Ο Ζαίρ Μπολσονάρου δεν έκανε καν τον κόπο να πάει στη Γλασκόβη, έχοντας ελάχιστη πρόθεση να βάλει… πράσινο νερό στο κρασί του και να αλλάξει την ελάχιστα φιλική προς το περιβάλλον πολιτική που εφαρμόζει ως πρόεδρος της Βραζιλίας. Ξαναχτύπησε δε, με τη δρομολόγηση ενός ακόμη λίαν αμφιλεγόμενου project που έχει… ανεβάσει στα κάγκελα τους ακτιβιστές: τη δημιουργία μιας νέας μεγάλης σιδηροδρομικής γραμμής που θα περνά μέσα από το δάσος του Αμαζονίου.

Σύμφωνα με κυβερνητικούς παράγοντες, το project του Ferrograo θα προχωρήσει την ερχόμενη χρονιά, αφού ξεπεραστούν και κάποια… νομικά εμπόδια που η κυβέρνηση απορρίπτει ως αμελητέα. «Τα νομικά θέματα είναι απλά και θα ξεπεραστούν εύκολα» σχολίασε σε συνέντευξη του ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών, Ταρκίσιο ντε Φρέιτας, ανακοινώνοντας πως η πώληση της άδειας για τη σιδηροδρομική γραμμή, αξίας περίπου 4,6 δισ. δολαρίων, θα προχωρήσει μέσα στο 2022.

Ενδιαφέρον, εξάλλου, από ιδιωτικά συμφέροντα υπάρχει, δεδομένου πως μιλάμε για μια γραμμή περίπου 1.000 χιλιομέτρων που θα ενώνει τη μεγάλη ζώνη καλλιέργειας σόγιας της χώρας με τα λιμάνια του βορρά, διευκολύνοντας έτσι τη μεταφορά και εξαγωγή της σόγιας, αλλά και έτερων αγροτικών προϊόντων, προς το εξωτερικό και δη, τις αγορές της Ασίας.

Διαβάστε επίσης: Αποψίλωση δασών – Ποιες χώρες κόβουν ακόμα τα δέντρα τους;

Οι αρχές θεωρούν πως το έργο θα ενισχύσει σημαντικά τις εξαγωγές και τον αγροτικό τομέα αποφέροντας μεγάλα έσοδα για τον κλάδο και τη χώρα. Επίσης υποστηρίζουν πως η γραμμή θα κατασκευαστεί μακριά από περιοχές ιθαγενών και περίπου 40 μέτρα δίπλα στο υπάρχον οδικό δίκτυο, προκαλώντας μικρή περιβαλλοντολογική καταστροφή. Μάλιστα, προσπαθεί να πείσει τους ακτιβιστές ότι θα είναι μια πιο… πράσινη επιλογή για τη μεταφορά της σόγιας, από τους εκατομμύρια τόνους ρύπων που εκπέμπουν τα φορτηγά που κάνουν την ίδια διαδρομή οδικώς, καλύπτοντας μια απόσταση της τάξεως των 2.000 χιλιομέτρων.

Μεγάλη καταστροφή καταγγέλλουν οι ακτιβιστές

Οι ακτιβιστές από την πλευρά τους καταγγέλλουν πως θα επιβαρύνει την καταστροφή που έχει ήδη υποστεί ο Αμαζόνιος από τη συνεχή αποψίλωση των δασών του, αλλά και οι εναπομείνοντες ιθαγενείς κάτοικοι του, ενθαρρύνοντας περαιτέρω τα ιδιωτικά συμφέροντα που τον εκμεταλλεύονται.

Ενδεικτικά έκθεση της Climate Policy Initiative, υπολόγισε πως το έργο θα απαιτήσει την αποψίλωση δασών 2.043 τετραγωνικών ποδιών, πως θα επιβαρύνει την ατμόσφαιρα με 75 εκατ. τόνους ρύπων και πως θα περάσει μόλις περίπου 500(!) μέτρα από επίσημα προστατευμένες περιβαλλοντολογικά ζώνες διαταράσσοντας το οικοσύστημα, την πανίδα και τουλάχιστον 14 προς εξαφάνιση είδη και μολύνοντας τους υδροφόρους ορίζοντες.

Υπενθυμίζουν δε, πως έκθεση-σοκ που δημοσίευσε νωρίτερα φέτος το εθνικό κέντρο του National Institute for Space Research αποκάλυψε πως, για πρώτη φορά στην ιστορία, ο Αμαζόνιος εκπέμπει περισσότερους ρύπους στην ατμόσφαιρα από ότι έχει δυνατότητα να απορροφήσει, κάτι που σημαίνει πως από πνεύμονας του πλανήτη μετατρέπεται σε… ρυπαντή! Μια εικόνα που προφανώς θα γίνει χειρότερη, αν συνεχίσει να επιβαρύνεται και με νέα… αναπτυξιακά έργα!

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα