
Και το 2022 αλλά πιθανότατα και το 2023 θα είναι πολύ καλές οι χρονιές για τις ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν στόλους με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σύμφωνα με εκτιμήσεις του Δρ. Γιάννη Κούστα διευθύνοντος συμβούλου της Danaos Corporation.
H εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία του Γιάννη Κούστα με 71 containerships στο στόλο της είδε τα προσαρμοσμένα κέρδη της (αναιρουμένων έκτακτων χρηματοοικονομικών κερδών) να εκτοξεύονται στα 109,5 εκατ. δολ ή 5,32 δολ ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2021 σε σύγκριση με 47,3 εκατ. δολ ή 1,91 δολ ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2020, ακολουθώντας μια ανάλογη ρότα με την κερδοφορία και άλλων εταιρειών με containerships
Στο ερώτημα μέχρι πότε θα συνεχίζεται αυτή η θετική πορεία των εταιρειών του κλάδου οι εκτιμήσεις του κ. Κούστα είναι πολύ ενθαρρυντικές. Όπως σημειώνει σχολιάζοντας τα αποτέλεσμα της εταιρείας του, η διαταραχή στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα που συνεχίζονται αμείωτες είχαν παρά την αρνητική επίδρασή τους στην παγκόσμια ανάπτυξη, εξαιρετικά θετικά αποτελέσματα στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία συνεχίζονται με ιδιαίτερη δυναμική. Παρά τις προσπάθειες από όλους τους συμμετέχοντες για την άμβλυνση των διαταραχών στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι οι συνθήκες βελτιώνονται. Οι κύριοι παράγοντες που συμβάλλουν είναι η αύξηση της ζήτησης, η έλλειψη διαθέσιμων πλοίων για την ικανοποίηση αυτής της ζήτησης και τα χαμηλά επίπεδα παραγωγικότητας στα λιμάνια και στις άλλες χερσαίες υποδομές.
Επιπλέον, καθώς οι παραδόσεις νεότευκτων πλοίων το 2022 αναμένεται στην πραγματικότητα να είναι χαμηλότερες από το 2021, δεν αναμένεται καμία διαφορά στο μέτωπο της προσφοράς χωρητικότητας στο εγγύς μέλλον. Το 2023, προβλέπονται αυξημένες παραδόσεις, οι οποίες όμως θα αντισταθμιστούν από τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που πιθανότατα θα οδηγήσουν σε μείωση της ταχύτητας των πλοίων και συνεπώς της προσφοράς χωρητικότητας. Συνολικά, δεν αναμένουμε δραματική διαφορά, υπό την προϋπόθεση ότι η ζήτηση παραμένει υγιής.
H Danaos Corporation κατέγραψε για το τρίτο τρίμηνο του 2021 έσοδα ύψους 195,915 εκατ. δολ έναντι 118,932 εκατ. δολ το αντίστοιχο διάστημα του 2020, εξέλιξη που οφείλεται τόσος την άνοδο των ναύλων (30,6 εκατ. δολ) όσο και την προσθήκη νέων πλοίων στο στόλο της εταιρείας (15,6 εκατ. δολ) αλλά και σε λογιστικές εγγραφές με βάση τα αμερικάνικα λογιστικά πρότυπα και αποσβέσεις
Τα κέρδη της εταιρείας ανήλθαν στα 217,2 εκατ. δολ έναντι 42,8 εκατ. δολ ένα χρόνο πριν όμως περιλαμβάνουν λογιστικά κέρδη 64,1 εκατ. δολ από την απορρόφηση της εταιρείας Gemini και επιπλέον 59,5 εκατ. δολ κέρδη από την επένδυση της Danaos στις μετοχές της ZIM.


Latest News

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ