![Γιάννης Κούστας – Σε κερδοφόρα ρότα για δυο ακόμη χρόνια οι εταιρείες με containerships](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/danaos.jpg)
Και το 2022 αλλά πιθανότατα και το 2023 θα είναι πολύ καλές οι χρονιές για τις ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν στόλους με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σύμφωνα με εκτιμήσεις του Δρ. Γιάννη Κούστα διευθύνοντος συμβούλου της Danaos Corporation.
H εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία του Γιάννη Κούστα με 71 containerships στο στόλο της είδε τα προσαρμοσμένα κέρδη της (αναιρουμένων έκτακτων χρηματοοικονομικών κερδών) να εκτοξεύονται στα 109,5 εκατ. δολ ή 5,32 δολ ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2021 σε σύγκριση με 47,3 εκατ. δολ ή 1,91 δολ ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2020, ακολουθώντας μια ανάλογη ρότα με την κερδοφορία και άλλων εταιρειών με containerships
Στο ερώτημα μέχρι πότε θα συνεχίζεται αυτή η θετική πορεία των εταιρειών του κλάδου οι εκτιμήσεις του κ. Κούστα είναι πολύ ενθαρρυντικές. Όπως σημειώνει σχολιάζοντας τα αποτέλεσμα της εταιρείας του, η διαταραχή στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα που συνεχίζονται αμείωτες είχαν παρά την αρνητική επίδρασή τους στην παγκόσμια ανάπτυξη, εξαιρετικά θετικά αποτελέσματα στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία συνεχίζονται με ιδιαίτερη δυναμική. Παρά τις προσπάθειες από όλους τους συμμετέχοντες για την άμβλυνση των διαταραχών στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι οι συνθήκες βελτιώνονται. Οι κύριοι παράγοντες που συμβάλλουν είναι η αύξηση της ζήτησης, η έλλειψη διαθέσιμων πλοίων για την ικανοποίηση αυτής της ζήτησης και τα χαμηλά επίπεδα παραγωγικότητας στα λιμάνια και στις άλλες χερσαίες υποδομές.
Επιπλέον, καθώς οι παραδόσεις νεότευκτων πλοίων το 2022 αναμένεται στην πραγματικότητα να είναι χαμηλότερες από το 2021, δεν αναμένεται καμία διαφορά στο μέτωπο της προσφοράς χωρητικότητας στο εγγύς μέλλον. Το 2023, προβλέπονται αυξημένες παραδόσεις, οι οποίες όμως θα αντισταθμιστούν από τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που πιθανότατα θα οδηγήσουν σε μείωση της ταχύτητας των πλοίων και συνεπώς της προσφοράς χωρητικότητας. Συνολικά, δεν αναμένουμε δραματική διαφορά, υπό την προϋπόθεση ότι η ζήτηση παραμένει υγιής.
H Danaos Corporation κατέγραψε για το τρίτο τρίμηνο του 2021 έσοδα ύψους 195,915 εκατ. δολ έναντι 118,932 εκατ. δολ το αντίστοιχο διάστημα του 2020, εξέλιξη που οφείλεται τόσος την άνοδο των ναύλων (30,6 εκατ. δολ) όσο και την προσθήκη νέων πλοίων στο στόλο της εταιρείας (15,6 εκατ. δολ) αλλά και σε λογιστικές εγγραφές με βάση τα αμερικάνικα λογιστικά πρότυπα και αποσβέσεις
Τα κέρδη της εταιρείας ανήλθαν στα 217,2 εκατ. δολ έναντι 42,8 εκατ. δολ ένα χρόνο πριν όμως περιλαμβάνουν λογιστικά κέρδη 64,1 εκατ. δολ από την απορρόφηση της εταιρείας Gemini και επιπλέον 59,5 εκατ. δολ κέρδη από την επένδυση της Danaos στις μετοχές της ZIM.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΟΛΘ: Δόθηκε το «πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/olth-600x368.jpg)
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ
Με τον τρόπο αυτό, δίδεται η δυνατότητα στον ΟΛΘ να ικανοποιήσει, χωρίς καθυστερήσεις, τις υποχρεώσεις της, όπως αυτές προκύπτουν από την σύμβαση παραχώρησης
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets