Το αφεντικό της Maersk, της μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) στον κόσμο, προειδοποιεί ότι η κρίση στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού δεν θα τελειώσει σύντομα.
Διαβάστε επίσης: Maersk – Κέρδη ρεκόρ απέφερε η άνοδος των ναύλων
Ο Σόρεν Σκου προειδοποίησε μιλώντας στους Φαινάνσιαλ Τάιμς ότι η συμφόρηση με μεγάλα λιμάνια πλοίων μεταφοράς κοντέινερ που θέλουν να ξεφορτώσουν και να φορτώσουν επιδεινώνεται συνεχώς, καθώς υπάρχει πολύ μεγάλη ζήτηση για προϊόντα μετά την πανδημία.
Όπως αποκάλυψε σε μεγάλα λιμάνια όπως το Λος Άντζελες και το Λονγκ Μπιτς ο αριθμός των πλοίων που περιμένουν στα ανοικτά έχει αυξηθεί από περίπου 60 σε 80. Συνολικά, σε ξεχωριστές του δηλώσεις στο BBC ο Σκου εκτίμησε ότι έξω από μεγάλα λιμάνια έχουν δέσει περιμένοντας τη σειρά τους περίπου 300 μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα 80 του Λος Άντζελες αλλά και αρκετά στο Φέλιξστοου, το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Βρετανίας. Άλλα περιμένουν σε κινεζικά λιμάνια όπως είναι αυτά στη Σαγκάη και το Νίνγκμπο, όπως αποκάλυψε στο βρετανικό τηλεοπτικό δίκτυο. Η μεγάλη κινητικότητα και οι καθυστερήσεις αποδίδεται από τον ίδιο στην έκρηξη ζήτησης για προϊόντα.
Προσπάθησε πάντως να είναι καθησυχαστικός για την περίοδο των Χριστουγέννων αναφέροντας στο BBC ότι την εορταστική περίοδο δεν αναμένονται ελλείψεις.
Η μεγάλη αύξηση της ζήτησης πάντως είναι εδώ, τη στιγμή που η προσφορά δεν είναι τόσο ισχυρή λόγω έλλειψης εργατικού δυναμικού αλλά και υλών. Η ισχυρή αυτή αύξηση της ζήτησης επίσης έχει οδηγήσει στα ύψη τις τιμές μεταφοράς κοντέινερ δια θαλάσσης και όχι μόνο. Επίσης η έλλειψη εργαζομένων και ειδικά οδηγών βαρέων φορτηγών στα λιμάνια και αλλού έχει σπάσει ένα σημαντικό κρίκο της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η έλλειψη οδηγών είναι ένας από τους βασικούς λόγους που καθυστερούν οι εκφορτώσεις και φορτώσεις κοντέινερ σε μεγάλα λιμάνια στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ επιδεινώνοντας σημαντικά τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα. Όλα αυτά βέβαια έχουν φέρει χρυσά κέρδη στις ναυτιλιακές οι οποίες δεν προλαβαίνουν να μεταφέρουν τα προϊόντα από και προς την Ασία, τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
«Τα λιμάνια δεν λειτουργούν τόσο καλά όσο θα έπρεπε, επομένως δεν μπορούμε να εκφορτώνουμε κοντέινερ όσο γρήγορα θα θέλαμε. Είναι δύσκολο να εκτιμήσουμε πότε ακριβώς θα βελτιωθεί η κατάσταση. Οι πελάτες μας αντιμετωπίζουν εξαιρετικά υψηλή ζήτηση από τους δικούς τους πελάτες κι επιπλέον έχουν πολύ χαμηλά αποθέματα» προϊόντων, εξήγησε στη βρετανική εφημερίδα.
Αισιοδοξία για τα Χριστούγεννα
Η επερχόμενη εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων θα είναι ασφαλής από προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, ανέφερε ακόμη στο BBC το αφεντικό της Maersk. «Τουλάχιστον αυτό ακούω από τους πελάτες μας», προσέθεσε. Οι εκτιμήσεις του είναι σημαντικές επειδή η εταιρεία διαχειρίζεται σχεδόν το 20% των εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως.
Ο Σόρεν Σκου ανέφερε ακόμη ότι η Maersk ναυλώνει περισσότερα πλοία, διατηρεί τα λιμάνια ανοιχτά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και έχει ανοίξει περισσότερες αποθήκες για να βοηθήσει την κατάσταση. Η εταιρεία κάνει «ό,τι μπορεί» για να αμβλύνει τα προβλήματα, ανέφερε. Το τελευταίο διάστημα έχουν αυξηθεί οι προειδοποιήσεις κυρίως σε ΗΠΑ και Βρετανία αλλά και στην Ευρώπη ότι οι καθυστερήσεις στα λιμάνια θα οδηγήσουν σε ελλείψεις προϊόντων μέσα στα Χριστούγεννα.
Η μεγάλη ζήτηση για μεταφορές κοντέινερ σημαίνει ότι η Maersk και οι άλλες ναυτιλιακές εταιρείες μπορούν να ζητήσουν τιμές ρεκόρ. Τα προ φόρων κέρδη της δανικής εταιρείας πενταπλασιάστηκαν στα 5,46 δισ. δολάρια για την περίοδο Ιουνίου έως Σεπτεμβρίου.
Ήταν περισσότερα από όσα είχε καταγράψει κάθε χρόνο από το 2014 και μετά. Επίσης την περασμένη εβδομάδα η ιαπωνική ναυτιλιακή εμπορευμάτων Ocean Network Express ανακοίνωσε οκταπλάσια αύξηση στα κέρδη για την ίδια περίοδο, στα 4,2 δισ. δολάρια.
Latest News
Η Jaguar αποκάλυψε το πρωτότυπο «Type 00»
Είναι το πρώτο μοντέλο της Jaguar, μετά την πρόσφατη προσπάθεια της για «επανεφεύρεση» της
Κανένα σημάδι ανάκαμψης της βιομηχανίας στην Ευρώπη
Η βιομηχανία σε Γαλλία, Γερμανία και Αυστρία έχουν πληγεί ιδιαίτερα σκληρά - Ο ρολος των βρετανικών επιχειρήσεων
Καμπανάκι ΟΟΣΑ για προστατευτισμό - Κίνδυνος εκτροχιασμού για το παγκόσμιο εμπόριο
Φόβοι ΟΟΣΑ ότι ο αναζωπυρωμένος προστατευτισμός θα εκτροχιάσει την ανάκαμψη του παγκόσμιου εμπορίου, κατά τον ΟΟΣΑ
Γιατί η οικονομία των ΗΠΑ ξεπερνάει όλες τις άλλες
Πανίσχυρη η συνεχής αύξηση της παραγωγικότητας στις ΗΠΑ - Τι σηματοδοτεί η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο
Κήρυξε πτώχευση η εταιρεία πίσω από την θρυλική βότκα Stolichnaya
Η Stolichnaya προωθείται στην αγορά ως ρωσική βότκα, αλλά οι εγκαταστάσεις παραγωγής της βρίσκονται στη Λετονία εδώ και δεκαετίες
«Έπεσε» η κυβέρνηση Μπαρνιέ στη Γαλλία - Πέρασε η πρόταση δυσπιστίας
Με 331 ψήφους υπέρ της ψήφου δυσπιστίας από τις συνολικές 574, η κυβέρνηση Μπαρνιέ στη Γαλλία - Αβέβαιη η επόμενη ημέρα
GM: Αναδιάρθρωση και λουκέτα στην Κίνα θα φέρουν «χασούρα» 5 δισ. δολάρια
Η General Motors αναμένει συρρίκνωση των δραστηριοτήτων της στην κοινοπραξία της Κίνας μεταξύ 2,6 και 2,9 δισ. δολαρίων
Ποιος ήταν ο CEO της UnitedHealthcare που δολοφονήθηκε στο Μανχάταν
Ο 50χρονος Τόμσον, διορίστηκε διευθύνων σύμβουλος της UnitedHealthcare, του ασφαλιστικού κλάδου της UnitedHealth Group, το 2021
Οι «εξωφρενικές» προβλέψεις της Saxo Bank για το 2025 - Τα χειρότερα σενάρια για τον κόσμο
Οι «ετήσιες εξωφρενικές προβλέψεις» (Outrageous Predictions) είναι μια σειρά γεγονότων που, αν και είναι εξαιρετικά απίθανο, θα μπορούσαν απλώς να συμβούν
Fed για δασμούς Τραμπ: Οι καταναλωτές να προετοιμαστούν για νέο γύρο ανατιμήσεων
Οι νέοι δασμοί Τραμπ θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε έναν ακόμα γύρο αυξήσεων τιμών - Τι εκτιμά ο CEO της Fed Ρίτσμοντ