
Σχεδόν όλες οι μεγάλες θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές αντιμετωπίζουν προβλήματα συμφόρησης και καθυστερήσεων στα δρομολόγια των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με την δανέζικη εταιρεία έρευνας και ανάλυσης Sea-Intelligence.
Οι ερευνητές εξέτασαν τις καθυστερήσεις των πλοίων τα προηγούμενα χρόνια (2016-2019) και το πως εξελίχθηκαν αυτές κατά την περίοδο από τον Ιανουάριο 2019 έως τον Σεπτέμβριο του 2021. Εξετάζοντας 34 θαλάσσιες εμπορικές γραμμές το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι σε 29 γραμμές είχαμε επιπλέον καθυστερήσεις από την περίοδο 2016-2019 από μία έως και οκτώ ημέρες και μόνο σε πέντε γραμμές η επιπλέον καθυστέρηση είναι αμελητέα, με τις γραμμές αυτές να συνδέουν την Νότιο Αμερική με την Βόρειο και την Ευρώπη.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με την Vesseslvalue, τα επίπεδα συμφόρησης πλοίων και λιμανιών το 2021 ήταν άνευ προηγουμένου, επηρεάζοντας σημαντικά τη χωρητικότητα στους τομείς Container και Bulker και διακόπτοντας τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.
Όπως σημειώνει η Vesseslvalue, η συμφόρηση των λιμανιών δεν έχει ακόμη υποχωρήσει καθώς πλησιάζουμε στα μέσα του τέταρτου τριμήνου εν όψει των Χριστουγέννων. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι πλοιοκτήτες και οι ναυλωτές ανησυχούν για την προοπτική ένα πλοίο, να βρεθεί σε συμφόρηση, καθώς οι καθυστερήσεις στις μετακινήσεις των εμπορευμάτων μπορεί συχνά να είναι δαπανηρές και ενοχλητικές.
Αυτή την περίοδο επισημαίνει η Vesseslvalue, 2.366.401 TEU (10% του εν ενεργεία στόλου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) και 181.635.500 DWT (20% του στόλου των εν ενεργεία Bulker) περιμένουν έξω από τα λιμάνια.
Επισημαίνεται ακόμη ότι η συμφόρηση είναι ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τη διαθεσιμότητα και τους ναύλους των πλοίων, καθώς οι παγκόσμιες οικονομίες συνεχίζουν να ανακάμπτουν φέτος στον απόηχο της πανδημίας.


Latest News

Το νέο στοίχημα της Shein - Ποια αγορά θεωρεί Ελ Ντοράντο
«Είμαστε έτοιμοι να πούμε σε μια φανταστική κεφαλαιαγορά», τονίζει ο Ντόναλντ Ταγκ - Η χασούρα, τα κέρδη και η IPO στο Λονδίνο

Τι συμβαίνει όταν σταματά η επιστήμη
Ο Τραμπ κόβει τις επιχορηγήσεις για την έρευνα - Στον αέρα 300.000 επιστήμονες σε 2.500 Πανεπιστήμια, ιατρικές σχολές και ερευνητικά ιδρύματα.

Διπλάσια χρήματα απο τον CEO της Deutsche Bank έβγαλε πέρυσι, στέλεχος της τράπεζας
Οι αμοιβές του υπάλληλου της Deutsche Bank το 2024 , έφτασαν τα 18 εκατ. ευρώ - Συνολικά 647 άτομα απο το προσωπικό είχαν κέρδη πάνω απο ένα εκατ. ευρώ

Σε ρυθμούς τεχνητής νοημοσύνης «τρέχει» η Κίνα - Υπάρχει όμως κίνδυνος «φούσκας»;
Η Κίνα περνά μια περίοδο αντίστοιχη με την ευφορία της Wall Street για την τεχνητή νοημοσύνη - Τα ισχυρά χαρτιά και οι αδυναμίες

Το «αθόρυβο» στοίχημα πίσω από την επιστροφή της Ρωσίας στις αγορές
Traders και διαχειριστές κεφαλαίων αναζητούν ρωσικά assets στοιχηματίζοντας στην επιστροφή της Ρωσίας στις αγορές

Εκτός του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου οι λομπίστες της Huawei
Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ακολουθεί ένα κύμα αναζητήσεων και συλλήψεων στο πλαίσιο έρευνας για διαφθορά, απο τις βελγικές δικαστικές αρχές

Deutsche Bank: Πρώην κορυφαίο στέλεχος ζητά αποζημίωση 152 εκατ. ευρώ για την υπόθεση της Monte Paschi
Η υπόθεση αφορά την Banca Monte dei Paschi di Siena, μια από τις παλιότερες τράπεζες του κόσμου

Με νέες κυρώσεις απειλεί τη Μόσχα η G7 αν δεν συμφωνήσει στην κατάπαυση του πυρός
Ο Ρούμπιο ενώνει τη φωνή του με άλλους υπουργούς Εξωτερικών στην προσπάθειά τους να αυξήσουν την πίεση στον Πούτιν

Η ιταλική Terna θα επενδύσει 23 δισ. ευρώ για τη αναβάθμιση δικτύων
Η Terna ανέφερε ότι η δυναμικότητα ανταλλαγής ενέργειας μεταξύ των αγορών θα φτάσει τα 39 GW από τα σημερινά 16 GW

Σε υψηλό 32 ετών οι προσδοκίες για τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
Τα χειρότερα από τα αναμενόμενα στοιχεία έρχονται λίγες μέρες πριν από την επόμενη συνεδρίαση της Federal Reserve για τα επιτόκια