Οι πλοιοκτήτες μπορούν επιτύχουν τον στόχο των μηδενικών εκπομπών ρύπων στα πλοία τους, μέχρι το 2050, μόνο με επιτάχυνση των επIενδύσεων για την έρευνα και ανάπτυξη σχετικών τεχνολογιών, νέων εναλλακτικών καυσίμων και συστημάτων πρόωσης και συναφών υποδομών, επενδύσεις που πρέπει να πραγματοποιήσουν τα ναυπηγεία, οι παραγωγοί καυσίμων, οι εταιρείες τεχνολογίας.
Διαβάστε επίσης: Διεθνής ναυτιλία – Πρόταση για μηδενικές εκπομπές CO2 από τα πλοία μέχρι το 2050
Το μήνυμα αυτό στέλνουν οι πλοιοκτήτες μέλη της Διεθνούς Ένωσης Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Πλοίων Χύδην Ξηρού Φορτίου (Intercargo) στους συμμετέχοντες στην COP26 υπογραμμίζοντας επίσης ότι η ναυτιλία είναι υπέρ των μηδενικών εκπομπών αερίων ρύπων.
Όπως δηλώνει ο πρόεδρος της Intercargo κ. Δημήτριος Φαφαλιός, η Ένωση υποστηρίζει πλήρως την προσπάθεια επίτευξης ναυτιλίας μηδενικών εκπομπών έως το 2050. Ωστόσο, οι παγκόσμιες προκλήσεις απαιτούν παγκόσμιες λύσεις και παράλληλα την εμπορική ανάπτυξη αυτών των λύσεων για τις οποίες «υπεύθυνοι» είναι άλλοι και όχι οι πλοιοκτήτες. Πρέπει να υποστηρίξουμε τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) και να παροτρύνουμε τις κυβερνήσεις να υιοθετήσουν τα απαραίτητα μέτρα για την επιτάχυνση τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών άνθρακα, συνεχίζει ο κ. Φαφαλιός και τονίζει ότι ο στόχος των μηδενικών εκπομπών θα είναι εφικτός μόνο εάν οι κυβερνήσεις λάβουν τα απαραίτητα μέτρα δράσης.
Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας της Intercargo κ. Κώστας Γκόνης σχολιάζοντας τις εξελίξεις σημείωσε μεταξύ άλλων ότι: «τα μέλη της Intercargo υποστηρίζουν πλήρως την προσπάθεια για πιο βιώσιμη ναυτιλία» για να συμπληρώσει ότι ο ΙΜΟ θα προχωρήσει τη ναυτιλιακή ατζέντα απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (IMO MEPC) που θα πραγματοποιηθεί αργότερα αυτόν τον μήνα.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International