Ο όγκος πωλήσεων του λιανικού εμπορίου μειώθηκε κατά 0,3% στην ευρωζώνη και κατά 0,2% στην Ε.Ε, τον Σεπτέμβριο του 2021 σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2021, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις της Eurostat. Να σημειωθεί ότι τον περασμένο Αύγουστο, ο όγκος του λιανικού εμπορίου σημείωσε αύξηση κατά 1,0% στην ευρωζώνη και κατά 0,8% στην ΕΕ.
Τον Σεπτέμβριο του 2021 σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2020, ο προσαρμοσμένος δείκτης λιανικών πωλήσεων αυξήθηκε κατά 2,5% στην ευρωζώνη και κατά 3,2% στην Ε.Ε.
Μηνιαία σύγκριση ανά κλάδο λιανικής και κράτος-μέλος
Όσον αφορά τους επιμέρους κλάδους λιανικής, στην ευρωζώνη τον Σεπτέμβριο του 2021, σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2021, ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 1,5% για τα μη εδώδιμα προϊόντα, ενώ σημείωσε άνοδο στα τρόφιμα, τα ποτά και τον καπνό κατά 0,7% και στα καύσιμα αυτοκινήτων κατά 1,1%.
Στην ΕΕ, ο όγκος των πωλήσεων του λιανικού εμπορίου μειώθηκε κατά 1,3% για τα μη εδώδιμα προϊόντα, ενώ αυξήθηκε για την κατηγορία τρόφιμα, ποτά και καπνός κατά 0,8% και για καύσιμα αυτοκινήτων κατά 1,0%.
Μεταξύ των κρατών μελών για τα οποία υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, οι μεγαλύτερες μηνιαίες μειώσεις του συνολικού όγκου λιανικού εμπορίου καταγράφηκαν στη Γερμανία (-2,5%), τη Φινλανδία (-1,9%) και στην Ολλανδία (-1,2%). Οι υψηλότερες αυξήσεις παρατηρήθηκαν στην Εσθονία (+7,1%), τη Σλοβακία (+2,9%) και το Λουξεμβούργο (+2,3%).
Ετήσια σύγκριση ανά κλάδο λιανικής και ανά κράτος μέλος
Στην ευρωζώνη τον Σεπτέμβριο του 2021, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2020, ο όγκος του λιανικού εμπορίου αυξήθηκε κατά 4,4% για τα καύσιμα αυτοκινήτων, κατά 3,7% για τα μη εδώδιμα προϊόντα και κατά 0,5% για την κατηγορία τρόφιμα, ποτά και καπνός.
Στην ΕΕ, ο όγκος λιανικού εμπορίου αυξήθηκε κατά 4,8% στον κλάδο των μη εδώδιμων προϊόντων και στον κλάδο των καυσίμων αυτοκινήτων και κατά 0,8% για την κατηγορία τρόφιμα, ποτά και καπνός.
Μεταξύ των κρατών μελών για τα οποία υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, οι υψηλότερες ετήσιες αυξήσεις στο συνολικό όγκο λιανικού εμπορίου καταγράφηκαν στη Σλοβενία (+17,1%), την Εσθονία (+16,8%) και τη Μάλτα (+15,0%). Μειώσεις παρατηρήθηκαν σε Γερμανία (-1,1%), Αυστρία (-0,3%) και Ισπανία (-0,1%).
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους