
Συχνά ξοδεύουμε χρήματα, έστω και ελάχιστα, χωρίς να το σκεφτούμε.
Μια πρώτη αντίδραση είναι «πώς και ξόδεψα τόσα πολλά;».
Ειδικοί στα προσωπικά οικονομικά μοιράζονται 5 πράγματα που κάνουμε και τις συμβουλές τους για να τα προσπεράσουμε.
1. Να αγοράζουμε πράγματα μόνο και μόνο επειδή είναι σε προσφορά
Όλοι αγαπάμε τις καλές εκπτώσεις, αλλά πάρα πολλοί από εμάς παγιδεύονται στην σκέψη ότι πρέπει να αγοράσουμε κάτι απλώς και μόνο επειδή μειώθηκε η τιμή του, όχι επειδή το χρειαζόμαστε πραγματικά.
(Το) «ήταν τόσο σπουδαίο που δεν μπορούσα να το προσπεράσω» μπορεί να καταλήξει να σας κοστίσει πολλά χρήματα για ρούχα και αντικείμενα που θα μείνουν αχρησιμοποίητα», λέει η συγγραφέας του «The Joy of Saving», Ζανέτ Παβίνι.
«Το να ψάχνουμε όταν ψωνίζουμε για ευκαιρίες για πράγματα που χρειαζόμαστε είναι καλό, αλλά το να συνηθίζουμε να κάνουμε αγορές μόνο και μόνο επειδή υπάρχει μια συμφωνία (ευνοϊκή) καταλήγει να μας κοστίζει».
2. Να συμμετέχουμε σε μικροσυναλλαγές
«Μπορεί να κατεβάσετε μια εφαρμογή παιχνιδιού στο τηλέφωνό σας και, στη συνέχεια, να παρασυρθείτε σε επανειλημμένες αγορές αναβαθμίσεων και πρόσθετων μέσω των λεγόμενων ”μικροσυναλλαγών”», είπαν στην HuffPost οι Μάργκαρετ Πράις και Τζιλ Τζιανόλα, συγγραφείς του επερχόμενου βιβλίου «Single Women and Money: How to Live Well on Your Income».
Διαβάστε επίσης: Πάνω από τους μισούς Έλληνες σκοπεύουν να κάνουν αγορές την Black Friday
Οι μικροσυναλλαγές γενικά περιλαμβάνουν ψηφιακά αγαθά ή πόντους που μπορούν να ωφελήσουν τους παίκτες που δεν έχουν απαραίτητα τον χρόνο ή την ικανότητα να τα κερδίσουν στο παιχνίδι. Υπήρξε διαμάχη σχετικά με τις μικροσυναλλαγές μεταξύ παιδιών, αλλά πολλοί ενήλικες αντιμετώπισαν επίσης προβλήματα με την υπερβολική δαπάνη σε εφαρμογές.
«Το κόστος αυτών των μικρών αγορών αυξάνεται γρήγορα», αναφέρουν οι παραπάνω συγγραφείς.
3. Να «ενημερώνουμε» διαρκώς την ντουλάπα μας
«Ένα θέμα που εντοπίζω με τους καταναλωτές και τις αλόγιστες δαπάνες είναι η άσκοπη ”ενημέρωση” της καλοκαιρινής και της χειμερινής γκαρνταρόμπας τους κάθε χρόνο», δηλώνει η Τομέκα Λιντς Πουρσέλ, οικονομική σύμβουλος και ιδρύτρια της Credit to Close by PMG Worldwide.
Ο κόσμος της fast-fashion και των influencers έχει δώσει στους ανθρώπους, όπως αναφέρει η HuffPost, την ιδέα ότι πρέπει να αγοράζουμε συνεχώς νέα ρούχα και να δίνουμε προτεραιότητα στην ποσότητα έναντι της ποιότητας. Οι καταναλωτές ξεχνούν επίσης την αξία των βασικών εξαρτημάτων ντουλάπας και της (σωστής) τοποθέτησης.
4. Να παραλείπουμε να πληρώνουμε έγκαιρα τους λογαριασμούς μας
«Από τη φύση τους, πολλοί άνθρωποι είναι αναβλητικοί, ακόμη και όταν πρόκειται για την έγκαιρη πληρωμή των λογαριασμών, συμπεριλαμβανομένων των λογαριασμών πιστωτικών καρτών», λέει η Παβίνι. «Έχουμε τη συνήθεια να αφήνουμε στην άκρη τα παραπάνω μέχρι να πλησιάσει η ημερομηνία λήξης και καταλήγουμε να ξεχνάμε να πληρώσουμε εγκαίρως. Αυτή η συνήθεια οδηγεί σε καθυστερημένες χρεώσεις, τόκους και, ενδεχομένως, ζημιά στο πιστωτικό μας ”σκορ”».
Ας συνηθίσουμε να πληρώνουμε τους λογαριασμούς μας όταν τους λαμβάνουμε, ή να ορίζουμε υπενθυμίσεις ημερολογίου εάν χρειαζόμαστε λίγο χρόνο.
«Κατά μέσο όρο, το 35% των ανθρώπων αναφέρουν ότι χάνουν έναν λογαριασμό απλώς και μόνο επειδή τον ξέχασαν», λέει η Μισέλ Γιανγκ, σύμβουλος ιδιωτικών περιουσιακών στοιχείων στην Ameriprise.
5. Να αγοράζουμε υπερβολικά πολλά ρούχα προπόνησης
«Πολλοί από εμάς αγοράζουμε περισσότερα ρούχα προπόνησης από όσα χρειαζόμαστε», δηλώνει η Μάρσα Μπερνς, ιδρύτρια του The Finance Bar.
«Αυτό θα μπορούσε να είναι κίνητρο για να κάνουμε την άσκησή μας πιο συχνά, αλλά αυτό που (στην πραγματικότητα) γίνεται είναι ότι μας ωθεί να ξοδεύουμε περιττά χρήματα για να βελτιώσουμε τη σωματική μας υγεία, ενώ μερικές φορές αφαιρούμε από την οικονομική μας υγεία. Αν είμαστε όλοι ειλικρινείς, πόσο συχνά κάνουμε προϋπολογισμό για περισσότερα ρούχα προπόνησης;»
Από την άλλη πλευρά, μπορεί να είμαστε κάποιος που φοράει αθλητικά τις περισσότερες φορές, οπότε η αγορά πολλών κομψών ρούχων μπορεί να είναι σπάταλη.


Latest News

Παπαθανάσης: Η Ελλάδα έχει αφήσει οριστικά πίσω της την κρίση χρέους
«Η Ελλάδα, παρά τις διεθνείς πολυεπίπεδες αναταράξεις, έχει αλλάξει σελίδα», τόνισε ο κ. Παπαθανάσης

Χατζηδάκης για αναβάθμιση Moody's: H Ελλάδα αφήνει πίσω το παρελθόν, εφαλτήριο για περαιτέρω άνοδο
«Η σημερινή αναβάθμιση σηματοδοτεί το κλείσιμο ενός μεγάλου κύκλου για την ελληνική οικονομία«, είπε ο Κωστής Χατζηδάκης

Έπεσε... το «κάστρο» της Moody's - Έδωσε την επενδυτική βαθμίδα στην ελληνική οικονομία
Τι οδήγησε στην αναβάθμιση της οικονομίας - Το σκεπτικό της απόφασης
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε κατά 5,4% το μισθολογικό κόστος το τέταρτο τρίμηνο του 2024 [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/misthoi-600x396.jpg)
Άνοδος 5,4% το μισθολογικό κόστος το τέταρτο τρίμηνο του 2024 [γραφήματα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![IOBE: Υποχώρησε η ανεργία τον Ιανουάριο [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/ανεργια-600x345.jpg)
ΙΟΒΕ: Μειώθηκε η ανεργία κατά 8,9% τον Ιανουάριο [γράφημα]
Τι δείχνει το μηναίο Δελτίο Εξελίξεων στην Βιομηχανία που καταρτίζει ο ΙΟΒΕ
![ΕΛΣΤΑΤ: Μικρή αύξηση 0,1% στις τιμές εισαγωγών στη βιομηχανία τον Ιανουάριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/industry-steel-600x419.jpg)
Οριακή αύξηση 0,1% στις τιμές εισαγωγών στη βιομηχανία τον Ιανουάριο [πίνακες]
ΕΛΣΤΑΤ: Ο μέσος Γενικός Δείκτης του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2024 - Ιανουαρίου 2025, σε σύγκριση με τον μέσο Γενικό Δείκτη του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2023 - Ιανουαρίου 2024, παρουσίασε μείωση 1,5% έναντι μείωσης 12,8%

Με «συνταγή» Πιερρακάκη στην οικονομία μέχρι τις εκλογές
Ποιους «καυτούς» φακέλους αναλαμβάνει ο νέος τσάρος της ελληνικής οικονομίας - Το πακέτο της ΔΕΘ, οι αμυντικές δαπάνες και τα μέτρα ενίσχυσης έναντι της ακρίβειας

Κατάργηση του ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος ζητά η ΕΣΕΕ
Ο εμπορικός κόσμος της χώρας ζητά την κατάργηση του ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια