Έντονο προβληματισμό προκαλεί η άρνηση των βασικότερων παικτών της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας να υποστηρίξουν τη δέσμευση να πωλούν αυτοκίνητα και φορτηγά με μηδενικές εκπομπές έως το 2040 .
Η σύνοδος κορυφής του ΟΗΕ για το κλίμα στη Γλασκόβη COP26, ήθελε από τις κυβερνήσεις, τους κατασκευαστές και τους επενδυτές να υποσχεθούν «να εργαστούν ώστε όλες οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων και φορτηγών να έχουν μηδενικές εκπομπές παγκοσμίως έως το 2040 και το αργότερο έως το 2035 στις κορυφαίες αγορές» σύμφωνα με ένα προσχέδιο του τελικού ανακοινωθέντος, που αποκαλύπτει το CNN Business.
Η μη δεσμευτική πρόταση προωθήθηκε από τους διοργανωτές της συνόδου ως κεντρική στις προσπάθειες διατήρησης των εκπομπών άνθρακα σύμφωνα με τη Συμφωνία του Παρισιού του 2015, η οποία επιδιώκει να περιορίσει την άνοδο των παγκόσμιων θερμοκρασιών σε 1,5 βαθμό Κελσίου πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα.
Ωστόσο, η Toyota και η Volkswagen, οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο σε πωλήσεις οχημάτων, η BMW, η Nissan και άλλοι κατασκευαστές αρνήθηκαν όλοι να υπογράψουν τη δήλωση.
Ακτιβιστές για το κλίμα δήλωσαν επίσης, ότι η Κίνα και οι Ηνωμένες Πολιτείες, οι μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων στον κόσμο, αρνούνταν να υπογράψουν τη δέσμευση. Η Γερμανία, η έδρα της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης, δεν ήταν επίσης έτοιμη να την υποστηρίξει, σύμφωνα με πηγή της γερμανικής κυβέρνησης.
«Αυτό που προκαλεί σοβαρή ανησυχία σήμερα είναι ότι μεγάλες οικονομίες όπως οι ΗΠΑ, η Γερμανία, η Κίνα, η Ιαπωνία και κατασκευαστές όπως η VW, η Toyota και η Hyundai δεν μπόρεσαν καν να υπογράψουν μια δήλωση για τα ηλεκτρικά οχήματα που υπόσχεται λιγότερα από αυτά που πραγματικά απαιτούνται για τη διατήρηση της κλιματικής ασφάλειας», ανέφερε ο Μάρτιν Κάιζερ, εκτελεστικός διευθυντής της Greenpeace Γερμανίας.
Latest News
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11