Ο Ερντογάν αφαιρεί τον έλεγχο των Πριγκηπονήσων από τον Δήμο της Κωνσταντινούπολης και τα παραδίδει στην κυβέρνηση.
Η κίνηση του Ερντογάν ανακηρύσσοντας τα περίφημα Πριγκηπονήσια της Κωνσταντινούπολης ως «ζώνη προστασίας του περιβάλλοντος» αφαιρεί τον έλεγχο των νησιών από τον δήμο τον οποίο κατέχει η αντιπολίτευση και τον παραδίδει στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Πολεοδομίας, δήλωσε ο Γκιρκάν Αγκιούν, επικεφαλής του τμήματος κατασκευαστικών υποθέσεων του δήμου.
Προεδρικό διάταγμα που υπογράφηκε από τον Πρόεδρο Ερντογάν ανακήρυξε τη Θάλασσα του Μαρμαρά και τα Πριγκηπονήσια στα ανοικτά των ακτών της Κωνσταντινούπολης ως «ζώνη προστασίας του περιβάλλοντος», ανέφερε η εφημερίδα Cumhuriyet στις 5 Νοεμβρίου.
Η Θάλασσα του Μαρμαρά βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο λόγω της ρύπανσης και των επιπτώσεων του υπερπληθυσμού. Το περασμένο καλοκαίρι, η γκριζοπράσινη θαλάσσια βλέννα μόλυνε τα νερά της θάλασσας, καθώς τα επίπεδα οξυγόνου της έπεσαν και η θαλάσσια ζωή σχεδόν εξαφανίστηκε. Οι εικόνες της βλέννας προκάλεσαν οργή στους Τούρκους πολίτες. Οι ειδικοί επεσήμαναν τα παράνομα εργοστάσια και βιομηχανικά κέντρα στην περιοχή του Μαρμαρά, καθώς και την ταχεία αστικοποίηση της Κωνσταντινούπολης. Οι δύο αυτοί παράγοντες έχουν προωθηθεί από την κυβέρνηση του Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP).
Ως εκ τούτου, η προεδρική απόφαση της 4ης Νοεμβρίου να ανακηρυχθούν ορισμένα τμήματα του Μαρμαρά ως «Ζώνη Ειδικής Περιβαλλοντικής Προστασίας Θάλασσας και Νήσων Μαρμαρά» προκάλεσε σε πολλούς έκπληξη. Αλλά, ο Ακγκιούν, με ρεαλιστικό κυνισμό ανέφερε ότι είναι απλώς ένα ακόμη βήμα της κυβέρνησης να πάρει τον έλεγχο μιας περιοχής με πολλά υποσχόμενο δυναμικό τουρισμού και πόρων, και άρα δεν πρέπει να εκπλήσσει.
Ο ίδιος ανέλυσε το σκεπτικό πίσω από την απόφαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Η δικαιοδοσία για την κατάρτιση και την έγκριση χωροταξικών σχεδίων στα νησιά αφαιρέθηκε από τον Δήμο της Κωνσταντινούπολης και πέρασε στο Υπουργείο», έγραψε. Ο ίδιος συνέχισε λέγοντας ότι από τότε που η διοίκηση του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος (CHP) της αξιωματικής αντιπολίτευσης ανέλαβε την δημαρχία της Κωνσταντινούπολης το 2019, εργάστηκε για την ανάπτυξη ζωνών και σχεδίων προστασίας του περιβάλλοντος για τα νησιά. Ωστόσο, όλα αυτά τέλειωσαν γρήγορα.
Τώρα, όμως, το υπουργείο και όχι η πόλη της Κωνσταντινούπολης θα έχει την αρμοδιότητα να καταρτίσει αυτά τα σχέδια.
«Με τη σημερινή απόφαση, η αρμοδιότητα να σχεδιάσει, να εγκρίνει και να διεξάγει [δραστηριότητες που σχετίζονται με τη ζώνη και την προστασία] στα νησιά έχει περάσει στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Πολεοδομίας», έγραψε.
Ο Μητροπολιτικός Δήμος της Κωνσταντινούπολης, είπε, έχει χάσει πλέον κρίσιμη πρόσβαση στους μηχανισμούς που είναι απαραίτητοι για την προστασία της Θάλασσας του Μαρμαρά. Δεν είναι τα νησιά που μολύνουν τη θάλασσα, είπε, και μόνο η αλλαγή αρμοδιότητας δεν θα κάνει τίποτα.
«Απαιτείται συντονισμός μεταξύ των υπηρεσιών, στρατηγικός σχεδιασμός και ολοκληρωμένη διαχείριση των ακτών», έγραψε. «Και δεν υπάρχει πραγματικό εμπόδιο για αυτό».
Επεσήμανε επίσης να νησιά Πλάτη (την οποία οι Τούρκοι ονομάζουν Yassıada και ο Ερντογάν μετονόμασε σε Νήσο Δημοκρατίας και Ειρήνης) και Ὀξεία (Sivriada), δυτικά των Πριγκηπονήσων, τα οποία δόθηκαν στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Πολεοδομίας το 2013. Αυτά τα νησιά δεν έτυχαν καμίας «περιβαλλοντικής προστασίας» – έχουν μετατραπεί σε εξαιρετικά ανεπτυγμένο «Κέντρο Συνεδρίων και Τουρισμού». από το 2015, κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από τσιμέντο.
Η απόδοση των Πριγκηπονήσων στο Υπουργείο δεν προμηνύει καλό για την περιβαλλοντική και πολιτιστική προστασία τους. Τα νησιά είναι εδώ και πολύ καιρό ένας θύλακας θρησκευτικής και πολιτιστικής ποικιλομορφίας προσφέροντας αποδράσεις δίπλα στη θάλασσα, προσφέροντας στους Κωνσταντινοπολίτες ένα μικρό διάλειμμα από τη φασαρία της Πόλης. Ωστόσο, τώρα που αυτές έχουν κηρυχθεί «προστατευόμενες περιοχές» με προεδρικό διάταγμα, μπορούν να αναπτυχθούν για μαζικό τουρισμό και αναψυχή. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν χρειάζεται να δούμε τίποτα άλλο από τα μεγάλα ξενοδοχεία που αναπτύχθηκαν σε περιοχές που κάηκαν από δασικές πυρκαγιές στα νότια της Τουρκίας, ή ακόμα και μόνο τη Πλάτη και τη Ὀξεία, για να δούμε πώς μπορεί να καταλήξει αυτό το πέρασμα της περιοχής στην δικαιοδοσία της κυβέρνησης.
Latest News
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11