Είναι δικαιολογημένο να χρησιμοποιούν οι κορυφαίοι πολιτικοί ιδιωτικό τζετ για να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους; Όταν μάλιστα κηρύττουν την αποχή από συμπεριφορές επιβλαβείς για το περιβάλλον και διεκδικούν ρόλο πρωτοπόρου για την προστασία του κλίματος; Ο ρόλος για την πρόεδρο της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, που δεν χάνει ευκαιρία να υπενθυμίζει τους φιλόδοξους κλιματικούς στόχους της Ευρώπης, αλλά και τον βρετανό πρωθυπουργό Μπόρις Τζόνσον, που, ως οικοδεσπότης της συνόδου COP26 για το κλίμα στη Γλασκώβη, νουθετεί τους συμμετέχοντες ότι «έχει φτάσει η ώρα της αλήθειας για το περιβάλλον».
Σύμφωνα πάντως με αποκαλύψεις διεθνών ΜΜΕ και οι δύο δεν περίμεναν καν το τέλος της συνόδου, πριν …επιβαρύνουν το περιβάλλον κινούμενοι με ιδιωτικό αεροσκάφος. Η μεν επικεφαλής της Κομισιόν μετακινήθηκε με ιδιωτικό αεροσκάφος από τη Βιέννη στη Μπρατισλάβα, διανύοντας απόσταση πολύ μικρότερη των εκατό χιλιομέτρων. Ο δε πρωθυπουργός της Βρετανίας, αφού ολοκλήρωσε, την Τρίτη, το κήρυγμα περί προστασίας του περιβάλλοντος στους συμμετέχοντες της COP 26, επιβιβάσθηκε σε ναυλωμένο τζετ για να προλάβει το δείπνο με φίλους σε ιδιωτική λέσχη κυρίων, στο Λονδίνο. Την αποκάλυψη έκανε η εφημερίδα Daily Mirror. Μεταξύ των συνδαιτυμόνων του πρωθυπουργού ήταν και ο πρώην αρχισυντάκτης της Daily Telegraph, Τσαρλς Μουρ, από τους πλέον επιφανείς «αρνητές» των επιστημονικών προβλέψεων περί κλιματικής αλλαγής.
«Υποκρισία» ή αναγκαίο κακό;
Οι αντιδράσεις δεν άργησαν να εκδηλωθούν. Για «απύθμενη υποκρισία του πρωθυπουργού» κάνει λόγο η βουλευτής του Εργατικού Κόμματος Άνελιζ Ντοντς, μιλώντας στην Mirror. Όσο για την εικοσάλεπτη πτήση της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, δεν ήταν τίποτε άλλο παρά μία «οικολογική αμαρτία», λέει ο πρόεδρος της Ένωσης Φορολογουμένων Γερμανίας, Μίχαελ Γέγκερ, μιλώντας στην εφημερίδα Bild. «Όταν απαιτείς αλλαγή συμπεριφοράς από τους άλλους, θα πρέπει να δίνεις το καλό παράδειγμα και ο ίδιος, γιατί διαφορετικά χάνεις την αξιοπιστία σου», ξεκαθαρίζει η βουλευτής των Χριστιανοδημοκρατών (CDU) Γιάνα Σμίνκε.
Μπορείς να επιβάλλεις στους απλούς πολίτες περιορισμούς στις αεροπορικές μετακινήσεις για λόγους προστασίας του περυβάλλοντος, όταν δεν τηρείς ούτε ο ίδιος αυτούς τους περιορισμούς; Είναι άραγε τόσο γεμάτο το πρόγραμμα ενός κορυφαίου πολιτικού, ώστε μερικές φορές δεν υπάρχει άλλη δυνατότητα για τις μετακινήσεις του, παρά η χρήση ιδιωτικού τζετ; Αυτό ισχυρίζεται πάντως εκπρόσωπος της Κομισιόν, επιχειρώντας να κατευνάσει τις διαμαρτυρίες. Όπως υποστηρίζει, το ιδιωτικό τζετ της κυρίας φον ντερ Λάιεν δεν είχε τελικό προορισμό τη Μπρατισλάβα, αλλά, μετά από σύντομη παραμονή στην πρωτεύουσα της Σλοβακίας, θα συνέχιζε το ταξίδι του για τη Λετονία. Συνολικά έπρεπε να καλυφθούν μετακινήσεις σε επτά διαφορετικές χώρες (περιλαμβανομένης της αναχώρησης και της επιστροφής στο Βέλγιο) εντός δύο ημερών. Εάν η πρόεδρος της Κομισιόν δεν χρησιμοποιούσε ιδιωτικό αεροσκάφος σε αυτές τις μετακινήσεις, δηλώνει ο εκπρόσωπος, θα έχανε την ευκαιρία για σημαντικές επαφές με ευρωπαίους ηγέτες. Επιπλέον, η παρουσία της κυρίας φον ντερ Λάιεν σε όλα τα κράτη-μέλη κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική σε εποχές πανδημίας, τονίζει ο εκπρόσωπος.
«Άλλο τα λόγια, άλλο οι πράξεις…»
Οι εξηγήσεις δεν πείθουν τον ευρωβουλευτή του Κόμματος της Αριστεράς (Die Linke) Μάρτιν Σιρντεβάν. Ο ίδιος δηλώνει στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (DPA) ότι «στην περίπτωση της κυρίας φον ντερ Λάιεν οι πράξεις πάντοτε μιλούσαν διαφορετική γλώσσα από τη θεωρία». Η ευρωπαϊκή πολιτική αρχίζει να χάνει την αξιοπιστία της απέναντι στους πολίτες, προειδοποιεί ο συμπροεδρεύων της Ευρωπαϊκής Αριστεράς.
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
ΔΕΔΔΗΕ: Η παραγωγή ρεύματος από ΑΠΕ σε μία εφαρμογή
Η νέα εφαρμογή τυ ΔΕΔΔΗΕ δείχνει πόση ενέργεια παράγεται από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας σε όλη την Ελλάδα
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Ξεκινά την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων - Συνολικής ισχύος 100 MW
Τα νέα αιολικά πάρκα ξεκινούν να κατασκευάζονται στη Ροδόπη, τη Φωκίδα και την Αργολίδα με την προμήθεια 19 νέων ανεμογεννητριών του οίκου Nordex
Motor Oil: «Κοιλάδα Υδρογόνου της χρονιάς» για το 2024 ανακηρύχθηκε το έργο TRIĒRĒS
Το έργο TRIĒRĒS επικεντρώνεται στη δημιουργία Κοιλάδας Υδρογόνου με γεωγραφική αναφορά στα Διυλιστήρια της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα