
Οι πλοιοκτήτες μπορούν επιτύχουν τον στόχο των μηδενικών εκπομπών ρύπων στα πλοία τους, μέχρι το 2050, μόνο με επιτάχυνση των επIενδύσεων για την έρευνα και ανάπτυξη σχετικών τεχνολογιών, νέων εναλλακτικών καυσίμων και συστημάτων πρόωσης και συναφών υποδομών, επενδύσεις που πρέπει να πραγματοποιήσουν τα ναυπηγεία, οι παραγωγοί καυσίμων, οι εταιρείες τεχνολογίας.
Διαβάστε επίσης: Διεθνής ναυτιλία – Πρόταση για μηδενικές εκπομπές CO2 από τα πλοία μέχρι το 2050
Το μήνυμα αυτό στέλνουν οι πλοιοκτήτες μέλη της Διεθνούς Ένωσης Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Πλοίων Χύδην Ξηρού Φορτίου (Intercargo) στους συμμετέχοντες στην COP26 υπογραμμίζοντας επίσης ότι η ναυτιλία είναι υπέρ των μηδενικών εκπομπών αερίων ρύπων.
Όπως δηλώνει ο πρόεδρος της Intercargo κ. Δημήτριος Φαφαλιός, η Ένωση υποστηρίζει πλήρως την προσπάθεια επίτευξης ναυτιλίας μηδενικών εκπομπών έως το 2050. Ωστόσο, οι παγκόσμιες προκλήσεις απαιτούν παγκόσμιες λύσεις και παράλληλα την εμπορική ανάπτυξη αυτών των λύσεων για τις οποίες «υπεύθυνοι» είναι άλλοι και όχι οι πλοιοκτήτες. Πρέπει να υποστηρίξουμε τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) και να παροτρύνουμε τις κυβερνήσεις να υιοθετήσουν τα απαραίτητα μέτρα για την επιτάχυνση τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών άνθρακα, συνεχίζει ο κ. Φαφαλιός και τονίζει ότι ο στόχος των μηδενικών εκπομπών θα είναι εφικτός μόνο εάν οι κυβερνήσεις λάβουν τα απαραίτητα μέτρα δράσης.
Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας της Intercargo κ. Κώστας Γκόνης σχολιάζοντας τις εξελίξεις σημείωσε μεταξύ άλλων ότι: «τα μέλη της Intercargo υποστηρίζουν πλήρως την προσπάθεια για πιο βιώσιμη ναυτιλία» για να συμπληρώσει ότι ο ΙΜΟ θα προχωρήσει τη ναυτιλιακή ατζέντα απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (IMO MEPC) που θα πραγματοποιηθεί αργότερα αυτόν τον μήνα.


Latest News

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί