![Γιάννης Κούστας – Σε κερδοφόρα ρότα για δυο ακόμη χρόνια οι εταιρείες με containerships](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/danaos.jpg)
Και το 2022 αλλά πιθανότατα και το 2023 θα είναι πολύ καλές οι χρονιές για τις ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν στόλους με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σύμφωνα με εκτιμήσεις του Δρ. Γιάννη Κούστα διευθύνοντος συμβούλου της Danaos Corporation.
H εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία του Γιάννη Κούστα με 71 containerships στο στόλο της είδε τα προσαρμοσμένα κέρδη της (αναιρουμένων έκτακτων χρηματοοικονομικών κερδών) να εκτοξεύονται στα 109,5 εκατ. δολ ή 5,32 δολ ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2021 σε σύγκριση με 47,3 εκατ. δολ ή 1,91 δολ ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2020, ακολουθώντας μια ανάλογη ρότα με την κερδοφορία και άλλων εταιρειών με containerships
Στο ερώτημα μέχρι πότε θα συνεχίζεται αυτή η θετική πορεία των εταιρειών του κλάδου οι εκτιμήσεις του κ. Κούστα είναι πολύ ενθαρρυντικές. Όπως σημειώνει σχολιάζοντας τα αποτέλεσμα της εταιρείας του, η διαταραχή στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα που συνεχίζονται αμείωτες είχαν παρά την αρνητική επίδρασή τους στην παγκόσμια ανάπτυξη, εξαιρετικά θετικά αποτελέσματα στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία συνεχίζονται με ιδιαίτερη δυναμική. Παρά τις προσπάθειες από όλους τους συμμετέχοντες για την άμβλυνση των διαταραχών στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι οι συνθήκες βελτιώνονται. Οι κύριοι παράγοντες που συμβάλλουν είναι η αύξηση της ζήτησης, η έλλειψη διαθέσιμων πλοίων για την ικανοποίηση αυτής της ζήτησης και τα χαμηλά επίπεδα παραγωγικότητας στα λιμάνια και στις άλλες χερσαίες υποδομές.
Επιπλέον, καθώς οι παραδόσεις νεότευκτων πλοίων το 2022 αναμένεται στην πραγματικότητα να είναι χαμηλότερες από το 2021, δεν αναμένεται καμία διαφορά στο μέτωπο της προσφοράς χωρητικότητας στο εγγύς μέλλον. Το 2023, προβλέπονται αυξημένες παραδόσεις, οι οποίες όμως θα αντισταθμιστούν από τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που πιθανότατα θα οδηγήσουν σε μείωση της ταχύτητας των πλοίων και συνεπώς της προσφοράς χωρητικότητας. Συνολικά, δεν αναμένουμε δραματική διαφορά, υπό την προϋπόθεση ότι η ζήτηση παραμένει υγιής.
H Danaos Corporation κατέγραψε για το τρίτο τρίμηνο του 2021 έσοδα ύψους 195,915 εκατ. δολ έναντι 118,932 εκατ. δολ το αντίστοιχο διάστημα του 2020, εξέλιξη που οφείλεται τόσος την άνοδο των ναύλων (30,6 εκατ. δολ) όσο και την προσθήκη νέων πλοίων στο στόλο της εταιρείας (15,6 εκατ. δολ) αλλά και σε λογιστικές εγγραφές με βάση τα αμερικάνικα λογιστικά πρότυπα και αποσβέσεις
Τα κέρδη της εταιρείας ανήλθαν στα 217,2 εκατ. δολ έναντι 42,8 εκατ. δολ ένα χρόνο πριν όμως περιλαμβάνουν λογιστικά κέρδη 64,1 εκατ. δολ από την απορρόφηση της εταιρείας Gemini και επιπλέον 59,5 εκατ. δολ κέρδη από την επένδυση της Danaos στις μετοχές της ZIM.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023