Και το 2022 αλλά πιθανότατα και το 2023 θα είναι πολύ καλές οι χρονιές για τις ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν στόλους με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σύμφωνα με εκτιμήσεις του Δρ. Γιάννη Κούστα διευθύνοντος συμβούλου της Danaos Corporation.
H εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία του Γιάννη Κούστα με 71 containerships στο στόλο της είδε τα προσαρμοσμένα κέρδη της (αναιρουμένων έκτακτων χρηματοοικονομικών κερδών) να εκτοξεύονται στα 109,5 εκατ. δολ ή 5,32 δολ ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2021 σε σύγκριση με 47,3 εκατ. δολ ή 1,91 δολ ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2020, ακολουθώντας μια ανάλογη ρότα με την κερδοφορία και άλλων εταιρειών με containerships
Στο ερώτημα μέχρι πότε θα συνεχίζεται αυτή η θετική πορεία των εταιρειών του κλάδου οι εκτιμήσεις του κ. Κούστα είναι πολύ ενθαρρυντικές. Όπως σημειώνει σχολιάζοντας τα αποτέλεσμα της εταιρείας του, η διαταραχή στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα που συνεχίζονται αμείωτες είχαν παρά την αρνητική επίδρασή τους στην παγκόσμια ανάπτυξη, εξαιρετικά θετικά αποτελέσματα στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία συνεχίζονται με ιδιαίτερη δυναμική. Παρά τις προσπάθειες από όλους τους συμμετέχοντες για την άμβλυνση των διαταραχών στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι οι συνθήκες βελτιώνονται. Οι κύριοι παράγοντες που συμβάλλουν είναι η αύξηση της ζήτησης, η έλλειψη διαθέσιμων πλοίων για την ικανοποίηση αυτής της ζήτησης και τα χαμηλά επίπεδα παραγωγικότητας στα λιμάνια και στις άλλες χερσαίες υποδομές.
Επιπλέον, καθώς οι παραδόσεις νεότευκτων πλοίων το 2022 αναμένεται στην πραγματικότητα να είναι χαμηλότερες από το 2021, δεν αναμένεται καμία διαφορά στο μέτωπο της προσφοράς χωρητικότητας στο εγγύς μέλλον. Το 2023, προβλέπονται αυξημένες παραδόσεις, οι οποίες όμως θα αντισταθμιστούν από τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που πιθανότατα θα οδηγήσουν σε μείωση της ταχύτητας των πλοίων και συνεπώς της προσφοράς χωρητικότητας. Συνολικά, δεν αναμένουμε δραματική διαφορά, υπό την προϋπόθεση ότι η ζήτηση παραμένει υγιής.
H Danaos Corporation κατέγραψε για το τρίτο τρίμηνο του 2021 έσοδα ύψους 195,915 εκατ. δολ έναντι 118,932 εκατ. δολ το αντίστοιχο διάστημα του 2020, εξέλιξη που οφείλεται τόσος την άνοδο των ναύλων (30,6 εκατ. δολ) όσο και την προσθήκη νέων πλοίων στο στόλο της εταιρείας (15,6 εκατ. δολ) αλλά και σε λογιστικές εγγραφές με βάση τα αμερικάνικα λογιστικά πρότυπα και αποσβέσεις
Τα κέρδη της εταιρείας ανήλθαν στα 217,2 εκατ. δολ έναντι 42,8 εκατ. δολ ένα χρόνο πριν όμως περιλαμβάνουν λογιστικά κέρδη 64,1 εκατ. δολ από την απορρόφηση της εταιρείας Gemini και επιπλέον 59,5 εκατ. δολ κέρδη από την επένδυση της Danaos στις μετοχές της ZIM.
Latest News
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023