Το αφεντικό της Maersk, της μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) στον κόσμο, προειδοποιεί ότι η κρίση στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού δεν θα τελειώσει σύντομα.
Διαβάστε επίσης: Maersk – Κέρδη ρεκόρ απέφερε η άνοδος των ναύλων
Ο Σόρεν Σκου προειδοποίησε μιλώντας στους Φαινάνσιαλ Τάιμς ότι η συμφόρηση με μεγάλα λιμάνια πλοίων μεταφοράς κοντέινερ που θέλουν να ξεφορτώσουν και να φορτώσουν επιδεινώνεται συνεχώς, καθώς υπάρχει πολύ μεγάλη ζήτηση για προϊόντα μετά την πανδημία.
Όπως αποκάλυψε σε μεγάλα λιμάνια όπως το Λος Άντζελες και το Λονγκ Μπιτς ο αριθμός των πλοίων που περιμένουν στα ανοικτά έχει αυξηθεί από περίπου 60 σε 80. Συνολικά, σε ξεχωριστές του δηλώσεις στο BBC ο Σκου εκτίμησε ότι έξω από μεγάλα λιμάνια έχουν δέσει περιμένοντας τη σειρά τους περίπου 300 μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα 80 του Λος Άντζελες αλλά και αρκετά στο Φέλιξστοου, το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Βρετανίας. Άλλα περιμένουν σε κινεζικά λιμάνια όπως είναι αυτά στη Σαγκάη και το Νίνγκμπο, όπως αποκάλυψε στο βρετανικό τηλεοπτικό δίκτυο. Η μεγάλη κινητικότητα και οι καθυστερήσεις αποδίδεται από τον ίδιο στην έκρηξη ζήτησης για προϊόντα.
Προσπάθησε πάντως να είναι καθησυχαστικός για την περίοδο των Χριστουγέννων αναφέροντας στο BBC ότι την εορταστική περίοδο δεν αναμένονται ελλείψεις.
Η μεγάλη αύξηση της ζήτησης πάντως είναι εδώ, τη στιγμή που η προσφορά δεν είναι τόσο ισχυρή λόγω έλλειψης εργατικού δυναμικού αλλά και υλών. Η ισχυρή αυτή αύξηση της ζήτησης επίσης έχει οδηγήσει στα ύψη τις τιμές μεταφοράς κοντέινερ δια θαλάσσης και όχι μόνο. Επίσης η έλλειψη εργαζομένων και ειδικά οδηγών βαρέων φορτηγών στα λιμάνια και αλλού έχει σπάσει ένα σημαντικό κρίκο της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η έλλειψη οδηγών είναι ένας από τους βασικούς λόγους που καθυστερούν οι εκφορτώσεις και φορτώσεις κοντέινερ σε μεγάλα λιμάνια στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ επιδεινώνοντας σημαντικά τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα. Όλα αυτά βέβαια έχουν φέρει χρυσά κέρδη στις ναυτιλιακές οι οποίες δεν προλαβαίνουν να μεταφέρουν τα προϊόντα από και προς την Ασία, τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
«Τα λιμάνια δεν λειτουργούν τόσο καλά όσο θα έπρεπε, επομένως δεν μπορούμε να εκφορτώνουμε κοντέινερ όσο γρήγορα θα θέλαμε. Είναι δύσκολο να εκτιμήσουμε πότε ακριβώς θα βελτιωθεί η κατάσταση. Οι πελάτες μας αντιμετωπίζουν εξαιρετικά υψηλή ζήτηση από τους δικούς τους πελάτες κι επιπλέον έχουν πολύ χαμηλά αποθέματα» προϊόντων, εξήγησε στη βρετανική εφημερίδα.
Αισιοδοξία για τα Χριστούγεννα
Η επερχόμενη εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων θα είναι ασφαλής από προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, ανέφερε ακόμη στο BBC το αφεντικό της Maersk. «Τουλάχιστον αυτό ακούω από τους πελάτες μας», προσέθεσε. Οι εκτιμήσεις του είναι σημαντικές επειδή η εταιρεία διαχειρίζεται σχεδόν το 20% των εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως.
Ο Σόρεν Σκου ανέφερε ακόμη ότι η Maersk ναυλώνει περισσότερα πλοία, διατηρεί τα λιμάνια ανοιχτά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και έχει ανοίξει περισσότερες αποθήκες για να βοηθήσει την κατάσταση. Η εταιρεία κάνει «ό,τι μπορεί» για να αμβλύνει τα προβλήματα, ανέφερε. Το τελευταίο διάστημα έχουν αυξηθεί οι προειδοποιήσεις κυρίως σε ΗΠΑ και Βρετανία αλλά και στην Ευρώπη ότι οι καθυστερήσεις στα λιμάνια θα οδηγήσουν σε ελλείψεις προϊόντων μέσα στα Χριστούγεννα.
Η μεγάλη ζήτηση για μεταφορές κοντέινερ σημαίνει ότι η Maersk και οι άλλες ναυτιλιακές εταιρείες μπορούν να ζητήσουν τιμές ρεκόρ. Τα προ φόρων κέρδη της δανικής εταιρείας πενταπλασιάστηκαν στα 5,46 δισ. δολάρια για την περίοδο Ιουνίου έως Σεπτεμβρίου.
Ήταν περισσότερα από όσα είχε καταγράψει κάθε χρόνο από το 2014 και μετά. Επίσης την περασμένη εβδομάδα η ιαπωνική ναυτιλιακή εμπορευμάτων Ocean Network Express ανακοίνωσε οκταπλάσια αύξηση στα κέρδη για την ίδια περίοδο, στα 4,2 δισ. δολάρια.
Latest News
Αύξηση πωλήσεων νέων οχημάτων στην ΕΕ - «Μεγάλος ασθενής» στα ηλεκτρικά η Γερμανία
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία κατέγραψαν οριακή μείωση σύμφωνα με στοιχεία της ACEA
Εξαγορά Wiz από Google: Άλλος ένας καρπός του κλάδου στρατιωτικών πληροφοριών του Ισραήλ
Μια επίλεκτη μονάδα στρατιωτικών πληροφοριών αποδεικνύει την αξία της για την τεχνολογική οικονομία μιας ολόκληρης χώρας
Coffee badging: Η νέα τάση στην εργασία μετά την «σιωπηρή παραίτηση»
Περισσότεροι από τους μισούς , το 58%, των υβριδικών υπαλλήλων παραδέχθηκαν ότι έκαναν check-in στο γραφείο και στη συνέχεια έκαναν αμέσως check out
Νίκη της Amazon κατά συνδικάτου στη Βρετανία - Καταγγελίες για εργοδοτική τρομοκρατία
Οι εργαζόμενοι σε αποθήκη της Amazon, στη Βρετανία, καταψήφισαν οριακά μια πρόταση για συνδικαλιστική εκπροσώπηση
Κάποιοι φραγμοί της ΕΕ μπορούν να αρθούν - Τι είπε ο νέος Βρετανός υπουργός Εμπορίου
Υπάρχει «χώρος» για μια συμφωνία - Τι θα γίνει με τις συνομιλίες με Ινδία, Καναδά και ΗΠΑ
Αλλαγή σκηνικού στις εκλογές των ΗΠΑ - Οι δισεκατομμυριούχοι, ο Τραμπ και η εξουσία
Ποιοι στηρίζουν τον ρεπουμπλικανό υποψήφιο και τι περιμένουν από την ενδεχόμενη εκλογή του
Ανεβοκατεβαίνουν οι πωλήσεις - Τι συνέβη με τον όμιλο Richemont και την Cartier
Ο όμιλος ενίσχυσε τις ανησυχίες για μείωση εσόδων στην Κίνα, όπου οι καταναλωτές της μεσαίας τάξης έχουν περικόψει τις δαπάνες για ακριβές αγορές
Τι χρειάζεται η Ευρώπη για πράσινη μετάβαση, ψηφιακό μετασχηματισμό και άμυνα
Τι δείχνει η ανάλυση της Alpha Bank
H απόπειρα δολοφονίας του Ντόναλντ Τραμπ, «απογείωσε» μια κινεζική μετοχή
Εταιρεία λογισμικού είδε την τιμή της μετοχής της να εκτινάσσεται κατά 10% υψηλότερα στο Χρηματιστήριο του Σέντσεν
Στα δικαστήρια για τις... ρίγες η Adidas - Ποια μάρκα κατηγορεί για παραβίαση του εμπορικού σήματος
Η Adidas βρίσκεται σε μακρά δικαστική διαμάχη με την μάρκα πολυτελείας Thom Brown για τα σχέδιά της