![Ο ρυπαίνων πληρώνει και στη ναυτιλία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/ploia-1.jpg)
Δύο σημαντικές προτάσεις που είναι και θέσεις της ελληνικής ναυτιλίας περιλαμβάνονται στο έγγραφο πολιτικής που έδωσε στη δημοσιότητα η ένωση που εκπροσωπεί τους εφοπλιστικούς φορείς των χωρών-μελών της ΕΕ (European Community Shipowners Association – ECSA). H πρώτη αφορά τους ναυλωτές, τους οποίους θεωρεί υπεύθυνους για την αγορά των δικαιωμάτων ρύπων στο πλαίσιο συμμετοχής της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (EU ETS), καθώς οι ναυλωτές καθορίζουν τη λειτουργία του πλοίου.
Η δεύτερη αφορά τη δημιουργία ενός ειδικού ταμείου στο πλαίσιο του EU ETS, που θα χρησιμοποιείται για τη σταθεροποίηση των τιμών του άνθρακα και θα χρηματοδοτεί έργα έρευνας και ανάπτυξης νέων καθαρότερων καυσίμων. Η εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» στη ναυτιλία είναι κρίσιμη, δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, αναπληρωτής γενικός γραμματέας της ECSA.
Πρωτοβουλίες για την κρουαζιέρα
Πρωτοβουλίες με στόχο τη ρύθμιση διαφόρων θεμάτων που απασχολούν τον κλάδο ενόψει της νέας σεζόν έχει αναλάβει η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ).
Μεταξύ άλλων η Ενωση εστιάζει στη λειτουργία ηλεκτρονικού / ψηφιακού συστήματος – πλατφόρμας, όπου θα συγκεντρώνονται όλα τα στοιχεία κίνησης των πλοίων στους 50 προορισμούς κρουαζιέρας της χώρας και θα παρέχεται η ευχέρεια ενημέρωσης όλων των ενδιαφερόμενων φορέων, με σκοπό την αναγκαία προετοιμασία στην υποδοχή των κρουαζιερόπλοιων και στις ευκολίες εξυπηρέτησης των επιβατών.
Βάρος δίδεται και στην τήρηση από τις αρμόδιες Αρχές Διαχείρισης των Λιμένων, του συστήματος αφίξεων – αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων (berth allocation), με στόχο την αποφυγή συνωστισμού την περίοδο αιχμής στα λιμάνια.
Αναμένοντας τις αποφάσεις του ΟΠΕΚ+
Η προγραμματισμένη για σήμερα συνεδρίαση του ΟΠΕΚ+ προϊδεάζει για μη αλλαγή στο τρέχον πρόγραμμα της αύξησης των 400 χιλιάδων βαρελιών την ημέρα στην παραγωγή, παρά την προτροπή του προέδρου των ΗΠΑ στις χώρες με πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα για ενίσχυση της παραγωγής τους. Σε αυτό το πλαίσιο τα δεξαμενόπλοια καταγράφουν άνοδο στους ναύλους, όχι όμως στα επιθυμητά επίπεδα, όπως εκτιμούν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal. Η άνοδος των ναύλων έρχεται ως αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης λόγω της εποχικότητας και της μείωσης των αποθεμάτων, τονίζουν οι αναλυτές.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά