Το αφεντικό της Maersk, της μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) στον κόσμο, προειδοποιεί ότι η κρίση στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού δεν θα τελειώσει σύντομα.
Διαβάστε επίσης: Maersk – Κέρδη ρεκόρ απέφερε η άνοδος των ναύλων
Ο Σόρεν Σκου προειδοποίησε μιλώντας στους Φαινάνσιαλ Τάιμς ότι η συμφόρηση με μεγάλα λιμάνια πλοίων μεταφοράς κοντέινερ που θέλουν να ξεφορτώσουν και να φορτώσουν επιδεινώνεται συνεχώς, καθώς υπάρχει πολύ μεγάλη ζήτηση για προϊόντα μετά την πανδημία.
Όπως αποκάλυψε σε μεγάλα λιμάνια όπως το Λος Άντζελες και το Λονγκ Μπιτς ο αριθμός των πλοίων που περιμένουν στα ανοικτά έχει αυξηθεί από περίπου 60 σε 80. Συνολικά, σε ξεχωριστές του δηλώσεις στο BBC ο Σκου εκτίμησε ότι έξω από μεγάλα λιμάνια έχουν δέσει περιμένοντας τη σειρά τους περίπου 300 μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα 80 του Λος Άντζελες αλλά και αρκετά στο Φέλιξστοου, το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Βρετανίας. Άλλα περιμένουν σε κινεζικά λιμάνια όπως είναι αυτά στη Σαγκάη και το Νίνγκμπο, όπως αποκάλυψε στο βρετανικό τηλεοπτικό δίκτυο. Η μεγάλη κινητικότητα και οι καθυστερήσεις αποδίδεται από τον ίδιο στην έκρηξη ζήτησης για προϊόντα.
Προσπάθησε πάντως να είναι καθησυχαστικός για την περίοδο των Χριστουγέννων αναφέροντας στο BBC ότι την εορταστική περίοδο δεν αναμένονται ελλείψεις.
Η μεγάλη αύξηση της ζήτησης πάντως είναι εδώ, τη στιγμή που η προσφορά δεν είναι τόσο ισχυρή λόγω έλλειψης εργατικού δυναμικού αλλά και υλών. Η ισχυρή αυτή αύξηση της ζήτησης επίσης έχει οδηγήσει στα ύψη τις τιμές μεταφοράς κοντέινερ δια θαλάσσης και όχι μόνο. Επίσης η έλλειψη εργαζομένων και ειδικά οδηγών βαρέων φορτηγών στα λιμάνια και αλλού έχει σπάσει ένα σημαντικό κρίκο της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η έλλειψη οδηγών είναι ένας από τους βασικούς λόγους που καθυστερούν οι εκφορτώσεις και φορτώσεις κοντέινερ σε μεγάλα λιμάνια στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ επιδεινώνοντας σημαντικά τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα. Όλα αυτά βέβαια έχουν φέρει χρυσά κέρδη στις ναυτιλιακές οι οποίες δεν προλαβαίνουν να μεταφέρουν τα προϊόντα από και προς την Ασία, τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
«Τα λιμάνια δεν λειτουργούν τόσο καλά όσο θα έπρεπε, επομένως δεν μπορούμε να εκφορτώνουμε κοντέινερ όσο γρήγορα θα θέλαμε. Είναι δύσκολο να εκτιμήσουμε πότε ακριβώς θα βελτιωθεί η κατάσταση. Οι πελάτες μας αντιμετωπίζουν εξαιρετικά υψηλή ζήτηση από τους δικούς τους πελάτες κι επιπλέον έχουν πολύ χαμηλά αποθέματα» προϊόντων, εξήγησε στη βρετανική εφημερίδα.
Αισιοδοξία για τα Χριστούγεννα
Η επερχόμενη εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων θα είναι ασφαλής από προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, ανέφερε ακόμη στο BBC το αφεντικό της Maersk. «Τουλάχιστον αυτό ακούω από τους πελάτες μας», προσέθεσε. Οι εκτιμήσεις του είναι σημαντικές επειδή η εταιρεία διαχειρίζεται σχεδόν το 20% των εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως.
Ο Σόρεν Σκου ανέφερε ακόμη ότι η Maersk ναυλώνει περισσότερα πλοία, διατηρεί τα λιμάνια ανοιχτά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και έχει ανοίξει περισσότερες αποθήκες για να βοηθήσει την κατάσταση. Η εταιρεία κάνει «ό,τι μπορεί» για να αμβλύνει τα προβλήματα, ανέφερε. Το τελευταίο διάστημα έχουν αυξηθεί οι προειδοποιήσεις κυρίως σε ΗΠΑ και Βρετανία αλλά και στην Ευρώπη ότι οι καθυστερήσεις στα λιμάνια θα οδηγήσουν σε ελλείψεις προϊόντων μέσα στα Χριστούγεννα.
Η μεγάλη ζήτηση για μεταφορές κοντέινερ σημαίνει ότι η Maersk και οι άλλες ναυτιλιακές εταιρείες μπορούν να ζητήσουν τιμές ρεκόρ. Τα προ φόρων κέρδη της δανικής εταιρείας πενταπλασιάστηκαν στα 5,46 δισ. δολάρια για την περίοδο Ιουνίου έως Σεπτεμβρίου.
Ήταν περισσότερα από όσα είχε καταγράψει κάθε χρόνο από το 2014 και μετά. Επίσης την περασμένη εβδομάδα η ιαπωνική ναυτιλιακή εμπορευμάτων Ocean Network Express ανακοίνωσε οκταπλάσια αύξηση στα κέρδη για την ίδια περίοδο, στα 4,2 δισ. δολάρια.
Latest News
Τι ψάχνουν στην Ευρώπη τα ιδιωτικά κεφάλαια [γραφήματα]
Η συνολική αξία των μεγάλων συμφωνιών με ιδιωτικά κεφάλαια στην Ευρώπη αυξήθηκε με διπλάσιο ρυθμό από τον υπόλοιπο κόσμο το 2024
«Φρενίτιδα» για ξένα προϊόντα στις ΗΠΑ - Τρέχουν να προλάβουν τους δασμούς Τραμπ
Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ προγραμματίζουν αγορές αγαθών καθώς φοβούνται τις αυξήσεις που θα προκαλέσουν οι δασμοί
Στο...έλεος της πολεμικής οικονομίας και του πληθωρισμού οι Ρώσοι - Ο ρόλος των κυρώσεων
Τα σημάδια υπερθέρμανσης της οικονομίας πυκνώνουν στη Ρωσία έπειτα από τρία χρόνια πολέμου στην Ουκρανία, όμως ο τερματισμός του θα μπορούσε να σηματοδοτήσει για τη Μόσχα νέες μείζονες προκλήσεις
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ κατακρίνει την Apple για έλλειψη καινοτομίας
O Μαρκ Ζάκερμπεργκ είπε για την Apple, μεταξύ άλλων , πως «Δεν έχουν εφεύρει κάτι σπουδαίο εδώ και καιρό»
O πρώην υπουργός Οικονομικών της Ελβετίας προειδοποιεί για το μέγεθος της UBS
Με περίπου 1,7 τρισεκατομμύρια δολάρια, ο ισολογισμός της UBS είναι διπλάσιος από το μέγεθος της ετήσιας οικονομικής παραγωγής της Ελβετίας
Πλάνο για τέσσερις μειώσεις επιτοκίων από την ΕΚΤ
Εν αναμονή των ανακοινώσεων και των μέτρων του νέου Αμερικανού προέδρου η ΕΚΤ σχεδιάζει τις επόμενες κινήσεις
Δήμαρχος στην Ιταλία παλεύει να σταματήσει πώληση ναπολιτάνικης νησίδας
Ο δήμαρχος του Bacoli, στην Ιταλία, υποστηρίζει πως θέλει να αγοράσει την Punta Pennata και να τη μετατρέψει σε «υπαίθριο μουσείο»
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων