Την εξέλιξη και σταδιακή εμβάθυνση της στρατηγικής εταιρικής σχέσης μεταξύ Ελλάδας και Κίνας κατά τα τελευταία 15 χρόνια παρουσιάζει ο υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για την Οικονομική Διπλωματία και Εξωστρέφεια, Κώστας Φραγκογιάννης, σε άρθρο του στην οικονομική εφημερίδα Shanghai Daily, που δημοσιεύεται σήμερα με αφορμή την έναρξη της 4ης Διεθνούς Έκθεσης Εισαγωγών της Σαγκάης (EXPO CIIE).
Στη φετινή έκθεση η χώρα μας συμμετέχει με ψηφιακό εθνικό περίπτερο, λόγω των συνθηκών που επιβάλλει η πανδημία COVID 19. Η Ελλάδα υπήρξε μία από τις τιμώμενες χώρες στη 2η Διεθνή Έκθεση Εισαγωγών της Σαγκάης, το 2019, με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, να ηγείται της ελληνικής αντιπροσωπείας. Επίσης, συμμετείχε και στην 3η Έκθεση.
Στο άρθρο του, ο κ. Φραγκογιάννης επισημαίνει το ευρύ περιθώριο ενίσχυσης της συνεργασίας για την προώθηση έργων και υποδομών που απαιτούνται για τη διευκόλυνση του διεθνούς εμπορίου, στο πλαίσιο, μάλιστα, της πρωτοβουλίας του Δρόμου του Μεταξιού (BRI) και της πρωτοβουλίας 16+1 για την ενίσχυση των σχέσεων της Κίνας με τις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.
«Λόγω της στρατηγικής γεωγραφικής της θέσης, η Ελλάδα μπορεί να καταστεί ο πιο σημαντικός περιφερειακός κόμβος για τις υποδομές στη Νοτιοανατολική Ευρώπη», γράφει χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Εξωτερικών, υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα τον κρίσιμο ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο εμπόριο αλλά και τη λειτουργία των ελληνικών λιμανιών ως πυλών εισόδου στην ΕΕ και τη Μαύρη Θάλασσα.
Ο κ. Φραγκογιάννης αναφέρεται, επίσης, στο εν εξελίξει πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των υποδομών για τις μεταφορές στη χώρα (οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, λιμενικές υποδομές και υποδομές αερομεταφορών) και καλεί τις κινεζικές εταιρείες να εντείνουν τη δραστηριότητά τους στην Ελλάδα, αξιοποιώντας το συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας ως πύλης εισόδου στην Ευρώπη.
Latest News
Στη Βουλή τροπολογία για την έκτακτη εισφορά στα διυλιστήρια
Πάνω από 300 εκατ. ευρώ τα έσοδα από διυλιστήρια
Πώς θα γίνεται ο έλεγχος των ανασφάλιστων οχημάτων - Τα «τσουχτερά» πρόστιμα
Τι προβλέπει η νέα διαδικασία για τα ανασφάλιστα οχήματα
ΤτΕ: Αμετάβλητη η ζήτηση για στεγαστικά και δάνεια επιχειρήσεων
Οι συνολικοί όροι χορήγησης δανείων προς επιχειρήσεις και νοικοκυριά παρέμειναν σταθεροί
«Πράσινο φως» Ecofin για τις αλλαγές στο ελληνικό Ταμείο Ανάκαμψης - Τι είπε ο Χατζηδάκης
Όσον αφορά την πορεία υλοποίησης του Ταμείου Ανάκαμψης καταγράφηκε ότι η Ελλάδα έχει ήδη εισπράξει 14,9 δισ. ευρώ (7,6 δισ. επιδοτήσεις και 7,3 δισ. δάνεια)
Μικρή πτώση στις επιχειρηματικές προσδοκίες στη Βιομηχανία τον Ιούνιο - Η έρευνα του ΙΟΒΕ
Πώς κινήθηκαν οι επιμέρους κλάδοι στη βιομηχανία, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ
Στο ΣτΕ η λύση για το πολεοδομικό αλαλούμ - Ποιοι ιδιοκτήτες είναι σε ομηρία
Αλλοι δήμοι εκδίδουν άδειες και άλλοι όχι, μέχρι την απόφαση για τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό – Καμία σύγκλιση με το υπουργείο Περιβάλλοντος
Ένας διαγωνισμός έρχεται, ένας φεύγει… - Τι συμβαίνει με το κυβερνητικό πάρκο της ΠΥΡΚΑΛ
Γιατί ακυρώθηκε ο διαγωνισμός για τη μετεγκατάσταση των ΕΑΣ και τι προβλέπουν οι όροι της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το ακίνητο της ΠΥΡΚΑΛ
Πολ Κρούγκμαν: «Τι υπολόγισα λάθος στην περίπτωση της Ελλάδας»
Ο νομπελίστας οικονομολόγος Πολ Κρούγκμαν μιλάει για την Ελλάδα, το Grexit, τα μνημόνια, το χρέος και τις αμερικανικές εκλογές
Η Ελλάδα έχει μπει σε τροχιά μείωσης του δημοσίου χρέους
Η Ευρώπη χρειάζεται ένα νέο Ταμείο Ανάκαμψης για μεγάλα ευρωπαϊκά έργα, μόνο με δάνεια και με πιο ομοιόμορφη κατανομή των κονδυλίων μεταξύ πλούσιων και φτωχότερων κρατών-μελών, λέει στα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δημοσιονομικού Συμβουλίου
Σύσκεψη Μητσοτάκη-Σαρπ για την ενίσχυση της Επιτροπής Ανταγωνισμού με εξειδικευμένο προσωπικό
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκαν τρόποι ταχείας περαιτέρω ενίσχυσης της Επιτροπής με εξειδικευμένο προσωπικό