
Μετά από ένα μήνα σχεδόν πτωτικής πορείας χθες ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου (Baltic Dry Index-BDI) κατέγραψε μια ανοδική αντίδραση και έκλεισε στις 2.805 μονάδες. Υπενθυμίζεται ότι στις 7 Οκτωβρίου κατέγραψε το υψηλότερο των 13 τελευταίων ετών στις 5.650 μονάδες
Ο μέσος ναύλος των capes που επηρεάζει σημαντικά τον γενικό δείκτη μειώθηκε το ίδιο διάστημα από τα 86.953 δολ την ημέρα στα 30.475 δολ. την ημέρα χθες και ο δείκτης των capesizes πλοίων ο BCI από τις 10.485 μονάδες στις 7 Οκτωβρίου βρέθηκε χθες στα 3.675 μονάδες.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, η «τεχνική» ανάλυση δείχνει ότι με βάση τα «θεμελιώδη» μεγέθη οι ναύλοι των capes δεν θα έπρεπε να είχαν πέσει τόσο πολύ. Την τελευταία εβδομάδα οι ναύλοι στα Capes έπεσαν κάτω από τους ναύλους των πλοίων μικρότερου μεγέθους όπως είναι τα Panamax, κάτι το οποίο δεν μπορεί να κρατήσει για πολύ. Ήδη αναφέρει ο ίδιος οίκος τα ορυχεία άρχισαν να «κλείνουν» και πάλι Capes για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα.
Η μεγάλη πτώση του τελευταίου μήνα οφείλεται όπως αναφέρουν οι ναυλομεσιτικοί οίκοι σε πολλούς λόγους αλλά και τις περιβαλλοντικές πολιτικές της Κίνας. Τα περιβαλλοντικά μέτρα που έλαβε η κινεζική κυβέρνηση που σημαίνει μείωση της παραγωγής χάλυβα άρα και των εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος είναι μία από τις αιτίες της πτώσης σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipbroking καθώς οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα μειώθηκαν τον Οκτώβριο κατά 4,2%.


Latest News

Τα ελληνικά λιμάνια και το παζλ του IMEC
Αλλαγή δεδομένων προκαλεί ο ανταγωνισμός για τον οικονομικό διάδρομο που προωθεί η Ινδία n Οι βλέψεις της Αθήνας και η «σφήνα» Τραμπ υπέρ Ιταλίας

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία