αλλά κυκλοφορούσαν κανονικά τα οχήματά τους. Αν όμως είχε επιμεριστεί το ύψος των τελών στην τιμή της βενζίνης δεν θα μπορούσαν να ξεφύγουν. Το ίδιο συμβαίνει και για χιλιάδες αυτοκίνητα που εισέρχονται στη χώρα μας από τα σύνορα και μπορεί να αφορούν ταξιδιώτες ή επαγγελματίες μεταφορείς. Κυκλοφορούν κανονικά επιβαρύνοντας τους δρόμους αλλά και το περιβάλλον χωρίς να πληρώνουν οι ιδιοκτήτες τους ούτε ένα ευρώ τέλη.
Επίσης, κάθε χρόνο χιλιάδες είναι αυτοί που καταθέτουν πινακίδες για να γλιτώσουν από τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας. Το κράτος χάνει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και οι ιδιοκτήτες τους στερούνται το όχημά τους το οποίο έχουν αποκτήσει από τους κόπους μίας ζωής. Αν τους δινόταν η δυνατότητα να πληρώνουν κατά τη χρήση του οχήματος τότε και οι ίδιοι θα το κυκλοφορούσαν και το κράτος θα εισέπραττε.
Ας πάψει λοιπόν η κοροϊδία ότι τα τέλη κυκλοφορίας εφαρμόζονται για να επιβραβεύσουν όσους ρυπαίνουν λιγότερο το περιβάλλον και να επιβαρύνουν όσους εξακολουθούν να χρησιμοποιούν παλαιά οχήματα μεγάλου κυβισμού τα οποία στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν μετατραπεί οι κινητήρες τους σε υγραέριο και επιβαρύνουν ελάχιστα το περιβάλλον. Ο στόχος είναι η επίτευξη του στόχου των εσόδων και κάπου μακριά υπάρχει και το περιβάλλον.
Latest News
Η οικονομική κατάθλιψη των Ελλήνων
Η Eurostat μέσα στις στατιστικές της έρευνες που κάνει δημοσιεύει και μία για την αυτοκατάταξη κάθε χώρας ως προς το ποσοστό του πληθυσμού που θεωρεί τον εαυτό του φτωχό
Το νούφαρα του Μονέ, τα crypto και η μπανάνα…
Στο οίκο Sotheby's γράφτηκε ένα περίεργο κεφάλαιο στην ιστορία της τέχνης
Ευρωπαϊκές οικονομίες σε τροχιά αβεβαιότητας
Οι προειδοποιήσεις της ΕΚΤ αποκαλύπτουν τους λόγους της ανησυχίας για την κατάσταση των οικονομιών στις ευρωπαϊκές χώρες
Χωρίς τιμαριθμοποίηση
Στην Ελλάδα η κυβέρνηση συνεχίζει να επιλέγει τον «αραμπά» του κοινωνικού αυτοματισμού
Ο θρίαμβος των αισιόδοξων
Στις μέρες μας, το 2024 εδώ στην Ελλάδα, έχουν πάρει κεφάλι και πάλι οι απαισιόδοξοι και φοβούνται και τη σκιά τους
Ο θρίαμβος των αισιόδοξων
Οι ίδιοι απαισιόδοξοι ανησυχούσαν πριν από τις εκλογές του 2019 για το δημόσιο χρέος και τις τράπεζες
Οι επιχειρήσεις στην εποχή των αναταράξεων
Οι περίοδοι της σταθερότητας και μιας υποτιθέμενης κανονικότητας θα γίνονται όλο και πιο σύντομες για τις επιχειρήσεις και τις οικονομίες
Το ελαιόλαδο ρίχνει τον πληθωρισμό
Σε όλες τις απότομες αλλαγές σε μια αγορά, έτσι και στο ελαιόλαδο υπάρχουν νικητές και ηττημένοι
Στην ασφάλεια των πλεονασμάτων
Το χθεσινό μήνυμα Χατζηδάκη αποτελεί μια ελάχιστη ανταπόδοση στους χτυπημένους από τη χρεοκοπία Έλληνες φορολογουμένους
Ευκαιρία εκσυγχρονισμού
Τα Κράτη-Μέλη της ΕΕ έχουν υποχρέωση μεταφοράς, έως 15 Νοεμβρίου 2024, στο εθνικό δίκαιο της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2022/2041 για επαρκείς κατώτατους μισθούς