Δύο σημαντικές προτάσεις που είναι και θέσεις της ελληνικής ναυτιλίας περιλαμβάνονται στο έγγραφο πολιτικής που έδωσε στη δημοσιότητα η ένωση που εκπροσωπεί τους εφοπλιστικούς φορείς των χωρών-μελών της ΕΕ (European Community Shipowners Association – ECSA). H πρώτη αφορά τους ναυλωτές, τους οποίους θεωρεί υπεύθυνους για την αγορά των δικαιωμάτων ρύπων στο πλαίσιο συμμετοχής της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (EU ETS), καθώς οι ναυλωτές καθορίζουν τη λειτουργία του πλοίου.
Η δεύτερη αφορά τη δημιουργία ενός ειδικού ταμείου στο πλαίσιο του EU ETS, που θα χρησιμοποιείται για τη σταθεροποίηση των τιμών του άνθρακα και θα χρηματοδοτεί έργα έρευνας και ανάπτυξης νέων καθαρότερων καυσίμων. Η εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» στη ναυτιλία είναι κρίσιμη, δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, αναπληρωτής γενικός γραμματέας της ECSA.
Πρωτοβουλίες για την κρουαζιέρα
Πρωτοβουλίες με στόχο τη ρύθμιση διαφόρων θεμάτων που απασχολούν τον κλάδο ενόψει της νέας σεζόν έχει αναλάβει η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ).
Μεταξύ άλλων η Ενωση εστιάζει στη λειτουργία ηλεκτρονικού / ψηφιακού συστήματος – πλατφόρμας, όπου θα συγκεντρώνονται όλα τα στοιχεία κίνησης των πλοίων στους 50 προορισμούς κρουαζιέρας της χώρας και θα παρέχεται η ευχέρεια ενημέρωσης όλων των ενδιαφερόμενων φορέων, με σκοπό την αναγκαία προετοιμασία στην υποδοχή των κρουαζιερόπλοιων και στις ευκολίες εξυπηρέτησης των επιβατών.
Βάρος δίδεται και στην τήρηση από τις αρμόδιες Αρχές Διαχείρισης των Λιμένων, του συστήματος αφίξεων – αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων (berth allocation), με στόχο την αποφυγή συνωστισμού την περίοδο αιχμής στα λιμάνια.
Αναμένοντας τις αποφάσεις του ΟΠΕΚ+
Η προγραμματισμένη για σήμερα συνεδρίαση του ΟΠΕΚ+ προϊδεάζει για μη αλλαγή στο τρέχον πρόγραμμα της αύξησης των 400 χιλιάδων βαρελιών την ημέρα στην παραγωγή, παρά την προτροπή του προέδρου των ΗΠΑ στις χώρες με πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα για ενίσχυση της παραγωγής τους. Σε αυτό το πλαίσιο τα δεξαμενόπλοια καταγράφουν άνοδο στους ναύλους, όχι όμως στα επιθυμητά επίπεδα, όπως εκτιμούν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal. Η άνοδος των ναύλων έρχεται ως αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης λόγω της εποχικότητας και της μείωσης των αποθεμάτων, τονίζουν οι αναλυτές.
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση