Ένας από τους ελάχιστους κλάδους που οι πωλήσεις του δεν επηρεάζονται από τη φήμη του, αποτελεί η φαρμακοβιομηχανία. Είναι σχεδόν απίθανο κάποιος ασθενής να μην πάρει το φάρμακό του, επειδή η φαρμακευτική που το παράγει ενεπλάκη σε κάποιο σκάνδαλο.
Τη δήλωση αυτή έκανε ο καθηγητής Πολιτικής Υγείας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Κυριάκος Σουλιώτης, στο πλαίσιο παρουσίασης δύο ερευνών για τη φήμη του κλάδου της φαρμακοβιομηχανίας τόσο στο κοινό, όσο και σε στελέχη κρατικών φορέων και παραγόντων κοινωνικών εταίρων.
Σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari, η πανδημία βελτίωσε τη φήμη των φαρμακευτικών στο ευρύ κοινό σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ένας κλάδος που εμφανίζει μέτρια εικόνα στην άποψη του κοινού. Οι πολίτες αναγνωρίζουν το ρόλο της φαρμακοβιομηχανίας στην ανάπτυξη νέων φαρμάκων, όμως έχει μειωθεί σε σχέση με το 2004 ή το 2019 το ποσοστό των ατόμων που εκτιμούν πως επωμίζονται το κόστος των ερευνών, υπό την έννοια ότι το κόστος αυτό θα καλυφθεί από τη δραστηριότητά τους. Επίσης μειωμένο είναι το ποσοστό των πολιτών που πιστεύουν ότι μειώνεται ο χρόνος θεραπείας και ότι συμβάλλουν σε ασθένειες που ήταν ανίατες.
Παρότι η πλειονότητα των πολιτών δεν πιστεύει πως η φαρμακοβιομηχανία ενδιαφέρεται για την προστασία της δημόσιας υγείας, το ποσοστό για το αντίθετο φαίνεται πως αυξάνεται, εξαιτίας της πανδημίας.
Ελλείψεις φαρμάκων
Επίσης, το 65% των πολιτών αποδίδουν τις ελλείψεις φαρμάκων στις φαρμακευτικές, το 76% εκτιμούν ότι κύριος στόχος είναι οι πωλήσεις και το κέρδος ακόμη και με αθέμιτα μέσα, και το 80% πιστεύει πως οι φαρμακευτικές επιδιώκουν και προωθούν την πολυφαρμακία.
Καλύτερη βαθμολογία, πετυχαίνουν οι ελληνικές φαρμακευτικές οι οποίες πήραν βαθμό 6,6 με άριστα το 10 έναντι των πολυεθνικών που πήραν βαθμό 5,8 με άριστα το 10. Οι βαθμοί είναι βελτιωμένοι σε σχέση με το 2019 όπου οι ερωτηθέντες βαθμολόγησαν με 6,2 τις ελληνικές και με 5,3 τις πολυεθνικές.
Η πανδημία συνέβαλε στη βελτίωση της φήμης των ελληνικών φαρμακευτικών, έναντι των πολυεθνικών η οποία μειώθηκε.
Ελληνικές – πολυεθνικές
Αναλυτικά, οι πολίτες πιστεύουν πως οι ελληνικές φαρμακευτικές έχουν προοδεύσει σε υποδομές, έρευνα και ανάπτυξη προϊόντων, παράγουν φάρμακα εφάμιλλα με τα εισαγόμενα και εξάγουν σε όλο τον κόσμο.
Οι πολυεθνικές από την πλευρά τους, σύμφωνα με την έρευνα, έχουν αναλάβει ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για πολλές ασθένειες, αναπτύσσουν αποκλειστικά τα νέα καινοτόμα φάρμακα και έχουν ελληνική διοίκηση που ενδιαφέρεται για τη χώρα.
Στη διάρκεια της πανδημίας, οι πολίτες (68%) θεωρούν ότι έδωσαν μεγάλο αγώνα για να βοηθήσουν την ανθρώπινη υγεία, όμως το 82% θεωρεί πως οι φαρμακευτικές εκμεταλλεύθηκαν την κατάσταση για δικό τους οικονομικό συμφέρον και το 58% δεν πιστεύει ότι έκαναν μεγάλες δωρεές για να βοηθήσουν τους οργανισμούς υγείας.
Σε ότι αφορά τον αγώνα κατά της πανδημίας, οι συμμετέχοντες έδωσαν περισσότερα εύσημα στις ελληνικές φαρμακευτικές έναντι των πολυεθνικών σε ποσοστό 66% έναντι 59%, αντίστοιχα, ενώ παράλληλα οι ελληνικές φαρμακευτικές χαρακτηρίστηκαν πιο ευέλικτες από τις πολυεθνικές.
Οι κοινωνικοί εταίροι
Στην αντίστοιχη έρευνα της Reputation Unique σε στελέχη κρατικών οργανισμών και κοινωνικών εταίρων, οι συμμετέχοντες αναγνώρισαν μείωση της επιθετικής στάσης της φαρμακοβιομηχανίας απέναντι στην Πολιτεία σε σχέση με το 2014 κατά την κορύφωση της οικονομικής κρίσης, δικαιολογώντας την ηπιότερη στάση του 2020, ως στάση αναμονής σε μια κυβέρνηση ενός έτους.
Επιθετική στάση
Αντίστοιχα ηπιότερη χαρακτηρίστηκε και η στάση της Πολιτείας απέναντι στη φαρμακοβιομηχανία το 2020, έναντι του 2018. Ειδικά για το 2018, η επιθετική πολιτική της Πολιτείας χαρακτηρίστηκε ηπιότερη για τις ελληνικές φαρμακευτικές έναντι των πολυεθνικών.
Σε ότι αφορά την καλή φήμη των φαρμακευτικών, οι εκπρόσωποι των κοινωνικών εταίρων για πρώτη φορά έθεσαν στην κορυφή δύο ελληνικές φαρμακευτικές, ενώ το 2010 ήταν μόνο πολυεθνικές στις πρώτες 10 θέσεις, το 2012 μπήκαν και δύο ελληνικές φαρμακευτικές στη 10άδα και από το 2016 στις πρώτες θέσεις βρίσκονται τρεις ελληνικές φαρμακευτικές.
Συνολικά οι κοινωνικοί εταίροι εμφανίστηκαν αισιόδοξοι για το μέλλον της φαρμακοβιομηχανίας.
Latest News
O Όμιλος AKTOR επεκτείνει την συνεργασία του με την ΚΑΕ Παναθηναϊκός
O Όμιλος AKTOR συντόνισε τις μελέτες και την ανακατασκευή του γηπέδου
Πέθανε ο θρυλικός μουσικός και παραγωγός Κουίνσι Τζόουνς
Ο Κουίνσι Τζόουνς, ο άνθρωπος που είχε συνεργαστεί από τον Φρανκ Σινάτρα μέχρι τον Μάικλ Τζάκσον, άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 91 ετών.
Joris (Frigoglass) στον ΟΤ: «Ο κύκλος των περικοπών έκλεισε, η σκυτάλη στην ανάπτυξη»
Το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης αναλύει στον ΟΤ ο νέος CEO του ομίλου Frigoglass, Serge Joris – Πού μπαίνει ο πήχης των πωλήσεων – Με ποιες κατηγορίες «φλερτάρει»
VERGOS Auctions: 35 χρόνια δημοπρασίες - Το προφίλ του Έλληνα συλλέκτη
Στον ΟΤ μιλά ο managing director της VERGOS Auctions - Αποκαλύπτει τα «μυστικά» μίας δημοπρασίας, τη ελληνική αγορά και την τέχνη
Μια άγνωστη ιστορία για την Μέριλιν Μονρόε
«Είδα τις φωτογραφίες της Ντίτριχ. Εφόσον μπόρεσες να δημιουργήσεις αυτό το αποτέλεσμα με εκείνη, φαντάσου τι θα μπορούσες να κάνεις με μένα» φέρεται να είπε η Μέριλιν Μονρόε στην φωτογράφο.
Η Ελλάδα στην 43η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Σάρτζα, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Η Ελλάδα στην 43η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Σάρτζα.
Τρέλα για την Εθνική: Sold out ο αγώνας με την Αγγλία
Ο κόσμος αγκαλιάζει όσο ποτέ την προσπάθεια της Εθνικής Ελλάδας, αφού εξαντλήθηκαν μέσα σε ένα 24ωρο τα 60.000 εισιτήρια για το μεγάλο ματς με την Αγγλία στο ΟΑΚΑ (14/11)!
Τι είναι το «brat» που «στέφθηκε» η λέξη της χρονιάς
Βrat εναντίον delulu σημειώσατε 1! - Πώς το λεξικό Κόλινς δικαίωσε την Charli XCX
Χρηστίδης (Volkswagen) στον ΟΤ: Οι κρίσιμες συνομιλίες, οι κόκκινες γραμμές και το μέλλον της βιομηχανίας
Tι αποκαλύπτει στον ΟΤ ο εκπροσώπος των εργαζομένων της Volkswagen στο IG Metall για την κρίση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Ποιοι θα βρουν δουλειά όταν η ΑΙ επικρατήσει στην αγορά εργασίας
H AI θα εξαλείψει θέσεις εργασίας σύμφωνα με την Manpower - Οι τεχνολογικές εξελίξεις δημιουργούν νέες ευκαιρίες απασχόλησης για όσους αναβαθμίζουν τις δεξιότητές τους