Είναι γεγονός ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αγκαλιάσει τα τελευταία χρόνια την ηλεκτροκίνηση, γιατί θέλουν να μειώσουν το συνολικό αποτύπωμα των μοντέλων τους στον πλανήτη, να δείξουν έμπρακτα την περιβαλλοντολογική τους συνείδηση, αλλά και να πετύχουν τα χαμηλά όρια εκπομπών ρύπων ώστε να αποφύγουν τα βαριά πρόστιμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ορισμένοι κατασκευαστές έχουν ανεβάσει τον πήχη ακόμη πιο ψηλά, σχετικά με τα ηλεκτρικά μοντέλα και θέτουν νέες προοπτικές πέραν του 2025. Περισσότεροι από δέκα από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτου ανακοίνωσαν ότι θα βγάλουν στην παραγωγή τα επόμενα χρόνια μόνο ηλεκτρικά μοντέλα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Συγκεκριμένα η Volvo θα βγάζει στην παραγωγή μόνο ηλεκτρικά μοντέλα από το 2030 και μετά. Όμοια θα πράξει και η Ford στην ευρωπαϊκή αγορά. Η General Motors σχεδιάζει να βγάζει στην παραγωγή μόνο ηλεκτρικά από το 2035, ενώ το γκρουπ Volkswagen στοχεύει σε 70% πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και 50% στην Κίνα έως το 2030. Τέλος και ο όμιλος Stellantis στοχεύει και αυτός σε 70% πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και 35% στις ΗΠΑ τα επόμενα χρόνια.
Μόνο πέρσι βγήκαν στην παραγωγή περίπου 370 νέα ηλεκτρικά μοντέλα σημειώνοντας αύξηση 40% σε σχέση με το 2019. Φέτος τα μοντέλα έχουν γίνει περισσότερα και πλέον η ηλεκτροκίνηση παίζει πρωτεύοντα ρόλο στις επιλογές των οδηγών. Υπάρχει πληθώρα μοντέλων σε όλες τις κατηγορίες, με μεγαλύτερη έμφαση στα SUV όπου υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση και συνεχώς κερδίζουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.
Η μέση αυτονομία οδήγησης των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνεται σταθερά με την πάροδο του χρόνου. Το 2020, η μέση αυτονομία για ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν περίπου 350 χιλιόμετρα, από 200 χιλιόμετρα που ήταν το 2015 και σύμφωνα με προβλέψεις αυτή αναμένεται να ανέβει πολύ σύντομα. Από την άλλη η μέση ηλεκτρική αυτονομία των plug-in υβριδικών μοντέλων παρέμεινε σχετικά σταθερή περίπου 50 χιλιόμετρα τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι λίγες οι εταιρίες που αναφέρουν ότι δεν χρειάζεται μεγαλύτερη αυτονομία σε αυτού του τύπου αυτοκίνητα, καθώς ο μέσος όρος των χιλιομέτρων που διανύει ένας Ευρωπαίος οδηγός βρίσκεται κοντά σε αυτά τα χιλιόμετρα. Και το αντισταθμίζουν με το γεγονός ότι αν θα αναγκαστούν να μεγαλώσουν την αυτονομία θα χρειαστεί μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία, άρα περισσότερο βάρος και μεγαλύτερο κόστος για την αγορά του.
Τα SUV είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο τμήμα της αυτοκίνησης στην Ευρώπη και φυσικά και στην Ελλάδα. Αν και έχουν υψηλότερες τιμές για να τα αποκτήσει κάποιος, τα προτιμά χωρίς δεύτερη σκέψη γιατί θέλει να έχει περισσότερες επιλογές για τις ελεύθερες ώρες, αλλά και καλύτερη θέση οδήγησης. Παράλληλα, οι εταιρείες έχουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους σε σχέση με τα μικρότερα οχήματα. Αυτό σημαίνει ότι οι κατασκευαστές είναι πιο εύκολο να επωμιστούν το επιπλέον κόστος της ηλεκτροκίνησης για τα SUV, καθώς και των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο