
Η Nvidia είναι γνωστή για τις προσπάθειές της στον τομέα των αυτόνομων οχημάτων, και στο συνέδριο GTC 2021 το οποίο διοργάνωσε, παρουσίασε τρεις τεχνολογίες για να υποστηρίξει τις μελλοντικές της δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης: Nvidia Drive Hyperion 8, Drive Chauffeur και Drive Concierge.
Συνολικά, οι τεχνολογίες βοηθούν τη Nvidia να εισέλθει βαθύτερα στον χώρο του αυτόνομου αυτοκινήτου. Επιπλέον, οι τεχνολογίες παρέχουν σε οδηγούς και επιβάτες τον προσωπικό τους βοηθό τεχνητής νοημοσύνης, ενώ το αυτοκίνητό τους πηγαίνει… μόνο του στο δρόμο.
Το Drive Hyperion 8 συνδυάζει μια σειρά αισθητήρων που περιλαμβάνει 12 κάμερες, εννέα ραντάρ, 12 αισθητήρες υπερήχων και ένα μπροστινό lidar. Η όλη διάταξη θα είναι «αρθρωτή», ώστε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να μπορούν να πάρουν το τμήμα που θέλουν και να αφήσουν αυτό δε θέλουν.
Η Nivida σημειώνει ότι το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί δύο άλλα συστήματα Nvidia Drive Orin σε ένα τσιπ για να προσφέρει ασφάλεια από τυχόν βλάβη, καθώς και τη δυνατότητα για τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4. Οι δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης βαθμολογούνται σε μια κλίμακα από το επίπεδο 0, όπου ο οδηγός ελέγχει κάθε πτυχή της οδήγησης, έως το επίπεδο 5 που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο κινείται εντελώς μόνο του.
Το Drive Chauffeur της Nvidia, είναι η πλατφόρμα οδήγησης της εταιρείας με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης. Χρησιμοποιεί τους αισθητήρες από το Hyperion 8 και επιτρέπει στα οχήματα να κινούνται από προορισμό σε προορισμό μόνα τους τόσο σε αυτοκινητόδρομους όσο και σε αστικά περιβάλλοντα. Εκτός από την οδήγηση του οχήματος, το Drive Chauffeur μπορεί να λειτουργήσει ως ένα κορυφαίο σύστημα παρέμβασης έκτακτης ανάγκης για όσους οδηγούς προτιμούν να έχουν αυτοί τον έλεγχο του τιμονιού.
Στη συνέχεια, υπάρχει το Drive Concierge, ο βοηθός τεχνητής νοημοσύνης της Nvidia για τα αυτοκίνητα. Σκεφτείτε το ως ένα Siri υψηλής ισχύος στο αυτοκίνητό σας. Είναι σχεδιασμένο να αναγνωρίζει κάθε επιβάτη και να ανταποκρίνεται σε αυτόν ξεχωριστά. Έτσι, θα χρησιμοποιείτε τη φωνή σας για να ελέγχετε μέρη του αυτοκινήτου σας που προς το παρόν απαιτούν να στρίψετε πόμολα ή να χτυπήσετε τις οθόνες αφής.
Εικονικός παρκαδόρος
Το Concierge λειτουργεί επίσης ως εικονικός παρκαδόρος με τη δυνατότητα να βρίσκει χώρους στάθμευσης και να παρκάρει χωρίς εσάς μέσα. Έτσι, μπορείτε να βγείτε από το αυτοκίνητο στην είσοδο ενός εστιατορίου της επιθυμίας σας και το αυτοκίνητό σας θα φροντίσει μόνο του να βρει… πάρκινγκ. Όταν τελειώσετε με το γεύμα σας, μπορείτε να καλέσετε το αυτοκίνητό σας πίσω και θα έρθει να σας παραλάβει.
Ενώ η πρόοδος της Nvidia στην αυτόνομη οδήγηση είναι σίγουρα εντυπωσιακή, τα αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης απέχουν ακόμη χρόνια από το να βγουν στο δρόμο. Υπάρχουν τεράστια εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να πλοηγηθεί με ασφάλεια στις κλιματικές καιρικές συνθήκες, σε τυχαίες ζώνες κατασκευών, σε ελάφια, για παράδειγμα, που μπορεί να εμφανιστούν απρόσμενα στο δρόμο, ακόμη και στην ανάγνωση του δρόμου σε χιόνι και καταιγίδες.
Ακόμη και οι αυτοκινητοβιομηχανίες που προσφέρουν ημι-αυτόνομες λειτουργίες έχουν επικριθεί για την υπερβολική προώθηση μέσω μάρκετινγκ των δυνατοτήτων τους. Ειδικότερα, η Tesla έχει δεχθεί πυρά σχετικά με το μάρκετινγκ των λειτουργιών Autopilot και Full Self-Driving, που απαιτούν από τους οδηγούς να προσέχουν το δρόμο και να κρατούν τα χέρια τους στο τιμόνι ενώ βρίσκονται στο δρόμο.
Τη Δευτέρα, η Washington Post ανέφερε ότι ένα έκτακτο πρόβλημα στο λογισμικό αυτόνομης οδήγησης της Tesla που έκανε τα αυτοκίνητα να δυσλειτουργούν, καθώς πατούσαν φρένο ενώ οδηγούσαν σε υψηλών ταχυτήτων αυτοκινητόδρομους, αναγκάζοντας έτσι την εταιρεία να προβεί σε ανάκληση οχημάτων.
Το λογισμικό έχει επίσης εμπλακεί σε έρευνες που σχετίζονται με ατυχήματα ενώ οι οδηγοί χρησιμοποιούσαν τη λειτουργία αυτόνομης οδήγησης.
Ωστόσο, οι πρόοδοι που κάνουν η Nvidia και άλλες παρόμοιες εταιρείες, δείχνουν ότι ενώ η αυτόνομη οδήγηση δεν είναι ακόμη πραγματικότητα, μάλλον θα είναι στο όχι και πολύ μακρινό μέλλον.


Latest News

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030