Η Nvidia είναι γνωστή για τις προσπάθειές της στον τομέα των αυτόνομων οχημάτων, και στο συνέδριο GTC 2021 το οποίο διοργάνωσε, παρουσίασε τρεις τεχνολογίες για να υποστηρίξει τις μελλοντικές της δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης: Nvidia Drive Hyperion 8, Drive Chauffeur και Drive Concierge.
Συνολικά, οι τεχνολογίες βοηθούν τη Nvidia να εισέλθει βαθύτερα στον χώρο του αυτόνομου αυτοκινήτου. Επιπλέον, οι τεχνολογίες παρέχουν σε οδηγούς και επιβάτες τον προσωπικό τους βοηθό τεχνητής νοημοσύνης, ενώ το αυτοκίνητό τους πηγαίνει… μόνο του στο δρόμο.
Το Drive Hyperion 8 συνδυάζει μια σειρά αισθητήρων που περιλαμβάνει 12 κάμερες, εννέα ραντάρ, 12 αισθητήρες υπερήχων και ένα μπροστινό lidar. Η όλη διάταξη θα είναι «αρθρωτή», ώστε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να μπορούν να πάρουν το τμήμα που θέλουν και να αφήσουν αυτό δε θέλουν.
Η Nivida σημειώνει ότι το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί δύο άλλα συστήματα Nvidia Drive Orin σε ένα τσιπ για να προσφέρει ασφάλεια από τυχόν βλάβη, καθώς και τη δυνατότητα για τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4. Οι δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης βαθμολογούνται σε μια κλίμακα από το επίπεδο 0, όπου ο οδηγός ελέγχει κάθε πτυχή της οδήγησης, έως το επίπεδο 5 που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο κινείται εντελώς μόνο του.
Το Drive Chauffeur της Nvidia, είναι η πλατφόρμα οδήγησης της εταιρείας με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης. Χρησιμοποιεί τους αισθητήρες από το Hyperion 8 και επιτρέπει στα οχήματα να κινούνται από προορισμό σε προορισμό μόνα τους τόσο σε αυτοκινητόδρομους όσο και σε αστικά περιβάλλοντα. Εκτός από την οδήγηση του οχήματος, το Drive Chauffeur μπορεί να λειτουργήσει ως ένα κορυφαίο σύστημα παρέμβασης έκτακτης ανάγκης για όσους οδηγούς προτιμούν να έχουν αυτοί τον έλεγχο του τιμονιού.
Στη συνέχεια, υπάρχει το Drive Concierge, ο βοηθός τεχνητής νοημοσύνης της Nvidia για τα αυτοκίνητα. Σκεφτείτε το ως ένα Siri υψηλής ισχύος στο αυτοκίνητό σας. Είναι σχεδιασμένο να αναγνωρίζει κάθε επιβάτη και να ανταποκρίνεται σε αυτόν ξεχωριστά. Έτσι, θα χρησιμοποιείτε τη φωνή σας για να ελέγχετε μέρη του αυτοκινήτου σας που προς το παρόν απαιτούν να στρίψετε πόμολα ή να χτυπήσετε τις οθόνες αφής.
Εικονικός παρκαδόρος
Το Concierge λειτουργεί επίσης ως εικονικός παρκαδόρος με τη δυνατότητα να βρίσκει χώρους στάθμευσης και να παρκάρει χωρίς εσάς μέσα. Έτσι, μπορείτε να βγείτε από το αυτοκίνητο στην είσοδο ενός εστιατορίου της επιθυμίας σας και το αυτοκίνητό σας θα φροντίσει μόνο του να βρει… πάρκινγκ. Όταν τελειώσετε με το γεύμα σας, μπορείτε να καλέσετε το αυτοκίνητό σας πίσω και θα έρθει να σας παραλάβει.
Ενώ η πρόοδος της Nvidia στην αυτόνομη οδήγηση είναι σίγουρα εντυπωσιακή, τα αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης απέχουν ακόμη χρόνια από το να βγουν στο δρόμο. Υπάρχουν τεράστια εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να πλοηγηθεί με ασφάλεια στις κλιματικές καιρικές συνθήκες, σε τυχαίες ζώνες κατασκευών, σε ελάφια, για παράδειγμα, που μπορεί να εμφανιστούν απρόσμενα στο δρόμο, ακόμη και στην ανάγνωση του δρόμου σε χιόνι και καταιγίδες.
Ακόμη και οι αυτοκινητοβιομηχανίες που προσφέρουν ημι-αυτόνομες λειτουργίες έχουν επικριθεί για την υπερβολική προώθηση μέσω μάρκετινγκ των δυνατοτήτων τους. Ειδικότερα, η Tesla έχει δεχθεί πυρά σχετικά με το μάρκετινγκ των λειτουργιών Autopilot και Full Self-Driving, που απαιτούν από τους οδηγούς να προσέχουν το δρόμο και να κρατούν τα χέρια τους στο τιμόνι ενώ βρίσκονται στο δρόμο.
Τη Δευτέρα, η Washington Post ανέφερε ότι ένα έκτακτο πρόβλημα στο λογισμικό αυτόνομης οδήγησης της Tesla που έκανε τα αυτοκίνητα να δυσλειτουργούν, καθώς πατούσαν φρένο ενώ οδηγούσαν σε υψηλών ταχυτήτων αυτοκινητόδρομους, αναγκάζοντας έτσι την εταιρεία να προβεί σε ανάκληση οχημάτων.
Το λογισμικό έχει επίσης εμπλακεί σε έρευνες που σχετίζονται με ατυχήματα ενώ οι οδηγοί χρησιμοποιούσαν τη λειτουργία αυτόνομης οδήγησης.
Ωστόσο, οι πρόοδοι που κάνουν η Nvidia και άλλες παρόμοιες εταιρείες, δείχνουν ότι ενώ η αυτόνομη οδήγηση δεν είναι ακόμη πραγματικότητα, μάλλον θα είναι στο όχι και πολύ μακρινό μέλλον.
Latest News
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης
Συνεχίζεται η ενεργειακή αναβάθμιση του στόλου του ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ
Ο Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ φέρνει τα πρώτα ηλεκτροκίνητα οχήματα μεταφοράς τσιμέντου