
«Θα συνεχίσω να μάχομαι ώστε να πάψει το Facebook να προβάλλει και να προωθεί σε τέτοιο βαθμό επιβλαβές περιεχόμενο», διακηρύσσει η Φράνσις Χόγκεν. Η περίφημη «ψιθυρίστρια» που έχει εξελιχθεί σε κακό δαίμονα για τον ιδρυτή και μεγαλομέτοχο του Facebook (των πλατφορμών Metα εσχάτως) Μαρκ Ζάκερμπεργκ δηλώνει αποφασισμένη να συνεχίσει τον αγώνα για να αποκαλύψει τη βλαβερή επίδραση που έχει το δημοφιλέστερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης σε όσους το χρησιμοποιούν (πρακτικά σε όλο τον κόσμο δηλαδή). Και προαναγγέλλει πρωτοβουλίες για την προστασία από αυτό τουλάχιστον των νέων, που είναι και οι πλέον ευάλωτοι.
Πρώην εργαζόμενη στο Facebook, η συνομήλικη του Ζάκερμπεργκ (γεννήθηκαν αμφότεροι το… οργουαλικό 1984), αποκάλυψε προ ολίγων ημερών τα σχέδιά της στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP), στο πλαίσιο περιοδείας που πραγματοποίησε σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, έπειτα από την κατάθεσή της στο αμερικανικό Κογκρέσο. «Το πρώτο τρίμηνο της επόμενης χρονιάς σκοπεύω να κάνω μια περιοδεία στα αμερικανικά Πανεπιστήμια για να δώσω στους κατά τεκμήριο επιδραστικότερους νέους τα εργαλεία προκειμένου να αντιμετωπίζουν τις αρνητικές και πλέον εθιστικές επιπτώσεις των κοινωνικών δικτύων», δήλωσε από το Παρίσι η Φράνσις Χόγκεν.
- Διαβάστε επίσης: Είναι το metaverse το καλύτερο για την κοινωνία;
Η μηχανικός του Πανεπιστημίου του Οχάιο που έκανε και μάστερ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Χάρβαρντ (ως γνωστόν και ο Ζάκερμπεργκ στο Χάρβαρντ επινόησε το Facebook, ως μέσο επικοινωνίας με τους συμφοιτητές του αρχικά…), βγάζει προς το παρόν το ψωμί της «σπεκουλάροντας στη Wall Street», όπως η ίδια δεν έχει κανέναν ενδοιασμό για να παραδεχθεί. Αλλά δηλώνει αποφασισμένη να συνεχίσει την οιονεί ιεραποστολική δράση της για την αφύπνιση των νέων.
Εξομοιωτές δικτύων
Αφού έκλεισε κατάμουτρα την πόρτα στο Facebook και στο Ζάκερμπεργκ τον περασμένο Μάιο παίρνοντας μαζί της χιλιάδες εσωτερικά έγγραφα και ντοκουμέντα που, κατά την ίδια, δείχνουν «πόσο ελάχιστα ενδιαφέρεται η ηγετική ομάδα της επιχείρησης για το περιεχόμενο του κορυφαίου κοινωνικού δικτύου στον κόσμο», η Χόγκεν βάλθηκε να καταγγείλει σε ολόκληρο τον κόσμο τις «ανήθικες πρακτικές» του πρώην εργοδότη της. Έτσι, εξεικευμένη καθώς είναι στην επεξεργασία ηλεκτρονικών δεδομένων, θέλει να δημιουργήσει μια «κοινοπραξία» ανεξάρτητων ερευνητών και άλλων ειδικών επιστημόνων που θα δημιουργήσει στο εργαστήριο εξομοιωτές κοινωνικών δικτύων.
Με τους εξομοιωτές αυτούς οι φοιτητές και οι ερευνητές που ασχολούνται με τους αλγόριθμους και την επεξεργασία των δεδομένων θα έχουν τη δυνατότητα να ερευνούν πώς η ανάρτηση ενός περιεχομένου στα social media γίνεται… viral! Με ποιες τεχνικές και μεθόδους δηλαδή αποκτά ή δεν αποκτά δημοφιλία. Πώς μπορεί να γίνεται ελκυστικό το μήνυμα που θέλει να μεταδώσει και πώς να αποδυναμώνεται και να περνά εν πολλοίς απαρατήρητο.
«Είναι εντυπωσιακό να αντιληφθούν αρχικά οι ειδικοί και αργότερα ο πολύς κόσμος πώς ενορχηστρώνεται η διάδοση ενός κακού περιεχομένου στο δίκτυο και πώς μπορεί να αυτή η διάδοση να αποτραπεί», εξηγεί η Φράνσις Χόγκεν. Όσο για τη δράση της κατά του Facebook και του Metα, εν προκειμένω, «που επιμένει να μην ενδιαφέρεται για την ποιότητα ή και την επικινδυνότητα του περιεχομένου που διακινούν οι πλατφόρμες του», η ίδια διαβεβαιώνει ότι θα έχει διάρκεια.
Το θαύμα της επικοινωνίας
«Ίσως χρειαστεί να περάσουν δύο χρόνια για να διορθώσει αυτά που οφείλει να διορθώσει, ίσως χρειαστεί να περάσουν πέντε χρόνια», σημειώνει η νεαρή μηχανικός, διαβεβαιώνοντας όμως ότι δεν θα το βάλει κάτω. Όπως εξηγεί, «το ζήτημα δεν είναι τόσο να καταφέρει η εταιρεία να διακρίνει το καλό από το κακό περιεχόμενο, αλλά να θέσει τέρμα στην υπερβολική διάδοση του περιεχομένου. Να περιορίσει, δηλαδή, την ταχύτητα μετάδοσής του.
Για την Φράνσις Χόγκεν ένα κοινωνικό δίκτυο πρέπει να έχει ανθρώπινες διαστάσεις. Να εμποδίζει, για παράδειγμα, την αέναη αναμετάδοση του συχνά ατεκμηρίωτου περιεχομένου του. Αν, για παράδειγμα, ένας χρήστης του Facebook ενημέρωνε αυτούς σε τους οποίους προωθεί ένα περιεχόμενο ότι προτού το λάβει ο ίδιος το είχαν ήδη μοιραστεί άλλοι δύο χρήστες, θα βοηθούσε στον καλύτερο έλεγχο της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας της πληροφορίας που αναμεταδίδεται. Θα βοηθούσε στην καλύτερη διασταύρωση της είδησης.
«Πάρτε ως παράδειγμα ένα όμιλο ενός εκατομμυρίου ή πέντε εκατομμυρίων ατόμων, που παράγει κάθε ημέρα 1.000 περιεχόμενα. Αν ο αλγόριθμος μπορεί να επιλέξει τρία από τα περιεχόμενα αυτά για να τα διανείμει και να τα αναμεταδώσει στη στήλη της επικαιρότητας, θα επιλέξει αυτομάτως τα πιο ακραία απ’ αυτά. Εκείνα που μεταφέρουν τις πιο εξωφρενικές πληροφορίες», σημειώνει η Χόγκεν και προειδοποιεί για το τι πρόκειται να συμβεί με το νέο «φρούτο» του Ζάκερμπεργκ, το metaverse, το παράλληλο ψηφιακό «μετασύμπαν» δηλαδή που ευαγγελίζεται ο πρώην εργοδότης της.
«Μα είδηση δεν είναι όταν ένας σκύλος δαγκώσει άνθρωπο, αλλά όταν ένας άνθρωπος δαγκώσει σκύλο», θα θύμιζε κανείς στη Φράνσις Χόγκεν. Είναι όντως ενδιαφέρουσα η κουβέντα για το θαυμαστό κόσμο της επικοινωνίας, που αναζωπύρωσε σε διεθνές επίπεδο η αμερικανίδα μηχανικός. Ιδιαίτερα στην ψηφιακή εποχή με τις διαστημικές ταχύτητες που ζει τον αιώνα αυτό η ανθρωπότητα – διότι ας μην ξεχνάμε ότι το Facebook και τα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι «προϊόντα» του 21ου αιώνα.
Ας είναι καλά οι αγορές
«Μα καλά, πού θα βρει δουλειά ξανά αυτό το κορίτσι; Ποιος τρελός εργοδότης θα την προσλάβει; Ποιος θα βάλει ένα φίδι στον κόρφο του;», θα αναρωτηθεί εύλογα ο αναγνώστης. Φαίνεται όμως ότι το έχει λύσει το πρόβλημα της επιβίωσης η Φράνσις Χόγκεν. Έχοντας ήδη συγκεντρώσει γύρω της μια ομάδα επικοινωνιολόγων συμβούλων, δεν κρύβει ότι έχει κατακτήσει την οικονομική ανεξαρτησία της χάρη στις επενδύσεις που έκανε τους τελευταίους μήνες με την ευκαιρία της… πανδημίας.
«Είδα την κρίση του κορωνοϊού να έρχεται. Είμαι μαθηματικός με ειδίκευση στα δεδομένα και στα δίκτυα, διαπίστωσα ότι η κρίση θα είναι σοβαρή και πόνταρα στην πτώση των αγορών. Προέβλεψα ότι η πτώση θα είναι βραχύβια και άλλαξα εγκαίρως το ποντάρισμά μου», αποκαλύπτει. Ένα μέρος των κερδών της η Χόγκεν το επένδυσε στα κρυπτονομίσματα, που εσχάτως εκτινάχθηκαν και πάλι σε επίπεδα-ρεκόρ.
Δυστυχώς η Χόγκεν κράτησε για τον εαυτό της το πότε θα ξαναγκρεμιστούν το bitcoin και τα άλλα κρυπτονομίσματα – ίσως όταν ο Ίλον Μασκ ξανασκεφτεί να σταματήσει να πουλάει Tesla με bitcoin. «Ακόμα κι αν δεν δουλέψω πια ως μισθωτή, μπορώ να χρησιμοποιήσω τα μαθηματικά και να κερδίσω τη ζωή μου παίζοντας, ίσως, αποκλειστικά και μόνο στις αγορές», δήλωσε γεμάτη αυτοπεποίθηση.


Latest News

Χρυσές αλυσίδες και ζιβάγκο - Το στυλ επτά geniuses της τεχνολογίας
Οι δισεκατομμυριούχοι της τεχνολογίας μάς χάρισαν μερικά από τα πιο σπουδαία προϊόντα τεχνολογίας του κόσμου - και το έκαναν με ένα ιδιαίτερο στυλ, όμορφο, μέτριο ή και ακαλαίσθητο

Ήρθε για να μείνει - Το blockchain, οι εφαρμογές του και οι προκλήσεις
Το blockchain είναι μια τεχνολογία που έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις συναλλαγές

Κυβερνούν οι... απάτες - Γιατί οι ΗΠΑ χάνουν μισό τρισ. δολ. ετησίως
Ειδική σε θέματα διαθοράς από το Πανεπιστήμιο Τζορτζτάουν των ΗΠΑ, δίνει τα πρώτα σημάδια μετατροπής της αμερικανικής δημοκρατίας σε κλεπτοκρατία.

Πόσο πιστοί μένουν οι καναλωτές στα brands; Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Σύμφωνα με την νέα έρευνα της EY «EY Future Consumer Index», οι καταναλωτές απομακρύνονται από τα brands, καθώς δοκιμάζεται η αφοσίωσή τους

Αλλάζει ο χάρτης των σπάνιων γαιών - Μπορεί η ΕΕ να κερδίσει το παιχνίδι;
Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρειάζεται σπάνιες γαίες και κρίσιμες πρώτες ύλες για να προωθήσει τη στρατηγική της οικονομική ατζέντα

Η Tesla κατέθεσε μήνυση για να ανοίξει αντιπροσωπείες στο Ουισκόνσιν
Ο Ίλον Μασκ ξοδεύει πολλά για να επηρεάσει τις εκλογές δικαστικών στην πολιτεία και αιτία είναι η Tesla

Αθλητικό ρόφημα με υπογραφές αστέρων του NBA και της πολιτικής
Ο σταρ του NBA Στεφ Κάρι συνεργάζεται με την πρώην πρώτη κυρία των ΗΠΑ Μισέλ Ομπάμα

Τα αποτελέσματα της Jefferies δείχνουν τη Wall Street πληγωμένη αλλά όχι καταβεβλημένη
Η αιφνιδιαστική πτώση εσόδων της Jefferies σηματοδοτεί προσοχή στη σύναψη συμφωνιών υπό τον Τραμπ

ΗΠΑ: Απαισιοδοξία των καταναλωτών και των επιχειρήσεων – Πώς μπορεί να επηρεάσει την οικονομία
Όταν οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις αισθάνονται άσχημα, οι επιπτώσεις μπορεί να διαπερνούν την οικονομία
![Oxford Economics: Βαρύς ο λογαριασμός των εμπορικών πολέμων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_trump_alouminio-600x352.png)
Βαρύς ο λογαριασμός των εμπορικών πολέμων [γραφήματα]
Ο Ντόναλντ Τραμπ προχώρησε ταχύτατα στην υλοποίηση μιας εμπορικής ατζέντας που υπερέβαινε ακόμη και τις προεκλογικές εξαγγελίες του