Μετά από ένα μήνα σχεδόν πτωτικής πορείας χθες ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου (Baltic Dry Index-BDI) κατέγραψε μια ανοδική αντίδραση και έκλεισε στις 2.805 μονάδες. Υπενθυμίζεται ότι στις 7 Οκτωβρίου κατέγραψε το υψηλότερο των 13 τελευταίων ετών στις 5.650 μονάδες
Ο μέσος ναύλος των capes που επηρεάζει σημαντικά τον γενικό δείκτη μειώθηκε το ίδιο διάστημα από τα 86.953 δολ την ημέρα στα 30.475 δολ. την ημέρα χθες και ο δείκτης των capesizes πλοίων ο BCI από τις 10.485 μονάδες στις 7 Οκτωβρίου βρέθηκε χθες στα 3.675 μονάδες.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, η «τεχνική» ανάλυση δείχνει ότι με βάση τα «θεμελιώδη» μεγέθη οι ναύλοι των capes δεν θα έπρεπε να είχαν πέσει τόσο πολύ. Την τελευταία εβδομάδα οι ναύλοι στα Capes έπεσαν κάτω από τους ναύλους των πλοίων μικρότερου μεγέθους όπως είναι τα Panamax, κάτι το οποίο δεν μπορεί να κρατήσει για πολύ. Ήδη αναφέρει ο ίδιος οίκος τα ορυχεία άρχισαν να «κλείνουν» και πάλι Capes για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα.
Η μεγάλη πτώση του τελευταίου μήνα οφείλεται όπως αναφέρουν οι ναυλομεσιτικοί οίκοι σε πολλούς λόγους αλλά και τις περιβαλλοντικές πολιτικές της Κίνας. Τα περιβαλλοντικά μέτρα που έλαβε η κινεζική κυβέρνηση που σημαίνει μείωση της παραγωγής χάλυβα άρα και των εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος είναι μία από τις αιτίες της πτώσης σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipbroking καθώς οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα μειώθηκαν τον Οκτώβριο κατά 4,2%.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons