
«Θέλουμε να είμαστε leaders στον τουρισμό. Κάνουμε πρωταθλητισμό, δεν θέλουμε ένα από τα καλύτερα σκορ, θέλουμε το καλύτερο. Αυτό γίνεται με πολύ μεγάλο κόπο και προσπάθεια». Αυτά δήλωσε μεταξύ άλλων ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Οpen και πρόσθεσε: «Το υπουργείο Τουρισμού και οι επαγγελματίες του χώρου φέρνουν άμεσα ή έμμεσα το 25% του ΑΕΠ της ελληνικής οικονομίας, αυξάνουν τον πλούτο της χώρας και του ελληνικού νοικοκυριού.
Την προηγούμενη εβδομάδα ήμασταν στην πολύ μεγάλη έκθεση WTM στο Λονδίνο, με τον Γενικό Γραμματέα του ΕΟΤ, κ. Φραγκάκη, επιχειρηματίες του τουρισμού από όλη τη χώρα, αεροπορικές εταιρείες, Περιφέρειες, Δήμους.
Συμφωνήσαμε με την EasyJet την αύξηση της διαθεσιμότητας κατά 500.000 αεροπορικές θέσεις για το 2022. Δηλαδή, αντί για 1,1 θα φέρει 1,6 εκατομμύρια επισκέπτες και μπορεί να φτάσει και τα 2 εκατομμύρια και διατυπώθηκε η βούληση να δημιουργήσουν τεχνικές βάσεις στο Ηράκλειο και την Κέρκυρα.
Κλείσαμε συμφωνία και με την Jet2, η οποία περιλαμβάνει αύξηση 600.000 θέσεων για το 2022, 270 πτήσεις εβδομαδιαίως προς 15 αεροδρόμια της χώρας μας, έναρξη της περιόδου 1η Απριλίου, νέα δρομολόγια από το Birmingham και το Manchester προς Αθήνα από τις 15 Απριλίου, στηρίζοντας το city break, την πρωτεύουσά μας και την Αττική.
Αλλά και η British Airways σχεδιάζει από τον Δεκέμβριο να χρησιμοποιήσει, εκτός από το Heathrow, και το Gatwick με 64 πτήσεις προς Ελλάδα.
Τον προηγούμενο μήνα κλείσαμε συμφωνίες μας και στη γαλλική έκθεση Top Resa, με την Air France και την Transavia.
Και οι προκρατήσεις του Οκτωβρίου για το καλοκαίρι του 2022, είναι ήδη 30% πάνω από τις προκρατήσεις του Οκτωβρίου του 2018 για το καλοκαίρι του 2019».
Στην παρέμβαση του ο υπουργός Τουρισμού επεσήμανε ότι το υπουργείο δίνει μεγάλη έμφαση στον ποιοτικό τουρισμό, αλλά και στον βιώσιμο τουρισμό, όπως είδατε και από την επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Χάλκη, τόνισε.
«Είναι σημαντικός και ο εναλλακτικός τουρισμός και η δυνατότητα να προσφέρουμε σε όλους τους επισκέπτες μας τη δυνατότητα να επισκεφτούν 12 μήνες το χρόνο τη χώρα μας. Σε όλες τις ελληνικές Περιφέρειες, σε όλες τις πόλεις, στα χωριά και στα νησιά μας.
Για αυτό και θα κάνουμε δύο καμπάνιες με τον ΕΟΤ φέτος. Μία για το χειμερινό τουρισμό και τα city breaks και μία για το «Sea, sun and sand», τον καλοκαιρινό τουρισμό.
Αυτή είναι η βαριά μας βιομηχανία, αυτή είναι η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας και δεν θα σταματήσουμε να εργαζόμαστε σκληρά τώρα, το φθινόπωρο και το χειμώνα, προκειμένου τα έσοδα να είναι αυτά που πρέπει, να στηρίξουμε την οικονομία μας και να δημιουργηθούν νέες, ποιοτικές και καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας» τόνισε ο κ. Κικίλιας.
Εστιάζοντας στα έσοδα του ελληνικού Τουρισμού είπε ότι η πρόβλεψη για φέτος για τον τουρισμό ήταν έσοδα 5-6 δισ ευρώ.
«Αυτή τη στιγμή έχουν ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ και νομίζω ότι οδεύουμε στα 12 δισ. ευρώ, σε μία χρονιά η οποία για κάποιες αγορές ξεκίνησε από τον Ιούλιο και μετά.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε το σθένος και τη διορατικότητα να προαναγγείλει τη φετινή τουριστική περίοδο από τις 14 Μαΐου με συγκεκριμένα πρωτόκολλα και να δώσει προβλεψιμότητα στους ταξιδιώτες, σε ταξιδιωτικές και αεροπορικές εταιρείες.
Το 2022 δεν θα κλείσουμε και θα έχουμε τουρίστες και επισκέπτες όλο τον χρόνο. Όπως είπα και σε όλες τις συνεντεύξεις μου στο Λονδίνο, στο CNBC, στο CNN, στους Financial Times, προτρέπω όσους θέλουν να ταξιδέψουν να έρθουν στην Ελλάδα.
Δεν είναι μόνο οι brandαρισμένοι προορισμοί μας, οι πολύ γνωστοί, όπως η Μύκονος, η Σαντορίνη, η Κρήτη ή η Ρόδος. Τώρα είναι μία νέα εποχή που και αυτοί οι προορισμοί θα είναι γεμάτοι και θα “φωτίσουμε” στον κόσμο και άλλους πανέμορφους προορισμούς, χειμερινούς και καλοκαιρινούς» επεσήμανε ο κ. υπουργός.
Για το υπουργείο Τουρισμού
Στρατηγική στόχευση είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, με ασφάλεια και καλύτερες τιμές, σημείωσε ο κ. Κικίλιας.
«Όταν έχεις ως στρατηγική στόχευσή σου να επιμηκύνεται η τουριστική περίοδος, τότε αυτό προσφέρει καλύτερες τιμές και μεγαλύτερη ποιότητα στο σέρβις, που είναι δύο ζητούμενα μαζί με την ασφάλεια, την πρώτη προτεραιότητα για τους ταξιδιώτες.
Δική μας δουλειά είναι να διευρύνουμε τόσο πολύ τους προορισμούς μας, να φωτίσουμε τόσο πολύ τις ομορφιές μας και να δημιουργήσουμε τέτοιες συνθήκες, έτσι ώστε ο τουρισμός στην Ελλάδα να είναι για όλα τα βαλάντια.
Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί πρέπει να κάνουν τη δουλειά τους. Και αυτό σημαίνει, σέβομαι τον πολίτη.
Σέβομαι τον πολίτη όταν φροντίζω να μην ταλαιπωρείται, όταν εμβολιάζεται και επανεφεύρω ουσιαστικά τη σχέση του πολίτη με το Δημόσιο και φεύγει ευχαριστημένος.
Σέβομαι τον πολίτη όταν είναι πελάτης ή επισκέπτης ή τουρίστας και χαίρει εκτίμησης και σεβασμού, άρα του προσφέρω ποιοτικές υπηρεσίες και ελέγχω ως Κράτος αν αυτές οι υπηρεσίες παρέχονται».
Τέλος αναφερόμενος ο υπουργός στην πανδημία, τόνισε ότι η προσπάθεια για την αντιμετώπισή της βοήθησε τη χώρα να ξαναμπραντάρει το όνομά της στο εξωτερικό.
«Στα αχαρτογράφητα νερά μιας παγκόσμιας κρίσης Δημόσιας Υγείας, η ελληνική δημόσια διοίκηση, η διακυβέρνηση έκανε μια συγκλονιστική προσπάθεια, με αιχμή του δόρατος το υπουργείο Υγείας.
Αυτό βοήθησε τη χώρα να ξαναμπραντάρει το όνομά της στο εξωτερικό. Να ξαναπιστέψουν όλοι ότι εδώ υπάρχει μια οργανωμένη Πολιτεία που σέβεται τον πολίτη, που τον φροντίζει. Θυμίζω ότι όλοι προσέτρεξαν στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, χρησιμοποιήσαμε και διάφορα άλλα εργαλεία, τον ιδιωτικό τομέα, ιδιωτικές κλινικές, τα στρατιωτικά νοσοκομεία, ιδιώτες ιατρούς. Οργανώσαμε ένα άρτιο εμβολιαστικό πρόγραμμα, με σεβασμό στον πολίτη.
Έχει υπάρξει μια πολύ – πολύ μεγάλη προσπάθεια, η οποία συνεχίζεται έχοντας πλέον ένα πολύ ισχυρό όπλο, το όπλο του εμβολιασμού. Προφανώς, μια πανδημική κρίση έχει εξάρσεις και υφέσεις.
Πρέπει με νηφαλιότητα και με ψυχραιμία και με τα βασικά αντικειμενικά δεδομένα, μιλώντας πιο λίγο και πράττοντας πιο πολύ, όλοι μαζί, γιατροί και επιστήμονες και πολιτικοί και άνθρωποι της Εκκλησίας, όλοι όσοι έχουμε δημόσιο λόγο, να βοηθήσουμε τον κόσμο να καταλάβει ποια είναι τα επόμενα βήματα», κατέληξε ο κ. Κικίλιας.


Latest News

Ποιοι τουρίστες προτιμούν την Ελλάδα - Πόσα ξόδεψαν πέρυσι
Ακόμη μια χρονιά με υψηλές επιδόσεις κατέγραψε ο ελληνικός τουρισμός - Το 2024 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 5,4% και διαμορφώθηκαν στα 21,7 δισ. ευρώ

Μπαράζ επενδύσεων από την Hilton - Ανοίγει τρία νέα ξενοδοχεία στην Αθήνα
Στο τουριστικό προϊόν της Αθήνας επενδύει η Hilton - Για ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα μίλησε ο επικεφαλής της εταιρείας

Τριπλό ρεκόρ για τον τουρισμό στην Αθήνα - Οι επισκέπτες, οι τιμές στα ξενοδοχεία και οι ξένες αλυσίδες
Άγγιξαν τα 8 εκατομμύρια οι ξένοι επισκέπτες στην Αθήνα, ενώ 11 επιπλέον διεθνή ξενοδοχεία εισήλθαν στην πρωτεύουσα

Ξαναγράφοντας το τουριστικό στόρι της Σαντορίνης - Τα 6 βήματα για να αλλάξει πίστα
Οι προκλήσεις για τη Σαντορίνη και πώς μπορεί να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν - Έρευνα του Ινστιτούτου ΕΝΑ

Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ - Μπαλλιάν ανακαινίζει το ξενοδοχείο Athenaeum InterContinental
Στα 43,7 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-ΜΠΑΛΙΑΝ
![Τουρισμός: Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα της σεζόν [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/tourismos-600x401.jpg)
Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα του τουρισμού [πινακες]
Αβεβαιότητα προκαλεί η σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη - Τι εκτιμούν παράγοντες του τουρισμού για την πορεία της φετινής σεζόν

Στον Προκοπίου περνά ο έλεγχος του Αστέρα Βουλιαγμένης - Το χρονικό του deal
Ο Έλληνας εφοπλιστής εξαγοράζει σύμφωνα με πληροφορίες το υπόλοιπο 77% του Αστέρα Βουλιαγμένης από τους Άραβες μετόχους της Jermyn Street Real Estate Fund
![Αεροδρόμια: «Πέταξε» η επιβατική κίνηση – Άνοδος 12,6% τον Ιανουάριο του 2025 [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_touristas_aerodromio-600x352.png)
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση τον Ιανουάριο [πίνακες]
Τι δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την κίνηση στα αεροδρόμια

Πόσα κερδίζει η Κέρκυρα από την κρουαζιέρα - Τι βαθμό βάζουν οι τουρίστες στο νησί
Τα οφέλη στην τοπική οικονομία από την κρουαζιέρα αποτυπώνει μελέτη που παρουσιάσθηκε σε συνέδριο του ΟΛΚΕ στην Κέρκυρα

Πόση αύξηση θα πάρουν 150 χιλ. εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία – Τι προβλέπει η νέα συλλογική σύμβαση
H νέα κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας στα ξενοδοχεία έχει διάρκεια 2 έτη - αφορά 10.550 περίπου επιχειρήσεις και σχεδόν 150.000 εργαζομένους