Μαζική τύφλωση ή εσκεμμένη απόκρυψη της πραγματικότητας; Η απορία μου αυτή αναδεικνύεται κατά καιρούς οσάκις σε ορισμένα κοινωνικά φαινόμενα που απασχολούν την κοινή γνώμη δεν λαμβάνεται υπ’ όψιν ή αποκρύπτεται η διαφορετική πραγματικότητα. Ας γίνω πιο σαφής με ένα κραυγαλέο επίκαιρο παράδειγμα.
Ανάστατος είναι ο πληθυσμός της πρωτεύουσας και κραυγές απελπισίας εκπέμπουν προς κάθε κατεύθυνση οι οδηγοί αυτοκινήτων λόγω της παρατηρούμενης πρωτοφανούς κυκλοφοριακής ασφυξίας. Διαδρομές 10-15 λεπτών υπό ομαλές συνθήκες απαιτούν και μία και δύο ώρες ή και περισσότερο, με αποτέλεσμα την απώλεια πολύτιμου χρόνου που συνεπάγονται οι καθυστερήσεις, ασυνέπεια σε ραντεβού και κλονισμό της ψυχικής ηρεμίας. Επί ώρες στα τηλεοπτικά κανάλια και στα ραδιόφωνα αναζητούνται και αναλύονται οι αιτίες αυτού του χωρίς προηγούμενο φαινομένου. Είναι η επάνοδος των μαθητών στα σχολεία; Αλλά αυτό συνέβαινε κάθε χρόνο και οι μαθητές δεν πολλαπλασιάστηκαν. Είναι η άρση των περιοριστικών μέτρων λόγω του κορωνοϊού; Μα ήταν άραγε ομαλότερη η κυκλοφορία προ κορωνοϊού; Είναι η κατάργηση των μονών-ζυγών που ορθώς επαναφέρεται η ισχύς τους;
Μήπως επειδή προτιμούμε λόγω κορωνοϊού το ΙΧ αντί των μέσων μαζικής μεταφοράς;
Ολα αυτά πράγματι ισχύουν. Ομως δεν εξηγούν το σημερινό αδιέξοδο για το οποίο η απάντηση είναι απλή αλλά ουδείς την επικαλείται.
Κάθε χρόνο, κάθε μήνα, κάθε μέρα προστίθενται στην κυκλοφορία χιλιάδες νέα αυτοκίνητα χωρίς αντίστοιχη απόσυρση ισάριθμων παλαιάς τεχνολογίας. Κατά την τελευταία δεκαετία 2010-2019 οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα ξεπέρασαν τα 1.600.000 και αυτό μολονότι η περίοδος αυτή χαρακτηρίζεται από έντονη κάμψη στην αγορά, αφού την προηγούμενη δεκαετία 2000-2009 πωλήθηκαν 2.691.000 καινούργια εισαγόμενα αυτοκίνητα. Δηλαδή την τελευταία εικοσαετία τέθηκαν στην κυκλοφορία πάνω από 3 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα, στα οποία θα πρέπει να προστεθεί και άγνωστος αλλά σημαντικός αριθμός μεταχειρισμένων, τα οποία εισάγονται στην ελληνική αγορά.
Είναι ως εκ τούτου αναπόφευκτο, αφού τα περισσότερα από τα μισά νεοκυκλοφορούντα κινούνται στην πρωτεύουσα, να διογκώνεται καθημερινά το κυκλοφοριακό αδιέξοδο, το οποίο φυσικά δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με υποτυπώδη μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας. Αλλωστε και το ημίμετρο της επιβολής διοδίων για είσοδο στο κέντρο της πρωτεύουσας δεν φαίνεται να αποτολμάται καθώς θα είχε πολιτικό κόστος. Το γιατί ουδείς αναφέρεται στην κύρια αιτία του κυκλοφοριακού αδιεξόδου είναι απορίας άξιον. Δεν γνωρίζουν οι σχολιαστές την αυξημένη εισροή νέων αυτοκινήτων;
Ισχύει μαζική τύφλωση ή μήπως υποκρύπτεται ιδιοτέλεια που θα μπορούσε να εκδηλώνεται με μεθοδική απόκρυψη από τα ΜΜΕ;
Μία εξήγηση είναι η αποφυγή αυτής της αλήθειας για να μην ενοχληθούν οι έμποροι αυτοκινήτων και να μη διακόψουν τις παχυλής αξίας διαφημίσεις που κατακλύζουν όλα τα μέσα δημοσιότητας. Κάθε άλλη εξήγηση ευπρόσδεκτη.
Το πρόβλημα της κυκλοφοριακής ασφυξίας ούτε ελληνικό είναι ούτε πρόσφατο, αλλά σε χώρες όπου προνοούν εγκαίρως πριν προηγηθεί αδιέξοδο μερίμνησαν ώστε να δημιουργηθεί στις μεγάλες πόλεις πυκνό δίκτυο μετρό.
Εάν είχαμε μυαλό, θα είχε το μετρό δρομολογηθεί πολύ νωρίτερα και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη αντί να σπαταλούνται πολύτιμα κεφάλαια σε άχρηστα τραμ που επιδεινώνουν το κυκλοφοριακό.
Latest News
Η οικονομική κατάθλιψη των Ελλήνων
Η Eurostat μέσα στις στατιστικές της έρευνες που κάνει δημοσιεύει και μία για την αυτοκατάταξη κάθε χώρας ως προς το ποσοστό του πληθυσμού που θεωρεί τον εαυτό του φτωχό
Το νούφαρα του Μονέ, τα crypto και η μπανάνα…
Στο οίκο Sotheby's γράφτηκε ένα περίεργο κεφάλαιο στην ιστορία της τέχνης
Ευρωπαϊκές οικονομίες σε τροχιά αβεβαιότητας
Οι προειδοποιήσεις της ΕΚΤ αποκαλύπτουν τους λόγους της ανησυχίας για την κατάσταση των οικονομιών στις ευρωπαϊκές χώρες
Χωρίς τιμαριθμοποίηση
Στην Ελλάδα η κυβέρνηση συνεχίζει να επιλέγει τον «αραμπά» του κοινωνικού αυτοματισμού
Ο θρίαμβος των αισιόδοξων
Στις μέρες μας, το 2024 εδώ στην Ελλάδα, έχουν πάρει κεφάλι και πάλι οι απαισιόδοξοι και φοβούνται και τη σκιά τους
Ο θρίαμβος των αισιόδοξων
Οι ίδιοι απαισιόδοξοι ανησυχούσαν πριν από τις εκλογές του 2019 για το δημόσιο χρέος και τις τράπεζες
Οι επιχειρήσεις στην εποχή των αναταράξεων
Οι περίοδοι της σταθερότητας και μιας υποτιθέμενης κανονικότητας θα γίνονται όλο και πιο σύντομες για τις επιχειρήσεις και τις οικονομίες
Το ελαιόλαδο ρίχνει τον πληθωρισμό
Σε όλες τις απότομες αλλαγές σε μια αγορά, έτσι και στο ελαιόλαδο υπάρχουν νικητές και ηττημένοι
Στην ασφάλεια των πλεονασμάτων
Το χθεσινό μήνυμα Χατζηδάκη αποτελεί μια ελάχιστη ανταπόδοση στους χτυπημένους από τη χρεοκοπία Έλληνες φορολογουμένους
Ευκαιρία εκσυγχρονισμού
Τα Κράτη-Μέλη της ΕΕ έχουν υποχρέωση μεταφοράς, έως 15 Νοεμβρίου 2024, στο εθνικό δίκαιο της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2022/2041 για επαρκείς κατώτατους μισθούς