
Μετά από ένα μήνα σχεδόν πτωτικής πορείας χθες ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου (Baltic Dry Index-BDI) κατέγραψε μια ανοδική αντίδραση και έκλεισε στις 2.805 μονάδες. Υπενθυμίζεται ότι στις 7 Οκτωβρίου κατέγραψε το υψηλότερο των 13 τελευταίων ετών στις 5.650 μονάδες
Ο μέσος ναύλος των capes που επηρεάζει σημαντικά τον γενικό δείκτη μειώθηκε το ίδιο διάστημα από τα 86.953 δολ την ημέρα στα 30.475 δολ. την ημέρα χθες και ο δείκτης των capesizes πλοίων ο BCI από τις 10.485 μονάδες στις 7 Οκτωβρίου βρέθηκε χθες στα 3.675 μονάδες.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, η «τεχνική» ανάλυση δείχνει ότι με βάση τα «θεμελιώδη» μεγέθη οι ναύλοι των capes δεν θα έπρεπε να είχαν πέσει τόσο πολύ. Την τελευταία εβδομάδα οι ναύλοι στα Capes έπεσαν κάτω από τους ναύλους των πλοίων μικρότερου μεγέθους όπως είναι τα Panamax, κάτι το οποίο δεν μπορεί να κρατήσει για πολύ. Ήδη αναφέρει ο ίδιος οίκος τα ορυχεία άρχισαν να «κλείνουν» και πάλι Capes για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα.
Η μεγάλη πτώση του τελευταίου μήνα οφείλεται όπως αναφέρουν οι ναυλομεσιτικοί οίκοι σε πολλούς λόγους αλλά και τις περιβαλλοντικές πολιτικές της Κίνας. Τα περιβαλλοντικά μέτρα που έλαβε η κινεζική κυβέρνηση που σημαίνει μείωση της παραγωγής χάλυβα άρα και των εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος είναι μία από τις αιτίες της πτώσης σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipbroking καθώς οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα μειώθηκαν τον Οκτώβριο κατά 4,2%.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών