
Προς νέα κόντρα με τα εργατικά συνδικάτα στη Γερμανία οδεύει το μεγάλο αφεντικό της Volkswagen Χέρμπερτ Ντις, καθώς οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν τρόπους να γίνουν πιο αποδοτικές προχωρώντας σε αναδιαρθρώσεις.
Την ώρα που όλα αλλάζουν καθώς πραγματοποιείται στροφή προς ηλεκτρικά οχήματα και νέοι παίκτες μπαίνουν πολύ δυνατά στην αγορά όπως η Tesla του Ίλον Μασκ και η Rivian με την υποστήριξη της Amazon, οι παλιές εταιρείες του κλάδου με τις εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους προσπαθούν να δουν πώς θα απαντήσουν –ή ακόμη και πως θα επιβιώσουν.
Η κόντρα του Ντις με τους εργαζομένους είναι τέτοια που η διοίκηση της εταιρείας, οι οικογένειες Πόρσε και Πιχ που ελέγχουν τον όμιλο, αναγκάστηκαν να προχωρήσουν την Παρασκευή σε δήλωση στήριξης του Ντις. Μια μέρα νωρίτερα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας είχε καλέσει ευθέως τους εργαζομένους της Volkswagen στη Γερμανία να συμφωνήσουν σε πιο βαθιά αναδιάρθρωση του ομίλου εάν θέλουν παραμείνουν ανταγωνιστικοί την ώρα που έχει ανοίξει εργοστάσιο στη χώρα η Tesla.
Διαβάστε ακόμη: Handelsblatt – Η Volkswagen εξετάζει την περικοπή 30.000 θέσεων εργασίας
Ο Ντις είπε ότι η Tesla οδεύει προς το να αυξήσει την παραγωγικότητά της στην κατασκευή ενός οχήματος ανά 10 ώρες, την ώρα που το εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων της VW θέλει για ένα όχημα 30 ώρες. Ο ίδιος είπε ότι ανησυχεί για τον ανταγωνισμό και θέλει να διασφαλίσει θέσεις εργασίας και στο μέλλον. «Στον κόσμο των μηχανών εσωτερικής καύσης είμαστε οι ηγέτες. Είμαστε καλοί σε αυτό, ίσως οι καλύτεροι από οποιονδήποτε άλλον. Αλλά στο νέο κόσμο (…) αντιμετωπίζουμε ανταγωνισμό που η Volkswagen δεν έχει ξαναδεί ποτέ», προειδοποίησε.
Ο Ντις δεν έχει κρύψει στο παρελθόν το θαυμασμό του για την Tesla, με τους εργαζομένους να τον κατηγορούν για αυτό αλλά και για απουσία στρατηγικής στην αντιμετώπιση της έλλειψης μικροτσίπ που έχει μειώσει σημαντικά την παραγωγή οχημάτων παγκοσμίως. Ο επικεφαλής του ομίλου Volkswagen ζητά μεγαλύτερη παραγωγικότητα και ανησυχεί, όπως και οι εργαζόμενοι, για δεκάδες ή ακόμη και εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας καθώς όλα στον κλάδο αλλάζουν.
«Ναι, ανησυχώ για το εργοστάσιο στο Βόλφσμπουργκ», είπε ο Ντις στους εργαζομένους που είναι από τα μεγαλύτερα αν όχι το μεγαλύτερο στον κόσμο και ζήτησε δράση για να εξασφαλιστεί ότι τα παιδιά και τα εγγόνια των εργαζομένων –όπως είπε- θα συνεχίσουν να έχουν δουλειά στο εργοστάσιο. Ήταν η πρώτη συνάντηση στο Βόλφσμπουργκ μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων εδώ και δύο χρόνια, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας.
Ο Ντις, ο οποίος έχει συμβόλαιο με την εταιρεία έως το 2025, αυτό το διάστημα εκπονεί το επενδυτικό πλάνο του ομίλου έως το 2030, κάτι που κάθε χρονιά προκαλεί μεγάλες τριβές με εργαζομένους αλλά και με μετόχους. Για τη διαδοχή του επικεφαλής όλου του ομίλου VW έχουν ήδη ακουστεί τα ονόματα του αφεντικού της Porsche Όλιβερ Μπλούμε, της Audi, Μάρκους Ντούεσμαν και της μάρκας της Volkswagen Ραλφ Μπραντστάτερ.
Διαβάστε ακόμη: Κομισιόν: Πρόστιμο – μαμούθ στο γερμανικό «καρτέλ του αυτοκινήτου»
Ποιος κάνει κουμάντο στον όμιλο Volkswagen;
Η Porsche SE, η οποία ελέγχεται κατά 50% από τις οικογένειες Πόρσε και Πιχ, είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Volkswagen με ποσοστό 31,4%. Το Κατάρ και το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, όπου εδρεύει η εταιρεία, ελέχουν το 14,6% και το 11,8% αντίστοιχα. Όλοι αυτοί κατέχουν το 90% των δικαιωμάτων ψήφου. Όμως στο εποπτικό συμβούλιο της Volkswagen, το οποίο εγκρίνει όλες τις σημαντικές αποφάσεις, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων κατέχουν τις μισές από τις 20 συνολικά θέσεις στα πλαίσια πρακτικής που ακολουθείται στη Γερμανία για κοινή λήψη αποφάσεων. Στη σπάνια περίπτωση που υπάρχει ισοψηφία στο συμβούλιο αυτό, αναφέρει το Reuters, υπερισχύει η ψήφος του επικεφαλής της Porsche SE, του Χανς Ντίτριχ Πότς.


Latest News

Μπιλ Άκμαν: Γιατί βλέπει σύμπραξη Uber και Hertz
Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Μπιλ Άκμαν αποκάλυψε ότι κατέχει σχεδόν το 20% των μετοχών της Hertz

Ο Πούτιν επαινεί τον Μασκ συγκρίνοντάς τον με σοβιετικό πρωτοπόρο πυραύλων
Ο Βλαντιμίρ Πούτιν επαίνεσε τον Ίλον Μασκ για τα επιτεύγματά του στα διαστημικά ταξίδια και τον θεωρεί τολμηρό οραματιστή αντάξιο των σοβιετικών πρωτοπόρων του διοαστήματος

«Τσουνάμι» απολύσεων στις γερμανικές επιχειρήσεις - 1 στις 3 σχεδιάζει περικοπές το 2025
Οι προοπτικές για το 2025 παραμένουν ζοφερές στη Γερμανία και τον επιχειρηματικό της κόσμο, σύμφωνα με έρευνα

Έτοιμη για τη μεγάλη στροφή η Ευρώπη - Πώς επιδρούν οι δασμοί στο μοντέλο της
Η Citi προβλέπει μεγάλη στροφή στο οικονομικό μοντέλο της Γηραιάς Ηπείρου - Οι επιπτώσεις στο εμπόριο από τους δασμούς Τραμπ

Πάουελ: Το μεγάλο διακύβευμα της απόλυσής του – Ποιοι τον υπερασπίζονται
Ο Αμερικανός πρόεδρος ανέβασε τους τόνους εναντίον του κεντρικού τραπεζίτη με το Λευκό Οίκο να εξετάζει την απόλυσή του

Γιατί η Apple εγκλωβίστηκε στους δασμούς Τραμπ
Η Apple πωλεί περισσότερα από 220 εκατομμύρια iPhone ετησίως και σύμφωνα με τις περισσότερες εκτιμήσεις, εννέα στα δέκα κατασκευάζονται στην Κίνα

Ο γιoς δισεκατομμυριούχου κληρόνομου της Chanel αποκαλύπτει τις δικές του επενδύσεις
Ο 38χρονος Ντέιβιντ Βερτχάιμερ προσέλαβε τον Ντέιβιντ Αν για να ηγηθεί των επενδύσεών στην εταιρεία του 1686 Partners

Γιατί ο ακροδεξιός Φάρατζ θέλει τα... χλωριωμένα κοτόπουλα των ΗΠΑ στη Βρετανία
Ο Φάρατζ δήλωσε ότι οι Βρετανοί καταναλωτές αγοράζουν ήδη κοτόπουλα από μέρη όπως η Ταϊλάνδη που εκτρέφονται σε κακές συνθήκες

Καμπανάκι επικεφαλής Fed Σικάγο για ανάγκη ανεξαρτησίας της κεντρικής τράπεζας
Οι κεντρικές τράπεζες όπως η Fed που μπορούν να ασκούν νομισματική πολιτική χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις έχουν καλύτερα αποτελέσματα για τις οικονομίες τους

Μπέσεντ: Σχοινοβάτης σε ένα εύθραυστο σχοινί
Ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ καλείται να ισορροπήσει ανάμεσα σε ένα απρόβλεπτο Τραμπ και στο να διατηρήσει την εμπιστοσύνη στα αμερικανικά ομόλογα και στο δολάριο