Και το 2022 αλλά πιθανότατα και το 2023 θα είναι πολύ καλές οι χρονιές για τις ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν στόλους με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σύμφωνα με εκτιμήσεις του Δρ. Γιάννη Κούστα διευθύνοντος συμβούλου της Danaos Corporation.
H εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία του Γιάννη Κούστα με 71 containerships στο στόλο της είδε τα προσαρμοσμένα κέρδη της (αναιρουμένων έκτακτων χρηματοοικονομικών κερδών) να εκτοξεύονται στα 109,5 εκατ. δολ ή 5,32 δολ ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2021 σε σύγκριση με 47,3 εκατ. δολ ή 1,91 δολ ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2020, ακολουθώντας μια ανάλογη ρότα με την κερδοφορία και άλλων εταιρειών με containerships
Στο ερώτημα μέχρι πότε θα συνεχίζεται αυτή η θετική πορεία των εταιρειών του κλάδου οι εκτιμήσεις του κ. Κούστα είναι πολύ ενθαρρυντικές. Όπως σημειώνει σχολιάζοντας τα αποτέλεσμα της εταιρείας του, η διαταραχή στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα που συνεχίζονται αμείωτες είχαν παρά την αρνητική επίδρασή τους στην παγκόσμια ανάπτυξη, εξαιρετικά θετικά αποτελέσματα στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία συνεχίζονται με ιδιαίτερη δυναμική. Παρά τις προσπάθειες από όλους τους συμμετέχοντες για την άμβλυνση των διαταραχών στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι οι συνθήκες βελτιώνονται. Οι κύριοι παράγοντες που συμβάλλουν είναι η αύξηση της ζήτησης, η έλλειψη διαθέσιμων πλοίων για την ικανοποίηση αυτής της ζήτησης και τα χαμηλά επίπεδα παραγωγικότητας στα λιμάνια και στις άλλες χερσαίες υποδομές.
Επιπλέον, καθώς οι παραδόσεις νεότευκτων πλοίων το 2022 αναμένεται στην πραγματικότητα να είναι χαμηλότερες από το 2021, δεν αναμένεται καμία διαφορά στο μέτωπο της προσφοράς χωρητικότητας στο εγγύς μέλλον. Το 2023, προβλέπονται αυξημένες παραδόσεις, οι οποίες όμως θα αντισταθμιστούν από τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που πιθανότατα θα οδηγήσουν σε μείωση της ταχύτητας των πλοίων και συνεπώς της προσφοράς χωρητικότητας. Συνολικά, δεν αναμένουμε δραματική διαφορά, υπό την προϋπόθεση ότι η ζήτηση παραμένει υγιής.
H Danaos Corporation κατέγραψε για το τρίτο τρίμηνο του 2021 έσοδα ύψους 195,915 εκατ. δολ έναντι 118,932 εκατ. δολ το αντίστοιχο διάστημα του 2020, εξέλιξη που οφείλεται τόσος την άνοδο των ναύλων (30,6 εκατ. δολ) όσο και την προσθήκη νέων πλοίων στο στόλο της εταιρείας (15,6 εκατ. δολ) αλλά και σε λογιστικές εγγραφές με βάση τα αμερικάνικα λογιστικά πρότυπα και αποσβέσεις
Τα κέρδη της εταιρείας ανήλθαν στα 217,2 εκατ. δολ έναντι 42,8 εκατ. δολ ένα χρόνο πριν όμως περιλαμβάνουν λογιστικά κέρδη 64,1 εκατ. δολ από την απορρόφηση της εταιρείας Gemini και επιπλέον 59,5 εκατ. δολ κέρδη από την επένδυση της Danaos στις μετοχές της ZIM.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International