
Ψηφίστηκε, σήμερα, από τη Βουλή το νομοσχέδιο που αναμορφώνει τις εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης και δίνει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα στους 17άρηδες να δώσουν εξετάσεις, αλλά και να οδηγήσουν με συνοδό και υπό αυστηρές προϋποθέσεις. Όπως έχει τονίσει, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, οι προβλέψεις του νομοσχεδίου «Οδηγώντας με Ασφάλεια» διασφαλίζουν το αδιάβλητο των εξετάσεων για άδεια οδήγησης και συμβάλλουν στην οδική ασφάλεια, η οποία αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης.
Μεταξύ των αλλαγών που έγιναν κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου στη Βουλή, αποφασίστηκε τελικά ο εκπαιδευτής να κάθεται στη θέση του συνοδηγού και όχι στο πίσω κάθισμα, όπως αρχικά προβλεπόταν. Τη σχετική νομοτεχνική βελτίωση κατέθεσε ο Υπουργός, επισημαίνοντας ότι ελήφθησαν υπόψη τα επιχειρήματα των φορέων και δεδομένου ότι το νομοσχέδιο περιλαμβάνει αυστηρές δικλείδες ασφαλείας για το αδιάβλητο της διαδικασίας προχώρησε σε αυτή τη νομοτεχνική βελτίωση.
5 δικλείδες ασφαλείας για αδιάβλητες εξετάσεις οδήγησης
Οι δικλείδες ασφαλείας για το αδιάβλητο της διαδικασίας των εξετάσεων είναι οι εξής:
1. Διπλός έλεγχος ταυτοπροσωπίας και δειγματοληπτικός έλεγχος στις θεωρητικές εξετάσεις.
Για να μπει ο υποψήφιος στις εξετάσεις, θα γίνεται έλεγχος με ψηφιακά μέσα, με τη δυνατότητα ταυτοποίησης δύο παραγόντων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης. Στις γραπτές εξετάσεις θα απαγορεύεται χωρίς εξαιρέσεις η χρήση κινητών τηλεφώνων, ακουστικών ή όποιας άλλης ηλεκτρονικής ή “έξυπνης” συσκευής.
2. Υποχρεωτική τοποθέτηση κάμερας μέσα στο όχημα κατά τη διάρκεια της εξέτασης.
Φορητή κάμερα υψηλής ευκρίνειας, με δυνατότητα λήψης 360 μοιρών, θα καταγράφει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος και τους συμμετέχοντες στη διαδικασία, αλλά και μικρόφωνο. Η κάμερα θα διαθέτει ειδική αποσπώμενη κάρτα μνήμης, στην οποία αποθηκεύεται όλη η διαδικασία της πρακτικής δοκιμασίας. Μέσα σε μία ημέρα μετά την εξέταση, ο εξεταστής υποχρεούται να παραδώσει την κάμερα και την κάρτα μνήμης στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας. Σημειωτέων ότι έχει εξασφαλιστεί ήδη πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου η συγκατάθεση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
3. Το οπτικοακουστικό αυτό υλικό θα διατηρείται για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα από ειδική υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Οι κάμερες, που θα τοποθετούνται στα οχήματα κατά τη διάρκεια της εξέτασης, θα ανήκουν στο υπουργείο. Το οπτικοακουστικό υλικό θα αποθηκεύεται για διάστημα μέχρι έξι μήνες, και θα μπορεί να εξεταστεί είτε δειγματοληπτικά είτε εάν γίνει καταγγελία. Εάν σε αυτό το διάστημα ο νέος οδηγός προκαλέσει ατύχημα, τότε θα προχωρά αυτομάτως η εξέταση του οπτικοακουστικού υλικού.
4. Διευρύνεται το σώμα των εξεταστών.
Όποιος δημόσιος υπάλληλος επιθυμεί, θα μπορεί να γίνει εξεταστής, αφού περάσει φυσικά τη σχετική εκπαίδευση και πιστοποιηθεί. Στόχος είναι να σπάσουν τα κυκλώματα και να υπάρξει επαρκής αριθμός καλά εκπαιδευμένων εξεταστών. Δεν θα υπάρχουν ιδιώτες εξεταστές.
5. Δημιουργείται ο θεσμός των εποπτών.
Επόπτες θα μπορούν να γίνουν, εφόσον το επιθυμούν, στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας. Εάν δεν επαρκεί το προσφερόμενο προσωπικό της ΕΛΑΣ να καλύψει το έργο αυτό, στο Μητρώο Εποπτών θα μπορεί να εγγραφεί το ένστολο προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής. Οι επόπτες θα περνούν από ειδική εκπαίδευση και θα λαμβάνουν πιστοποίηση, ώστε στη συνέχεια να μπαίνουν μέσα στο όχημα κατά την εξέταση και να εποπτεύουν τη διαδικασία, είτε δειγματοληπτικά είτε σε περίπτωση που θα υπάρχουν υπόνοιες.
Όρια ηλικίας οδηγών
Επίσης, ο κ. Καραμανλής κατέθεσε νομοτεχνικές βελτιώσεις για τη μείωση της προθεσμίας απάντησης στην ένσταση των υποψηφίων που απέτυχαν στις εξετάσεις από 30 ημέρες σε 10 εργάσιμες και τη δυνατότητα, αλλά όχι υποχρεωτικότητα, της χρήσης διερμηνέα στους κωφούς, μετά από αίτημα της Ομοσπονδίας. Σημειώνεται εδώ ότι με το ψηφισθέν νομοσχέδιο, προβλέπεται η ίδρυση ιδιωτικών Κέντρων Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας Οδήγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα (τύπου «ΗΝΙΟΧΟΣ»), ώστε να μην ταλαιπωρούνται περαιτέρω τα Άτομα με Αναπηρία, τα οποία σύμφωνα με τον νόμο δικαιούνται δίπλωμα οδήγησης.
Ακόμη, το όριο ηλικίας παραμένει για τους οδηγούς των ΚΤΕΛ στα 67 έτη και επεκτείνεται αυτό στους οδηγούς τουριστικών λεωφορείων και φορτηγών. Επίσης το όριο ηλικίας των οδηγών σχολικών λεωφορείων ισχύει και για τα τουριστικά λεωφορεία όταν αυτά χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά μαθητών. Τέλος, επεκτείνεται η δυνατότητα εργασίας και στους οδηγούς μετά την συνταξιοδότησή του μέχρι τα 67 έτη εφόσον επιθυμούν να προσληφθούν σε άλλη εργασία και τους αφαιρεθεί το 30% της σύνταξής τους.
Τιμόνι υπό προϋποθέσεις στους 17άρηδες
Όπως έχει ήδη γίνει γνωστό, πλέον θα μπορούν να δώσουν εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης οι νέοι από 17 ετών, υπό συγκεκριμένους και αυστηρούς περιορισμούς. Σύμφωνα δε με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, ο συνοδός, που υποχρεωτικά θα επιβαίνει στο όχημα, θα πρέπει να είναι άνω των 25 ετών και να είναι κάτοχος διπλώματος οδήγησης τουλάχιστον 5 χρόνια. Στην εφαρμοστική απόφαση που θα ακολουθήσει θα προβλέπεται ο συνοδός να έχει επίσης και καθαρό point system.
Οι 17άρηδες θα επιτρέπεται να οδηγήσουν μόνο εντός της Περιφέρειας όπου κατοικούν και το όχημα θα φέρει το ειδικό σήμα του νέου οδηγού. Εφόσον ο 17χρονος οδηγός κατά τη διάρκεια του έτους αυτού δεν εμπλακεί σε ατύχημα, όταν κλείσει τα 18 θα έχει πλέον το κανονικό δίπλωμα οδήγησης. Διαφορετικά θα πρέπει να δώσει ξανά εξετάσεις.


Latest News

Ομάδα Αλήθειας: «Mαύρο ταμείο» της ΝΔ και του Μαξίμου η Blue Skies
Τα πρόσωπα και η διαδρομή του χρήματος - Νέες αποκαλύψεις

Τους πότιζαν κρασί και τους παγίδευαν - Ρώσοι χάκερς σε Ευρωπαίους διπλωμάτες
Όπως αποκαλύπτει το Politico το κρασί έγινε ο Δούρειος Ίππος των χάκερ για να αποκτήσουν πρόσβαση σε mail Ευρωπαίων αξιωματούχων

Aντιδράσεις και απειλές πολέμου από το κόμμα Ιμάμογλου για τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό
Όσοι γνωρίζουν το πολιτικό σύστημα στην Τουρκία, ξέρουν καλά ότι πιο φανατικοί εθνικιστές είναι οι λεγόμενοι «Κεμαλιστές» της αξιωματικής αντιπολίτευσης CHP, παρά το AKP του Ερντογάν

Τέλος χρόνου για τους καθαρισμούς των οικοπέδων – Έρχονται πρόστιμα
Οι αρμόδιες αρχές κρούουν των κώδωνα του κινδύνου ώστε οι ιδιοκτήτες ή ενοικιαστές των συγκεκριμένων χώρων να ολοκληρώσουν τις απαραίτητες ενέργειες άμεσα καθώς βρισκόμαστε λιγότερο από 15 ημέρες από την εκπνοή της προθεσμίας

Ρούμπιο: Αν δεν τερματιστεί ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι ΗΠΑ θα πρέπει να εγκαταλείψουν την προσπάθεια
Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάρκο Ρούμπιο έκανε σχετικές δηλώσεις στο Παρίσι ύστερα από συνάντηση με Ευρωπαίους και Ουκρανούς αξιωματούχους

Η Ελλάδα ανακήρυξε ΑΟΖ από το Ιόνιο έως το Ταίναρο - Τι αναφέρεται στο Προεδρικό Διάταγμα
Το Προεδρικό Διάταγμα λαμβάνει υπόψη τη συμφωνία οριοθέτησης θαλασσίων ζωνών Ελλάδας – Ιταλίας του 2020

Ουάσινγκτον και Κίεβο υπέγραψαν μνημόνιο για τα ορυκτά – Τι περιλαμβάνει
Η Γιούλια Σβιρεντένκο, πρώτη αντιπρόεδρος της κυβέρνησης στην Ουκρανία και υπουργός Οικονομίας, επιβεβαίωσε ότι το μνημόνιο προθέσεων υπογράφηκε ανάμεσα σε Κίεβο και Ουάσινγκτον

Αδειάζει η Αθήνα - Αυξημένη κίνηση στα λιμάνια και έκτακτα δρομολόγια στα ΚΤΕΛ
Το αδιαχώρητο επικρατεί από νωρίς στο λιμάνι του Πειραιά, απ’ όπου χιλιάδες εκδρομείς του Πάσχα αναχωρούν για νησιωτικούς προορισμούς

Το TikTok του Μητσοτάκη: «Οδήγηση και αλκοόλ δεν πάνε μαζί, ποτέ»
Το μήνυμα για τους εκδρομείς του Πάσχα και την ασφάλεια στους δρόμους

Η Μελόνι σε ρόλο... γεφυροποιού μεταξύ ΕΕ - Τραμπ
Η Μελόνι έχει περιγράψει τους δασμούς του Τραμπ στα αγαθά της ΕΕ ως «λάθος», αλλά φαίνεται να ακολουθεί μια πιο προσεκτική προσέγγιση