
Κάθε χρόνο τέτοια εποχή γίνεται κουβέντα για αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας με τις πληροφορίες να προέρχονται από στελέχη του υπουργείου Οικονομικών τα οποία εκδηλώνουν την επιθυμία και την πρόθεσή τους να προχωρήσουν σε σοβαρές και στοχευμένες παρεμβάσεις ώστε να μην επιβαρύνονται δυσανάλογα εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. αυτοκινήτων.
Πόσες φορές όμως τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σοβαρές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας; Ελάχιστες και τις περισσότερες φορές χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα για την τσέπη των ιδιοκτητών. Έχουμε φθάσει στο σημείο ιδιοκτήτης Ι.Χ. να πληρώνει τέλη κυκλοφορίας υψηλότερα από την εμπορική αξία του οχήματός του.
Το επιχείρημα που συνήθως χρησιμοποιεί η εκάστοτε κυβέρνηση είναι ότι τα παλαιά οχήματα ρυπαίνουν περισσότερο άρα θα πρέπει να πληρώνουν και περισσότερα. Όμως μην γελιόμαστε, τα τέλη κυκλοφορίας είναι ένα φοροεισπρακτικό μέσο και όχι εργαλείο για να σωθεί το περιβάλλον. Μάλλον τα έσοδα του κράτους σώνονται κάθε χρόνο παρά το περιβάλλον.
Αν ήθελε πραγματικά ο εκάστοτε υπουργός Οικονομικών να προστατεύσει το περιβάλλον μέσω των τελών κυκλοφορίας θα μπορούσε να τα εντάξει στην τιμή της βενζίνης ώστε όποιος «καίει» περισσότερο ή κάνει πολλά χιλιόμετρα και άρα επιβαρύνει όχι μόνο το περιβάλλον αλλά και το οδόστρωμα να πληρώνει περισσότερο.
Η πρόταση αυτή, δηλαδή να υπήρχε μία προσαύξηση στην τιμή της βενζίνης ή του πετρελαίου κίνησης κατά 2-3 λεπτά είχε κατατεθεί πριν χρόνια στην Τρόικα αλλά κόπηκε εν τη γενέσει της γιατί οι θεσμοί φοβόντουσαν ότι θα κινδυνεύσει να πιαστεί ο ετήσιος στόχος των εσόδων που ανέρχεται σε περίπου 1,1 δισ. ευρώ.
Ας δούμε όμως τι θα προσέφερε μία τέτοια επιλογή στα κρατικά έσοδα αν εφαρμοζόταν. Χιλιάδες Ι.Χ. που οι ιδιοκτήτες τους δεν έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας κυκλοφορούν κανονικά. Πρόσφατη απόδειξη τα 76.000 ειδοποιητήρια που απέστειλε η ΑΑΔΕ σε ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που είχαν «ξεχάσει» να τα πληρώσουν εδώ και μία πενταετία αλλά κυκλοφορούσαν κανονικά τα οχήματά τους. Αν όμως είχε επιμεριστεί το ύψος των τελών στην τιμή της βενζίνης δεν θα μπορούσαν να ξεφύγουν. Το ίδιο συμβαίνει και για χιλιάδες αυτοκίνητα που εισέρχονται στη χώρα μας από τα σύνορα και μπορεί να αφορούν ταξιδιώτες ή επαγγελματίες μεταφορείς. Κυκλοφορούν κανονικά επιβαρύνοντας τους δρόμους αλλά και το περιβάλλον χωρίς να πληρώνουν οι ιδιοκτήτες τους ούτε ένα ευρώ τέλη.
Επίσης, κάθε χρόνο χιλιάδες είναι αυτοί που καταθέτουν πινακίδες για να γλιτώσουν από τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας. Το κράτος χάνει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και οι ιδιοκτήτες τους στερούνται το όχημά τους το οποίο έχουν αποκτήσει από τους κόπους μίας ζωής. Αν τους δινόταν η δυνατότητα να πληρώνουν κατά τη χρήση του οχήματος τότε και οι ίδιοι θα το κυκλοφορούσαν και το κράτος θα εισέπραττε.
Ας πάψει λοιπόν η κοροϊδία ότι τα τέλη κυκλοφορίας εφαρμόζονται για να επιβραβεύσουν όσους ρυπαίνουν λιγότερο το περιβάλλον και να επιβαρύνουν όσους εξακολουθούν να χρησιμοποιούν παλαιά οχήματα μεγάλου κυβισμού τα οποία στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν μετατραπεί οι κινητήρες τους σε υγραέριο και επιβαρύνουν ελάχιστα το περιβάλλον. Ο στόχος είναι η επίτευξη του στόχου των εσόδων και κάπου μακριά υπάρχει και το περιβάλλον.


Latest News

Τα «μαύρα» ενοίκια
Αν κάτι ξένισε είναι η σπουδή για μια ακόμα φορά με την παρούσα κυβέρνηση να δώσει πρώτα νέα επιδόματα, αντί να προηγηθούν φοροελαφρύνσεις

Οταν διώχνεις έναν κεντρικό τραπεζίτη
Ο Τραμπ βλέπει τον εκπρόσωπο ενός ανεξάρτητου θεσμού, όπως είναι η κεντρική του τράπεζα, είτε ως κομματικό αντίπαλο είτε ως ένα απλό στέλεχος της διοίκησης

Η τεχνολογία και τα νέα σύνορα των επιχειρήσεων
Η ψηφιοποίηση δεν αλλάζει μόνον τον τρόπο που οι επιχειρήσεις λειτουργούν, αλλά υπαγορεύουν και πώς ή πού θα έπρεπε να λειτουργήσουν….

Φραγκίσκος: Ο Πάπας που ξανάδωσε ηθικό κύρος στην Καθολική Εκκλησία
Σε μια δύσκολη περίοδο για την Καθολική Εκκλησία ο Πάπας Φραγκίσκος κατάφερε να ξαναδώσει στην Καθολική Εκκλησία ένα μέρος από το χαμένο κύρος της

Τι κάνει η Ελλάδα;
Το πρόβλημά μας είναι ότι συνήθως όλα αυτά τα «θάβουμε κάτω από το χαλί» και όταν σκάει μια κρίση, αρχίζουμε να τα συζητάμε

Αδιέξοδη πολιτική
Η εισαγωγή των δασμών έχει ήδη προκαλέσει σημαντικές αρνητικές οικονομικές συνέπειες για την οικονομία των ΗΠΑ

Η πολιτική Τραμπ απειλεί το οικοδόμημα της Δύσης
Η δασμολογική πολιτική Τραμπ είναι βραχυπρόθεσμα στασιμοπληθωριστική για τις ΗΠΑ, αυξάνοντας τον εγχώριο πληθωρισμό και συρρικνώνοντας την οικονομική δραστηριότητα

Ανάσταση! Δηλαδή, ζωή, ανάσα και ελπίδα
Ανάσταση σημαίνει τερματισμός κάθε λογής θανάτου, νίκη απέναντι σε ό,τι σκοτώνει τη ζωή. Να ξαναβρούμε τον τρόπο να ζούμε, να ανασαίνουμε και να ελπίζουμε

Ο μεγάλος αστερίσκος
Το θέμα του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος των εργαζομένων, η κυβέρνηση το άφησε στα χέρια των επιχειρήσεων

Όταν η Blue Skies αποδεικνύεται ότι ήταν ένα κομματικό «μαύρο ταμείο» της Νέας Δημοκρατίας
Το γεγονός ότι τόσα στελέχη της ΝΔ μισθοδοτούνταν από την Blue Skies των Θωμά Βαρβιτσιώτη και Γιάννη Ολύμπιου, χωρίς να το λένε δημοσίως, εγείρει πολύ σοβαρά ζητήματα ηθικής τάξης, ανεξαρτήτως τυπικής νομιμότητας