
Είναι γεγονός ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αγκαλιάσει τα τελευταία χρόνια την ηλεκτροκίνηση, γιατί θέλουν να μειώσουν το συνολικό αποτύπωμα των μοντέλων τους στον πλανήτη, να δείξουν έμπρακτα την περιβαλλοντολογική τους συνείδηση, αλλά και να πετύχουν τα χαμηλά όρια εκπομπών ρύπων ώστε να αποφύγουν τα βαριά πρόστιμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ορισμένοι κατασκευαστές έχουν ανεβάσει τον πήχη ακόμη πιο ψηλά, σχετικά με τα ηλεκτρικά μοντέλα και θέτουν νέες προοπτικές πέραν του 2025. Περισσότεροι από δέκα από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτου ανακοίνωσαν ότι θα βγάλουν στην παραγωγή τα επόμενα χρόνια μόνο ηλεκτρικά μοντέλα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Συγκεκριμένα η Volvo θα βγάζει στην παραγωγή μόνο ηλεκτρικά μοντέλα από το 2030 και μετά. Όμοια θα πράξει και η Ford στην ευρωπαϊκή αγορά. Η General Motors σχεδιάζει να βγάζει στην παραγωγή μόνο ηλεκτρικά από το 2035, ενώ το γκρουπ Volkswagen στοχεύει σε 70% πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και 50% στην Κίνα έως το 2030. Τέλος και ο όμιλος Stellantis στοχεύει και αυτός σε 70% πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και 35% στις ΗΠΑ τα επόμενα χρόνια.
Μόνο πέρσι βγήκαν στην παραγωγή περίπου 370 νέα ηλεκτρικά μοντέλα σημειώνοντας αύξηση 40% σε σχέση με το 2019. Φέτος τα μοντέλα έχουν γίνει περισσότερα και πλέον η ηλεκτροκίνηση παίζει πρωτεύοντα ρόλο στις επιλογές των οδηγών. Υπάρχει πληθώρα μοντέλων σε όλες τις κατηγορίες, με μεγαλύτερη έμφαση στα SUV όπου υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση και συνεχώς κερδίζουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.
Η μέση αυτονομία οδήγησης των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνεται σταθερά με την πάροδο του χρόνου. Το 2020, η μέση αυτονομία για ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν περίπου 350 χιλιόμετρα, από 200 χιλιόμετρα που ήταν το 2015 και σύμφωνα με προβλέψεις αυτή αναμένεται να ανέβει πολύ σύντομα. Από την άλλη η μέση ηλεκτρική αυτονομία των plug-in υβριδικών μοντέλων παρέμεινε σχετικά σταθερή περίπου 50 χιλιόμετρα τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι λίγες οι εταιρίες που αναφέρουν ότι δεν χρειάζεται μεγαλύτερη αυτονομία σε αυτού του τύπου αυτοκίνητα, καθώς ο μέσος όρος των χιλιομέτρων που διανύει ένας Ευρωπαίος οδηγός βρίσκεται κοντά σε αυτά τα χιλιόμετρα. Και το αντισταθμίζουν με το γεγονός ότι αν θα αναγκαστούν να μεγαλώσουν την αυτονομία θα χρειαστεί μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία, άρα περισσότερο βάρος και μεγαλύτερο κόστος για την αγορά του.
Τα SUV είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο τμήμα της αυτοκίνησης στην Ευρώπη και φυσικά και στην Ελλάδα. Αν και έχουν υψηλότερες τιμές για να τα αποκτήσει κάποιος, τα προτιμά χωρίς δεύτερη σκέψη γιατί θέλει να έχει περισσότερες επιλογές για τις ελεύθερες ώρες, αλλά και καλύτερη θέση οδήγησης. Παράλληλα, οι εταιρείες έχουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους σε σχέση με τα μικρότερα οχήματα. Αυτό σημαίνει ότι οι κατασκευαστές είναι πιο εύκολο να επωμιστούν το επιπλέον κόστος της ηλεκτροκίνησης για τα SUV, καθώς και των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων

Ομάδα Task Force από την Messaritis Ανανεώσιμες για έργα της Ομάδας Β
Tην Κυριακή 6 Απριλίου, η Messaritis Ανανεώσιμες κλήθηκε να αποκόψει περί τους 80 σταθμούς και το κατάφερε με επιτυχία

Η Μελόνι ζητά αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής για το περιβάλλον
Η ιταλίδα πρωθυπουργός, Τζόρτζια Μελόνι, προτίθεται να ζητήσει αναθεώρηση των ιδεολογικών κανόνων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας