![Η κυκλοφοριακή ασφυξία στην Αθήνα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/Τέλη-κυκλοφορίας-scaled.jpg)
Μαζική τύφλωση ή εσκεμμένη απόκρυψη της πραγματικότητας; Η απορία μου αυτή αναδεικνύεται κατά καιρούς οσάκις σε ορισμένα κοινωνικά φαινόμενα που απασχολούν την κοινή γνώμη δεν λαμβάνεται υπ’ όψιν ή αποκρύπτεται η διαφορετική πραγματικότητα. Ας γίνω πιο σαφής με ένα κραυγαλέο επίκαιρο παράδειγμα.
Ανάστατος είναι ο πληθυσμός της πρωτεύουσας και κραυγές απελπισίας εκπέμπουν προς κάθε κατεύθυνση οι οδηγοί αυτοκινήτων λόγω της παρατηρούμενης πρωτοφανούς κυκλοφοριακής ασφυξίας. Διαδρομές 10-15 λεπτών υπό ομαλές συνθήκες απαιτούν και μία και δύο ώρες ή και περισσότερο, με αποτέλεσμα την απώλεια πολύτιμου χρόνου που συνεπάγονται οι καθυστερήσεις, ασυνέπεια σε ραντεβού και κλονισμό της ψυχικής ηρεμίας. Επί ώρες στα τηλεοπτικά κανάλια και στα ραδιόφωνα αναζητούνται και αναλύονται οι αιτίες αυτού του χωρίς προηγούμενο φαινομένου. Είναι η επάνοδος των μαθητών στα σχολεία; Αλλά αυτό συνέβαινε κάθε χρόνο και οι μαθητές δεν πολλαπλασιάστηκαν. Είναι η άρση των περιοριστικών μέτρων λόγω του κορωνοϊού; Μα ήταν άραγε ομαλότερη η κυκλοφορία προ κορωνοϊού; Είναι η κατάργηση των μονών-ζυγών που ορθώς επαναφέρεται η ισχύς τους;
Μήπως επειδή προτιμούμε λόγω κορωνοϊού το ΙΧ αντί των μέσων μαζικής μεταφοράς;
Ολα αυτά πράγματι ισχύουν. Ομως δεν εξηγούν το σημερινό αδιέξοδο για το οποίο η απάντηση είναι απλή αλλά ουδείς την επικαλείται.
Κάθε χρόνο, κάθε μήνα, κάθε μέρα προστίθενται στην κυκλοφορία χιλιάδες νέα αυτοκίνητα χωρίς αντίστοιχη απόσυρση ισάριθμων παλαιάς τεχνολογίας. Κατά την τελευταία δεκαετία 2010-2019 οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα ξεπέρασαν τα 1.600.000 και αυτό μολονότι η περίοδος αυτή χαρακτηρίζεται από έντονη κάμψη στην αγορά, αφού την προηγούμενη δεκαετία 2000-2009 πωλήθηκαν 2.691.000 καινούργια εισαγόμενα αυτοκίνητα. Δηλαδή την τελευταία εικοσαετία τέθηκαν στην κυκλοφορία πάνω από 3 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα, στα οποία θα πρέπει να προστεθεί και άγνωστος αλλά σημαντικός αριθμός μεταχειρισμένων, τα οποία εισάγονται στην ελληνική αγορά.
Είναι ως εκ τούτου αναπόφευκτο, αφού τα περισσότερα από τα μισά νεοκυκλοφορούντα κινούνται στην πρωτεύουσα, να διογκώνεται καθημερινά το κυκλοφοριακό αδιέξοδο, το οποίο φυσικά δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με υποτυπώδη μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας. Αλλωστε και το ημίμετρο της επιβολής διοδίων για είσοδο στο κέντρο της πρωτεύουσας δεν φαίνεται να αποτολμάται καθώς θα είχε πολιτικό κόστος. Το γιατί ουδείς αναφέρεται στην κύρια αιτία του κυκλοφοριακού αδιεξόδου είναι απορίας άξιον. Δεν γνωρίζουν οι σχολιαστές την αυξημένη εισροή νέων αυτοκινήτων;
Ισχύει μαζική τύφλωση ή μήπως υποκρύπτεται ιδιοτέλεια που θα μπορούσε να εκδηλώνεται με μεθοδική απόκρυψη από τα ΜΜΕ;
Μία εξήγηση είναι η αποφυγή αυτής της αλήθειας για να μην ενοχληθούν οι έμποροι αυτοκινήτων και να μη διακόψουν τις παχυλής αξίας διαφημίσεις που κατακλύζουν όλα τα μέσα δημοσιότητας. Κάθε άλλη εξήγηση ευπρόσδεκτη.
Το πρόβλημα της κυκλοφοριακής ασφυξίας ούτε ελληνικό είναι ούτε πρόσφατο, αλλά σε χώρες όπου προνοούν εγκαίρως πριν προηγηθεί αδιέξοδο μερίμνησαν ώστε να δημιουργηθεί στις μεγάλες πόλεις πυκνό δίκτυο μετρό.
Εάν είχαμε μυαλό, θα είχε το μετρό δρομολογηθεί πολύ νωρίτερα και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη αντί να σπαταλούνται πολύτιμα κεφάλαια σε άχρηστα τραμ που επιδεινώνουν το κυκλοφοριακό.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Το ρίσκο στον συνταξιούχο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/syntaxiouxoi-600x400.jpg)
Το ρίσκο στον συνταξιούχο
Το ερώτημα είναι αν αντέχουν τα ασφαλιστικά συστήματα να παρέχουν τις ίδιες γενναιόδωρες εγγυήσεις στους ηλικιωμένους όταν αποτελούν τόσο μεγάλο μερίδιο πλέον του πληθυσμού
![Οι κρίσεις στην ενέργεια ζητούν παρεμβάσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/DIKTYO-ENERGEIAS-600x400.jpg)
Οι κρίσεις στην ενέργεια ζητούν παρεμβάσεις
Ο οίκος αξιολόγησης S&Ρ σε πρόσφατη ανάλυσή του θεωρεί ότι βαίνει προς τη λήξη της η έκρηξη των τιμών της ηλεκτρικής ενέργειας, που εκτίναξε την κερδοφορία των εταιρειών παραγωγής ενέργειας στην Ευρώπη
![Οι πολίτες την ακρίβεια τη ζουν στο πετσί τους. Δεν τους χρειάζονται εξυπνάδες, αλλά μέτρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/BlobServlet-600x308.jpg)
Οι πολίτες την ακρίβεια τη ζουν στο πετσί τους. Δεν τους χρειάζονται εξυπνάδες, αλλά μέτρα
Η ακρίβεια παραμένει ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα. Και θα παραμείνει όσο δεν κοιτάμε το πρόβλημα κατάματα
![Πόσες επενδύσεις μάς λείπουν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/ependis-768x430-1-600x336.jpg)
Πόσες επενδύσεις μάς λείπουν
Χθες ο γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ Νίκος Βέττας επισήμανε ότι μόλις πρόσφατα οι νέες επενδύσεις κάλυψαν τις αποσβέσεις κεφαλαίου
![Τις πταίει για τον σημερινό πολιτικό σεισμό;](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/meloni-600x417.jpg)
Τις πταίει για τον σημερινό πολιτικό σεισμό;
ίναι γνωστή στους ιστορικούς η ακαμψία που χαρακτηρίζει τα συστήματα που φθίνουν
![Το πρόβλημα του ρεύματος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/revmakwheuro-600x350-1-1-600x350-1-600x350-1.jpeg)
Το πρόβλημα του ρεύματος
Το πρόβλημα της αποθήκευσης αρχικά ήταν ότι η τεχνολογία δεν είχε προοδεύσει επαρκώς.
![Oι αυξήσεις στο ρεύμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/revma-600x338.jpg)
Oι αυξήσεις στο ρεύμα
Η ζωή για κάποιον που επέλεξε εγκαίρως ένα μπλε τιμολόγιο είναι απείρως ευκολότερη σε σχέση με τη συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών, που άφησε το θέμα στην τύχη του
![Ηττα της πολιτικής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/tramp_13-768x480-1-768x480-600x375.jpg)
Ηττα της πολιτικής
Η Αμερική έχει βέβαια ισχυρή ιστορία στην πολιτική βία
![Επανυπολογίζοντας τα λάθη…](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/revma-1-600x361.jpg)
Επανυπολογίζοντας τα λάθη…
Συνολικά περίπου 130 εκατομμύρια ευρώ καλούνται να επιστρέψουν διάφοροι επαγγελματίες καθώς χρεώνονταν με μειωμένο ΕΤΜΕΑΡ χωρίς να το δικαιούνται.
![ΣΔΙΤ διαφθοράς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_greec_economy799-600x352.png)
ΣΔΙΤ διαφθοράς
Η χώρα έχει ξυπνήσει από τον λήθαργο της μεταμνημονιακής περιόδου και έχει να αντιμετωπίσει έναν δημόσιο τομέα το ίδιο αναποτελεσματικό με το παρελθόν