Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν και υψηλόβαθμα μέλη της κυβέρνησης του ταξιδεύουν σε όλη τη χώρα προκειμένου να προωθήσουν το νομοσχέδιο του ενός τρισεκατομμυρίου δολαρίων για την αναβάθμιση των υποδομών που ψήφισε το Κογκρέσο την προηγούμενη εβδομάδα, εξηγώντας το πότε και το πού μπορούν οι Αμερικανοί να περιμένουν και να δουν μερικά από τα κονδύλια στις κοινότητές τους.
Βοηθοί του Λευκού Οίκου προγραμματίζουν μία διακομματική τελετή υπογραφής για το νομοσχέδιο αναβάθμισης των υποδομών, ακόμη και μέσα στην εβδομάδα, αφού ψηφίστηκε τελικά το βράδυ της Παρασκευής από τη Βουλή των Αντιπροσώπων, με τους Δημοκρατικούς, που έχουν μικρή πλειοψηφία στο αναφερόμενο νομοθετικό σώμα, να τερματίζουν μία εσωκομματική διαμάχη που διήρκησε μήνες και τελικά να το εγκρίνουν.
Ο πρόεδρος Μπάιντεν πιέζει επίσης, τα μέλη του Κογκρέσου να ψηφίσουν ένα ξεχωριστό νομοθετικό μέτρο για το κλίμα και το δίχτυ κοινωνικής ασφάλισης, το οποίο είναι γνωστό ως νομοσχέδιο «Build Back Better».
Το νομοσχέδιο αυτό εκτιμάται ότι θα έχει οικονομικό κόστος περίπου 1,75 τρισεκατομμυρίου δολαρίων και αποτελεί το αντικείμενο σφοδρών αντεγκλήσεων στο Καπιτώλιο.
«Θα είναι μία σκληρή μάχη. Δεν έχει τελειώσει ακόμη, όπως συνηθίζουμε να λέμε, αλλά αισθάνομαι καλά και πιστεύω ότι οι άνθρωποι αρχίζουν να αναγνωρίζουν ότι είναι σημαντικό να το ολοκληρώσουμε», δήλωσε ο Μπάιντεν χθες, Δευτέρα, στους δημοσιογράφους για την πορεία του νομοσχεδίου.
Ο Αμερικανός πρόεδρος θα ταξιδέψει αύριο, Τετάρτη, στο λιμάνι της Βαλτιμόρης για να προωθήσει το νομοσχέδιο των υποδομών και θα επισκεφτεί επίσης, περιοχές «όπου υπάρχει ανάγκη και χρειάζεται δράση», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Πιτ Μπούτιτζετζ στη διάρκεια χθεσινής ενημέρωσης των δημοσιογράφων στο Λευκό Οίκο.
Ο Μπούτιτζετζ και η υπουργός Ενέργειας Τζένιφερ Γκράνχολμ, η υπουργός Εσωτερικών Ντεμπ Χάαλαντ, ο διευθυντής της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος Μάικλ Ρίγκαν και η υπουργός Εμπορίου Τζίνα Ραϊμόντο εξορμούν επίσης σε παναμερικανικό επίπεδο.
Μέσα στις επόμενες εβδομάδες αυτά τα μέλη της κυβέρνησης και υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι θα ταξιδέψουν στις πολιτείες που ψηφίζουν Ρεπουμπλικανούς και σ’ αυτές που ψηφίζουν Δημοκρατικούς, στις μικρές πόλεις, σε αγροτικές περιοχές, σε φυλετικές κοινότητες, αλλά και σε άλλες περιοχές, προκειμένου να εξηγήσουν τι σημαίνει αυτή η συμφωνία για τους απλούς ανθρώπους σε όλη τη χώρα», δήλωσε μία πηγή του Λευκού Οίκου.
Μία πηγή της Εθνικής Επιτροπής του Δημοκρατικού Κόμματος δήλωσε στο Reuters ότι το Δημοκρατικό Κόμμα θα ανακοινώσει ένα σλόγκαν, το οποίο θα βασίζεται στο νομοσχέδιο: «Οι Δημοκρατικοί το πέτυχαν».
Το νομοσχέδιο προβλέπει τη διάθεση δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ομοσπονδιακές υπηρεσίες και πολιτείες για την επισκευή γεφυρών και οδικών δικτύων, αλλά και νέα προγράμματα ευρυζωνικών συνδέσεων και μεταφορών, ενώ θα χρηματοδοτήσει και ένα δίκτυο σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης οχημάτων σε παναμερικανικό επίπεδο.
«Το μεγαλύτερο μέρος από αυτό πουλάει από μόνο του», δήλωσε ο Μπούτιτζετζ, «επειδή οι κοινότητες δεν χρειάζεται να πειστούν ότι η γέφυρά τους θέλει επισκευή και τα αεροδρόμια τους χρειάζονται αναβάθμιση… Προσπαθούσαν να κάνουν την Ουάσινγκτον να το φροντίσει αυτό».
Το ίδιο νομοσχέδιο αποτελεί για τον Μπάιντεν και τους Δημοκρατικούς μια καλή είδηση, μετά τη μείωση των ποσοστών αποδοχής του Μπάιντεν στις δημοσκοπήσεις. Οι Ρεπουμπλικάνοι κατέγραψαν κέρδη σε τοπικές εκλογές την προηγούμενη εβδομάδα, κερδίζοντας τη θέση του κυβερνήτη στη Βιρτζίνια και ήρθαν πιο κοντά από ότι αναμένονταν σε μία νίκη στο Νιου Τζέρσεϊ όπου κυριαρχούν οι Δημοκρατικοί.
Ο «γύρος του θριάμβου» που θα κάνει ο Λευκός Οίκος θα περιλαμβάνει μηνύματα για τους Αφροαμερικανούς, αλλά και για τα ισπανόφωνα ΜΜΕ, αλλά και τη συνεργασία με σωματεία εργαζομένων, επιχειρηματικές ομάδες και τοπικούς ηγέτες.
Μία πηγή της Εθνικής Επιτροπής του Δημοκρατικού Κόμματος δήλωσε ότι παρά το γεγονός ότι το νομοσχέδιο για τις υποδομές είναι μία σημαντική εξέλιξη, οι Δημοκρατικοί πρέπει να περάσουν το νομοσχέδιο του Μπάιντεν για το δίχτυ κοινωνικής ασφάλισης και το κλίμα, μετά το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση των υποδομών.
«Οι ψηφοφόροι έχουν βραχεία μνήμη. Έχουν ήδη ξεχάσει το νομοσχέδιο «CARES Act» για την ανακούφιση από την COVID-19. Θα ξεχάσουν μία γέφυρα ή έναν αυτοκινητόδρομο που επισκευάστηκαν, αλλά θα θυμούνται τη μηνιαία φορολογική απαλλαγή για τα παιδιά. Είναι αναγκαίο να το ψηφίσουμε αυτό», τόνισε η ίδια πηγή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Σε ύφεση για δεύτερη χρονιά η Γερμανία
Η οικονομία στη Γερμανία συρρικνώθηκε κατά 0,2% το προηγούμενο έτος
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες