Στη δικαιοσύνη προσέφυγαν η ακτιβίστρια για το περιβάλλον Κλάρα Μάγερ και οι επικεφαλής της Greenpeace Γερμανίας εναντίον της Volkswagen.
Όπως ανακοίνωσε σήμερα η ΜΚΟ, η κατηγορία της προσφυγής συνίσταται στο ότι η αυτοκινητοβιομηχανία απέτυχε να κάνει το χρέος της για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Οι ενάγοντες είχαν δώσει προθεσμία οκτώ εβδομάδων στη Volkswagen για να εξετάσει τα αιτήματά τους, τα οποία περιελάμβαναν τον τερματισμό της παραγωγής αυτοκινήτων με μηχανή εσωτερικής καύσης μέχρι το 2030 και τον περιορισμό, μέχρι τότε, των εκπομπών άνθρακα κατά τουλάχιστον 65% από τα επίπεδα του 2018 προτού καταθέσουν την αγωγή.
Διαβάστε επίσης: Κλιματική αλλαγή – Στα δικαστήρια BMW, Mercedes-Benz και Volkswagen
Η Volkswagen δεν απάντησε άμεσα σε αίτημα να σχολιάσει.
Η εταιρεία είχε υποστηρίξει ότι δεν θεωρεί πως η προσφυγή στη δικαιοσύνη κατά μεμονωμένων εταιρειών είναι η κατάλληλη λύση για την αντιμετώπιση ενός ζητήματος που αφορά ολόκληρη την κοινωνία.
«Η Volkswagen δεσμεύτηκε το 2018 να ικανοποιήσει τους όρους της Συμφωνίας του Παρισιού για το Κλίμα, με την επένδυση 35 δισεκατομμυρίων ευρώ στην ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2025», είχε δηλώσει ένας εκπρόσωπός της τον Σεπτέμβιο όταν είχε υποβάλει τα αιτήματά της η Greenpeace.
Διαβάστε επίσης: Κλιματική Αλλαγή: Προσφυγή ακτιβιστών κατά της Νορβηγίας για το πετρέλαιο της Αρκτικής
Μια παρόμοια αγωγή είχε κατατεθεί στα τέλη Σεπτεμβρίου από τους επικεφαλής της γερμανικής περιβαλλοντικής οργάνωσης Deutsche Umwelthilfe εναντίον της BMW και της Daimler, όταν αμφότερες οι εταιρείες είχαν επίσης απορρίψει τα αιτήματα να τερματίσουν την παραγωγή αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους ορυκτά καύσιμα μέχρι το 2030 και να περιορίσουν μέχρι τότε τις εκπομπές άνθρακα.
Οι αγωγές βασίζονται σε δύο παλαιότερες υποθέσεις που σχετίζονται με το κλίμα: μια απόφαση γερμανικού δικαστηρίου τον Μάιο του 2020 που ανέφερε ότι η χώρα δεν πέτυχε να προστατεύσει τις μελλοντικές γενιές από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και μια απόφαση ολλανδικού δικαστηρίου, τον ίδιο μήνα, που επέβαλε στην ολλανδο-βρετανική πολυεθνική εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου, να περιορίσει τις εκπομπές της–η πρώτη φορά που μια ιδιωτική εταιρεία κρίνεται υπεύθυνη για τις επιπτώσεις ενεργειών της στο κλίμα.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού