Από τους περίπου 225.000 δημόσιους φορτιστές που υπάρχουν σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση μόνο 25.000 είναι κατάλληλοι για γρήγορη φόρτιση. Δηλαδή, μόνο ένα στα εννέα ευρωπαϊκά σημεία φόρτισης διαθέτει γρήγορο ταχυφορτιστή με χωρητικότητα άνω των 22 kW. Τα υπόλοιπα σημεία φόρτισης διαθέτουν ταχυφορτιστές με χωρητικότητα ίση ή και μικρότερη των 22 kW.
Από τον κανόνα δεν ξεφεύγει και η Ελλάδα, η οποία -σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που διαθέτει η Ένωση Ευρωπαϊων Κατασκευαστών (ACEA)- από τους 252 δημόσιους σταθμούς φόρτισης που ήταν καταγεγραμμένοι το 2020 μόνο οι 22 είναι άνω των 22KWh. Φυσικά, σε κάποια σημεία στο εθνικό οδικό δίκτυο έχουν τοποθετηθεί ταχυφορτιστές μεγαλύτεροι, έτσι ώστε οι κάτοχοι των ηλεκτρικών οχημάτων να μπορούν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να ανακτήσουν τη χαμένη ηλεκτρική ενέργεια.
Διαβάστε επίσης: «Κόκκινο» στα ρυπογόνα ΙΧ – Η πράσινη ατζέντα στην καθημερινότητα των πολιτών
Η ταχύτητα φόρτισης είναι σημαντική για τον οδηγό που κάνει ταξίδια, καθώς δεν θέλει να χάσει πολύτιμο χρόνο περιμένοντας τη φόρτιση της μπαταρίας.
«Για να πείσουμε περισσότερους πολίτες να πάνε ηλεκτρικά, πρέπει να αφαιρέσουμε όλη την ταλαιπωρία που σχετίζεται με τη φόρτιση», δηλώνει ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema και προσθέτει: «Οι άνθρωποι πρέπει να συναντούν πολλούς φορτιστές στο καθημερινό περιβάλλον τους και αυτά τα σημεία φόρτισης πρέπει να είναι γρήγορα και εύκολα στη χρήση για να αποφασίσουν τη μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και να μη βλέπουν μεγάλες ουρές». Έτσι, με επιστολή, η ACEA προτρέπει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να ενισχύσει σημαντικά την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η Ευρώπη μπορεί να δημιουργήσει ένα πυκνό δίκτυο υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένων επαρκών αριθμών ταχυφορτιστών σε κάθε κράτος-μέλος της ΕΕ έως το 2030.
Οι χώρες
Η Γερμανία, για παράδειγμα, από τους 37.213 φορτιστές που διέθετε το 2020, γρήγοροι είναι μόλις οι 7.325.
Στην Ολλανδία από τους 1008 γρήγοροι είναι οι 283, στην Ισλανδία από τους 736 γρήγοροι είναι οι 254, στην Ιταλία από τους 11.842 γρήγοροι είναι οι 1.231, στην Πολωνία από τους 1.039 γρήγοροι είναι οι 652, στην Πορτογαλία από τους 1.976 γρήγοροι είναι οι 494, στην Ισπανία από τους 5.279 γρήγοροι είναι οι 2.128 και στη Σουηδία από τους 8.804 γρήγοροι είναι οι 1.566.
Αυτό που θα πρέπει να επισημανθεί είναι ότι ενώ αρχικά οι εταιρείες στην Ελλάδα που τοποθέτησαν ταχυφορτιστές είχαν υψηλή χρέωση στην κιλοβατώρα, η οποία σε πολλές περιπτώσεις έφθανε τα 0,50 ευρώ ανά KWh, ο ανταγωνισμός κατάφερε να μειώσει τη τιμή της φθάνοντας μέχρι και το ποσό των 0,30 έως 0,35 ευρώ.
Αυτές οι τιμές αναμένεται να μειωθούν περαιτέρω το επόμενο διάστημα, όταν θα υπάρξει μεγαλύτερος ανταγωνισμός ή όταν μπουν πιο έντονα στην ηλεκτροκίνηση οι δήμοι και οι περιφέρειες που ενδεχομένως να παραχωρούν τη φόρτιση σε τιμές κόστους ή και σε μερικές περιπτώσεις δωρεάν.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
ΔΕΔΔΗΕ: Η παραγωγή ρεύματος από ΑΠΕ σε μία εφαρμογή
Η νέα εφαρμογή τυ ΔΕΔΔΗΕ δείχνει πόση ενέργεια παράγεται από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας σε όλη την Ελλάδα
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Ξεκινά την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων - Συνολικής ισχύος 100 MW
Τα νέα αιολικά πάρκα ξεκινούν να κατασκευάζονται στη Ροδόπη, τη Φωκίδα και την Αργολίδα με την προμήθεια 19 νέων ανεμογεννητριών του οίκου Nordex
Motor Oil: «Κοιλάδα Υδρογόνου της χρονιάς» για το 2024 ανακηρύχθηκε το έργο TRIĒRĒS
Το έργο TRIĒRĒS επικεντρώνεται στη δημιουργία Κοιλάδας Υδρογόνου με γεωγραφική αναφορά στα Διυλιστήρια της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα