Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την υπερυψωμένη Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, το γνωστό πια Flyover, με την ολοκλήρωση του ανταγωνιστικού διαλόγου. Μόλις τέσσερις μήνες μετά την έναρξη της δεύτερης φάσης της διαδικασίας, με παρόντες και τους πέντε διεκδικητές του έργου, ύψους 462 εκατ. ευρώ, ο διαγωνισμός βαίνει προς ολοκλήρωση. Επόμενο βήμα είναι η ανακοίνωση της ημερομηνίας κατά την οποία οι συμμετέχοντες θα καταθέσουν τεχνικές και οικονομικές προσφορές.
Στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι ο ανάδοχος να αναδειχθεί εντός του έτους, ώστε οι υπογραφές να πέσουν στις αρχές του 2022 και τα έργα να πάρουν μπρος το 2023. Bεβαίως, όλα εξαρτώνται από το εάν θα υπάρξουν ή όχι εμπόδια, όπως αυτά που έχουμε δει σε πλήθος διαγωνισμών τα τελευταία χρόνια, κυρίως δικαστικά, τα οποία θα φρενάρουν τις εξελίξεις.
Η ολοκλήρωση της φάσης του διαλόγου επισφραγίστηκε με την απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, η οποία κηρύσσει το πέρας της διαδικασίας και τη λήξη του σταδίου Β.Ι-Διάλογος της Β ́ Φάσης του Διαγωνισμού για την ανάθεση Σύμβασης Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα για το έργο «Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης με Σ∆ΙΤ».
Πάντως, μέχρι σήμερα, το έργο που εντάχθηκε στις Συμπράξεις Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέας στις 15/7/2020 και προκηρύχθηκε στα μέσα Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους, έχει προχωρήσει με πρωτοφανείς ρυθμούς για τα ελληνικά δεδομένα. Ανατρέποντας έτσι, και την αμφισβήτηση που έχει δεχθεί η μέθοδος του ανταγωνιστικού διαλόγου, εξαιτίας κυρίως του παραδείγματος προς αποφυγή της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος που μετρά πια 5 χρόνια.
Σε κάθε περίπτωση, το «κλειδί» για την ταχύτητα με την οποία προχωρά ο διαγωνισμός για το Flyover, που σχεδίασε και προχώρησε ο νυν υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, από τη θέση τότε του γενικού γραμματέα, ακούει στον όρο μελετητική ωρίμανση. Η φάση του διαλόγου ξεκίνησε στις αρχές Ιουνίου και σήμερα ο διαγωνισμός είναι έτοιμος να αλλάξει πίστα.
Το έργο της αναβάθμισης της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, με τέσσερις λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Συνολικά, το Flyover μετρά 13 χιλιόμετρα έργου, 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.
Η Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης, θα είναι ένας υπερσύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος, που θα εξασφαλίσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης. Επίσης, θα κάνει τις μετακινήσεις πολύ πιο γρήγορες και ασφαλείς και ευκολότερη την πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη με σεβασμό στο περιβάλλον. Με την ολοκλήρωσή του το έργο θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση.
Η διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται σε 360 μήνες (30 χρόνια) εκ των οποίων τα πρώτα 4 έτη αφορούν στην κατασκευή. Η αποπληρωμή του έργου θα γίνει με μηνιαίες πληρωμές διαθεσιμότητας καθ’ όλο το διάστημα της σύμβασης, πράγμα που σημαίνει ότι δεν προβλέπονται διόδια.
Latest News
Το υπουργείο Υποδομών χρηματοδοτεί τις μελέτες για τον κεντρικό οδικό άξονα Βόρειας Εύβοιας,
Η χρηματοδότηση καλυπτει το σύνολο των μελετών για το τμήμα «Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)», τις οποίες αναλαμβάνει η Περιφέρεια Στερεά Ελλάδας.
Κηφισός: Έκτακτες συσκέψεις με Περιφέρεια και ΕΥΔΑΠ
Συσκέψεις μετά το «συναγερμό» για πλημμύρες στην Αττική
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΟΑΚΑ: Με ανοιχτά τα γήπεδα η επισκευή των στεγάστρων – Ο διαγωνισμός των 78 εκατ.
Προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός ύψους 78 εκατ. ευρώ για την επισκευή των στεγάστρων στο ΟΑΚΑ - Οι εργασίες που θα εκτελεστούν
Επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Η σιδηροδρομική γραμμή επαναλειτουργεί κατόπιν εξασφάλισης της κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής Ο.Σ.Ε.
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ