![Το Citroen AMI στην υπηρεσία της ηλεκτρικίνησης στη Χάλκη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/DSC_5388-min-600x400-1.jpg)
Μετά την Αστυπάλαια, η Χάλκη φιλοδοξεί να γίνει το επόμενο πλήρως απολιγνιτοποιημένο νησί που θα καλύπτει το σύνολο των μεταφορικών αναγκών του με ηλεκτρική ενέργεια.
Αναλόγως με την περίπτωση της Πεταλούδας του Αιγαίου όπου η προσπάθεια έγινε με γερμανική συμμετοχή, στο νέο φιλόδοξο project της Χάλκης που στοχεύει να αναδειχθεί ως το πρώτο GR-eco Island, ενεργή συμμετοχή έχει εκτός από τους δημόσιους φορείς, η ιδιωτική πρωτοβουλία που αυτήν την φορά έχει γαλλικό πρόσημο ενώ τον ρόλο του θεματοφύλακα της υλοποίησης του φιλόδοξου εγχειρήματος έχει αναλάβει η Γαλλική Πρεσβεία, επισφραγίζοντας την παραδοσιακά στενή σχέση με την Ελλάδα.
Το σχέδιο προβλέπει αρχικά την αντικατάσταση των οχημάτων του νησιού, δημόσιων και ιδιωτικών από ηλεκτροκίνητα τα οποία θα συνοδευτούν από την εγκατάσταση φορτιστών που θα τροφοδοτούνται αποκλειστικά από ενέργεια προερχόμενη από ανανεώσιμες πηγές.
![](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2021/11/DJI_0034-min-600x450.jpg)
Το πρώτο βήμα έγινε ήδη με την συμμετοχή του Ομίλου Συγγελίδη και της Citroen που προχωρά στον πλήρη εξηλεκτρισμό του στόλου οχημάτων των δημόσιων φορέων της Χάλκης με τη δωρεά νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων στον Δήμο, την Αστυνομία και το Λιμενικό Σώμα. Εν πρόκειμένω πρόκειται για ένα στόλο από AMI, e-C4 C-Cross, e SpaceTourer και e-Jumpy ο οποίος θα αντικαταστήσει τα παλαιάς τεχνολογίας συμβατικά οχήματα των παραπάνω υπηρεσιών καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες τους.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/αμι-600x400.jpg)
Να σημειωθεί ότι ειδικά το Citroen AMΙ προορίζεται να υπηρετήσει τις ανάγκες της Αστυνομίας και του Λιμενικού σώματος σε μια ειδικά μετασκευασμένη εκδοχή που φέρει όλο τον απαιτούμενο εξοπλισμό ασφαλείας και αποτελεί παγκόσμια πρώτη για το minicar της γαλλικής φίρμας.
Επίσης, σε δεύτερο χρόνο ο όμιλος Συγγελίδη και η Citroen έχουν δεσμευτεί να προσφέρουν στους κατοίκους και τους επιχειρηματίες της Χάλκης τη δυνατότητα να αντικαταστήσουν τα αυτοκίνητά τους με ηλεκτροκίνητα σε ειδικές τιμές.
Διαβάστε επίσης: Μητσοτάκης – Θα απαγορευθεί η πώληση νέων ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης
Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του Managing Director του ομίλου Συγγελίδη, Πολυχρόνη Συγγελίδη ο οποίος τόνισε: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι και υπερήφανοι για τη συμβολή του Ομίλου Συγγελίδη και της Citroën στο σημαντικό εγχείρημα που λαμβάνει χώρα στο νησί της Χάλκης. Σε αρμονία με τους στόχους μείωσης του κλιματικού αποτυπώματος που τίθενται στο πλαίσιο της Δράσης “Χάλκη Πράσινο – Έξυπνο Νησί”, συντασσόμαστε αποφασιστικά με την ευαισθησία που επιδεικνύει η ελληνική κυβέρνηση, η γαλλική πρεσβεία και η γαλλική επιχειρηματική κοινότητα και αναλαμβάνουμε την προώθηση της ηλεκτρικής μετακίνησης μηδενικών ρύπων. Έχοντας την εξέλιξη της κοινωνίας πάντα στον πυρήνα της φιλοσοφίας μας, ακολουθώντας τη στρατηγική της Μάρκας “Electric for All”, συμμετέχουμε στο πρωτοποριακό έργο για τη μετατροπή της Χάλκης σε πρότυπο νησί αυτονομίας και βιώσιμης μετακίνησης, με στόχο μια ολοκληρωμένη “πράσινη μετατροπή” που έχει άμεσο και θετικό αντίκτυπο στην καθημερινή ζωή των κατοίκων και των επιχειρήσεων του νησιού. Στον Όμιλο Συγγελίδη και στη Citroën δεν μένουμε στα λόγια, προχωρούμε σε πράξεις, εκδημοκρατίζουμε την ηλεκτροκίνηση και οδηγούμε το μέλλον από τη Χάλκη!»
![](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2021/11/DJI_0256-min-600x400.jpg)
Στο ίδιο ακριβώς μήκος κύματος, ο επικεφαλής της Citroen, Vincent Cobee ανέφερε σε δήλωση του: «Είμαστε πραγματικά χαρούμενοι που συμμετέχουμε σε αυτό το εξαιρετικό έργο στο νησί της Χάλκης. Αυτή η συνεργασία είναι απόλυτα σύμφωνη με το πνεύμα της Citroën, μίας μάρκας που τολμά και καινοτομεί, που συνδέεται στενά με τους ανθρώπους στην καθημερινή τους ζωή και την κινητικότητά τους. Δεσμευόμαστε να κάνουμε την ηλεκτροκίνηση προσβάσιμη σε όλους και πιστεύουμε ότι αυτό αποτελεί πηγή προόδου στην κοινωνία. Είμαστε πολύ υπερήφανοι που συμβάλλουμε στη μετατροπή της Χάλκης σε ένα νησί πράσινο, έξυπνο και βιώσιμο».
Να σημειωθεί ότι εκτός από τη Citroen και τον όμιλο Συγγελίδη στο project απαλλαγής της Χάλκης από τα ορυκτά καύσιμα συμμετέχουν ενεργά οι ALD Automotive, Akuo Energy Greece, Omexom/Vinci Energies, Παπαστράτος, ΔΕΗ και VODAFONE.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
![Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/skylakakis-energy-summit1-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης
![Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ: Συνεχίζει την ενεργειακή αναβάθμιση του στόλου του](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Ηλεκτροκίνητα-οχήματα-μεταφοράς-τσιμέντου-Ομίλου-ΗΡΑΚΛΗΣ-2-600x400.jpg)
Συνεχίζεται η ενεργειακή αναβάθμιση του στόλου του ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ
Ο Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ φέρνει τα πρώτα ηλεκτροκίνητα οχήματα μεταφοράς τσιμέντου