
Η έκθεση με τίτλο «Η σιωπή της Ματιάς» εγκαινιάστηκε την Πέμπτη 11 Νοεμβρίου 2021 ώρα 14.00 – 21.00 & την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου 2021 ώρα 18.00 -21.00 (δύο ημέρες εγκαινίων για την καλύτερη προστασία των επισκεπτών λόγω των συνθηκών της πανδημίας) και θα διαρκέσει μέχρι τις 4 Δεκεμβρίου 2021.
Μετά την πολύ επιτυχημένη παρουσία της στην START Art Fair 2021 στην εμβληματική Saatchi Gallery του Λονδίνου, η Ντένη Θεοχαράκη παρουσιάζει στην Evripides Art Gallery τη νέα της δουλειά με τίτλο «η σιωπή της ματιάς». Η ματιά εκφράζει συναισθήματα, φόβους, αγωνίες, σκέψεις, μέσα από μια εύγλωττη και πολυσήμαντη σιωπή.
Η δημιουργός με έμπνευση από τα ταξίδια της μας παρουσιάζει το ζωγραφικό της έργο παράλληλα με το φωτογραφικό δημιουργώντας μία άρρηκτη ενότητα.
Μέσα από τις περιηγήσεις της σε διάφορα μέρη του κόσμου, εστιάζει στην απόδοση του εσωτερικού κάλλους που ενυπάρχει στον άνθρωπο. Τα ταξίδια γίνονται εμπειρίες, οι εμπειρίες, βιώματα και μετά αναμνήσεις. Η απεικόνιση ξεκινά από μία εσωτερική θεώρηση της πραγματικότητας, η οποία εξωτερικεύεται μέσα από την ζωγραφική διαδικασία, με συνέπεια και αυτοπειθαρχία.
Οι εικόνες περνούν από το βλέμμα στο νου και γίνονται συγκίνηση, συναίσθημα. Στη συνέχεια οδεύουν προς την ψυχή, γίνονται έμπνευση που μετουσιώνεται σε έργο τέχνης.
Όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά η Ιστορικός Τέχνης, Ευθυμία Γεωργιάδου-Κούντουρα «Η ζωγράφος αναπαράγει μνήμες από ταξίδια αναζήτησης και εξερεύνησης σε μακρινές χώρες –κυρίως της Ασίας– εκεί όπου η ζωή κυλάει σε άλλους ρυθμούς και διέπεται από διαφορετικούς πολιτισμικούς κανόνες. Στις περιπλανήσεις της καταγράφει φωτογραφικά ό,τι την ελκύει, και, όταν πια επιστρέφει με την ψυχή της γεμάτη εικόνες, επεξεργάζεται το υλικό της, ζωγραφίζοντας τοπία, ανθρώπους και καθημερινές σκηνές που αφηγούνται τις δικές τους ιστορίες».
Στη συνέχεια η Ντένη Θεοχαράκη συγκλονισμένη από την πρωτόγνωρη πανδημία, διοχετεύει το συναίσθημά της σε νέο τρόπο έκφρασης, με νέο αισθητικό περιεχόμενο. «Η ματιά – στο έργο της δημιουργού – άλλοτε καθηλωτικά παρούσα άλλοτε εκκωφαντικά απούσα» γίνεται «ο συνδετικός κρίκος των θεματικών της ενοτήτων, χαράσσοντας το μονοπάτι των εικόνων και των μορφών από τα μάτια μας βαθιά μέσα στην ψυχή».
Η Θεοχαράκη με την ανάγλυφη γραφή της προσδίδει μνημειακή αξία στους εικονιζόμενους. Χτίζει τον χαρακτήρα του ανθρώπου που συναντά στην εργασία του, στην ώρα της ανάπαυλάς του, στην ώρα του στοχασμού του. Με τα χρώματα που άλλοτε ακτινοβολούν και άλλοτε υποχωρούν πλάθει τα πρόσωπα με αγάπη και ιδιαίτερη ευαισθησία. Νοιώθεις – άλλωστε – να σε κοιτούν κατάματα, να σου μιλούν αλλά και να σε αγνοούν. Δεν ενδίδει στην αφήγηση. Συμμετέχει στην καλλιτεχνική σκηνή με την ενσυναίσθησή της. Με τα εικαστικά της σήματα προκαλεί τον θεατή του έργου της σε έναν ανοιχτό διάλογο που συνδέεται με την ίδια τη ζωή,δίνοντας νόημα και αξία στην ετερότητα.
Ως αναπόσπαστο κομμάτι με τη ζωγραφική της, παρουσιάζεται το πλούσιο φωτογραφικό έργο της Ντένης Θεοχαράκη στη «Σιωπή της ματιάς».
Η Ιστορικός Τέχνης, Χριστίνα Πετρηνού, επισημαίνει ότι «Η Ντένη Θεοχαράκη μεταμορφώνεται σε έναν σύγχρονο διαπολιτισμικό περιπατητή (flâneuse), ένα δημιουργικό κανάλι αλληλοεπίδρασης ανάμεσα σε εμάς και τον κόσμο. Μας προσκαλεί μέσα από τη φωτογραφία της να γεφυρώσουμε διαφορετικές εικόνες του κόσμου και να τις δούμε στην ολότητά τους».
Παράλληλα, ο εικαστικός καλλιτέχνης, φωτογράφος και αρχιτέκτονας Μανώλης Μπαμπούσης σχολιάζει για το έργο της ότι «είναι μια αντι-αφήγηση. Είναι ελεύθερη. Κρατάει ίση απόσταση από το ευχάριστο ή το δυσάρεστο. Ενώ παράλληλα οι φωτογραφικές της εικόνες δομούνται με μία σχεδόν μουσική εσωτερική δομή, ανεξάρτητη, και την ίδια στιγμή συγκροτούν ένα ενιαίο σύνολο με τη ζωγραφική της.»
Βιογραφικό
Η ΝΤΕΝΗ ΘΕΟΧΑΡΑΚΗ λατρεύει να ταξιδεύει ανά τον κόσμο και να απαθανατίζει με την φωτογραφική της μηχανή εικόνες καθημερινής ζωής. Παρόλο που κάθε χώρα έχει τα δικά της ήθη και έθιμα, στις διαδρομές της δεν σταματά να εκπλήσσεται από τις ομοιότητες που διατρέχουν τις φαινομενικά διαφορετικές κουλτούρες των λαών.
Οι ταξιδιωτικές της εμπειρίες μετασχηματίζονται σε τέχνη. Μέσα από τα ποικίλα ερεθίσματα και συναισθήματα που βιώνει παρατηρώντας διαφορετικές πτυχές της παγκόσμιας καθημερινότητας, πλάθει στα έργα της μία νέα πραγματικότητα, φαινομενικά πολύπλοκη, δαιδαλώδη. Μία πραγματικότητα η οποία όπως και στην πραγματική ζωή είναι γεμάτη ξέχωρα μονοπάτια που οδηγούν σε διαφορετικούς προορισμούς.
Η καλλιτεχνική της δημιουργία διαφοροποιείται, αρνούμενη να ταυτιστεί με συγκεκριμένα ρεύματα ή τεχνοτροπίες. Η γραφή της είναι ασυμβίβαστη και περιπετειώδης, και αναζητεί διαρκώς νέους τρόπους έκφρασης με διαφορετικά υλικά, υφές και τεχνικές.
Η Ντένη Θεοχαράκη έχει παρουσιάσει τα έργα της τόσο σε ατομικές αλλά και σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έργο της έχει επιλεγεί να αποτελεί μέρος της μόνιμης συλλογής της Εθνικής Πινακοθήκης της Ελλάδος.
Info
Διάρκεια Έκθεσης: 11/11 έως 4/12/21
Evripides Art Gallery
Ηρακλείτου 10 & Σκουφά Κολωνάκι, Αθήνα, 106 73
Ημέρες & Ώρες Λειτουργίας: Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11.00 – 20.30.
Τετάρτη: 11.00 -17.00 & Σάββατο: 11.00 – 16.00, Κυριακή και Δευτέρα: κλειστά.
Ο χώρος πληροί τις προϋποθέσεις για την πρόσβαση ΑΜΕΑ


Latest News

Λιγότερη δουλειά - περισσότερες ανησυχίες: Τι αποκαλύπτει μελέτη της ΕΚΤ
Οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν χαμηλότερο φόρτο εργασίας τείνουν να φοβούνται για τη δουλειά τους και να περιμένουν χαμηλές μισθολογικές αυξήσεις

Super αθλητικά παπούτσια σε υψηλές τιμές αλλά με μικρή διάρκεια
Καθώς αυξάνονται τα χιλιόμετρα, τα περισσότερα σούπερ παπούτσια χάνουν γρήγορα την πρόσφυση και τις ..super ιδιότητες

Τα απίστευτα ποσά που έχει μοιράσει έως τώρα το Champions League
Η φάση των «16» του Champions League κλείδωσε και μαζί το πόσα χρήματα μοιράζονται οι σύλλογοι που συνεχίζουν δείχνουν τη δύναμη της διοργάνωσης

Τι φέρνει μαζί του το νέο σύστημα κοστολόγησης ΕΟΠΥΥ- Θετική η πιλοτική εφαρμογή
Το νέο σύστημα κοστολόγησης, θα επεκταθεί και στην ψυχική υγεία και στην αποκατάσταση

Το γλυπτό της Καμίλ Κλοντέλ που πωλήθηκε για 3,7 εκατ. ευρώ
Το γλυπτό «La Jeunesse et L’Age Mûr» (Νεότητα και ωριμότητα) της Καμίλ Κλοντέλ είναι ένα γλυπτό που αναπαριστά μια από τις πιο δύσκολες στιγμές της ζωής της

Ζιντάν, ένας πετυχημένος επενδυτής
Ο Ζινεντίν Ζιντάν κάνει νέα επένδυση πέντε εκατομμυρίων ευρώ σε αθλητικό συγκρότημα

Η Gen Z... μεταξεταστέα με την τεχνητή νοημοσύνη - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Ελλείψεις της Gen Z στην κριτική αξιολόγηση και στην ικανότητα εκτίμησης των δυνατοτήτων και των περιορισμών της ΑΙ

Ολιβερ Ρούπκε: Επικίνδυνη η ανακατανομή κονδυλίων για την άμυνα
«Αν ο Τραμπ επιβάλει δασμούς πρέπει να αντιδράσουμε με τόλμη» δηλώνει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής

Χένα Βιρκούνεν: Αναγκαία η ρύθμιση των κολοσσών τεχνολογίας
Η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Κομισιόν μιλάει στα «ΝΕΑ» για τις προτεραιότητές της και για την αντιμετώπιση του Χ από την Ευρώπη, παρά τις πίεσεις των ΗΠΑ

Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι καταναλωτές από τα χρηματοοικονομικά ιδρύματα;
Η νέα έρευνα της Saleforce επιβεβαιώνει ότι η εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών είναι πλέον σημαντικότερη από τις χρεώσεις και τα επιτόκια για τη διατήρηση των πελατών στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες