Ο Ζαίρ Μπολσονάρου δεν έκανε καν τον κόπο να πάει στη Γλασκόβη, έχοντας ελάχιστη πρόθεση να βάλει… πράσινο νερό στο κρασί του και να αλλάξει την ελάχιστα φιλική προς το περιβάλλον πολιτική που εφαρμόζει ως πρόεδρος της Βραζιλίας. Ξαναχτύπησε δε, με τη δρομολόγηση ενός ακόμη λίαν αμφιλεγόμενου project που έχει… ανεβάσει στα κάγκελα τους ακτιβιστές: τη δημιουργία μιας νέας μεγάλης σιδηροδρομικής γραμμής που θα περνά μέσα από το δάσος του Αμαζονίου.
Σύμφωνα με κυβερνητικούς παράγοντες, το project του Ferrograo θα προχωρήσει την ερχόμενη χρονιά, αφού ξεπεραστούν και κάποια… νομικά εμπόδια που η κυβέρνηση απορρίπτει ως αμελητέα. «Τα νομικά θέματα είναι απλά και θα ξεπεραστούν εύκολα» σχολίασε σε συνέντευξη του ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών, Ταρκίσιο ντε Φρέιτας, ανακοινώνοντας πως η πώληση της άδειας για τη σιδηροδρομική γραμμή, αξίας περίπου 4,6 δισ. δολαρίων, θα προχωρήσει μέσα στο 2022.
Ενδιαφέρον, εξάλλου, από ιδιωτικά συμφέροντα υπάρχει, δεδομένου πως μιλάμε για μια γραμμή περίπου 1.000 χιλιομέτρων που θα ενώνει τη μεγάλη ζώνη καλλιέργειας σόγιας της χώρας με τα λιμάνια του βορρά, διευκολύνοντας έτσι τη μεταφορά και εξαγωγή της σόγιας, αλλά και έτερων αγροτικών προϊόντων, προς το εξωτερικό και δη, τις αγορές της Ασίας.
Διαβάστε επίσης: Αποψίλωση δασών – Ποιες χώρες κόβουν ακόμα τα δέντρα τους;
Οι αρχές θεωρούν πως το έργο θα ενισχύσει σημαντικά τις εξαγωγές και τον αγροτικό τομέα αποφέροντας μεγάλα έσοδα για τον κλάδο και τη χώρα. Επίσης υποστηρίζουν πως η γραμμή θα κατασκευαστεί μακριά από περιοχές ιθαγενών και περίπου 40 μέτρα δίπλα στο υπάρχον οδικό δίκτυο, προκαλώντας μικρή περιβαλλοντολογική καταστροφή. Μάλιστα, προσπαθεί να πείσει τους ακτιβιστές ότι θα είναι μια πιο… πράσινη επιλογή για τη μεταφορά της σόγιας, από τους εκατομμύρια τόνους ρύπων που εκπέμπουν τα φορτηγά που κάνουν την ίδια διαδρομή οδικώς, καλύπτοντας μια απόσταση της τάξεως των 2.000 χιλιομέτρων.
Μεγάλη καταστροφή καταγγέλλουν οι ακτιβιστές
Οι ακτιβιστές από την πλευρά τους καταγγέλλουν πως θα επιβαρύνει την καταστροφή που έχει ήδη υποστεί ο Αμαζόνιος από τη συνεχή αποψίλωση των δασών του, αλλά και οι εναπομείνοντες ιθαγενείς κάτοικοι του, ενθαρρύνοντας περαιτέρω τα ιδιωτικά συμφέροντα που τον εκμεταλλεύονται.
Ενδεικτικά έκθεση της Climate Policy Initiative, υπολόγισε πως το έργο θα απαιτήσει την αποψίλωση δασών 2.043 τετραγωνικών ποδιών, πως θα επιβαρύνει την ατμόσφαιρα με 75 εκατ. τόνους ρύπων και πως θα περάσει μόλις περίπου 500(!) μέτρα από επίσημα προστατευμένες περιβαλλοντολογικά ζώνες διαταράσσοντας το οικοσύστημα, την πανίδα και τουλάχιστον 14 προς εξαφάνιση είδη και μολύνοντας τους υδροφόρους ορίζοντες.
Υπενθυμίζουν δε, πως έκθεση-σοκ που δημοσίευσε νωρίτερα φέτος το εθνικό κέντρο του National Institute for Space Research αποκάλυψε πως, για πρώτη φορά στην ιστορία, ο Αμαζόνιος εκπέμπει περισσότερους ρύπους στην ατμόσφαιρα από ότι έχει δυνατότητα να απορροφήσει, κάτι που σημαίνει πως από πνεύμονας του πλανήτη μετατρέπεται σε… ρυπαντή! Μια εικόνα που προφανώς θα γίνει χειρότερη, αν συνεχίσει να επιβαρύνεται και με νέα… αναπτυξιακά έργα!
Latest News
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων