Σχεδόν όλες οι μεγάλες θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές αντιμετωπίζουν προβλήματα συμφόρησης και καθυστερήσεων στα δρομολόγια των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με την δανέζικη εταιρεία έρευνας και ανάλυσης Sea-Intelligence.
Οι ερευνητές εξέτασαν τις καθυστερήσεις των πλοίων τα προηγούμενα χρόνια (2016-2019) και το πως εξελίχθηκαν αυτές κατά την περίοδο από τον Ιανουάριο 2019 έως τον Σεπτέμβριο του 2021. Εξετάζοντας 34 θαλάσσιες εμπορικές γραμμές το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι σε 29 γραμμές είχαμε επιπλέον καθυστερήσεις από την περίοδο 2016-2019 από μία έως και οκτώ ημέρες και μόνο σε πέντε γραμμές η επιπλέον καθυστέρηση είναι αμελητέα, με τις γραμμές αυτές να συνδέουν την Νότιο Αμερική με την Βόρειο και την Ευρώπη.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με την Vesseslvalue, τα επίπεδα συμφόρησης πλοίων και λιμανιών το 2021 ήταν άνευ προηγουμένου, επηρεάζοντας σημαντικά τη χωρητικότητα στους τομείς Container και Bulker και διακόπτοντας τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.
Όπως σημειώνει η Vesseslvalue, η συμφόρηση των λιμανιών δεν έχει ακόμη υποχωρήσει καθώς πλησιάζουμε στα μέσα του τέταρτου τριμήνου εν όψει των Χριστουγέννων. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι πλοιοκτήτες και οι ναυλωτές ανησυχούν για την προοπτική ένα πλοίο, να βρεθεί σε συμφόρηση, καθώς οι καθυστερήσεις στις μετακινήσεις των εμπορευμάτων μπορεί συχνά να είναι δαπανηρές και ενοχλητικές.
Αυτή την περίοδο επισημαίνει η Vesseslvalue, 2.366.401 TEU (10% του εν ενεργεία στόλου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) και 181.635.500 DWT (20% του στόλου των εν ενεργεία Bulker) περιμένουν έξω από τα λιμάνια.
Επισημαίνεται ακόμη ότι η συμφόρηση είναι ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τη διαθεσιμότητα και τους ναύλους των πλοίων, καθώς οι παγκόσμιες οικονομίες συνεχίζουν να ανακάμπτουν φέτος στον απόηχο της πανδημίας.
Latest News
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια