
Οι πλοιοκτήτες μπορούν επιτύχουν τον στόχο των μηδενικών εκπομπών ρύπων στα πλοία τους, μέχρι το 2050, μόνο με επιτάχυνση των επIενδύσεων για την έρευνα και ανάπτυξη σχετικών τεχνολογιών, νέων εναλλακτικών καυσίμων και συστημάτων πρόωσης και συναφών υποδομών, επενδύσεις που πρέπει να πραγματοποιήσουν τα ναυπηγεία, οι παραγωγοί καυσίμων, οι εταιρείες τεχνολογίας.
Διαβάστε επίσης: Διεθνής ναυτιλία – Πρόταση για μηδενικές εκπομπές CO2 από τα πλοία μέχρι το 2050
Το μήνυμα αυτό στέλνουν οι πλοιοκτήτες μέλη της Διεθνούς Ένωσης Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Πλοίων Χύδην Ξηρού Φορτίου (Intercargo) στους συμμετέχοντες στην COP26 υπογραμμίζοντας επίσης ότι η ναυτιλία είναι υπέρ των μηδενικών εκπομπών αερίων ρύπων.
Όπως δηλώνει ο πρόεδρος της Intercargo κ. Δημήτριος Φαφαλιός, η Ένωση υποστηρίζει πλήρως την προσπάθεια επίτευξης ναυτιλίας μηδενικών εκπομπών έως το 2050. Ωστόσο, οι παγκόσμιες προκλήσεις απαιτούν παγκόσμιες λύσεις και παράλληλα την εμπορική ανάπτυξη αυτών των λύσεων για τις οποίες «υπεύθυνοι» είναι άλλοι και όχι οι πλοιοκτήτες. Πρέπει να υποστηρίξουμε τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) και να παροτρύνουμε τις κυβερνήσεις να υιοθετήσουν τα απαραίτητα μέτρα για την επιτάχυνση τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών άνθρακα, συνεχίζει ο κ. Φαφαλιός και τονίζει ότι ο στόχος των μηδενικών εκπομπών θα είναι εφικτός μόνο εάν οι κυβερνήσεις λάβουν τα απαραίτητα μέτρα δράσης.
Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας της Intercargo κ. Κώστας Γκόνης σχολιάζοντας τις εξελίξεις σημείωσε μεταξύ άλλων ότι: «τα μέλη της Intercargo υποστηρίζουν πλήρως την προσπάθεια για πιο βιώσιμη ναυτιλία» για να συμπληρώσει ότι ο ΙΜΟ θα προχωρήσει τη ναυτιλιακή ατζέντα απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (IMO MEPC) που θα πραγματοποιηθεί αργότερα αυτόν τον μήνα.


Latest News

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ