Για συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού κατηγορεί την κυβέρνηση η διοίκηση της Jumbo εν όψει της εφαρμογής των νέων μέτρων από το Σάββατο 6 Νοεμβρίου προκειμένου να ανακοπεί το 4ο κύμα του κορωνοϊού.
Στην αρχή της πιο κρίσιμης περιόδου για το λιανεμπόριο, όπως έγινε και το 2020 και δημιουργώντας για ακόμα μία φορά συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, στα εμπορικά καταστήματα και όχι στα Super-market και στα Υπερ-market ο ανεμβολίαστος πληθυσμός θα μπορεί να εισέρχεται μόνο με την επίδειξη αρνητικού αποτελέσματος, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της εισηγμένης λιανεμπορικής αλυσίδας.
Αναφορικά με τις πωλήσεις του ομίλου Jumbo κατά την 10μηνη περίοδο Ιανουάριος- Οκτώβριος 2021, αυξήθηκαν κατά +7% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Ο Οκτώβριος 2021 παρέμεινε σε θετικό έδαφος καταγράφοντας αύξηση κατά +0,6% περίπου σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2020. Η Ελλάδα και η Κύπρος κατέγραψαν θετική πορεία σε επίπεδο πωλήσεων καθώς τα εμπορικά καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά και χωρίς την επιβολή νέων μέτρων.
Στη Βουλγαρία και στη Ρουμανία, τον Οκτώβριο, καταγράφηκε μείωση των πωλήσεων. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, «η εμβολιαστική κάλυψη στις χώρες αυτές παραμένει εξαιρετικά χαμηλή, ενώ η πολιτική αβεβαιότητα εντείνει το πρόβλημα. Οι μεταβατικές κυβερνήσεις στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν το νέο κύμα Covid προβαίνουν σε σπασμωδικές κινήσεις επιβάλλοντας εξαιρετικά σκληρά μέτρα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, σήμερα, οι πωλήσεις στη Βουλγαρία και στη Ρουμανία να καταγράφουν διψήφιο ποσοστό μείωσης».
Η πτωτική τάση είναι πιθανό να διευρυνθεί καθώς η κατάσταση που επικρατεί στις χώρες αυτές θυμίζει την αντίστοιχη περίοδο πριν την επιβολή lockdown σε Ελλάδα και Κύπρο κατά το τελευταίο 2μηνο του 2020, επισημαίνεται χαρακτηριστικά.
Αναλυτικά η πορεία των πωλήσεων ανά χώρα:
Στην Ελλάδα:
Tον Οκτώβριο του 2021, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση κατά +2,8% περίπου, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2020.
Συνολικά, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- για το δεκάμηνο του έτους (Ιανουάριος-Οκτώβριος 2021) είναι αυξημένες κατά +3% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Στην Κύπρο:
Όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των πελατών στους εσωτερικούς χώρους καθώς και ελέγχου της κατοχής safe pass για τους εισερχόμενους πελάτες. Οι πωλήσεις κατά τον Οκτώβριο του 2021 εμφανίζονται αυξημένες κατά 15% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Οι πωλήσεις κατά το δεκάμηνο του 2021 είναι αυξημένες κατά +10% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Στη Βουλγαρία:
Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με εξαιρετικά σκληρούς νέους περιορισμούς για τη χώρα. Πέραν του περιορισμού του αριθμού των πελατών στους εσωτερικούς χώρους, ξεκίνησαν οι έλεγχοι πιστοποιητικών στους εισερχόμενους πελάτες.
Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -23% περίπου τον Οκτώβριο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Οι πωλήσεις κατά το δεκάμηνο του 2021 είναι αυξημένες +6% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Η τάση για τον μήνα Νοέμβριο προϊδεάζει δραματική μείωση των πωλήσεων στη Βουλγαρία σε ποσοστό άνω του 50% εάν διατηρηθούν τα μέτρα που επιβλήθηκαν ενώ δεν αποκλείεται το σενάριο του ολικού lockdown.
Στην Ρουμανία:
Από την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου έγινε υποχρεωτική η επίδειξη σχετικού πιστοποιητικού για είσοδο σε όλα τα εμπορικά καταστήματα της χώρας.
Η επιβολή μέτρων οδήγησε τις πωλήσεις του δικτύου να καταγράψουν μείωση κατά -1,6% περίπου τον Οκτώβριο του 2021, παρά την επιτυχημένη έναρξη λειτουργίας του νέου καταστήματος του Ομίλου Jumbo στην πόλη Craiova.
Οι πωλήσεις κατά το δεκάμηνο του 2021 είναι αυξημένες +17% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Η τάση για τον μήνα Νοέμβριο προϊδεάζει δραματική μείωση των πωλήσεων στη Ρουμανία σε ποσοστό άνω του 30% εάν διατηρηθούν τα πρόσθετα μέτρα που επιβλήθηκαν και πιθανόν να οδηγήσουν και σε ολικό lockdown.
Διαφύλαξη του μοντέλου Jumbo
Ο όμιλος Jumbo συνεχίζει να καταβάλει κάθε προσπάθεια να ισορροπήσει σε ένα περιβάλλον όπου οι επιβραδυντικοί παράγοντες εντείνονται και δεν αναμένεται να υπάρξει ορατή βελτίωση κατά τους πρώτους μήνες του 2022, τονίζεται.
Στόχος της διοίκησης των Jumbo είναι μέσω της κερδοφορίας και της ισχυρής χρηματοοικονομικής της θέσης:
1. να διαφυλάξει το μοντέλο της Jumbo απέναντι στον καταναλωτή όσον αφορά την
σχέση τιμής με το προσφερόμενο προϊόν και
2. να παραμένει πιστή στη δέσμευσή της για χρηματική διανομή κάθε χρόνο.
Αυξημένο μέρισμα
Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, στις 26 Νοεμβρίου θα καταβληθεί με τη μορφή έκτακτης χρηματικής διανομής ποσό μικτό 0,30 ευρώ ανά μετοχή ενώ έχει ήδη διανεμηθεί τον Ιούλιο του 2021 ποσό μικτό 0,47 ευρώ ανά μετοχή.
Κατά συνέπεια, το συνολικό μικτό ποσό που θα έχει καταβληθεί στους μετόχους έναντι των κερδών της χρήσης 2021, ανέρχεται σε μικτό ποσό 0,77 ευρώ ανά μετοχή, προσαυξημένο κατά 25% σε σχέση με το 2020, το οποίο ανήλθε σε ποσό 0,615 ευρώ ανά μετοχή.
Latest News
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων
Ποιες εταιρείες επενδύουν στην απολιγνιτοποίηση - Τα 6 μεγάλα projects
Έργα συνολικού προϋπολογισμού 141,558 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται από 6 μεγάλες εταιρείες στις περιοχές όπου συνέβη η απολιγνιτοποίηση
Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ - Τα χαμηλά κέρδη και τα μέτρα για τις τιμές
Τι «βλέπει» ο Αριστοτέλης Παντελιάδης για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ - Γιατί δεν θα επιστρέψουν ποτέ εκεί που ήταν στα προ τριετίας
Restart για την Electrolux με νέα δομή και νέα προϊόντα – Οι στόχοι
Η... 105 ετών Electrolux τον τελευταίο χρόνο ολοκλήρωσε την αναδόμηση και τον προσανατολισμό της - Οι αλλαγές που έγιναν σε επίπεδο ελληνικής αγοράς
Τζαννετάκης (Motor Oil): Μηνύματα για μέρισμα αλλά και για το πλαφόν στα καύσιμα
Τι είπε ο Πέτρος Τζαννετάκης αναπληρωτής CEO της Motor Oil στους αναλυτές για τις επιπτώσεις από την πυρκαγιά στο διυλιστήριο
Στις 12 Δεκεμβρίου η ΓΣ της Μπλε Κέδρος για την ακύρωση 700.000 ιδίων μετοχών
Ποια θέματα θα συζητηθούν