Αποκαλυπτικά για το πως ανέκαμψε φέτος η κρουαζιέρα, από την πανδημία, είναι τα στοιχεία της Marine Traffic για τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων (επιβατηγά πλοία με gross tonnage GRT μεγαλύτερο των 49.999 τόνων) σε λιμάνια της Μεσογείου, για το δίμηνο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου, τα τελευταία τρία χρόνια (2019, 2020 κι 2021).
Πρόκειται για ένα διάστημα που η σεζόν κορυφώνεται και βαδίζει προς το τέλος και έχει ένα ενδιαφέρον να καταγραφούν οι τάσεις.
Έτσι οι αφίξεις (arrivals of cruise ships) σε λιμάνια της Μεσογείου τον Σεπτέμβριο και Οκτώβριο για τα έτη 2019, 2020 και 2021 ήταν:
-για το εξεταζόμενο δίμηνο του 2019 ανήλθαν συνολικά σε 2.410
-για το δίμηνο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου του 2020 κατέρρευσαν στις 315
-ενώ για το Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου του 2021 ανέκαμψαν στις 1.526
Σχετικά με τον αριθμό των πλοίων σε λειτουργία (active), όσα δηλαδή εξέπεμψαν σήμα κατά τη διάρκεια μίας ημέρας (7/11/21). παγκοσμίως ήταν 201 κρουαζιερόπλοια ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020 220 και το 2019 ήταν εν λειτουργία παγκοσμίως 199 κρουαζιερόπλοια.
Την ίδια μέρα την Ανατολική Μεσόγειο και Αιγαίο Πέλαγος ήταν εν λειτουργία 19, έναντι 16 το 2020 και εννέα το 2019.
Τα παραπάνω στοιχεία είναι και προπομπός για το πως θα κινηθεί ο κλάδος της κρουαζιέρας το 2022. Όλοι μιλούν για ολική επαναφορά που θα έχουμε από τον προσεχή Απρίλιο το μήνα που σηματοδοτεί τυπικά την έναρξη της σεζόν μετά το πλήγμα που δέχθηκε από την πανδημία, καθώς όπως εκτιμάται τότε θα έχει τεθεί σε λειτουργία το 94% τους στόλου των κρουαζιερόπλοιων παγκοσμίως.
Η Ελλάδα θα έχει και το 2022 πρωταγωνιστικό ρόλο με τα δυο μεγαλύτερα λιμάνια της, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης να είναι έτοιμα να καταγράψουν νέα ρεκόρ προσεγγίσεων, με βάση τον ισχύοντα προγραμματισμό.
Το 2022 θα είναι το έτος που η Ελλάδα θα δρέψει τους καρπούς που έσπειρε το 2021 μια χρονιά που τόλμησε και διακρίθηκε ως μία από τις ελάχιστες χώρες παγκοσμίως που «άνοιξε» τον κλάδο από τον προηγούμενο Μάιο. Χάρη στα μέτρα που ελήφθησαν τότε η κρουαζιέρα ξεκίνησε στη χώρα με αποτέλεσμα πολλές εταιρείες να επιλέξουν να συνεχίσουν τη δραστηριότητα τους στην περιοχή και το 2022.
Το 2022, η Ελλάδα αναμένεται να πρωτοστατήσει στις επιλογές των εταιρειών ενώ το άνοιγμα με την Τουρκία (Κωνσταντινούπολη και Κουσάντασι) θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο την κρουαζιέρα στην περιοχή.
Ήδη από φέτος η χώρα μας κατέγραψε ένα πολύ ικανοποιητικό ποσοστό ανάκαμψης κυρίως ως προς τον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων. Μόνο στον ΟΛΠ το ποσοστό ανάκαμψης ανήλθε στο 60%, σε σύγκριση με το 2019 ως προς τον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων. Το 2020 σημειώθηκε μείωση 88% των προσεγγίσεων, σε σχέση με το 2019 λόγω της πανδημίας.
Μάλιστα το τρέχον έτος όσο η σεζόν «προχωρούσε» τόσο ο αριθμός των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων αυξάνονταν και πλησίαζε τα επίπεδα του 2019. Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της MarineTraffic το δίμηνο Σεπτεμβρίου Οκτωβρίου του 2021 προσέγγισαν στο λιμάνι του Πειραιά 79 κρουαζιερόπλοια ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019 προσέγγισαν 86 κρουαζιερόπλοια.
Για το 2022 με βάση τα στοιχεία της προηγούμενης εβδομάδας, ο ΟΛΠ αναμένει αύξηση 18% σε σχέση με το 2019, καθώς με βάση τις προκρατήσεις του 2022 αναμένονται να αφιχθούν στο Λιμάνι πάνω από 700 κρουαζιερόπλοια εκ των οποίων ποσοστό άνω του 60%, αφορούν αφίξεις επιβίβασης (homeport) στον Πειραιά. Σημειώνεται ότι το 2019, πριν την έναρξη της πανδημίας, εξυπηρετήθηκαν 622 κρουαζιερόπλοια. Παράλληλα, το 2022 αναμένονται και νέες αφίξεις εταιρειών στον Λιμένα, όπως η Virgin Cruises και η Ritz-Carlton Yacht Collection.
Μια ιδιαίτερα ικανοποιητική εικόνα εμφανίζει και ο ΟΛΘ καθώς αναμένει τριπλασιασμό της κρουαζιέρας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Στον ΟΛΘ αναμένονται, με τα μέχρι τώρα στοιχεία, για το 2022 συνολικά 41 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων έναντι 17 στο σύνολο του 2021. Οι εταιρείες των οποίων τα κρουαζιερόπλοια θα δέσουν στον ΟΛΘ το 2022 είναι οι Celestyal Cruises Silver Sea Azamara και Celebrity Cruise, ενώ αναμένεται το «οκ» και από μία ακόμη.
Latest News
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου