![H Γερμανία δεν λέει [ακόμα] το «ναι» στο τέλος των συμβατικών κινητήρων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/ImgSrc-3.jpg)
Στην τελική ευθεία της Διάσκεψης για την Κλιματική Αλλαγή στη Γλασκόβη COP26, 24 χώρες, 6 κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες, ορισμένες μεγαλουπόλεις και επενδυτές συμφώνησαν σε υπογραφή διακήρυξης για τον τερματισμό πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ανακοίνωσε η βρετανική προεδρία της Διάσκεψης χωρίς ωστόσο να δώσει στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες.
Στόχος των 24 χωρών είναι «να εργαστούν προς την κατεύθυνση παραγωγής αυτοκινήτων και ελαφρών οχημάτων δημοσίας χρήσης με μηδενικούς ρύπους μέχρι το 2040 σε παγκόσμιο επίπεδο και μέχρι το 2035 στις μεγαλύτερες αγορές του πλανήτη». Σύμφωνα με την προεδρία της Διάσκεψης μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που συμμετέχουν είναι η Daimler, η Ford και η General Motors.
Προς το παρόν πάντως η Γερμανία δεν συμμετέχει σε αυτή τη συμμαχία των 24 χωρών για το τέλος των συμβατικών κινητήρων. Εκπρόσωπος του ομοσπονδιακού υπουργείου Περιβάλλοντος δήλωσε την Τετάρτη στη Διάσκεψη για την Κλιματική Αλλαγή του ΟΗΕ στην Γλασκώβη ότι η Γερμανία «σήμερα δεν θα υπογράψει» την κοινή διακήρυξη για τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο το ζήτημα εξετάστηκε από τη γερμανική κυβέρνηση. Πρόσθεσε μάλιστα ότι το Βερολίνο συμφωνεί με τον τερματισμό πώλησης κινητήρων βενζίνης και ντίζελ μέχρι το 2035 και τόνισε: «Δεν υπάρχει ωστόσο ομοφωνία σχετικά με μια επιμέρους πτυχή της διακήρυξης, αναφορικά με το ερώτημα κατά πόσο τα καύσιμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειες, τα αποκαλούμενα e-Fuels, θα μπορούσαν ενδεχομένως να αποτελούν μέρος της λύσης». Πάντως το γερμανικό υπουργείο Περιβάλλοντος συμφωνεί με τις χώρες που συνυπογράφουν την διακήρυξη ότι τα e-Fuels στα ΙΧ δεν συμβάλλουν μακροπρόθεσμα στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Το Βερολίνο ποντάρει στα e-Fuels
Η απόφαση του Βερολίνου να μην υπογράψει τη διακήρυξη σχετίζεται με την αντίσταση του χριστιανοκοινωνιστή υπηρεσιακού υπουργού Συγκοινωνών Αντρέας Σόιερ, ο οποίος απέρριψε την πρωτοβουλία των «24» ακριβώς επειδή δεν έλαβε υπόψιν τα καύσιμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειες, όπως είναι πχ η βενζίνη από ζαχαρότευτλα. Ακριβώς για αυτό το λόγο το γερμανικό υπουργείο τάχθηκε κατά.
Πληροφορίες του γερμανικού πρακτορείου ειδήσεων αναφέρουν ότι μέχρι αργά το βράδυ της Τρίτης οι εκπρόσωποι των 24 χωρών συζητούσαν τις λεπτομέρειες της διακήρυξης. Μέχρι εκείνη την ώρα παρέμενε ανοιχτό αν η Γερμανία θα συνυπογράψει. Ήδη όμως ο υπουργός Συγκοινωνιών είχε απορρίψει μια συμμετοχή της Γερμανίας στην πρωτοβουλία τονίζοντας σε δημοσιογράφους: «Τα οχήματα με συμβατικούς κινητήρες θα πάψουν να πωλούνται το 2035. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσεως θα εξακολουθήσουν να παρέχουν υπηρεσίες. Στόχος μας είναι να καταστήσουμε τα λεγόμενα συνθετικά καύσιμα (e-Fuels) κλιματικά ουδέτερα και να αξιοποιήσουμε τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η συμβατική τεχνολογία».
Greenpeace: Ντροπιαστικό αν δεν συμμετέχει η Γερμανία
Σε μια πρώτη αντίδραση ο επικεφαλής της Greenpeace Γερμανίας Μάρτιν Κάιζερ δήλωσε στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων ότι «θα ήταν εξαιρετικά ντροπιαστικό να μην συμμετέχει η Γερμανία σε αυτή την πρωτοβουλία». Κατά την εκτίμησή του η διακήρυξη αυτή έρχεται ούτως ή άλλως με μεγάλη καθυστέρηση. Εξέφρασε ωστόσο την ικανοποίηση ότι ως υπηρεσιακός υπουργός «ο Αντρέας Σόιερ ανήκει πλέον στην ιστορία». Το σημαντικότερο είναι, πρόσθεσε ο Μάρτιν Κάιζερ, ότι κολοσσοί όπως η VW, η BMW και η Daimler είπαν το μεγάλο ναι.
Ας σημειωθεί ότι δεν αποκλείεται η Γερμανία να υπογράψει εκ των υστέρων την διακήρυξη. Κάτι παρόμοιο έγινε και την περασμένη Τρίτη όταν το Βερολίνο μετά από αμφιταλαντεύσεις ημερών συνυπέγραψε τη διακήρυξη για τον τερματισμό χρηματοδότησης διαφόρων πρότζεκτ αξιοποίησης πετρελαίου και φυσικού αερίου στο εξωτερικό.
Ο τομέας μεταφορών θεωρείται από τους πλέον ρυπογόνους λόγω της χρήσης, σχεδόν αποκλειστικά, ορυκτών καυσίμων. Ειδικοί εκτιμούν ότι μια στροφή στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στις συγκοινωνίες θα αποδειχθεί καθοριστική για την επίτευξη των κλιματικών στόχων.
Πηγή: Deutsche Welle


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων